«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Η Δημιουργία του θεού

Της δρος Έλσας Νικολαΐδου

Οι αρχαίοι Έλληνες ζούσαν σ’ έναν κόσμο γεμάτο θεούς.

Ήταν μέρος της καθημερινότητας αλλά και των εορτών τους.

 Τους λάτρευαν και τους φοβούνταν.

Οι θεοί τους είχαν ανθρώπινες ιδιότητες, αδυναμίες και πάθη, λογική και αίσθηση δικαίου.

Μπορούσαν να τους βλέπουν και να τους ακούν, να τους βοηθούν ή να τους εγκαταλείπουν.

 Η γένεση και οι περιπέτειές τους καταγράφονται όταν τον 8ο π.Χ. αιώνα ο Όμηρος και ο Ησίοδος κατά τον Ηρόδοτο (2.53) «είναι αυτοί που με τα ποιήματά τους όρισαν για τους Έλληνες την καταγωγή και τη γενεαλογία των θεών, τους έδωσαν ονόματα τους μοίρασαν τιμές και τέχνες, σημάδεψαν τις μορφές τους».

 Τα Ομηρικά έπη αφηγούνται με γλαφυρότητα την ανάμειξη του δωδεκάθεου στα ανθρώπινα δρώμενα, ενώ ο Ησίοδος πιάνει το νήμα από την αρχή, το Χάος (Στ᾽ αλήθεια πρώτα‒πρώτα το Χάος έγινε), συνεχίζει με τη Γη, τον Τάρταρο και τον Έρωτα, για να φτάσει, έπειτα από πολλές περιπέτειες στην τελική επικράτηση του Δία.

Ωστόσο, στο προοίμιο της Θεογονίας (26-28), ο ποιητής, με το στόμα των Μουσών, παραδέχεται ότι οι ιστορίες δεν είναι πάντα αληθινές: «Βοσκοί αγροίκοι, μίζεροι και λιμασμένοι, ξέρουμε εμείς και λέμε ψεύδη, σάμπως αληθινά, ξέρουμε όμως, όταν θέμε, να μιλούμε και την καθαρήν αλήθεια.»

Δύο αιώνες αργότερα, ο μύθος των θεών γκρεμίζεται στη σκέψη του πρώτου φιλοσόφου.

 Ο λόγος παραμερίζει την παράδοση και τον μύθο.

Πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος;

 Ποια είναι η πρώτη αρχή από την οποία προήλθαν όλα;

Οι θεωρίες για την πρώτη αρχή ξεκινούν από τους Μιλήσιους φιλοσόφους και συγκεκριμένα από τον Θαλή τον 6ο π.Χ. αιώνα (έναν από τους επτά σοφούς) ο οποίος τοποθετεί το «ύδωρ» ως αρχή και η συζήτηση συνεχίζεται με τον «αέρα» του Αναξιμένη και του «Νου» του Αναξαγόρα.

Οι θεοί δεν είναι πλέον υπεύθυνοι για το σύμπαν.

Υπάρχουν φυσικοί νόμοι που επικρατούν και δεν μπορεί κανένας θεός να παρέμβει.

Οι Προσωκρατικοί φιλόσοφοι στρέφονται καταρχήν εναντίον της ανθρωπομορφικής αντίληψης των θεών της παράδοσης του Ομήρου και του Ησίοδου και η φιλοσοφική σκέψη διαμορφώνεται υπό το ίδιο πρίσμα.

Ο θεός, αν υπάρχει, δεν συμμετέχει στις ανθρώπινες υποθέσεις, δεν χρειάζεται λατρεία, θυσίες και προσφορές.

Ο θεός μπορεί να είναι μέσα στα πράγματα (Θαλής: «τα πάντα είναι γεμάτα θεούς) ή έξω από αυτά (Νους του Αναξαγόρα), δημιουργεί τον κόσμο (Δημιουργός του Πλάτωνος στον Τίμαιο) ή όχι (πυρ αείζωον του Ηράκλειτου), είναι καθαρή νόηση και ενέργεια («πρώτο κινούν ακίνητο» στον Αριστοτέλη) αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, δεν επιβραβεύει και δεν τιμωρεί.

Ο άνθρωπος μπορεί πλέον να στηριχτεί στον εαυτό του, χωρίς να φοβάται.

Όχι για πολύ όμως.

Με ψήφισμα που είχε εισηγηθεί το 431 π.Χ. ο Διοπείθης, πατέρας του ποιητή Μενάνδρου, «καταγγέλλονται όσοι δεν πιστεύουν στα θεία ή διδάσκουν άλλες θεωρίες για τα ουράνια φαινόμενα» (Πλούταρχος, Βίοι, Περικλής, 32.1).

 Η δίωξη των

φιλοσόφων (τους οποίους αφορούσαν και τα δύο σκέλη του ψηφίσματος) ξεκινά από τον Αναξαγόρα.

 Οι διώξεις για ασέβεια συνεχίζονται με τον Πρωταγόρα, τον Διαγόρα τον Μήλιο, τον Πρόδικο τον Κείο και φυσικά τον Σωκράτη που καταδικάζεται να πιει το κώνειο.

Ωστόσο, έχει γίνει πλέον σαφές ότι η παραδοσιακή θρησκεία στόχο έχει να εμφυσήσει στον άνθρωπο τον φόβο του θεού.

Ο Κριτίας (θείος του Πλάτωνος και ένας από τους τριάκοντα τυράννους) στον σατιρικό Σίσυφο δίνει τη δική του εξήγηση.

 Ο θεός είναι η επινόηση κάποιου σοφού ανθρώπου, ώστε να φοβούνται οι κακοί όχι μόνο να πράξουν αλλά και να σκεφτούν κάτι κακό, γιατί αυτός ο θεός θα ακούσει και θα αντιλαμβάνεται οτιδήποτε γίνεται.

Δεν δημιουργεί μόνο ο θεός τον άνθρωπο.

Δημιουργεί και ο άνθρωπος τον θεό του.

 Όπως τον θέλει.

Αν τον χρειάζεται.

Η δρ Έλσα Νικολαΐδου διδάσκει Φιλοσοφία στο σχολείο Med High__

Μοιραστείτε το!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>