«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ: Ποιοι υπέγραψαν ή ψήφισαν για να πουλήσουν την Ελλάδα και μάλιστα βιομηχανίες του Ελληνικού στρατού! Οι στρατιωτικές βιομηχανίες δεν είναι επιχειρήσεις κέρδους αλλά άμυνας του λάου σε κάθε εχθρό.


Στο στόχαστρο της Ρωσίας  ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ έχουν μπει ΕΛΒΟ και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) κατά διαταγή των ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ μας και ΕΧΘΡΟΥ των ΕΛΛΗΝΩΝ. Σήμερα ο αρχή-προδότης και αρχηγός της ΜΑΦΙΑΣ με τους αρχή ΜΑΦΙΟΖΟΥΣ έχει σύσκεψη πως και σε ποιους θα τα πουλήσει!

Επίσημη ρωσική πρόταση αγοράς της ΕΛΒΟ, αλλά και και των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) πρόκειται να κατατεθεί στην ελληνική κυβέρνηση από την ρωσική εντός των επόμενων εβδομάδων. Σε συνάντηση που είχε πριν μερικές ημέρες πολυμελής ρωσική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Μιχαήλ Πετουκόφ (μαζί με τον Αλεξάντερ Φομίν , αμφότεροι στενοί συνεργάτες του Β. Πούτιν, ελέγχουν το σύνολο των παγκόσμιων συνεργασιών του ρωσικού στρατιωτικο-βιομηχανικού συμπλέγματος) και τον προέδρου της κρατικής εταιρείας εξαγωγών αμυντικού υλικού ROSOBORONEXPORT, Ανατόλι Ισάακιν με την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με επικεφαλής τον υπουργό Πάνο Παναγιωτόπουλο,
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο αυτών που είχαν συμφωνήσει σε πολιτικό επίπεδο οι Βλαντιμίρ Πούτιν και Αντώνης Σαμαράς κατά την επίσκεψη του δεύτερου στην Μόσχα πριν από εννέα μήνες, όπου παρών ήταν και ο νυν υπουργός Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος.
Η συνολική επενδυτική πρόταση των Ρώσων υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ, μαζί με τις project plan που προβλέπει διαδοχικές επενδύσεις σε βάθος δεκαετίας.
Πολιτική νίκη ονομαζεται η προδοσια  των 148 βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν το σχετικό άρθρο 2 του νομοσχεδίου. Η ψηφοφορία η οποία θα αποτελούσε πρόβα τζενεράλε εν όψει της τελικής ψήφισης του Μνημονίου στις 7 Νοεμβρίου.
Η ψηφοφορία από τους προδότες στο νομοσχέδιο για τις αποκρατικοποιήσεις είχε ως εξής:
Άρθρο 1: 173 ναι, 120 όχι Δεκτό κατά πλειοψηφία
Άρθρο 2 (αποκρατικοποιήσεις): 148 ναι, 139 όχι, 6 παρών, Δεκτό κατά πλειοψηφία
Άρθρο 3: 156 ναι, 135 όχι, 2 παρών, Δεκτό κατά πλειοψηφία
Άρθρο 4: 146 ναι, 121 όχι, 26 παρών, Δεκτό κατά πλειοψηφία
Άρθρο 5: 158 ναι, 135 όχι, δεκτό κατά πλειοψηφία
Άρθρο 6: 173 ναι, 120 όχι, δεκτό κατά πλειοψηφία
Τροπολογία: 136 ναι, 143 όχι, 14 παρών, καταψηφίστηκε
Εκτός γραμμής 15 του ΠΑΣΟΚ – Εννιά βουλευτές καταψήφισαν
Απών ο Βενιζέλος από την ψηφοφορία !
Την ίδια ώρα έκπληξη προκάλεσε στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που έμειναν πιστοί στη «γραμμή» του κόμματος και ψήφισαν όπως έπρεπε το γεγονός ότι ο ίδιος ο Ευάγγελος Βενιζέλος δεν προσήλθε να ψηφίσει.
