«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Οι εγκληματίες του ΔΝΤ: Paul Thomsen 12/03/2018

ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ

Poul Thomsen, την Ελλάδα και τον κυνισμό του ΔΝΤ

από τον Daniel Munevar
15 Φεβρουαρίου 2016

Για τον περιστασιακό αναγνώστη, το πρόσφατο κομμάτι του Poul Thomsen | 1 | για το ρόλο του ΔΝΤ στις διαπραγματεύσεις επανεξέτασης διάσωσης που διεξάγονται επί του παρόντος μεταξύ της Ελλάδας και της Τρόικας , φαίνεται ισορροπημένη και λογική.

Στο τέλος της ημέρας, όπως υποστήριξε αλλού, | 2 | οι αριθμοί απλά πρέπει να προσθέσουν επάνω.

Για το λόγο αυτό υπάρχει μια ανταλλαγή μεταξύ της «φιλοδοξίας των μεταρρυθμίσεων» που πρέπει να επιβάλει η Ελλάδα και του ποσού της ελάφρυνσης του χρέους που μπορούν να χορηγηθούν από τους ευρωπαίους εταίρους της.

Με αμβλύ τρόπο, η μεγαλύτερη λιτότητα προϋποθέτει μείωση του χρέους και αντίστροφα.

Ο Thomsen υποστηρίζει ότι, δεδομένου του αμφισβητήσιμου χαρακτήρα των διαπραγματεύσεων, το ΔΝΤ είναι απλά εκεί ως ένας φιλικός σύντροφος που υποστηρίζει τόσο τους Έλληνες όσο και τους Ευρωπαίους εταίρους για να τους βοηθήσει να κάνουν τις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη ενός προγράμματος που προστίθεται.

Ωστόσο, για κάποιον που είναι πιο εξοικειωμένος με το ρόλο που το ΔΝΤ γενικά, και ο Thomsen ειδικότερα, έπαιξε στην τοποθέτηση της Ελλάδας στην επισφαλή κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, το κομμάτι του μπορεί να οριστεί μόνο ως τρελός και κυνικός.

Poul Thomsen, Greece And IMF Cynicism

Ποιος είναι ο Poul Thomsen;

Ο Poul Thomsen (Δανία) είναι σήμερα ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ .Εντάχθηκε στο ΔΝΤ το 1982 και εκπροσωπούσε τις αποστολές του Ταμείου στη Σλοβενία, τη Μακεδονία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Πολωνία.

Πιο πρόσφατα, διαπραγματεύτηκε τις ισχύουσες συμφωνίες stand-by του ΔΝΤ με την Ελλάδα και την Ισλανδία. Μετά την «απλή επιτυχία» του προγράμματος στην Ελλάδα που ξεκίνησε το 2010 προήχθη στην τρέχουσα θέση του Διευθυντή, όπου επιβλέπει και το έργο του ΔΝΤ στην Ισλανδία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία.

Ως εκ τούτου, ενσωματώνει την αρχή του Πέτρου, η οποία αναφέρει ότι «οι διευθυντές φτάνουν στο επίπεδο της ανικανότητάς τους».


Προκειμένου να αποσυσκευάσουμε το επιχείρημα του Thomsen, πρέπει να πάμε με τμήματα:

“Τελικά, ένα πρόγραμμα πρέπει να συμπληρωθεί: ο συνδυασμός μεταρρυθμίσεων και η ελάφρυνση του χρέους πρέπει να μας δώσει και τη διεθνή κοινότητα εύλογες διαβεβαιώσεις ότι μέχρι το τέλος του επόμενου προγράμματος της Ελλάδας, μετά από σχεδόν δεκαετία εξάρτησης από την ευρωπαϊκή βοήθεια και το ΔΝΤ, να σταθεί μόνη της “

Το ενδιαφέρον του είναι ότι ο Thomsen κάνει αυτό το επιχείρημα τώρα, όταν το 2010 ήταν άμεσα υπεύθυνος για τη δομή της αρχικής συμφωνίας διάσωσης για την Ελλάδα, η οποία δεν περιλάμβανε την ελάφρυνση του χρέους.

Τότε, παρόλο που αρκετές υπηρεσίες του ΔΝΤ είχαν συστήσει αναδιάρθρωση του χρέους, ο Thomsen και το Ευρωπαϊκό Τμήμα του ΔΝΤ «πίστευαν ότι δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη ούτε η κούρεμα αυτή τη στιγμή».

| 3 | Όταν το Συμβούλιο του ΔΝΤ συναντήθηκε τον Μάιο του 2010 για να εγκρίνει το πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα, ο Thomsen υπερασπίστηκε το πρόγραμμα, παρόλο που δεν ήταν δυνατό να πιστοποιηθεί ότι θα εξασφάλιζε τη βιωσιμότητα του χρέους.

| 4 | Καθώς αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις δανειακές πολιτικές του ΔΝΤ, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε επίσης μια αλλαγή στους κανόνες του, ώστε να επιτρέπει δάνεια που δεν διασφαλίζουν τη διατηρησιμότητα του χρέους, εφόσον υπάρχει “υψηλός κίνδυνος διεθνών συστημικών επιπτώσεων”.

| 5 | Με απλά λόγια, θα μπορούσε να χορηγηθεί δάνειο πέραν της οικονομικής ικανότητας μιας χώρας για την επιστροφή του, αν μπορούσε να βοηθήσει στην αποφυγή πανικού στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές.

Έτσι, από την έναρξη αυτού του έπους, τόσο η Thomsen όσο και το ΔΝΤ γνώριζαν ότι η Ελλάδα έλαβε δάνειο που δεν μπορούσε να αναμένεται να επιστραφεί και συνεπώς δεν είχε καμία ελπίδα να καταστεί τελικά “ικανή να σταθεί μόνη της” .

“Αυτό δεν σημαίνει ότι το ύψος των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων δεν θα καταστήσει το χρέος της Ελλάδας βιώσιμο χωρίς την ελάφρυνση του χρέους και ότι η μείωση του χρέους δεν θα καταστήσει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Ελλάδας βιώσιμο, Και οι δύο πρέπει να συμβούν. “

Μόλις το αρχικό πρόγραμμα είχε ξεπεράσει το 2012, η ​​αναδιάρθρωση του χρέους κατέστη αναπόφευκτη.

Σε αυτό το σημείο, οι ξένοι πιστωτές είχαν τη δυνατότητα να μειώσουν την έκθεσή τους στην Ελλάδα κατά περίπου 90 δισ. Ευρώ χάρη στη χρηματοδότηση που παρέχεται από την πρώτη διάσωση.

Επιπλέον, μόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του χρέους, οι ελληνικές τράπεζες ήταν πλήρως προστατευμένες από τις ζημίες που προκλήθηκαν από την κατοχή κρατικού χρέους .

Ωστόσο, τα εγχώρια συνταξιοδοτικά ταμείαδεν ήταν.

Ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του χρέους του 2012, εκτιμάται ότι τα συνταξιοδοτικά ταμεία έχασαν € 14,5 δισ.

| 6 | Η σημαντική αυτή επίδραση στα περιουσιακά στοιχεία του συνταξιοδοτικού συστήματος αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες που υπονόμευσαν τη βιωσιμότητά του.

Είναι δυνατόν να πούμε ότι η καθυστερημένη ελάφρυνση του χρέους που παρέχεται στην Ελλάδα ήλθε ακριβώς εις βάρος του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας.

