«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΕΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ!!ΑΘΑΝΑΤΟΣ!! ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ

Η εικόνα του Περικλή Γιαννόπουλου, αν και γνωστή σε όλους, παραμένει ασαφής: πατρινός λογοτέχνης, εκκεντρικός εστέτ, ελληνολάτρης, νεαρός δανδής, διάσημος δοκιμιογράφος, αλλά πάνω από όλα ο γνωστότερος αυτόχειρας του προηγούμενου αιώνα. Είναι αυτός που, αφού έριξε στην πυρά όλα τα χειρόγραφα και τις φωτογραφίες του, αυτοκτόνησε τον Απρίλιο του 1910 με θεαματικό τρόπο: μπήκε έφιππος στη θάλασσα του Σκαραμαγκά και αυτοπυροβολήθηκε. Η συλλογική μνήμη επεξέτεινε το ούτως ή άλλως προσεκτικά σκηνοθετημένο εγχείρημά του: τον θέλει να καλπάζει στη θάλασσα γυμνός, στεφανωμένος με άνθη και να αυτοπυροβολείται στο κεφάλι, έχοντας ένα νόμισμα στο στόμα του για την Αχερουσία …
Ο Π. Γιαννόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1870 και ήταν γιός του μεσολογγίτη ιατρού Ιωάννη Γιαννόπουλου και της Ευδοκίας Χαιρέτη, κόρης αρχοντικής οικογένειας. Ο Γιαννόπουλος από την παιδική του ηλικία εξοικειώθηκε με τους μύθους αλλά και τον θεαματικό θάνατο… Ευπατρίδες και επαναστάτες, με ισχυρή κοινωνική παρουσία και σημαντική μόρφωση που απέκτησαν σε πανεπιστήμια της Δύσης, συνέχισαν την πορεία τους ανά τους αιώνες. Ο προπάππους τού Περικλή Γιαννόπουλου, Κήρυξ Χαιρέτης, ιατροφιλόσοφος και προσωπικός ιατρός του Σουλτάνου Μαχμούτ Β’, έπαθε αποπληξία το 1824, όταν ο ίδιος ο σουλτάνος τού διάβασε έναν κατάλογο μελών της Φιλικής Εταιρείας όπου υπήρχε και το όνομά του. Ο παππούς του, Θεόφραστος Χαιρέτης, χρηματοδότησε με την οικογενειακή τους περιουσία την Επανάσταση του 1841 στην Κρήτη, ενώ ο αδελφός του παππού, Αριστείδης, σκοτώθηκε το 1866 στο Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου. Η οικογένεια Χαιρέτη βρέθηκε στην Πάτρα το 1855, όταν ο Θεόφραστος Χαιρέτης ανέλαβε διευθυντής στο νεοϊδρυθέν Υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, θέση-αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες που προσέφερε στην πατρίδα. Η οικογένεια Χαιρέτη θα παραμείνει ισχυρή και θα διασταυρωθεί με άλλους «επώνυμους οίκους» στην Πάτρα του 19ου – αρχών του 20ού αιώνα: οικογένειες Γερούση, Πετιμεζά, Πικραμένου, ακόμα και Μαυρομιχάλη.
Ο Περικλής γεννήθηκε στην Πάτρα τον Φεβρουάριο του 1870 και τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου αυτοκτονεί με περίστροφο στον νάρθηκα του μοναστηριού του Προφήτη Ηλία ο παππούς του Θεόφραστος. Ο Π. Χαλκιόπουλος εκφώνησε τον επικήδειό του « …το σώμα ενόσησε, και η ψυχή ενόσησε, και το πνεύμα εσκοτίσθη» (εφημερ. «Φοίνιξ», 26/11/1870). Υποθέτουμε τον σάλο που προκάλεσε το απονενοημένο στην πόλη των αστών …
Ο ίδιος ο Περικλής, μετά από αποτυχημένες προσπάθειες να σπουδάσει ιατρική στην Αθήνα και το Παρίσι, και αφού πέρασε από την Αγγλία για ένα μικρό διάστημα, επέστρεψε στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα και δραστηριοποιήθηκε πνευματικά σε μια ιδιαίτερα βαρύνουσα για τον ελληνισμό εποχή: ανάμεσα στην επαύριον της ήττας του 1897 και τις παραμονές της επανάστασης στο Γουδί. Στο Παρίσι έζησε έντονη ζωή με τον συμπατριώτη του, επίσης Πατρινό, Ζαν Μορεάς και ήλθε σε επαφή με τα πνευματικά κινήματα του συμβολισμού και του αισθητισμού. Κατά την επάνοδό του στην Αθήνα γράφτηκε στη Νομική Σχολή, όπου δεν φοίτησε ποτέ, και άρχισε να δημοσιεύει μεταφράσεις ξένης λογοτεχνίας (Πόε, Π. Λοτί, Ο. Ουάιλντ) και δικά του «πεζά ποιήματα». Γρήγορα στράφηκε στην αρθρογραφία και τα δοκίμια: αρθρογραφούσε ασταμάτητα σε όλα σχεδόν τα έντυπα της πρωτεύουσας (Ακρόπολις, Νουμάς, Εστία, Άστυ, Παναθήναια, κ.ά), και εξέδωσε τα ιδεολογικά του μανιφέστα, δύο δοκίμια πολιτικού και κοινωνικού προβληματισμού: «Το Νέον Πνεύμα» (1906) και «Έκκλησις προς Πανελλήνιον Κοινόν» (1907).
Πορτραίτο του Περικλή Γιαννόπουλου (1899), έργο της ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου.