Για πολλούς βουλευτές το θέμα αυτό είναι μείζον γιατί η αποχή του προέδρου του ΠΑΣΟΚ .
Ας σημειωθεί ότι ο Γιώργος Παπανδρέου προσήλθε κανονικά στην ψηφοφορία και ψήφισε ό,τι είχε καθοριστεί από την «γραμμή» του κόμματος, υπέρ των αποκρατικοποιήσεων και κατά της τροπολογίας για τον ΕΟΠΥΥ.
Oι 15 «αντάρτες» του ΠΑΣΟΚ
Από το ΠΑΣΟΚ, δεκαπέντε βουλευτές βρέθηκαν εκτός γραμμής, που ήταν «παρών» στο άρθρο 4 , όχι στην τροπολογία για το ΕΟΠΥΥ και «ναι» σε όλα τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου. Ωστόσο, οι βουλευτές αυτοί δεν τήρησαν ενιαία στάση, και ο καθένας βρέθηκε να είναι εκτός γραμμής σε διαφορετικό άρθρο και για διαφορετικούς λόγους, προφανώς. Συγκεκριμένα, οι 15 βουλευτές είναι:
Δημήτρης Κρεμαστινός – Ναι στην τροπολογία
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης – Ναι σε όλα
Συμεών Κεδίκογλου – Ναι σε όλα εκτός τροπολογίας
Μιχάλης Κασσής -όχι στο 2
Άντζελα Γκερέκου – όχι στο 3
Πύρρος Δήμας – Ναι σε όλα (πηγε να το αλλαξει μετα – δε ξερουμε αν γινεται ομως)
Παραστατίδης – Παρών στο 2
Λεωνίδας Γρηγοράκος – ναι στην τροπολογία
Θεοδώρα Τζάκρη – όχι στο 2 ναι στην τροπολογία
Μάρκος Μπόλαρης – όχι στο 2 ναι στην τροπολογία
Γιάννης Δριβελεγκας – όχι στο 2 παρών στο 3
Κώστας Τριαντάφυλλος – παρών στο 2
Κώστας Σκανδαλίδης – παρών στο 2
Θάνος Μωραΐτης – Παρών στο 2 ναι στην τροπολογία
Χατζί Οσμαν Αχμέτ – Παρών στο 2 ναι στην τροπολογια
Οι 9 του ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν όχι και παρών στις αποκρατικοποιήσεις
Οι εννέα βουλευτές που καταψήφισαν, είτε με όχι είτε με παρών, το άρθρο για τις αποκρατικοποιήσεις ανήκουν στην εσωκομματική αντιπολίτευση και είναι οι εξής:
Μιχάλης Κασσής
Θόδωρος Παραστρατίδης
Θεοδώρα Τζάκρη
Μάρκος Μπόλαρης
Γιάννης Δριβελέγκας
Κώστας Τριαντάφυλλος
Κώστας Σκανδαλίδης
Θάνος Μωραίτης
Χατζί Οσμαν Αχμέτ
Επτά βουλευτές δεν πήγαν να ψηφίσουν
Επτά βουλευτές, ανάμεσά τους οι πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, Ευάγγελος Βενιζέλος και Φώτης Κουβέλης, ένας ακόμη από την Ιπποκράτους, οι δύο διαγραμμένοι της ΝΔ, ένας του ΣΥΡΙΖΑ και ένας του ΚΚΕ επέλεξαν να μην πάνε στην ψηφοφορία και να μην ψηφίσουν καθόλου.
Οι επτά βουλευτές που δεν πήγαν στην ψηφοφορία είναι οι εξής:
Ευάγγελος Βενιζέλος (ΠΑΣΟΚ)
Μίμης Ανδρουλάκης (ΠΑΣΟΚ)
Φώτης Κουβέλης (ΔΗΜΑΡ)
Νίκος Νικολόπουλος (Διαγραμμένος βουλευτής της ΝΔ)
Νίκος Σταυρογιάννης (Διαγραμμένος βουλευτής της ΝΔ)
Κώστας Μπάρκας (ΣΥΡΙΖΑ)
Χρήστος Κατσιώτης (ΚΚΕ)
Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο
Συνοπτικά, τα άρθρα του νομοσχεδίου που ψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή έχουν ως εξής .