Διαβάστε επίσης:
ΔΝΤ: “Η Deutsche Bank αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα”

“Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τόσο η Ελλάδα όσο και οι ευρωπαίοι εταίροι της θα αντιμετωπίσουν δύσκολες πολιτικές αποφάσεις κατά τους προσεχείς μήνες για να φθάσουν σε ένα βιώσιμο πρόγραμμα – αυτό που προσθέτει.

Τέτοιες δύσκολες αποφάσεις δεν μπορούν να “ξεδιπλωθούν στο δρόμο” με μη ρεαλιστικές υποθέσεις. “

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο Thomsen υπογραμμίζει το ρόλο των μη ρεαλιστικών υποθέσεων στην κλοπή του δοχείου κάτω από το δρόμο, καθώς αυτό ακριβώς έκανε το ΔΝΤ τα τελευταία πέντε χρόνια.

Για παράδειγμα, το πρώτο πρόγραμμα προσαρμογής, που εγκρίθηκε προσωπικά από την Thomsen, βασίστηκε στην υπόθεση ότι η Ελλάδα θα ήταν σε θέση να επιτύχει και να διατηρήσει ένα πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα 6% του ΑΕΠμεσοπρόθεσμα.

| 7 | Ήταν σαφώς παράλογο να περιμένουμε ότι οποιαδήποτε χώρα θα μπορούσε να επιτύχει αυτό το είδος δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά, για να προστεθούν οι αριθμοί, αυτή ήταν η άλλη πλευρά του κέρματος να εξαλειφθεί η ελάφρυνση του χρέους.

Επιπλέον, παρά τα προβλήματα που συνδέονται με αυτή την προσέγγιση, το ΔΝΤ συνέχισε να βασίζει τις εκτιμήσεις του: το δεύτερο πρόγραμμα προσαρμογής ανέλαβε μεσοπρόθεσμο στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 4,5%, ενώ το τρίτο πρόγραμμα προϋποθέτει 3,5% για τις επόμενες δεκαετίες .

| 8 | Από την πλευρά των ιστορικών αποδείξεων, όπου καμία χώρα δεν ήταν ποτέ κοντά για να επιτύχει μια τόσο μεγάλη και σταθερή προσαρμογή, τίθεται το ερώτημα γιατί το ΔΝΤ συνεχίζει να υποστηρίζει αυτή τη μάταιη άσκηση του can-kicking.

| 9|“Έτσι, αν υποθέσουμε ότι η Ελλάδα μπορεί απλά να αναπτυχθεί από το πρόβλημα του χρέους της χωρίς την ελάφρυνση του χρέους – με τη γρήγορη μετάβαση από τη χαμηλότερη προς την υψηλότερη αύξηση της παραγωγικότητας εντός της ευρωζώνης – δεν είναι αξιόπιστη”.

Όπως συμβαίνει, αυτή ήταν ακριβώς η βασική υπόθεση που βασίζεται στις προβλέψεις ανάπτυξης για την Ελλάδα για τα δύο πρώτα προγράμματα.

Θεωρητικά, η πλήρης εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων θα επέτρεπε στη χώρα να “προχωρήσει από το να έχει το χαμηλότερο μέσο ρυθμό ανάπτυξης της ζώνης του ευρώ στη ζώνη του ευρώ από τη στιγμή που προσχώρησε στην ΕΕ το 1981 και έφτασε στην υψηλότερη ανάπτυξη του TFP. τα υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής του εργατικού δυναμικού και τα ποσοστά απασχόλησης στη Γερμανία »

10 | Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι η έρευνα που διεξήγαγε το ίδιο το ΔΝΤ έδειξε ότι ορισμένες από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που τόνισε η οργάνωση τις τελευταίες δεκαετίες και οι οποίες διαμαρτυρήθηκαν με την ελληνική κυβέρνηση, όπως είναι η μεταρρύθμιση της αγοράς εργασίας, δεν έχουν καμία ή αρνητική επίδραση στο TFP και ανάπτυξη.

| 11 |“Γιατί η εστίαση στις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις;

Παρά τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις του 2010 και του 2012, το συνταξιοδοτικό σύστημα της Ελλάδας παραμένει απρόσιτα γενναιόδωρο “.

Ας αφήσουμε για λίγο μια στιγμή το γεγονός ότι ένα σύστημα στο οποίο το 45% των συνταξιούχων στη χώρα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας δύσκολα μπορεί να οριστεί ως γενναιόδωρο.

| 12 |. | Αντ ‘αυτού, ας επικεντρωθούμε απλώς στις μακροοικονομικές επιπτώσεις της λιτότητας στη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Πρώτον, οι δαπάνες για τις συντάξεις από την ελληνική κυβέρνηση μειώθηκαν από 21,7 δισ. Ευρώ σε 17,1 δισ. Ευρώ μεταξύ 2011 και 2014 – μείωση 21%.

| 13 | Ο λόγος για τον οποίο, παρά τις τεράστιες περικοπές, δεν βλέπουμε μείωση των δαπανών στις συντάξεις, καθώς το μερίδιοτου ΑΕΠ είναι απλά επειδή ο ρυθμός συρρίκνωσης της οικονομίας ήταν ακόμη ταχύτερος από εκείνον των περικοπών.

Δεύτερον, η ταχεία αύξηση της ανεργίας που προκλήθηκε από την κρίση κατέστρεψε τις συνεισφορές που αποτελούν τη σωτηρία του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Ως αποτέλεσμα της μείωσης περίπου 1 εκατομμυρίου ανθρώπων στο εργατικό δυναμικό, οι εν λόγω συνεισφορές μειώθηκαν από 22 δισ. Ευρώ το 2009 σε 16 δισ. Ευρώ το 2016.

| 14 | Τρίτον, η μείωση των εισφορών μπορεί επίσης να αποδοθεί στη μείωση των μισθών που είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής εσωτερικής υποτίμησης .

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του μεγαλύτερου συνταξιοδοτικού ταμείου της χώρας, ο μέσος μισθός των μελών της μειώθηκε από 13300 ευρώ το 2009 σε 10300 ευρώ το 2014.

| 15 |. |Έτσι, αν και μπορεί να διατυπωθεί επιχείρημα σχετικά με την ανάγκη αντιμετώπισης των θεσμικών αδυναμιών του ελληνικού συνταξιοδοτικού συστήματος, θα ήταν επίσης σημαντικό για το ΔΝΤ να αναγνωρίσει τον αρνητικό αντίκτυπο των πολιτικών του στη βιωσιμότητα του συστήματος.

“Αλλά δεν μπορεί η Ελλάδα να προστατεύσει τους συνταξιούχους κόβοντας κάπου αλλού ή αυξάνοντας τους φορολογικούς συντελεστές; Υπάρχει κάποιο περιθώριο για τα μέτρα αυτά, αλλά είναι πολύ περιορισμένο.

Οι περισσότερες άλλες δαπάνες έχουν ήδη μειωθεί στα οστά σε μια προσπάθεια να προστατευθούν οι συντάξεις και οι κοινωνικές πληρωμές … Η Ελλάδα θα χρειαστεί να λάβει μέτρα της τάξεως του 4-5% του ΑΕΠ.

Δεν μπορούμε να δούμε πώς μπορεί να το κάνει η Ελλάδα χωρίς σημαντικές οικονομίες στις συντάξεις ».

