«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Πως έβγαιναν τα αρχαία ονόματα των Ελλήνων φιλοσόφων και όχι μόνο;

Μιλτιάδης: ο κοκκινωπός.

Πλάτωνας.

Αυτός που έχει φαρδιές πλάτες.

Αρχιμήδης: ο κυρίαρχος της σκέψης.

Η σημασία των ονομάτων στην αρχαία Ελλάδα.

Τι σημαίνει Θεμιστοκλής, Θρασύβουλος, Ηράκλειτος.

Ο Περσέας ήταν το παιδί της όμορφης κόρης του Βασιλιά του Άργους, Δανάης και του Δία, που μεγάλωσε εκτός της οικογένειάς του στη Σέριφο στο σπίτι ενός ψαρά, γιατί ο χρησμός ανέφερε ότι θα σκότωνε τον τον παππού του.

Μεγαλώνοντας κατάφερε να κόψει το κεφάλι της Μέδουσας.

Τελικά επιβεβαίωσε τον χρησμό, όταν σκότωσε κατά λάθος τον βασιλιά του Άργους, που παρακολουθούσε από τις εξέδρες τους αθλητικούς αγώνες που είχε πάρει μέρος ο Περσέας.

Το όνομά του στα αρχαία ελληνικά ήταν «Περσεύς» και συνδεόταν με το ρήμα «πέρθω» που σήμαινε «καταστρέφω».

Πιθανόν ήταν υποκοριστικό του «Περσέπολις» και χαρακτήριζε αυτόν που καταστρέφει μια πόλη.

Μιλτιάδης.

Ο στρατηγός της νίκης, που ηγήθηκε εννέα φυλών της Αθήνας και πραγματοποίησε μια από της μεγαλύτερες νίκες της αρχαιότητας, όταν εξολόθρευε το 490 π.Χ. τους Πέρσες στον Μαραθώνα.

Το όνομά του προέρχεται από τη λέξη «μίλτος» που ήταν η ερυθρά βαφή η οποία προέρχεται από τον ορυκτό αιματίτη και σήμαινε «κοκκινωπός».

Θεμιστοκλής.

Μετά τη μάχη του Μαραθώνα ένας νεαρός πολιτικός έκανε την εμφάνιση του στην αθηναϊκή κοινωνία.

Ήταν ο Θεμιστοκλής, ο οποίος εξόρισε τους πολιτικούς του αντιπάλους και προκάλεσε τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, όταν διέταξε την εκτέλεση των Περσών απεσταλμένων.

Εκλέχτηκε στρατηγός των Αθηναίων και πρωταγωνίστησε στη νίκη του αθηναϊκού στόλου έναντι των Περσών.

Το όνομά του προέρχεται από τις λέξεις «Θέμις» που ήταν η θεά της δικαιοσύνης και το «κλέος» και σήμαινε «η δόξα της Θέμιδος».

Ηράκλειτος.

Ο Ηράκλειτος έζησε στην Έφεσο και θεωρείται ο θεμελιωτής της διαλεκτικής μεθόδου. Πίστευε ότι αρχή των πάντων ήταν η φωτιά και ότι τα πάντα βρίσκονται σε διαρκή κίνηση

«Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ’ αυτό μένειν» . Το όνομα του σήμαινε «ένδοξος», καθώς προέρχεται από τις λέξεις «’Ηρα» που ηταν η γυναίκα του Δία, και «κλειτός», το οποίο προέρχεται από το «κλέος» που ήταν η δόξα.

Αρχιμήδης.

Ο εφευρέτης που αναφώνησε «Εύρηκα», όταν του ανατέθηκε να ζυγίσει το στέμμα του βασιλιά των Συρακουσών και ανακάλυψε την αρχή της άνωσης.

Επινόησε «μηχανές» για την άμυνα των πόλεων και για επιθέσεις σε πλοία και σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της πολιορκίας των Συρακουσών.