Άρθρο 1ο: Αφορά την κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία τροποποιείται ο νόμος 3986/2011 (Μεσοπρόθεσμο) ώστε η Βουλή να γνωμοδοτεί για το διορισμό του Προέδρου και του Διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ.
Άρθρο 2ο: Κύρωση της κατάργησης του ελάχιστου ποσοστού του δημοσίου στις Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας.
Άρθρο 3ο: Ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δόμηση εκτός σχεδίου, παραχώρηση αιγιαλού, και η αναγκαστική απαλλοτρίωση εκτάσεων.
Άρθρο 4ο: Ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης και Υγείας. Μεταξύ άλλων, η κατάργηση εισφορών 2% και 2 τοις χιλίοις υπέρ του ΤΕΕ επί των αμοιβών των μηχανικών και των καταβαλλόμενων ποσών στους αναδόχους για την εκτέλεση δημοσίων έργων.
Άρθρο 5ο: Τροποποιήσεις του π.δ. 237/1986 για το Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιρειών για τον κλάδο αυτοκινήτων.
Άρθρο 6ο: Τροποποιήσεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και των ν.2386/1996, ν.2753/1999, ν.2836/2000. Τροποποιήσεις του π.δ. 191/2008. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η εξίσωση του φόρου σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης στα 330 ευρώ στο χιλιοστόλιτρο, ενώ ορίζεται ως υποχρεωτική εντός 14ημέρου η καταχώρηση στο Πληροφοριακό Σύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων από τους εμπόρους όλων των συναλλαγών του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL).
Άρθρο 7ο: Καθορίζεται η ισχύς του νόμου από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η τροπολογία αφορά διευκολύνσεις σε Δήμους και νομικά πρόσωπα τους για την αποπληρωμή των δανείων τους, την μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ ακινήτων του δημοσίου στο Ελληνικό, την ένταξη στον ΕΟΠΥΥ των ευγενών ταμείων των γιατρών, δημοσιογράφων, των δικηγόρων, των μηχανικών και των τραπεζικών υπαλλήλων.
Η σημερινή ψηφοφορία στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών (είχε επτά άρθρα και τίτλο «Κατάργηση ελάχιστου ποσοστού Ελληνικού Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, κα» ενώ συμπληρωνόταν με τροπολογία για τα «ευγενή ταμεία») έγινε ονομαστικά μετά από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ, που καταψήφισε το νομοσχέδιο. Η υπερψήφιση του νόμοσχεδίου από τους βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ήταν η πρόβα τζενεράλε του «γάμου» των δύο κομμάτων, με την ΔΗΜΑΡ ουσιαστικά να να «θέτει εαυτόν» εκτός κυβέρνησης.
Αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ για να μπορέσουν να πουληθούν συστήνει η Τρόικα στην κυβέρνηση.
Οι ξένοι θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο το γεγονός να βρεθούν αγοραστές για μακροχρόνια ζημιογόνες εταιρείες όπως είναι η ΛΑΡΚΟ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΛΒΟ, η ΕΑΣ, ο ΟΔΙΕ ακόμη και για τα ΕΛΤΑ που το 2010 πέρασαν σε οριακή κερδοφορία.
Για τον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων προηγήθηκε ένα «καταστροφικό» 2009 που σύμφωνα με αρμόδιες πηγές λειτουργεί αποθαρρυντικά για τους επενδυτές.
Η κυβέρνηση έχει ήδη γνωστοποιήσει στις αγορές την πώληση ενός πακέτου μετοχών που θα φθάνει μέχρι το 40% των ΕΛΤΑ από 90% που αποτελεί το συνολικό ποσοστό που διατηρεί το Δημόσιο στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχουν κάνει στο υπουργείο Οικονομικών η διαδικασία αποκρατικοποίησης των ΕΛΤΑ θα «τρέξει» στο πρώτο τρίμηνο του 2012.