Διαβάστε επίσης:
Κύπρος: Οι Αρχές μιας Ομοσπονδιακής Διζωνικής – Δικοινοτικής Ομοσπονδίας

Ο λόγος για τον οποίο οι άλλες δαπάνες έχουν ήδη μειωθεί στα οστά είναι ότι η Ελλάδα έχει αναλάβει τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή στον ανεπτυγμένο κόσμο: το κυκλικά προσαρμοσμένο πρωτογενές αποτέλεσμα από το 2009 έως το 2014 παρουσίασε βελτίωση κατά 19% του ΑΕΠ.

| 16 | Στην Ευρωζώνη, η πλησιέστερη χώρα όσον αφορά τη δημοσιονομική προσαρμογή κατά την ίδια περίοδο είναι η Ιρλανδία με προσαρμογή 10% του ΑΕΠ.

Επιπλέον, ως αποτέλεσμα αυτής της τεράστιας προσαρμογής, το ΑΕγχΠ συρρικνώθηκε σχεδόν ισοδύναμα, καθιστώντας την φορολογική προσπάθεια αποτελεσματική και αυτοκαταστροφή.

Έτσι, για να ζητήσουμε περαιτέρω προσαρμογές όταν η χώρα εφαρμόζει ήδη ένα από τα υψηλότερα κυκλικά προσαρμοσμένα πρωτογενή πλεονάσματα στον ανεπτυγμένο κόσμο, είναι να διπλασιάσουμε αποτελεσματικά αυτό που ήδη γνωρίζουμε είναι μια αποτυχημένη στρατηγική.

| 17 | Αυτό που είναι δύσκολο να δούμε λοιπόν είναι πώς μπορεί να ληφθεί ως βάση για μια ορθή χάραξη πολιτικής.

“Μπορούσε ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος αρκετά κάτω από το 3½% του ΑΕΠ να καταστήσει τη αναγκαία συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση λιγότερο απαιτητική;

Ίσως, αλλά αυτό θα απαιτούσε περισσότερη ελάφρυνση του χρέους. Αυτό είναι καταφανώς αμφιλεγόμενο μεταξύ των ευρωπαίων εταίρων της Ελλάδας, εν μέρει επειδή αρκετοί από αυτούς υποχρεούνται να τρέχουν παρόμοια υψηλά πλεονάσματα για να διατηρήσουν τη διατηρησιμότητα του χρέους και εν μέρει επειδή ορισμένες από τις χώρες που θα πληρώνουν για την ελάφρυνση του χρέους στην Ελλάδα είναι φτωχότερες από την Ελλάδα , που πληρώνουν πολύ λιγότερο γενναιόδωρες συντάξεις στον λαό τους. “

Είναι κρίμα το γεγονός ότι ο Thomsen δεν είχε τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με τη διεθνή δικαιοσύνη και αλληλεγγύη το 2010, όπως φαίνεται να έχει το 2016.

Στη συνέχεια, δεν είχε κανένα πρόβλημα στην υποστήριξη ενός προγράμματος που συγκέντρωσε το ΔΝΤ και τους ευρωπαϊκούς πόρους. δήλωσε ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής του ΔΝΤ, εκτός από γαλλικές και γερμανικές τράπεζες με σημαντική έκθεση στην Ελλάδα.

| 18 | Ανησυχούσε λοιπόν εκείνες τις φτωχές χώρες που ζητούσαν να δανείσουν 110 ευρώ στην Ελλάδα για να σώσουν τις τράπεζες από τη Γαλλία και τη Γερμανία;

Ανησυχεί για το γεγονός ότι είναι απίθανο οι φτωχές αυτές χώρες να δουν τα χρήματά τους πίσω; Ισως.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι λιγότερο από ένα μήνα πριν, το ΔΝΤ άλλαξε ξανά τις δανειοδοτικές του πολιτικές προκειμένου να εξαλείψει τη ρήτρα συστημικού κινδύνου που επέτρεψε την έγκριση των διαφορετικών προγραμμάτων προσαρμογής για την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΔΝΤ αναγνώρισε ότι η συστημική απαλλαγή που του επέτρεπε να δανειστεί πέρα ​​από το τι θα μπορούσε να δικαιολογηθεί οικονομικά “καθυστέρησε την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους, έβλαψε τις προοπτικές επιτυχίας για το πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής της χώρας και εξασθένισε τις εγγυήσεις για τους πόρους του ΔΝΤ”.

| 19 | Παρόλο που αυτό είναι το σωστό πράγμα, οι συνέπειες του flip-floping από το ΔΝΤ θα επιβραδυνθούν: οι εξολοθρευμένοι γάλλοι και γερμανοί τραπεζίτες θα απολαύσουν τις χρυσές αποχωρήσεις τους, οι Έλληνες συνταξιούχοι θα συνεχίσουν να βλέπουν τις συντάξεις τους να κόβονται και οι πιστωτές από αυτές τις φτωχές χώρες πιθανότατα δεν θα δουν ποτέ τα χρήματά τους πίσω.

“Το ΔΝΤ δεν θέλει την Ελλάδα να εφαρμόσει δρακόντεια δημοσιονομική προσαρμογή σε μια ήδη σοβαρά υποβαθμισμένη οικονομία.

Στην πραγματικότητα, έχουμε ξανά και ξανά εκείνους που υποστηρίζουν μια πορεία δημοσιονομικής προσαρμογής που υποστηρίζει περισσότερο την ανάκαμψη βραχυπρόθεσμα και πιο ρεαλιστική μεσοπρόθεσμα ».

Είναι απίστευτο, τουλάχιστον, ο Thomsen να ισχυρίζεται ότι το ΔΝΤ τάσσεται υπέρ μιας πιο υποστηρικτικής πορείας προς τη δημοσιονομική προσαρμογή όταν αυτό δεν συνέβαινε ποτέ, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούλιο του 2015.

Από το 2010, η επίσημη θέση του ΔΝΤ ήταν ότι η βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα θα μπορούσε να διασφαλιστεί εφόσον η κυβέρνηση πέτυχε τους δημοσιονομικούς στόχους του προγράμματος, ανεξάρτητα από το πόσο ρεαλιστικοί ήταν αυτοί.

| 20 | Την πρώτη φορά που το ΔΝΤ αναγνώρισε δημοσίως τα προβλήματα με το πρόγραμμα προσαρμογής, προέκυψε από τη διαρροή, την  Ιουλίου του 2015, μιας ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους που εκπόνησε ο οργανισμός.

Σε αυτό, το ΔΝΤ παραδέχτηκε την υπερβολικά αισιόδοξη φύση των παραδοχών που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες εκτιμήσεις και επεσήμανε ότι η βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσω περαιτέρω ελάφρυνσης του χρέους.

Δεδομένου του ευαίσθητου πολιτικού χαρακτήρα του μηνύματος, τα ευρωπαϊκά μέλη προσπάθησαν ενεργά να εμποδίσουν την επίσημη δημοσίευση του εγγράφου από το ΔΝΤ, αλλά η πίεση από τις ΗΠΑ και άλλα μέλη της χώρας εξασφάλισε τη δημοσιοποίησή του.

| 21 | Θα πρέπει να αναρωτηθεί κανείς πότε και πού ακριβώς το ΔΝΤ υποστήριξε μια πιο ρεαλιστική δημοσιονομική προσαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ελλάδας.

Διαβάστε επίσης:
Noam Chomsky σχετικά με την κατανομή της αμερικανικής κοινωνίας

“Ενώ υπάρχουν πολλά περιθώρια για αύξηση της παραγωγικότητας μέσω μεταρρυθμίσεων, τα τελευταία έξι χρόνια έχουν δείξει ότι το εύρος και ο ρυθμός των μεταρρυθμίσεων που είναι αποδεκτές από την ελληνική κοινωνία δεν είναι ανάλογες με την έγκαιρη βελτίωση της παραγωγικότητας και τη σταθερή υψηλή ανάπτυξη”.