Το όνομα του προέρχεται από τις λέξεις «άρχοντας» και «μήδης» που ήταν η σκέψη και σήμαινε «τον κυρίαρχο της σκέψης».

Θρασύβουλος.

Ο Θρασύβουλος σίγουρα χαρακτηριζόταν από περίσσιο θάρρος και τολμηρή σκέψη όταν αποφάσισε να αλλάξει το πολίτευμα της Αθήνας.

Με τη βοήθεια στρατιωτικού σώματος κατέλυσε το καθεστώς των τριάκοντα Τυράννων και έγινε ηγέτης του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Άλλωστε το όνομά του σημαίνει «τολμηρά σκεπτόμενος», καθώς προέρχεται από τις λέξεις «θρασύς» που χαρακτηρίζει αυτόν που επιδεικνύει αναίδεια και «βουλος» που είναι ομόρριζο με το ουσιαστικό «βουλή», που σήμαινε σκέψη ή το θέλημα των θεών.

Πλάτωνας.

Λίγα πράγματα γνωρίζουμε για τα σωματικά χαρακτηριστικά των αρχαίων φιλοσόφων.

Το όνομα του Πλάτωνα, μας πληροφορεί για ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του Αθηναίου φιλοσόφου, που μαθήτευσε στο πλευρό του Σωκράτη και διατύπωσε την έννοια της τριμερούς ψυχής.

Το όνομα του ανάγεται στο επίθετο «πλατύς» και χαρακτήριζε «αυτόν που έχει φαρδιές πλάτες».

Αριστοτέλης.

Το όνομά του σήμαινε «αυτόν που έχει άριστους σκοπούς» και προέρχεται από τις λέξεις «άριστος» και «τέλος» που ήταν ο σκοπός.

Σίγουρα ο φιλόσοφος από τα Στάγειρα της Χαλκιδικής, που ήταν ο δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και μαθητής του Πλάτωνα, είχε «άριστους σκοπούς», καθώς θεωρείται από τους σημαντικότερους φιλόσοφους της αρχαιότητας που με τα έργα του επηρέασε όσο κανένας άλλος τον δυτικό πολιτισμό.

Παυσανίας.

«Χωρίς αυτόν τα ερείπια της Ελλάδας θα ήταν ως επί το πλείστον ένας λαβύρινθος χωρίς ενδείξεις, ένα αίνιγμα χωρίς απάντηση», είχε αναφέρει ο Τζέιμς Φρέιζερ για τον Παυσανία, τον περιηγητή που στο έργο του «Ελλάδος Περιήγησις», περιέγραψε με γλαφυρότητα τα λαογραφικά στοιχεία της Αρχαίας Ελλάδας.

Το όνομά του προέρχεται από τις λέξεις «παύω» και «άνια» και σημαίνει «αυτός που ανακουφίζει τη θλίψη».

Βιολόγος ήταν ο μίμος, βιομήχανος ο ευφυής, άδεια σημαίνει έλλειψη φόβου και η αγωνία βγαίνει από τον αγώνα.

Η άγνωστη εξέλιξη των λέξεων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Η λέξη “αγώνας” έχει πολλές έννοιες.

Συνήθως τη χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε είτε την αγωνιώδη προσπάθεια για να πετύχουμε κάποιους στόχους είτε έναν οργανωμένο διαγωνισμό μεταξύ αθλητών σε συγκεκριμένο άθλημα.

Η λέξη προέρχεται από το “άγω” που στην αρχαιότητα σήμαινε συνάθροιση θεών, ανθρώπων, πλοίων και αργότερα ο Όμηρος τη χρησιμοποιούσε με τη σημερινή της σημασία, δηλαδή τη συγκέντρωση για άμιλλα και ανταγωνισμό.