Ωστόσο όμως κατά την αντιπροσωπεία της Τρόικας θα πρέπει πρώτα να υπάρξει μία κεφαλαιακή «ένεση» από το Ελληνικό Δημόσιο.
Την ίδια «συνταγή» προτείνουν οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών και της Ουάσιγκτον και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το 2008 και το 2009, η σιδηροδρομική εταιρεία είχε ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 100 εκατ. ευρώ και ζημιές 232 εκατ.
Το 2010, στο εννεάμηνο, τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 75 εκατ. και οι ζημιές στα 140 εκατ.
Παρά τη διαγραφή των χρεών της σε ΝΠΔΔ και σε δημόσιες επιχειρήσεις (στο 9μηνο του 2010 οι συσσωρευμένες ζημιές έφταναν τα 795 εκατ. ευρώ), με το νέο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ, η εταιρία χρειάζεται μία νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Στο οικονομικό επιτελείο επιθυμούν την πλήρη αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι αρχικής εκτίμησης για την διάθεση του 49% της εταιρίας.
Το 100% των μετοχών θα διαθέσει το Δημόσιο και για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) που κατά τις πληροφορίες θα ανοίξει πρώτος τον «χορό» των αυξήσεων κεφαλαίου στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
Για τον ΟΔΙΕ, που στόχος είναι να πουληθεί μέσα στο 2011, έχει δείξει ενδιαφέρον η γαλλική εταιρεία ιπποδρομιών Paris Mutuel Urbain, που συμμετέχει ήδη στο ελληνικό ιπποδρομιακό στοίχημα.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΔΙΕ, μαζί με την ΛΑΡΚΟ, την ΕΑΣ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΛΒΟ περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 11 πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ.
Από τα οικονομικά τους αποτελέσματα σημείο το οποίο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτό που αφορά στην δαπάνη μισθοδοσίας.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ο μέσος μισθός για το 2009 διαμορφώθηκε σε 40.316 ευρώ στον ΟΣΕ , 49.732 ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 47.608 ευρώ στον ΟΔΙΕ, 35.476 ευρώ στον ΗΛΠΑΠ, 56.554 ευρώ στον ΗΣΑΠ και 37.021 ευρώ στην ΕΘΕΛ.
Το θέμα των αυξήσεων κεφαλαίων στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ βρέθηκε στο πεδίο των συζητήσεων που είχε η κυβέρνηση με την Τρόικα για τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου (2012 –2015).
Συμπληρώνοντας ένα μήνα διαπραγματεύσεων η κυβέρνηση ήρθε τελικά σε συμφωνία με τους δανειστές για τις αποκρατικοποιήσεις της περιόδου 2011 – 2013 και το νέο πακέτο λιτότητας των 28,4 δις. ευρώ.
Ο ένας από τους τρείς επικεφαλής της Τρόικας ο Πόουλ Τόμσεν του ΔΝΤ αναχώρησε την Πέμπτη το βράδυ από την Αθήνα αφήνοντας τους Ματίας Μορς (Ε.Ε.) και Κλάους Μαζούχ ( ΕκΤ) να κλείσουν την αυλαία των συζητήσεων.
Για τον εκπρόσωπο του ΔΝΤ τα μέτρα ύψους 6,4 δις ευρώ για το 2011 έχουν βρεθεί και μένουν πλέον να συμφωνηθούν μόνο θέματα πολιτικής που θα αφορούν την εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου σχεδίου .
Το βασικότερο θέμα πολιτικής που καθυστερούσε την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων αφορούσε την μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων από οργανισμούς και επιχειρήσεις που θα κλείνουν ή θα συγχωνεύονται .
Το Μεσοπρόθεσμο που θα έχει τη μορφή νόμου-πλαισίου θα παρουσιασθεί σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Τα μέτρα που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο για τη μείωση του ελλείμματος στο 7,5% φέτος ή στο 1% το 2015 είναι:
1. Μείωση του αφορολογήτου ποσού και καθιέρωση διαφορετικών ορίων μεταξύ μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών. Στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν τη μείωσή του στα 10.000 ή στα 8.000 ευρώ για τους μισθωτούς και στα 6.000 ευρώ για τους επιτηδευματίες. Πιθανότατα θα καταργηθεί το μέτρο της συλλογής των αποδείξεων για το «χτίσιμο» του αφορολογήτου ποσού.