Μια τελευταία σκέψη. Κανείς δεν απαιτεί, ούτε περιμένει, επίσημη συγγνώμη για τη ζημία που προκάλεσε η πολιτική του ΔΝΤ στην Ελλάδα. Ωστόσο, το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει ο Thomsen, από τη βασική ευπρέπεια, είναι να σταματήσει να κατηγορεί τα θύματά του, την ελληνική κοινωνία, για τις θεσμικές αποτυχίες του ΔΝΤ.

Υποσημειώσεις

| 1 | Thomsen, Ρ. (2016). Ελλάδα: Προς ένα Εργατικό Πρόγραμμα iMFdirect – Το ιστολόγιο του ΔΝΤ. Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από https://blog-imfdirect.imf.org/2016/02/11/greece-toward-a-workable-program/

| 2 | Bloomberg. (2015). Γνωρίστε έναν από τους πιο μισητούς άνδρες στην Ελλάδα – Bloomberg Business. Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016, από http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-05-27/target-of-greek-scorn-shapes-nation-s-fate-as-imf-s-storm -ψυχαγωγία

| 3 | Blustein, Ρ. (2015). ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΑΜΗΛΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΩΣΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, CIGI NO. 61 – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015. Ανακτήθηκε στις 12 Ιουνίου 2015 από https://goo.gl/lvRKFE

| 4 | Συναφώς.

| 5 | Συναφώς.

| 6 | Επιτροπή Ελέγχου του Χρέους Ελληνικό Κοινοβούλιο. (2015). Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος. Ανακτήθηκε από το http://cadtm.org/IMG/pdf/Report.pdf
Βλέπε επίσης: Επιτροπή Αλήθειας για το Δανεισμό Βουλής των Ελλήνων, δήλωση του Eric Toussaint μετά τον διάλογό του με τον Δημήτρη Στρατούλη, Έλληνα υπουργό Συντάξεων, 16 Μαΐου 2015, http://cadtm.org/Eric-Toussaint-s-statement-after

| 7 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ. (2010). Ελλάδα: Έκθεση Προσωπικού σχετικά με την αίτηση για ρύθμιση stand-by, Έκθεση Χωρών του ΔΝΤ αριθ. 10/110. Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2010/cr10110.pdf

| 8 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ. (2015). ΕΛΛΑΔΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΧΡΕΩΝ ΤΟΥ ΔΝΤ, έκθεση χώρας του ΔΝΤ αριθ. 15/186. Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2015/cr15186.pdf

| 9 | Eichengreen, Β., & Panizza, U. (2015). Ένα πλεόνασμα φιλοδοξίας: Μπορεί η Ευρώπη να βασιστεί σε μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα για να λύσει το χρέος της; Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από http://www.nbp.pl/badania/seminaria/21i2015.pdf

| 10 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ. (2015). ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ, Έκθεση χώρας του ΔΝΤ αριθ. 15/165.Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2015/cr15165.pdf .

| 11 | FT. (2015). Ελεύθερο Γεύμα: Το καλό, το κακό και το άσχημο στη διαρθρωτική μεταρρύθμιση – FT.com. Ανακτήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 από https://next.ft.com/content/e9c6e16e-e349-11e4-9a82-00144feab7de

| 12 |. | Macropolis. (2015). Οι ελληνικές συντάξεις ήταν γυμνές MacroPolis. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016 από τη διεύθυνση http://www.macropolis.gr/?i=portal.el.the-agora.2622

| 13 | Συναφώς.

| 14 | Macropolis. (2016). Ελληνικές συντάξεις: Η μη διαλυτή εξίσωση | MacroPolis.Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016 από τη διεύθυνση http://www.macropolis.gr/?i=portal.el.the-agora.3629

| 15 |. | Συναφώς.

| 16 | Το πρωτογενές έλλειμμα είναι το υπόλοιπο των εσόδων μείον τις δαπάνες, εξαιρουμένων των τόκων. Η κυκλική προσαρμογή σε αυτό το μέτρο επιτρέπει να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις των μεταβολών στο μακροοικονομικό περιβάλλον στα ελλείμματα.Δείτε, JP Morgan. (2015). Ροές και ρευστότητα: Ελληνικές πιέσεις. Αναφορά συνολικής κατανομής περιουσιακών στοιχείων, 19 Ιουνίου 2015.

| 17 | ΟΟΣΑ. (2015). Κυβέρνηση με μια ματιά 2015. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016 από http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/4215081ec009.pdf?expires=1455399754&id=id&accname=guest&checksum=8526D4E958C852B46ED6644C942D61E6

| 18 | Zero Hedge. (2015). Ο Διευθυντής του ΔΝΤ παραδέχεται ότι η ελληνική διάσωση ήταν “να σώσει τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες” Zero Hedge. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016, από http://www.zerohedge.com/news/2015-03-04/imf-director-admits-greek-bailout-was-save-german-french-bank

| 19 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ. (2016). Πολιτική μεταρρύθμισης του ΔΝΤ για δανεισμό εξαιρετικής πρόσβασης. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016 από http://www.imf.org/external/pubs/ft/survey/so/2016/POL012916A.htm?hootPostID=504b9e60005ae162e7f390e049ce48e2

| 20 | FT Alphaville. (2015). Αξιολογήσεις Βιωσιμότητας του Χρέους από το ΔΝΤ της Ελλάδας (και άλλων) FT Alphaville. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016, από τη διεύθυνση http://ftalphaville.ft.com/2015/07/15/2134529/imf-debt-sustainability-assessments-of-greece-and-others/

| 21 | Reuters. (2015). Αποκλειστικοί: Οι Ευρωπαίοι προσπάθησαν να μπλοκάρουν την έκθεση χρέους του ΔΝΤ για την Ελλάδα: πηγές | Reuters. Ανακτήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2016, από το http://www.reuters.com/article/us-eurozone-greece-imf-idUSKCN0PD20120150703

* Ο Daniel Munevar είναι 30χρονος οικονομικός από την Μπογκοτά της Κολομβίας.MPAff. LBJ Σχολή Δημόσιων Υποθέσεων στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν. Από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 2015 εργάστηκε ως στενός βοηθός του πρώην υπουργού Οικονομικών της Ελλάδος Γιάννη Βαραφάκη, συμβουλεύοντάς τον για θέματα φορολογικής πολιτικής και διατηρήσιμης οικονομίας του χρέους. Ήταν προηγουμένως φορολογικός σύμβουλος στο Υπουργείο Οικονομικών της Κολομβίας και ειδικός σύμβουλος για τις ξένες άμεσες επενδύσεις στο Υπουργείο Εξωτερικών του Ισημερινού. Θεωρείται ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της μελέτης του λατινοαμερικανικού δημόσιου χρέους.Είναι μέλος του CADTM AYNA.