Από την ίδια ρίζα και τη λέξη “αγών” προέρχεται η “αγωνία” που αρχικά σήμαινε τον ανταγωνισμό και τη γυμναστική άσκηση αλλά ο Αριστοτέλης και ο Δημοσθένης την χρησιμοποιούσαν για να δηλώσουν την ψυχική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από ανησυχία.

“Εν φόβω και πολλή αγωνία”, Δημοσθένης Άδεια.

Η λέξη άδεια σημαίνει την παραχώρηση δικαιώματος σε κάποιον για να κάνει κάτι ή το δικαίωμα των υπαλλήλων να απουσιάζουν από τη δουλειά τους.

Η λέξη προέρχεται από το στερητικό α- και τη λέξη δέος “αδεής” που σήμαινε την αφοβία, δηλαδή την έλλειψη φόβου.

Στην αρχαία Αθήνα η λέξη χρησιμοποιούταν από τη νομοθεσία με τη σημερινή της σημασία, δηλαδή την εξασφάλιση ορισμένων δικαιωμάτων.

Βιομήχανος.

Σήμερα το επίθετο βιομήχανος χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει όσους έχουν στην κατοχή τους εργοστάσια μαζικής παραγωγής αγαθών.

Η λέξη πλάστηκε τον 19ο αιώνα μετά τη βιομηχανική επανάσταση για να αποδώσει την γαλλική λέξη “industrie” η οποία προερχόταν από τη λατινική “industria” που σήμαινε την ενεργητικότητα.

Στην αρχαία Ελλάδα η λέξη “βιομήχανος” είχε διαφορετική σημασία και δεν χαρακτήριζε τους πλούσιους εργοστασιάρχες αλλά εκείνον που μηχανεύεται τρόπους για να ζήσει, δηλαδή τους ευφυείς ανθρώπους που τα έβγαζαν πέρα στη ζωή.
Η “βιολογία” είναι η επιστήμη που ασχολείται τα φαινόμενα της οργανικής ζωής και πλάστηκε από τον Γάλλο Lamarck με βάση την ελληνική γλώσσα.

Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν επίσης τη λέξη βιολογία με διαφορετική όμως έννοια.

Η “βιολογία” συνδεόταν με την ηθοποιία και βιολόγοι ήταν οι μίμοι και όσοι διακωμωδούσαν τις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων.

https://www.mixanitouxronou.gr/

Η ιστορία και οι ονομασίες των Ελληνικών φύλων

Πελασγοί. 

Το κοινό όνομα όλων των προϊστορικών και προκατακλυσμιαίων Ελληνικών φύλων.

Σύγχρονοι ιστορικοί, αρχαιολόγοι και γλωσσολόγοι έχουν προσπαθήσει να συνδέσουν τους “Πελασγούς”, έναν όρο με μάλλον ασαφές περιεχόμενο, με διάφορους υλικούς πολιτισμούς, γλωσσολογικές ομάδες κ.λ.π. αλλά πρόκειται περί άλυτου “προβλήματος”.

Οι συνεχείς επεξεργασίες των ελληνικών παραδόσεων και μύθων καθιστούν δύσκολο το διαχωρισμό σαφών “αναμνήσεων ιστορικών γεγονότων” και μυθοπλασίας όσον αφορά τις πληροφορίες που δίνουν οι αρχαίοι συγγραφείς για τους Πελασγούς.

Περιοχές όπως η Θεσσαλία και η Αττική θεωρούνταν παραδοσιακά ως περιοχές στις οποίες κατοικούσαν Πελασγοί.

Γενάρχης των Πελασγών αναφέρεται ο Πελασγός.

Με τ’ όνομά του συνδέθηκαν πολυάριθμοι θρύλοι και παραδόσεις. 