2. Επιβολή ΕΦΚ στο φυσικό αέριο, κάτι που θα αυξήσει ως 15 ευρώ το μήνα τους λογαριασμούς.
3. Επιβολή έκτακτης εισφοράς σε ιδιοκτήτες με ακίνητη περιουσία που η αντικειμενική της αξία υπερβαίνει τα 3.000 – 4.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.
4. Επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα αναψυκτικά. Αυτό συνεπάγεται με περίπου 10 λεπτά επιβάρυνση στο μπουκάλι. Εναλλακτικά η κυβέρνηση μελετά να αυξηθεί ο ΦΠΑ για τα είδη από το 13% στο 23%.
5. Αύξηση 15% – 20% στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ. Στόχος είναι τα έσοδα να φθάσουν στο 1,3 δις. ευρώ.
6. Μετατάξεις αγαθών και υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13% στον υψηλό 23% ( για τα είδη εστίασης).
7. Είσπραξη προστίμων από 1,2 εκατ. ιδιοκτήτες αυθαιρέτων.
8. Εξίσωση ΕΦΚ στα καύσιμα
9. Περικοπές κοινωνικών επιδομάτων με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια .
10. Ρύθμιση για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου.
11. «Ψαλίδισμα» φοροαπαλλαγών με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
12. Μείωση κατά 150.00 ευρώ του αφορολογήτου ορίου του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας. Σήμερα το αφορολόγητο ποσό είναι 400.000 ευρώ.
13. Αύξηση αντικειμενικών τιμών από 1/1/2012
14. Άντληση εσόδων έως 4 δισ. ευρώ από τις σχολάζουσες κληρονομιές και «ορφανές» τραπεζικές καταθέσεις.
15. Αναστολή των μισθολογικών ωριμάνσεων( 200 εκατ. ευρώ)
16. Επιβολή Τέλους σε 2.500 σκάφη αναψυχής μετά τη διαπίστωση ότι οι ιδιοκτήτες τους είχαν συστήσει εικονικές ναυτιλιακές εταιρείες για να γλιτώνουν φόρους και δασμούς, αλλά και για να απολαμβάνουν το αφορολόγητο σε καύσιμα και τροφοδοσία.
17. Επιβολή ειδικού φόρου σε πισίνες και Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

Το δρόμο της πώλησης παίρνει και η ΕΛΒΟ, η μεγαλύτερη παραγωγός στην Ελλάδα πολιτικών αλλά κυρίως στρατιωτικών οχημάτων.

Η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων αποτελεί νομική υποχρέωση και δέσμευση της χώρας στην Ε. Ε αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιάννης Στουρνάρας σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σε σχετική ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Θεοδόση Κωνσταντινίδη και Ελένης Γερασιμίδου.
Σύμφωνα με τον κ. Στουρνάρα, το Ελληνικό Δημόσιο ενισχύει διαρκώς μέσα από αυξήσεις κεφαλαίου την εταιρεία η οποία δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της στερώντας πόρους από άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης ενώ η πρακτική αυτή ενέχει τον κίνδυνο επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ίσως ζητηθεί ανάκτηση των χορηγηθεισών κρατικών ενισχύσεων προς την ΕΛΒΟ.
Στόχος του Ελληνικού Δημοσίου είναι η αποκρατικοποίηση της ΕΛΒΟ με την πώληση του ποσοστού του μέσω διεθνούς ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας σε επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διοίκησή της επισημαίνει ο υπουργός. Με την αποκρατικοποίηση θα επιδιωχθεί να αποκτήσει η εταιρεία διεθνή τεχνογνωσία και εξωστρέφεια και κυρίως να απαγκιστρωθεί από το δημόσιο.