  • Poul Thomsen, Greece And IMF CynicismPoul Thomsen, Ελλάδα και τον κυνηγό του ΔΝΤ
  • Destroy Greece: ΙΜF and Europe disagree on the method!Καταστρέψτε την Ελλάδα: Η IMF και η Ευρώπη διαφωνούν για τη μέθοδο!
  • First destroying, then expelling Greece. Shaeuble: a “German nationalist” acting in the interest of Goldman Sachs and TrumpΚαταστρέφοντας για πρώτη φορά την Ελλάδα.Shaeuble: α …
  • Mama Mia. After the Germans, now Americans want to save Greece!Mama Mia.Μετά από τους Γερμανούς, τώρα οι Αμερικανοί θέλουν να σώσουν …
  • IMF’s Lagarde says restructuring Greece’s debt essentialΟ Lagarde του ΔΝΤ αναφέρει ότι η αναδιάρθρωση του χρέους της Ελλάδας είναι απαραίτητη
  • But IMF does not listen…Αλλά το ΔΝΤ δεν ακούει …
  • Το πρωτότυπο:
  • The IMF Criminals: Paul Thomsen

    Poul Thomsen, Greece and the cynicism of the IMF

    by Daniel Munevar
    15 February 2016

    For the casual reader, Poul Thomsen’s recent piece |1| on the role of the IMF in the bailout review negotiations currently taking place between Greece and the Troika would seem balanced and reasonable. At the end of the day, as he has argued elsewhere, |2| the numbers simply need to add up. For that there is a tradeoff between the “ambition of the reforms” Greece needs to impose and the amount of debt relief that can be granted by its European partners. In blunt terms, more austerity implies less debt relief and vice versa. Thomsen argues that given the contentious character of the negotiations the IMF is simply there as a friendly companion that supports both its Greek and European partners to help them make the tough decisions required to develop a program that adds up. However, for someone who is more familiar with the role that the IMF in general, and Thomsen in particular, has played in placing Greece in the precarious situation that it finds itself today, his piece can only be defined as brazen and cynical.

    Who is Poul Thomsen? 
    Poul Thomsen (Denmark) is currently the Director of the IMF’s European Department. He joined the IMF in 1982 and since he represented Fund´s missions in Slovenia, Macedonia, Romania, Russia, and Poland. More recently, he negotiated the current Stand-By agreements of the IMF with Greece and Iceland. After the¨stellar success¨ of the program in Greece that started in 2010 he was promoted to his current capacity of Director where he also oversees the work of the IMF in Iceland, Romania and Ukraine. As such, he embodies Peter´s Principle which states that “managers rise to the level of their incompetence.”


    In order to unpack Thomsen argument, we need to go by parts:

    “Ultimately a program must add up: the combination of reforms plus debt relief must give us and the international community reasonable assurances that by the end of Greece’s next program, after almost a decade of dependence on European and IMF assistance, Greece will finally be able to stand on its own”

    Its interesting that Thomsen makes this argument now, when in 2010 he was directly responsible for the structure of the initial bailout agreement for Greece which did not include debt relief. Back then, even though several departments of the IMF had recommended a debt restructuring, Thomsen and the IMF European Department “believed a haircut should not even be considered at this juncture”. |3| When the IMF Board met in May of 2010 to approve the bailout package for Greece, Thomsen defended the program even though it was not possible to certify that it would ensure the sustainability of the debt. |4| As this was against the lending policies of the IMF, the board also approved a change in its rules so as to allow loans that do not ensure debt sustainability, as long as there is a “high risk of international systemic spillover effects”. |5| In simple terms, a loan beyond the economic capacity of a country to pay it back could be granted if it could help to avoid panic in international financial markets. Thus, from the beginning of this saga, both Thomsen and the IMF were aware that Greece was being granted a loan that couldn’t be expected to be paid back, and therefore had no hope of eventually being “able to stand on its own”.

    “This said, no amount of pension reforms will make Greece’s debt sustainable without debt relief, and no amount of debt relief will make Greece’s pension system sustainable without pension reforms. Both need to come about.”

    Once the original program had gone off track in 2012, debt restructuring became unavoidable. At this point, foreign creditors had been able to reduce their exposure on Greece by about €90 billion euros thanks to the funding provided by the first bailout. Furthermore, once debt restructuring was completed, Greek banks were fully protected from the losses derived from their holdings of government debt. However, domestic pension funds were not. As a result of the debt restructuring of 2012, it is estimated that pension funds lost €14.5 billion. |6| This sizable hit on the assets of the pension system constitutes one of the main factors that have undermined its sustainability. It is possible to say then that the delayed debt relief provided to Greece came precisely at the expense of the pension system of the country.

    Read also:
    Greek Elections: January and September 2015

    “There is no doubt that both Greece and its European partners will face politically difficult decisions in the coming months to arrive at a program that is viable—one that adds up.

    Such difficult decisions cannot be “kicked down the road” through unrealistic assumptions.”

    It is interesting that Thomsen highlights the role of unrealistic assumptions in kicking the can down the road, as this was exactly what the IMF has done over the last five years. For example, the first adjustment program, personally approved by Thomsen, was based on the assumption that Greece was going to be able to achieve and sustain a primary fiscal surplus of 6% of GDP in the medium term. |7| It was clearly absurd to expect that any country could achieve this type of fiscal adjustment but, in order for the numbers to add up, that was the other side of the coin of excluding debt relief. Furthermore, despite the problems associated with this approach, the IMF has continued to base its assessments on it: the second adjustment program assumed a medium term target of primary surplus 4.5%, whereas the third program assumes one of 3.5% for the next several decades. |8| On the face of historical evidence, where no country has been ever close to achieve such a large and sustained adjustment, it begs the question of why the IMF continues to endorse this futile exercise of can-kicking. |9|

    “Thus, assuming that Greece can simply grow out of its debt problem without debt relief—by rapidly transitioning from the lowest to the highest productivity growth within the euro zone—is not credible.”

    As it happens, this was exactly the basic assumption underlying the growth projections for Greece for the first two programs. In theory, the full implementation of the structural reforms would allow the country to “go from having the lowest average TFP growth in the euro area since it joined the EU in 1981 to having among the highest TFP growth, and that it would go to the highest labor force participation rates and to German employment rates” |10| Its important to highlight that research conducted by the IMF itself has shown that some of the structural reforms which the organization has emphasized over the last decades, and quarreled about with the Greek government such as labor market reform, have no or negative impact over TFP and growth. |11|

    “Why the focus on pension reforms? Despite the pension reforms of 2010 and 2012, Greece’s pension system remains unaffordably generous.”

    Let’s leave aside for a moment the fact that a system in which 45% of the pensioners in the country live below the poverty line can hardly be defined as generous. |12| Instead, let’s just focus on the macroeconomic impact of austerity on the sustainability of the pension system. First, expenditure on pensions by the Greek government was reduced from €21.7 billion to €17.1 billion between 2011 and 2014 – a reduction of 21%. |13| The reason why despite these massive cuts we fail to observe a reduction of expenditure in pensions as share of GDP is simply because the pace of contraction of the economy was even faster than that of the cuts. Second, the rapid growth of unemployment caused by the crisis has decimated the contributions that are the lifeline of the pension system. As a result of the reduction of nearly 1 million people in the labor force, said contributions have declined from €22 billion in 2009 to €16 billion in 2016. |14| Third, the reduction in contributions can also be attributed to the reduction of wages that is integral to the strategy of internal devaluation. For example, in the case of the biggest pension fund of the country, the average salary of its members dropped from €13300 in 2009 to €10300 in 2014. |15| Thus, even though an argument can be made regarding the need to address the institutional failures of the Greek pension system, it would also be important for the IMF to recognize the negative impact of its policies on the sustainability of the system.

    “But can’t Greece protect pensioners by cutting somewhere else or increasing tax rates? There is some scope for those measures, but it is very limited. Most other spending has already been cut to the bone in an effort to protect pensions and social payments… Greece will need to take measures in the order of some 4-5 percent of GDP. We cannot see how Greece can do so without major savings on pensions.”