Ο Γιαννόπουλος υποστήριξε με πάθος μια ελληνοκεντρική ιδεολογία: Γράφει για την ελληνική γραμμή και το ελληνικό χρώμα, την ελληνική μουσική, τη σύγχρονη ζωγραφική, το νέο θέατρο, θαυμάζει τα μάρμαρα των αρχαίων, τους λόφους της πρωτεύουσας και το αττικό φως, αναζητά την πρωτοτυπία, και, με εντελώς προσωπικό ύφος και γλώσσα, καταγγέλλει την αιτία της ελληνικής κακοδαιμονίας: την ξενομανία ή τον «φραγκοραγιαδισμό», όπως την αποκαλούσε ο ίδιος. Αποκαλεί τα ωδεία όπου διδάσκεται δυτική μουσική «Φονεία», φωνάζει στους νεόπλουτους Αθηναίους να πετάξουν τα χαλιά και τα βελούδα και να επιστρέψουν στα υφαντά, αποκαλεί τους αρχιτέκτονες «ξενοπαλαβούς τσούσηδες», τους δημοτικιστές «Πιπίνους των Ψυχαρισμών» που θέλουν να φτιάξουν τη «Ρωμέικη Γκλότσα» και καταγγέλλει τους πολιτικούς: «Αγραμματότατοι, αμαθέστατοι και κουτσουρικότατοι [ …], αρχομανείς, με όλα τα άγρια, εγωιστικά και πλιατσικολογικά ένστικτα του Κλέφτου παραβίασαν τα πάντα, κατεχράσθησαν των πάντων». Συνομίλησε με όλα τα μεγάλα μυαλά των αρχών του εικοστού αιώνα, εντυπωσίασε την κοινωνία της εποχής με τη γοητευτική του εμφάνιση και την ιδιοτυπία του βίου του και προκάλεσε σάλο με τις ιδέες του. Οι Ξενόπουλος, Παλαμάς, Ι. Δραγούμης, Πάλλης, Καμπάνης, Νιρβάνας, Μελάς, Χρηστομάνος κ.ά. διχογνωμούν για τις «περικλογιαννοπούλειες ιδέες»: μεγαλόστομος και προχειρογράφος ή μεγαλοφυής και προφήτης;
Στην προσωπική του ζωή δεν παντρεύτηκε ποτέ, αλλά έχει καταγραφεί μια έντονη αισθηματική περιπέτεια με τη ζωγράφο Σοφία Λασκαρίδου (1876-1965), μια ακόμα δυναμική προσωπικότητα του προηγούμενου αιώνα: απόγονος της βυζαντινής αυτοκρατορικής οικογένειας Λάσκαρη, απελευθερωμένη για τα πρότυπα της εποχής της, επιβλητική παρουσία, η πρώτη γυναίκα που σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών σπάζοντας το άβατο της Σχολής με προσωπική της παρέμβαση στον βασιλιά Γεώργιο Α΄, έβγαλε τη ζωγραφική έξω από τα ατελιέ ζωγραφίζοντας στην ύπαιθρο με ένα ρεβόλβερ για προστασία, συνέχισε τις σπουδές της στην Ευρώπη …
Η αριστοκράτισσα ζωγράφος Σ. Λασκαρίδου, μια πρωτοποριακή προσωπικότητα της εποχής της, αποτελεί τη μοναδική γνωστή αισθηματική σχέση του Περικλή Γιαννόπουλου.
Σαν στωικός φιλόσοφος ο Περικλής Γιαννόπουλος επέλεξε τελικά την ευθανασία και σκηνοθέτησε πολύ προσεκτικά την έξοδό του: Κατέστρεψε το πλήθος των αδημοσίευτων γραπτών του και όλες τις φωτογραφίες του (ακόμα και αυτές που βρίσκονταν σε σπίτια φίλων ή συγγενών), ταχυδρόμησε στους φίλους του δελτάρια από τη ζωφόρο του Παρθενώνα που απεικόνιζαν έναν ακέφαλο ιππέα, και, Μεγάλη Εβδομάδα, εμφανίστηκε στους δρόμους της Αθήνας ξαπλωμένος μέσα σε ένα μόνιππο φορτωμένο με λουλούδια πασχαλιάς, εν είδει νεκροφόρας! Την Μ. Πέμπτη, 8 Απριλίου 1910, κατέβηκε στον Σκαραμαγκά με ένα νοικιασμένο αμάξι, έλυσε το άλογο, και έφιππος μπήκε στη θάλασσα, όπου αυτοπυροβολήθηκε στο κεφάλι.
Ο θάνατός του, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε για μεγάλο διάστημα έντονες συζητήσεις και αντιδράσεις και σε κάποιες στιγμές επισκίασε το ίδιο το έργο του. Ο Γ. Θεοτοκάς θα σημειώσει το 1938: «έκανε και έναν θάνατο από τον οποίο δεν έλειψε εντελώς η φροντίδα να καταπλήξει τη γαλαρία».
Ένα από τα σπανιότατα σωζόμενα αντίτυπα του δοκιμίου του Γιαννόπουλου «Έκκλησις προς το Πανελλήνιον Κοινόν» (1907). Φέρει την ιδιόχειρη αφιέρωση του συγγραφέα στον μετέπειτα κορυφαίο αρχιτέκτονα Δ. Πικιώνη.
Αν και ο Π. Γιαννόπουλος δεν άφησε ευρύ λογοτεχνικό έργο, αυτό που τον χαρακτήρισε είναι η επίδραση που άσκησε τόσο σε σύγχρονους με αυτόν ποιητές και συγγραφείς -των οποίων το έργο αποτέλεσε την πηγή από την οποία άντλησε η γενιά του ’30- όσο και, αμέσως ή εμμέσως, σε σημαντικούς λογοτέχνες των επόμενων γενιών: επηρέασε, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, το έργο των Σικελιανού, Ελύτη, Σεφέρη, Ίωνος Δραγούμη, αλλά και πνευματικών ανθρώπων πέρα από τα όρια της λογοτεχνίας, όπως των αρχιτεκτόνων Δ. Πικιώνη και Ά. Κωνσταντινίδη, της λαογράφου Αγ. Χατζημιχάλη, ακόμα και του ζωγράφου Γ. Τσαρούχη. Ενδεικτικό της επιρροής που άσκησε είναι το γεγονός ότι το έτος 1938, είκοσι οκτώ χρόνια μετά τον θάνατό του και μεσούσης της περιόδου έκφρασης της γενιάς του ’30, θεωρήθηκε ατύπως ως «έτος Περικλή Γιαννόπουλου», καθώς δύο σημαντικά περιοδικά, Τα Νέα Γράμματα και τα Νεοελληνικά Γράμματα, αφιερώνουν ολόκληρα τεύχη τους στο έργο και την προσωπικότητά του και δημιουργείται ένας ευρύς και έντονος διάλογος των διανοούμενων για τον Περικλή Γιαννόπουλου.
Παρόλα αυτά, η σημασία του Περικλή Γιαννόπουλου στα γράμματα, την τέχνη και την αισθητική του εικοστού αιώνα, η ισχυρή πνευματική οικογενειακή του παράδοση, το πάντα επίκαιρο του λόγου του, αλλά και οι περίοδοι που αυτός επανήλθε στην επικαιρότητα (και για ποιους λόγους), επιδέχονται περαιτέρω μελέτης …
http://apollonios.pblogs.gr/