Ηρόδοτος, Ιστορίαι, Βιβλίο Ζ’, 94 – Ἴωνες δὲ ὅσον μὲν χρόνον ἐν Πελοποννήσῳ οἴκεον τὴν νῦν καλεομένην Ἀχαιίην, καὶ πρὶν ἢ Δαναόν τε καὶ Ξοῦθον ἀπικέσθαι ἐς Πελοπόννησον, ὡς Ἕλληνες λέγουσι, ἐκαλέοντο Πελασγοὶ Αἰγιαλέες, ἐπὶ δὲ Ἴωνος τοῦ Ξούθου Ίωνες”.

Αχαιοί.

 Ελληνικό φύλο πού ήλθε από την Ήπειρο.

Το όνομα προέρχεται απ’ τον Αχαιό γιό του Ξούθου, εγγονό τού Έλληνα και δισέγγονο τού Δευκαλίωνος.

Στην εκστρατεία κατά τής Τροίας περί το 1200 π.Χ κατά τήν συμβατική ιστορία έλαβαν μέρος 44 ηγεμόνες, από την Ήπειρο και Θεσσαλία μέχρι τήν Κρήτη, αυτόνομοι μεν αλλά στα μάτια των ξένων φάνταζαν ως εν έθνος, όπως άλλωστε ήταν αφού ίσχυε το ομόαιμον, το ομόγλωσσον το ομόθρησκον και κυρίως η κοινή συνείδησις.

Τούς απέδιδαν δε διάφορα ονόματα, όπως Αργείοι, Δαναοί, Αχαιοί με κυρίαρχο το Αχαιοί.

Ίωνες.

 Ελληνικό φύλο πού ήλθε κι αυτό από την Ήπειρο και τα παράκτια νησιά τού Ιονίου.

Το όνομα έλκει την καταγωγή του από τον Ίωνα, αδελφό τού Αχαιού, γιό τού Ξούθου, εγγονό τού Έλληνα και δισέγγονο τού Δευκαλίωνος.

Εγκαταστάθηκαν περί το 1900 π.Χ. κατά την συμβατική πάντα ιστορία στην Αττική.

Ήλθαν σε επαφή με τούς ανατολικούς λαούς καί γι αυτό τον λόγο οι τελευταίοι αποκαλούσαν όλους τούς Έλληνες Ίωνες (Γιουνάν ), πράγμα πού εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα και μάλιστα και η ίδια η Ελλάδα αποκαλείται Γιουνανιστάν.

Οι Ίωνες κατά την εποχή του Χαλκού ήταν εξαπλωμένοι μεταξύ της Εύβοιας, της Αττικής και της βορειοανατολικής Πελοποννήσου.

Το 1100 π.Χ. περίπου κατά την αρχή της γεωμετρικής περιόδου, που σηματοδοτήθηκε από την κάθοδο των Δωριέων, οι ανακατατάξεις στο εσωτερικό της Ελληνικής χερσονήσου τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν μεγάλο μέρος της περιοχής στην οποία ζούσαν.

Οι μετακινήσεις αυτές των αρχαίων ελληνικών φύλων ονομάζονται Α’ Ελληνικός αποικισμός.

Οι Ίωνες λοιπόν μετακινήθηκαν προς τα ανατολικά δημιουργώντας αποικίες στα νησιά του Αιγαίου (Χίος, Σάμος κ.α.) καθώς και στην κεντρική Μικρά Ασία, στην περιοχή γνωστή ως Ιωνία.

Το μεγαλύτερο μέρος των νησιών του Αιγαίου, με εξαίρεση τη Λέσβο, την Τένεδο και τη Ρόδο αποικήθηκε από τους Ίωνες, ενώ οι σημαντικότερες αποικίες στην Ιωνία ήταν η Μίλητος και η Έφεσος.

Η δημιουργία αποικιών στη Μικρά Ασία ήταν μια προοπτική που χρόνια απασχολούσε τα αρχαία ελληνικά φύλα και κυρίως τους Αχαιούς, δεδομένου ότι ήταν πολύ πιο εύπορα από την ορεινή και σχετικά άγονη ελληνική χερσόνησο.