    Read also:
    The Greek Debacle and the political credibility of the European Left

    The reason why other spending has already been cut to the bone is that Greece has undertaken the largest fiscal adjustment in the developed world: between 2009 and 2014, the cyclically adjusted primary balance showed an improvement of 19% of GDP. |16| In the Eurozone, the closest country in terms of fiscal adjustment over the same period is Ireland with an adjustment of 10% of GDP. Furthermore, a result of this massive adjustment, GDP contracted by an almost equal amount making the fiscal effort effectively self-defeating. Thus, to ask of further adjustments when the country is already running one of the highest cyclically adjusted primary surplus in the developed world, is to effectively double down on what we already know is a failed strategy. |17| What it is hard to see then is how this can be taken as the basis of sound policy making.

    “Could a primary surplus target well below 3½ percent of GDP make the necessary pension reform less demanding? Perhaps, but that would necessitate more debt relief. This is understandably controversial among Greece’s European partners, in part because several of them are required to run similarly high surpluses to preserve debt sustainability, and in part because some of the countries that would be in effect paying for debt relief to Greece are poorer than Greece, paying much less generous pensions to their own people.”

    It is a shame that Thomsen didn’t have the same concerns regarding international fairness and solidarity back in 2010, as he seems to have in 2016. Then, he had no problem in supporting a program that pooled IMF and European resources to, as a former Executive Director of the IMF has pointed out, save French and German banks with significant exposure to Greece. |18|Did he worried then about those poor countries that were being ask to lend €110 to Greece in order to save banks from France and Germany? Was he concerned about the fact that it was unlikely that those poor countries would ever see their money back? Perhaps. What we do know is that less than a month ago, the IMF changed again its lending policies in order to eliminate the systemic risk clause that allowed the approval of the different adjustment programs for Greece. When doing so, the IMF recognized that the systemic exemption that allowed it to lend beyond what could be economically justified “delayed the restoration of debt sustainability, impaired the prospects of success for the country’s economic policy program, and eroded safeguards for IMF resources”. |19| Even though this is the right thing to do, the effects of the flip-floping by the IMF will linger on: the bailed out French and German bankers will get to enjoy their golden retirements, Greek pensioners will continue to see their pensions being cut and creditors from those poor countries will probably never see their money back.

    “The IMF does not want Greece to implement draconian fiscal adjustment in an already severely depressed economy. In fact, we have time and again been the ones arguing for a fiscal adjustment path that is more supportive of recovery in the near term and more realistic in the medium term.”

    It’s incredible, to say the least, for Thomsen to claim that the IMF has been in favor of a more supportive path to fiscal adjustment when that was never the case, at least until July of 2015. Since 2010, the official position of the IMF has been that debt sustainability in Greece could be ensured as long as the government achieved the fiscal targets of the program, regardless of how realistic these actually were. |20| The first time that the IMF publicly acknowledged the problems with the adjustment program came as a result of the leak, on July 3rd of 2015, of a debt sustainability analysis prepared by the organization. In it, the IMF conceded the over optimistic nature of the assumptions used in previous assessments and pointed out that debt sustainability in Greece could only be achieved through further debt relief. Given the sensitive political nature of the message, the European members actively tried to block the official publication of the document by the IMF but pressure by the US and other country members ensured it was released to the public. |21| One is left to wonder thus when and where exactly has the IMF argued in favor of a more realistic fiscal adjustment in the specific case of Greece.

    Read also:
    Pentagon unveils strategy for military confrontation with Russia and China

    “While there is much scope for increasing productivity through reforms, the past six years have shown that the scope and pace of reforms acceptable to the Greek society is not commensurate with an early improvement of productivity and sustained high growth.”

    One last thought. No one is demanding, nor expecting, an official apology for the damage done by IMF policies in Greece. Yet, the least Thomsen could do, out of basic decency, is to stop blaming its victims, the Greek society, for the institutional failures of the IMF.

    Footnotes

    |1| Thomsen, P. (2016). Greece: Toward a Workable Program | iMFdirect – The IMF Blog. Retrieved February 12, 2016, from https://blog-imfdirect.imf.org/2016/02/11/greece-toward-a-workable-program/

    |2| Bloomberg. (2015). Meet One of the Most Hated Men in Greece – Bloomberg Business. Retrieved February 12, 2016, from http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-05-27/target-of-greek-scorn-shapes-nation-s-fate-as-imf-s-storm-chaser

    |3| Blustein, P. (2015). LAID LOW THE IMF, THE EURO ZONE AND THE FIRST RESCUE OF GREECE, CIGI PAPERS NO. 61 — APRIL 2015. Retrieved June 12, 2015, from https://goo.gl/lvRKFE

    |4| Ibid.

    |5| Ibid.

    |6| Debt Truth Committee Hellenic Parliament. (2015). Truth Committee on Public Debt. Retrieved from http://cadtm.org/IMG/pdf/Report.pdf
    See also: Debt Truth Committee Hellenic Parliament, Eric Toussaint’s statement after his dialogue with Dimitris Stratoulis, Greek minister of pensions, 16 May 2015, http://cadtm.org/Eric-Toussaint-s-statement-after

    |7| IMF. (2010). Greece: Staff Report on Request for Stand-By Arrangement, IMF Country Report No. 10/110. Retrieved February 12, 2016, from https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2010/cr10110.pdf

    |8| IMF. (2015). GREECE: AN UPDATE OF IMF STAFF’S PRELIMINARY PUBLIC DEBT SUSTAINABILITY ANALYSIS, IMF Country Report No. 15/186 . Retrieved February 12, 2016, from https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2015/cr15186.pdf

    |9| Eichengreen, B., & Panizza, U. (2015). A Surplus of Ambition: Can Europe Rely on Large Primary Surpluses to Solve its Debt Problem? Retrieved February 12, 2016, from http://www.nbp.pl/badania/seminaria/21i2015.pdf

    |10| IMF. (2015). GREECE PRELIMINARY DRAFT DEBT SUSTAINABILITY ANALYSIS, IMF Country Report No. 15/165. Retrieved February 12, 2016, from https://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2015/cr15165.pdf.

    |11| FT. (2015). Free Lunch: The good, the bad and the ugly in structural reform — FT.com. Retrieved February 12, 2016, from https://next.ft.com/content/e9c6e16e-e349-11e4-9a82-00144feab7de

    |12| Macropolis. (2015). Greek pensions laid bare | MacroPolis. Retrieved February 13, 2016, from http://www.macropolis.gr/?i=portal.en.the-agora.2622

    |13| Ibid.

    |14| Macropolis. (2016). Greek pensions: The unsolvable equation | MacroPolis. Retrieved February 13, 2016, from http://www.macropolis.gr/?i=portal.en.the-agora.3629

    |15| Ibid.

    |16| The primary deficit is the balance of revenues minus expenditures, excluding interests. The cyclical adjustment to this measure allows to take into account the impact of changes in the macro environment on deficits. See, J.P. Morgan. (2015). Flows & Liquidity: Greek Pressures. Global Asset Allocation Report, 19th June of 2015.

    |17| OECD. (2015). Government at a Glance 2015. Retrieved February 13, 2016, from http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/4215081ec009.pdf?expires=1455399754&id=id&accname=guest&checksum=8526D4E958C852B46ED6644C942D61E6

    |18| Zero Hedge. (2015). IMF Director Admits: Greek Bailout Was “To Save German & French Banks” | Zero Hedge. Retrieved February 13, 2016, from http://www.zerohedge.com/news/2015-03-04/imf-director-admits-greek-bailout-was-save-german-french-banks

    |19| IMF. (2016). IMF Reforms Policy for Exceptional Access Lending. Retrieved February 13, 2016, from http://www.imf.org/external/pubs/ft/survey/so/2016/POL012916A.htm?hootPostID=504b9e60005ae162e7f390e049ce48e2

    |20| FT Alphaville. (2015). IMF Debt Sustainability Assessments of Greece (and others) | FT Alphaville. Retrieved February 13, 2016, from http://ftalphaville.ft.com/2015/07/15/2134529/imf-debt-sustainability-assessments-of-greece-and-others/

    |21| Reuters. (2015). Exclusive: Europeans tried to block IMF debt report on Greece: sources | Reuters. Retrieved February 13, 2016, from http://www.reuters.com/article/us-eurozone-greece-imf-idUSKCN0PD20120150703

    Daniel Munevar is a 30-year-old post-Keynesian economist from Bogotá, Colombia. MPAff. LBJ School of Public Affairs at the University of Texas at Austin. From March to July 2015 he worked as a close aide to former Greek finance minister Yanis Varoufakis, advising him on issues of fiscal policy and debt sustainability. He was previously fiscal advisor to the Ministry of Finance of Colombia and special advisor on Foreign Direct Investment for the Ministry of Foreign Affairs of Ecuador. He is considered to be one of the foremost figures in the study of Latin American public debt. He is member of CADTM AYNA.
Μοιραστείτε το!