 

Μοιραστείτε το!

3 comments to ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΕΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ!!ΑΘΑΝΑΤΟΣ!! ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ

  • Αgisilaos

    ΠΑΤΡΙΩΤΗ,συνεχιζεις να καταπλησεις με αυτο σου το αφιερωμα.Ποσο ακομα ν’ανεβεις στην εκτιμηση μου;;;πες μου ΠΟΣΟΙ στην σημερινη ραγιαδοχωρα θυμουνται η γνωριζουν τον Π.Γ.;;;

    • Καλησπέρα, φίλε μου ας προσπεράσουμε το ωραίο σου ΚΟΜΠΛΙΜΕΝΤΟ και ας αντιστρέψουμε την ερώτηση, ξέρεις πόσους συγκίνησε το αφιέρωμα;;;;;;;;;; Εσένα μόνο.
      Δεν είμαστε σε αυτή τι θέσει σαν έθνος τυχαία.

  • Νυκτερινός Επισκέπτης

    Καλησπέρα Φίλε μου απο το Γερμανικο προτεκτοράτο Ελλάς
    Κανεις Λάθος Συγκίνησε και εμένα το αφηέρωμα …..
    που τον θυμήθηκες;
    Παρακάτω στο σύνδεσμο
    ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΚΛΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΛΙΑΝΤΙΝΗ
    ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΠΕΡΙΚΛΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
    http://www.youtube.com/watch?v=Ie4avGwA0qA

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>