Οι Ίωνες μιλούσαν την ιωνική διάλεκτο.

Η διάλεκτος αυτή αποτελεί τη γλώσσα της επικής ποίησης, καθώς το ομηρικό ιδίωμα έχει ως βάση του την ιωνική εμπλουτισμένη με στοιχεία από την αιολική και την αρκαδοκυπριακή.

Οι λυρικοί ποιητές όπως ο Τυρταίος, ο Αρχίλοχος και άλλοι, χρησιμοποιούσαν την ιωνική διάλεκτο για τις ελεγείες τους.

Επίσης ιστορικοί όπως ο Ηρόδοτος έγραφαν στην ιωνική. Χαρακτηριστικά τα α και ε μακρά γράφονται η και η εξάλειψη του συμφώνου F (δίγαμμα).

Επίσης ο σχηματισμός των απαρεμφάτων σε -ναι είναι ιωνικό στοιχείο. Κατά τον 6ο αιώνα π.Χ. η Μίλητος και η Έφεσος έγιναν κέντρα όσον αφορά τη σκέψη πάνω στο φυσικό κόσμο.

Με βάση αυτή τη σκέψη δημιουργούνταν υποθέσεις που εξηγούσαν τα φυσικά φαινόμενα χωρίς να αποδίδεται το αίτιό τους στο θείο, όπως γινόταν μέχρι τότε.

Οι υποθέσεις αυτές διαχέονταν από την έρευνα και από προσωπικές εμπειρίες.

Οι εκπρόσωποι αυτού του κινήματος λέγονταν «Φυσικοί» ή «Φυσιολόγοι».

Κύριος εκπρόσωπος ήταν ο Θαλής ο Μιλήσιος ο οποίος ήταν κι ένας από τους επτά σοφούς της αρχαίας Ελλάδας.

Και ο λεγόμενος “σκοτεινός” φιλόσοφος Ηράκλειτος από την Έφεσο.

Δωριείς.

 Οι Δωριείς ήταν ελληνικό φύλο, ένα από τα τέσσερα της αρχαιότητας, το οποίο καταγόταν σύμφωνα με τις γραπτές παραδόσεις από την οροσειρά της Πίνδου.

Κατά την παλαιά παραδοσιακή θεωρία και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, οι Δωριείς κατέβηκαν στη νότια Ελλάδα περίπου τον 12ο π.Χ. αιώνα και κατέλυσαν τον Μυκηναϊκό πολιτισμό, καθώς διέθεταν όπλα από σίδηρο, που ήταν ανώτερα από τα χάλκινα των Μυκηναίων.

Νεώτερες όμως μελέτες συνδυάζουν την έλλειψη αρχαιολογικών ευρημάτων που να συνηγορούν σε μια τέτοια βίαιη εισβολή και γλωσσολογικών στοιχείων από την αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β, και αμφισβητούν έντονα την εκδοχή αυτή.

Η μετακίνησή τους αυτή, που είναι γνωστή ως “Κάθοδος των Δωριέων”, παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα σκοτεινότερα σημεία της ελληνικής ιστορίας.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, όταν βασίλευε ο Δευκαλίων, οι Δωριείς κατοικούσαν στην Φθιώτιδα.

Από εκεί, ενώ βασιλιάς τους ήταν ο Δώρος, από τον οποίο πήραν και το όνομά τους, πήγαν στις πλαγιές της Όσσας και του Ολύμπου, στην περιοχή που ονομαζόταν Ιστιαιώτις.

Οι Κάδμειοι τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν την περιοχή αυτή και να εγκατασταθούν στην Πίνδο, σε μια περιοχή που εκτείνεται από την περιφέρεια Καστοριάς, Γρεβενών έως και την επαρχία Μετσόβου, όπου ονομάστηκαν Μακεδνοί.

Ο Δούρειος Ίππος στη Τροία.