4 comments to Οι εγκληματίες του ΔΝΤ: Paul Thomsen 12/03/2018

  • .
    .
    .
    ΤΙΜΑΣ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΔΩΣΑ !
    .
    .
    ΦΟΒΕΡΗ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ !
    .
    .
    ΕΙΣΑΙ Ο ΦΑΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ! ! !
    .
    .
    ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ
    .
    .
    Ο ΥΨΙΣΤΟΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
    .
    .
    Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ……………………….
    .
    .
    ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ
    .
    .
    .

    • .
      .
      .
      ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΥΤΟ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ
      .
      .
      ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΛΕΩ ΟΤΙ :
      .
      ΦΟΒΕΡΗ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ !
      .
      .
      http://yournewswire.com/london-churches-mosques/
      .
      .
      .
      ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
      .
      .
      .

      • Το Λονδίνο κλείνει 500 εκκλησίες. Ανοίγει 423 νέα τζαμιά
        5 Μαρτίου 2018

        Η πόλη του Λονδίνου έκλεισε 500 εκκλησίες και άνοιξε 423 νέα τζαμιά και τώρα επιτρέπει στα δικαστήρια της σαρία να λειτουργούν στην πόλη.
        Ο πλημμυρισμένος εξισλαμισμός του Λονδίνου είναι σχεδόν πλήρης, με εκατοντάδες επίσημα δικαστήρια της σαρία που λειτουργούν στην πρωτεύουσα και τζαμιά που ανοίγουν εκεί όπου υπάρχουν διάσημες χριστιανικές εκκλησίες για πολλές εκατοντάδες χρόνια.

        “Το Λονδίνο είναι πιο ισλαμικό από ό, τι πολλές μουσουλμανικές χώρες μαζί “, σύμφωνα με τον Maulana Syed Raza Rizvi, έναν από τους ισλαμιστές κήρυκες που τώρα οδηγούν το ” Λονδίνοσταν “, όπως λέει η δημοσιογράφος Melanie Phillips. Όχι, ο Rizvi δεν είναι ακροδεξιός εξτρεμιστής.

        Ο βραβευμένος με Νόμπελ λογοτεχνία, Wole Soyinka, ήταν λιγότερο γενναιόδωρος. Κάλεσε το Ηνωμένο Βασίλειο ” μια βόλτα για τους ισλαμιστές “.

        “Οι τρομοκράτες δεν μπορούν να αντέξουν το πολυπολιτισμικό του Λονδίνου “, δήλωσε ο δήμαρχος του Λονδίνου Σάντικ Χαν, μετά τη θανατηφόρα τρομοκρατική επίθεση στο Westminster πέρυσι. Το αντίθετο ισχύει: οι βρετανοί πολυπολιτιστές τροφοδοτούν τον ισλαμικό φονταμενταλισμό.

        Πάνω απ ‘όλα, το Λονδίνο, με τα 423 νέα τζαμιά του , χτίζεται στα θλιβερά ερείπια του αγγλικού χριστιανισμού. Πολλές εικονικές χριστιανικές εκκλησίες στο Λονδίνο έχουν μετατραπεί σε τζαμιά.

        Gatestone Institute αναφορές : Η εκκλησία Hyatt United αγοράστηκε από την αιγυπτιακή κοινότητα για να μετατραπεί σε ένα τζαμί. Η εκκλησία του Αγίου Πέτρου έχει μετατραπεί σε τζαμί της Μαντίνας. Το Τζαμί της Brick Lane χτίστηκε σε μια πρώην μεθοδιστική εκκλησία. Δεν μετατρέπονται μόνο τα κτήρια, αλλά και οι άνθρωποι. Ο αριθμός των μετατρεπόμενων στο Ισλάμ έχει διπλασιαστεί . συχνά αγκαλιάζουν το ριζοσπαστικό Ισλάμ, όπως και με τον Χαλίντ Μασούντ , τον τρομοκράτη που έπληξε το Γουέστμινστερ.

        Το Daily Mail δημοσίευσε φωτογραφίες μιας εκκλησίας και ένα τζαμί σε απόσταση λίγων μέτρων το ένα από το άλλο στην καρδιά του Λονδίνου. Στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, που σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει 1.230 πιστούς, συγκεντρώθηκαν μόνο 12 άνθρωποι για να γιορτάσουν τη Μ.Μ.Ε. Στην εκκλησία της Σάντα Μαρία υπήρχαν 20 άτομα.

        Το κοντινό τέμενος Brune Street Estate έχει διαφορετικό πρόβλημα: υπερπληθυσμό. Το μικρό του δωμάτιο και μπορεί να περιέχει μόνο 100. Την Παρασκευή, οι πιστοί πρέπει να ρίξουν στο δρόμο για να προσευχηθούν. Με δεδομένες τις τρέχουσες τάσεις, ο χριστιανισμός στην Αγγλία γίνεται ένα λείψανο, ενώ το Ισλάμ θα είναι η θρησκεία του μέλλοντος.

        Στο Birmingham, η δεύτερη μεγαλύτερη βρετανική πόλη, όπου ζουν πολλοί τζιχάντες και ενορχηστρώνει τις επιθέσεις τους, ένας ισλαμικός μιναρές δεσπόζει στον ουρανό. Υπάρχουν αναφορές που επιτρέπουν στα βρετανικά τζαμιά να καλούν τους Ισλαμιστές πιστούς σε προσευχή σε ηχεία τρεις φορές την ημέρα.

        Μέχρι το 2020, εκτιμάται ότι ο αριθμός των μουσουλμάνων που προσεγγίζουν προσευχές θα φτάσει τουλάχιστον 683.000, ενώ ο αριθμός των χριστιανών που θα παρακολουθήσουν εβδομαδιαία μάζα θα μειωθεί στα 679.000. “Έφτασε το νέο πολιτιστικό τοπίο των αγγλικών πόλεων. το ομοιογενές, χριστιανικό τοπίο της κρατικής θρησκείας βρίσκεται σε υποχώρηση “, δήλωσε ο Ceri Peachof, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ενώ σχεδόν οι μισοί βρετανοί μουσουλμάνοι είναι κάτω των 25 ετών, το ένα τέταρτο των χριστιανών είναι άνω των 65 ετών. “Σε άλλα 20 χρόνια θα υπάρξουν πιο δραστήριοι μουσουλμάνοι απ ‘ό, τι υπάρχουν εκκλησιαστές”, δήλωσε ο Keith Porteous Wood, Κοινωνία.