Παρά το γεγονός ότι το κράτος διατηρεί στην ΕΛΒΟ το 51% και έχει έννομο συμφέρον για μια καλή πορεία της βορειοελλαδίτικης εταιρείας, τα τελευταία επτά χρόνια οι αναθέσεις εργασιών συναρμολόγησης αμυντικού υλικού που είναι η βασική δραστηριότητα της ΕΛΒΟ έχουν «παγώσει» με αποτέλεσμα από το 2007 και μετά να βγάζει ζημιές.
Από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή για την ΕΛΒΟ προκύπτει ότι το 2010 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 22,1 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημίες στα 18,2 εκατ. ευρώ, οι ζημίες προ φόρων στα 21,3 εκατ. ευρώ, η καθαρή της θέση ήταν αρνητική κατά 24 εκατ. ευρώ και ο αριθμός προσωπικού της από 640 που ήταν το 2008 μειώθηκε στους 493 εργαζόμενους το 2010.
Η εταιρεία κάποτε είχε 1.200 εργαζόμενους και είναι η μοναδική στην Ελλάδα που έχει γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων. Για να μην μπαίνει μέσα η εταιρεία χρειάζεται μια αναλογία 70% στρατιωτικών συμβάσεων και 30% πολιτικών προγραμμάτων αλλά αυτή η αναλογία τα τελευταία χρόνια δεν τηρήθηκε.
Είναι ενδεικτικό ότι τα ανελαστικά έξοδα της εταιρείας (έξοδα εργοστασίου και μισθοί) σε ετήσια βάση προσεγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ ενώ ο τζίρος όπως προαναφέρθηκε μόλις και μετά βίας ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2010 σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευθέντα ισολογισμό το σύνολο των υποχρεώσεων ανήρχετο σε 109 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 34,9 εκατ. ευρώ είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων ιδρύθηκε το 1976 με την επωνυμία Stayer Hellas (κοινοπραξία του ελληνικού και αυστριακού δημοσίου) στη Σίνδο, στο νομό Θεσσαλονίκης. Με την αποχώρηση των αυστριακών μετονομάστηκε σε ΕΛΒΟ. Τότε, το ελληνικό δημόσιο κατείχε το 94% των μετοχών και ο όμιλος Λαϊνόπουλου το 6%. Το 2000 είχε γίνει διαγωνισμός για την εκχώρηση του 43% τον οποίο κέρδισε ο όμιλος Μυτιληναίου που ανέλαβε και το management.

Το Καλοκαίρι του 2010 ο όμιλος αποχώρησε από το ΔΣ της εταιρείας και έθεσε το ποσοστό του στη διάθεση του Δημοσίου. Τότε ο όμιλος Μυτιληναίου είχε δηλώσει πως η συμμετοχή του στην ΕΛΒΟ δεν δικαιολογείται επιχειρηματικά λόγω της καταγραφής ζημιογόνων αποτελεσμάτων που «χαλούσε» τον ενοποιημένο του ισολογισμό.

ΛΑΡΚΟ ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ & ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΚΗ

Η Λάρκο είναι μία ότι τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής σιδηρονικελίου παγκοσμίως και οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση, αξιοποίηση, εξόρυξη, σύντηξη και εμπορία των προϊόντων της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα προϊόντα της εταιρείας επιλέγονται από τους περισσότερους κορυφαίους κατασκευαστές ανοξείδωτου χάλυβα που κάνουν χρήση κοκκοποιημένου σιδηρονικέλιου.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει σημαντική Ερευνητική και Αναπτυξιακή δραστηριότητα, και συνεργάζεται στενά με άλλες οργανώσεις όπως το Imperial College of Science, Technology and Medicine, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, την Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης Μετάλλων και το Εθνικό Μετσόβιο Πανεπιστήμιο.
Το Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της ΛΑΡΚΟ με 55,2%, ενώ το 33,4% ανήκει στην Εθνική Τράπεζα Α.Ε. και το 11,4% στην Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ

Μοιραστείτε το!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>