Από εκεί ξεκίνησε η λεγόμενη

“Κάθοδος των Δωριέων” στα τέλη του 12ου αιώνα π.Χ., μέσω του περάσματος της Δεσκάτης, που αποτέλεσε ιστορικό γεγονός μεγάλης σπουδαιότητας, και είχε το χαρακτήρα εγκατάστασης ενός λαού σε πιο εύφορα και προσοδοφόρα εδάφη.

Αυτή η εσωτερική μετανάστευση των Δωριέων αποτέλεσε τμήμα της γενικότερης προσπάθειας των δυτικών φυλετικών ομάδων να κατακτήσουν νέες περιοχές.

Οι ακριβείς συνθήκες της μετακίνησής τους προς νότον παραμένουν άγνωστες.

Οι Δωριείς αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τους τόπους εγκατάστασής τους, καθώς είτε δέχτηκαν την πίεση άλλων φυλετικών ομάδων, είτε οι διαθέσιμοι φυσικοί πόροι δεν επαρκούσαν.

Ενώ παλαιότερα εικάζεται ότι η εξάπλωση των Δωριέων ήταν το κυριότερο αίτιο κατάρρευσης του μυκηναϊκού κόσμου, οι ιστορικοί σήμερα τείνουν στην αντίθετη εκδοχή, ότι η κατάρρευση του μυκηναϊκού κόσμου των Αχαιών αποτέλεσε το κυριότερο αίτιο της γρήγορης εξάπλωσης του δωρικού στοιχείου.

Συγκεκριμένα, υποστηρίζεται η άποψη ότι ότι οι Δωριείς ήταν ένα ελληνικό ποιμενικό και πρωτόγονο σχετικά φύλο που κατοικούσε στις ορεινές περιοχές της Ελλάδας, και το οποίο μετά τη διάλυση του μυκηναϊκού κόσμου κατέλαβε πεδινές περιοχές.

Πέρα από τις μαρτυρίες των ιστορικών, υπάρχει και το αντίστοιχο μυθολογικό πλαίσιο.

Οι Δωριείς κατάγονταν από τον Δώρο, γιο του Έλληνα, ο οποίος είχε υπό την εξουσία του την ηπειρωτική Ελλάδα.

Σε αυτούς κατέφυγαν οι απόγονοι του Ηρακλή, μετά το θάνατο του Ύλλου και τον διωγμό τους από την Πελοπόννησο.

Ακόμη, αναφέρεται ότι, όταν οι Ηρακλείδες έφθασαν στον Αιγιμιό, βασιλιά των Δωριέων, ο Ύλλος ζούσε.

Ο Αιγιμιός υιοθέτησε τον Ύλλο και μαζί με τους δυο γιους του, Πάμφυλο και Δυμάνα, τον έκανε συγκληρονόμο στο ένα τρίτο του βασιλείου του.

Διωγμένοι από τα γειτονικά φύλα οι Δωριείς κατέφυγαν, μετά από πολλές μετακινήσεις, στη Δωρίδα και από εκεί στην Πελοπόννησο.

Τη χώρα τη μοίρασαν οι δισέγγονοι του Ύλλου, Τήμενος, Κρεσφόντης και Αριστόδημος, μαζί με τους Πάμφυλο και Δυμάνα.

Την κατάκτηση της Πελοποννήσου και την κυριαρχία τους στους αχαϊκούς πληθυσμούς, οι Δωριείς την ερμήνευσαν με το μύθο της “επανόδου των Ηρακλειδών”, δηλαδή την επιστροφή των απογόνων του Ηρακλή στην αρχαία τους κοιτίδα.

Αιολείς.

 Ήλθαν από την Θεσσαλία περί το 1900 π.Χ. εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο και συγχωνεύτηκαν με τούς Αχαιούς.

Το όνομα ανατρέχει φυσικά στον Αίολο τον γιό τού Έλληνα και εγγονό τού Δευκαλίωνος.