        Από το 2001, 500 εκκλησίες του Λονδίνου όλων των ονομαστικών αξιών έχουν μετατραπεί σε ιδιωτικές κατοικίες. Κατά την ίδια περίοδο, τα βρετανικά τζαμιά έχουν πολλαπλασιαστεί. Μεταξύ του 2012 και του 2014, το ποσοστό των Βρετανών που προσδιορίζονται ως Αγγλικανοί μειώθηκε από 21% σε 17%, δηλαδή μείωση 1,7 εκατ. Ατόμων, ενώ, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το σεβαστό Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών NatCen, ο αριθμός των μουσουλμάνων αυξήθηκε με σχεδόν ένα εκατομμύριο. Εκκλησιαστές μειώνονται με ρυθμό που μέσα σε μια γενιά, ο αριθμός τους θα είναι τρεις φορές χαμηλότερος από εκείνον των Μουσουλμάνων που πηγαίνουν τακτικά στο τζαμί την Παρασκευή.

        Δημογραφικά, η Βρετανία αποκτά όλο και περισσότερο ένα ισλαμικό πρόσωπο σε μέρη όπως το Μπέρμιγχαμ, το Μπράντφορντ, το Ντέρμπι, το Ντέους, το Λιντς, το Λέστερ, το Λίβερπουλ, το Λούτον, το Μάντσεστερ, το Σέφιλντ, το Waltham Forest και το Tower Hamlets. Το 2015, μια ανάλυση της πιο κοινής ονομασίας στην Αγγλία έδειξε ότι ήταν ο Mohammed , συμπεριλαμβανομένων ορθογραφικών παραλλαγών όπως ο Μωάμεθ και ο Μοχάμαντ.

        Οι σημαντικότερες πόλεις έχουν τεράστιους μουσουλμανικούς πληθυσμούς: Μάντσεστερ (15,8%), Μπέρμιγχαμ (21,8%) και Μπράντφορντ (24,7%). Στο Μπέρμιγχαμ, η αστυνομία απλά αποσυναρμολόγησε μια τρομοκρατική κυψέλη. υπάρχει επίσης μεγαλύτερη πιθανότητα ένα παιδί να γεννηθεί σε μουσουλμανική οικογένεια παρά σε χριστιανικό. Στο Μπράντφορντ και στο Λέστερ, τα μισά παιδιά είναι μουσουλμάνοι. Οι μουσουλμάνοι δεν χρειάζεται να γίνουν η πλειοψηφία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Απλά χρειάζονται βαθμιαία να εξισλαμίσουν τις σημαντικότερες πόλεις. Η αλλαγή γίνεται ήδη. Το “Λονδίνοσταν” δεν είναι ένας εφιάλτης της πλειοψηφίας των Μουσουλμάνων. είναι ένα πολιτιστικό, δημογραφικό και θρησκευτικό υβρίδιο στο οποίο ο χριστιανισμός μειώνεται και το Ισλάμ προχωρά.

        Χιλιάδες μουσουλμάνοι συμμετέχουν σε δημόσια υπηρεσία προσευχής στο εξωτερικό στο Μπέρμιγχαμ, Αγγλία, στις 6 Ιουλίου 2016. (Πηγή εικόνας: Ruptly video screenshot)
        Σύμφωνα με τον Innes Bowen, γράφοντας στο The Spectator , μόνο δύο από τα 1.700 τζαμιά στη Βρετανία ακολουθούν σήμερα τη μοντερνιστική ερμηνεία του Ισλάμ, έναντι 56% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι έλεγχοι του Wahhabis είναι έξι τοις εκατό των τζαμιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ο φονταμενταλιστής Deobandi ελέγχει έως και 45%. Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Γνώσης, το ένα τρίτο των μουσουλμάνων του Ηνωμένου Βασιλείου δεν αισθάνονται “μέρος του βρετανικού πολιτισμού”.

        ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ SHARIA ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

        Το Λονδίνο είναι επίσης γεμάτο από δικαστήρια σαρία . Υπάρχουν επίσημα 100. Η εμφάνιση αυτού του παράλληλου δικαστικού συστήματος κατέστη δυνατή χάρη στον βρετανικό νόμο περί διαιτησίας και το σύστημα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών. Αυτά τα νέα δικαστήρια βασίζονται στην απόρριψη του απαραβίαστου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: οι αξίες της ελευθερίας και της ισότητας που αποτελούν τη βάση του αγγλικού κοινού νόμου.

        Οι βρετανικές προσωπικότητες εξακολουθούν να ανοίγουν την πόρτα για την εισαγωγή της σαρία. Ένας από τους κορυφαίους δικαστές της Μεγάλης Βρετανίας, Sir James Munby, δήλωσε ότι ο Χριστιανισμός δεν επηρεάζει πλέον τα δικαστήρια και αυτά πρέπει να είναι πολυπολιτισμικά – δηλαδή πιο ισλαμικά. Ο Ρόουαν Ουίλιαμς , ο πρώην Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ, και ο Αρχιεπίσκοπος Λόρδος Phillips πρότειναν επίσης ότι το βρετανικό δίκαιο θα πρέπει να “ενσωματώσει” τα στοιχεία του νόμου της σαρία. Το βρετανικό πολιτιστικό ίδρυμα συνηθίζει γρήγορα στους ισλαμιστές φονταμενταλιστές να δεχτούν τα αιτήματά τους.

        Τα βρετανικά πανεπιστήμια προωθούν επίσης τον ισλαμικό νόμο. Οι επίσημες οδηγίες του πανεπιστημίου ” Εξωτερικοί ομιλητές σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης “, που δημοσιεύτηκαν από τα Πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου, προβλέπουν ότι “ορθόδοξες θρησκευτικές ομάδες” μπορούν να χωρίσουν άνδρες και γυναίκες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων. Στο Queen Mary University του Λονδίνου , οι γυναίκες έπρεπε να χρησιμοποιούν ξεχωριστή είσοδο και αναγκάστηκαν να καθίσουν σε ένα δωμάτιο χωρίς να μπορούν να κάνουν ερωτήσεις ή να σηκώσουν τα χέρια τους – όπως στο Ριάντ ή στην Τεχεράνη. Η ισλαμική κοινωνία της Σχολής Οικονομικών του Λονδίνου διοργάνωσε ένα γκαλά, στο οποίο οι γυναίκες και οι άνδρες χωρίστηκαν από ένα πάνελ επτά μέτρων.

        Μετά την επίθεση στο γαλλικό σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo, ο επικεφαλής του MI6, Sir John Sawers, συνέστησε την αυτολογοκρισία και ” κάποια συγκράτηση ” στη συζήτηση για το Ισλάμ. Ο βρετανός πρεσβευτής στη Σαουδική Αραβία, Simon Collis, μετέτρεψε στο Ισλάμ και ολοκλήρωσε το προσκύνημα στη Μέκκα, το χατζ. Τώρα ο ίδιος ονομάζεται Haji Collis.

        Τι θα ακολουθήσει;

      • .
        .
        .
        ΣΥΡΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ ΣΥΡΙΖΑΝΕΛΝΔ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=1-q5lclHjME
        .
        Δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρ 2018
        .
        .

        ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΟΙ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΟΡΟΣ
        .
        ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΟΙΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ
        .
        ΒΑΛΑΤΕ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΣΑΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ !!!!!!
        .
        ΚΑΙ ΨΕΥΤΟ ΑΝΑΡΧΕΣ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ???????
        .
        ΠΡΟΚΥΡΗΣΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!!
        .
        .
        .
        .
        .
        ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
        .
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=oGMLu1WGY5g
        .
        .
        .
        .
        .

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>