Γιός τού Αιόλου ήταν ο Αθάμας, ο οποίος με την Νεφέλη έκανε τον Φρίξο και την Έλλη, εξής και ο Ελλήσποντος καλείται.

Γραικοί: Από τον Γραικό πού όπως και ο Έλλην γενεαλογείται απ’ τον Δευκαλίωνα ή κατ’ άλλους θεωρείται αδελφός τού Λατίνου.

Το όνομα ετυμολογείται από το γηραιός και γραία κι αυτό από την Γαία και επομένως αντιλαμβάνεται κανείς το παμπάλαιον αφ’ ενός τού ονόματος αφετέρου δε το γηγενές αυτού.

Επεκράτησε κατά τούς μέσους χρόνους (ανασυρθέν φυσικά από το βαθύτατο παρελθόν) ως εθνική ονομασία των Ελλήνων ιδίως στην ύπαιθρο, διότι το Έλληνες σήμαινε πλέον ειδωλολάτρες.

Διά των Λατίνων πού το παρέλαβαν από την γειτονική Ήπειρο διαδόθηκε στην Δύση (παρεμφερή φυσικά όπως άλλωστε και η Ελληνική γλώσσα πού κατακρεουργημένη κατέληξε στις διαφόρους διαλέκτους), και έχουμε το γνωστό Graeci και τα σημερινά ακατανόητα Greece, Grece, και τα λοιπά παρόμοια.

Μετά μάλιστα την δημιουργία νέας αυτοκρατορίας απ’ τούς Δυτικούς με φορέα τού αξιώματος τον Κάρολο το 800 μ.Χ., πού ήταν το αποκορύφωμα τής διάστασης μεταξύ τής παπικής εξουσίας και τής πολιτικής εξουσίας τής Κωνσταντινουπόλεως, έγινε κατασυκοφάντησις των Ελλήνων, ώστε το όνομα Γραικός να σημαίνει αίρεση και κατά τούς χρόνους τής Φραγκοκρατίας μάλιστα ενισχύθηκε εντονότατα ο μισελληνισμός.

Γνωστή είναι η φράση τού ” πρωθυπουργού” του Κ. Παλαιολόγου Λουκά Νοταρά ” κρειττότερον ιδείν εν μέσει Πόλει φακιόλιον Τούρκου ή ρωμαϊκήν καλύπτραν”.

Νά σημειώσουμε μέ τήν ευκαιρία ότι ο Κάρολος ζήτησε σε γάμο την 1η γυναίκα αυτοκράτειρα τήν Ειρήνη τήν Αθηναία.

Μετά την πτώση τής Πόλης, εκτός από το ρεύμα λογίων πού συνέρευσε στην Δύση και προκάλεσε την αναγέννηση, υπήρξαν και πολλοί δυστυχείς πρόσφυγες, πολλοί από τούς οποίους παρανομούσαν για να καταφέρουν να επιβιώσουν και αυτό συνέτεινε ώστε το “Γραικός” να σημαίνει και “απατεών”.

Δαναοί.

Ελληνικό φύλο, πού προερχόμενο από την Ήπειρο, εγκαταστάθηκε κυρίως στην Πελοπόννησο περί το 2000 π.Χ. Timeo Danaos et dona ferentes (= φοβούμαι τούς Δαναούς και δώρα φέροντας).

Η φράση αυτή ανήκει στον Γαλάτη Βιργίλιο και ασφαλώς εκφράζει τόν φθόνο κατά των Ελλήνων αλλά και την προσπάθεια υποτίμησης τού Ελληνικού Πνεύματος πού ήταν κυρίαρχο ακόμα και κατά τήν Ρωμαϊκή στρατιωτική κυριαρχία.

Άλλωστε κατά τόν Οράτιο ” η Ελλάς ηττηθείσα τόν τραχύν νικητήν ενίκησε καί τάς τέχνας εισήγαγε εις τό αγροίκον Λάτιον”.

Σελλοί.

 Κατά τόν Αριστοτέλη πανάρχαιοι κάτοικοι τής κεντρικής Ηπείρου πού καλούνταν τότε μεν Γραικοί, τώρα δέ Έλληνες.

Απ’ το όνομα αυτό κατά μία εκδοχή καί τό Έλληνες.

(Οι Σελλοί κατοικούσαν στο σημερινό Σελλιό της Άνω Δερόπολης).

Έλληνες.

Το ελληνικό φύλο τού Αχιλλέα πού κατοικούσε την Φθία.

Εκαλούντο και Μυρμιδόνες.

Ήλθε από την Ήπειρο και επεκτάθηκε σέ ευρύτερη περιοχή.

Το όνομα προέρχεται από τόν Έλληνα γιό τού Δευκαλίωνος που γεννήθηκε με “σπέρμα Διός”.

Τον 8ο π.Χ. αιώνα όλα τα Ελληνικά φύλα πήραν αυτό το όνομα.

Στα πρώτα χρόνια τής επικράτησης τού Χριστιανισμού τα όνομα Έλλην κατέληξε να σημαίνει ειδωλολάτρης.

Απ’ τον 9ο αιώνα όμως με τον Φώτιο καθηγητή και μετέπειτα πατριάρχη, πού το σπίτι του είχε μετατραπεί σε κέντρο φιλολογικών συναναστροφών, πού επανιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Κωνσταντινουπόλεως και συνεστήθη πλήθος άλλων ιδιωτικών ανωτάτων σχολών έχουμε επανεμφάνιση τού ονόματος “Έλλην”.

Τον 11ο αιώνα έχομε νέα ενίσχυση τού ονόματος με τον Μιχαήλ Ψελλό και την Άννα Κομνηνή.

Ο Θεόδωρος Β’ Λάσκαρις αυτοκράτωρ Νίκαιας έλεγε: ” Πάσαν τοίνυν φιλοσοφίαν καί γνώσις Ελλήνων εύρεμα…Σύ δέ ώ Ιταλέ τίνος ένεκεν εγκαυχά;”

Ο Γεώργιος Γεμιστός τόνιζε στον Μανουήλ Παλαιολόγο, ότι οι άνθρωποι, των οποίων ηγείται είναι “Έλληνες” το γένος ως ή τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί.

Κατά τήν Τουρκοκρατία έχομε συνύπαρξη των ονομάτων Γραικός, Έλλην αλλά και Ρωμιός.

Ρωμιοί.

Πολιτικό και όχι εθνικό όνομα πού εχρησιμοποιείτο στην ανατολική-Ελληνική αυτοκρατορία μαζί με τούς όρους “Ρωμαίος”, “Ρωμανία” κ.λ.π. Άλλωστε η Κωνσταντινούπολη είχε ονομασθεί “Νέα Ρώμη”.

Ρωμιούς αποκαλούσαν κυρίως οι Τούρκοι τούς Έλληνες Χριστιανούς.

http://dervitsani.gr/

Δυστυχώς κάποιες ιστοσελίδες απαγορεύουν την αντιγραφή.

Αγαπητοί η ιστορία δεν είναι ιδιοκτησία κανενός.

Ο λόγος που τα ανεβάζω είναι ακριβώς αυτός, να μπορεί να το αντιγράψει όποιος θέλει, είτε για να το Μεταλαμπαδεύσει, είτε να το βάλει στο Αρχείο του, για τις επόμενες Γενιές. για αυτό έχουμε την ιστοσελίδα για να μοιράσουμε σε όλο τον Κόσμο την Ελληνική Γνώση.

Στην ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ υπάρχει μόνο σε απαίτηση Συγγραφέως.

Φωτογραφίες και επιμέλεια έκανε, ο ΠΛΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

Μοιραστείτε το!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>