«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Αγαπητοί φίλες και φίλοι,

Σας επισυνάπτω επιστολή μου 

προς τον Πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για τον Ελληνισμό της Διασποράς και Προέδρο της Οργανωτικής και Αναθεωρητικής Επιτροπής για το ΣΑΕ, κ.Σάββα Αναστασιάδη, όπως και στα μέλη της Επιτροπής, σχετικά με το προτεινόμενο νεό νομοσχέδιο για την λειτουργία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού ΣΑΕ.

Με εκτίμηση,

Όλγα Σαραντοπούλου
ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ :Λόγω της αίσθησης ευθύνης που με διακατέχει απέναντι στον οργανωμένο απόδημο Ελληνισμό, από τον οποίο προέρχομαι, και από τον οποίο εκλέχθηκα για να εκπροσωπήσω και να υπερασπισθώ τα συμφέροντά του, αλλά και λόγω όλων των προαναφερθέντων σοβαρών, κατά την κρίση μου, θεμάτων ,δεν μπορώ να συμφωνήσω με το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Δεν αναλάβαμε παγκόσμιο όργανο του Ελληνισμού για να παραδώσουμε στην Ομογένεια συνοικιακό σύλλογο.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ (ΣΑΕ)

WORLD COUNCIL OF HELLENES ABROAD (SAE)

Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου – Γραμματέας ΣΑΕ

Βιέννη, 2 Ιουλίου 2014

Α.Π.07/2014

Αξ.Κύριον Σάββα Αναστασιάδη,

Πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής

για τον Ελληνισμό της Διασποράς,

Πρόεδρο της Οργανωτικής και Αναθεωρητικής Επιτροπής,

Μέλη της Επιτροπής

Κοιν.: Αξ.Πρωθυπουργό της Ελλάδος Κύριον Αντώνη Σαμαρά

Αξ.Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών Κύριον Ευάγγελο Βενιζέλο

Αξ.Υφυπουργό Εξωτερικών και Αρμόδιο για τον Απόδημο Ελληνισμό Κύριον Κυριάκο Γεροντόπουλο

Εξ.Πρέσβη κύριον Γεώργιο Μαρκαντωνάτο, Γενικό Διευθυντή της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού

Μέλη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για τον Ελληνισμό της Διασποράς

Αξ.Πρόεδρο ΣΑΕ κ.Στέφανο Ταμβάκη και Μέλη προεδρείου ΣΑΕ

Ομογενειακές Οργανώσεις

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Αξιότιμοι κυρἰες και κύριοι,

Θα επιθυμούσα να θέσω τις παρατηρήσεις μου επί του προτεινόμενου νομοσχεδίου που μας εστάλη μέσω του κυρίου Σάββα Αναστασιάδη, Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για τον Ελληνισμό της Διασποράς και Προέδρου της Οργανωτικής και Αναθεωρητικής Επιτροπής για το ΣΑΕ.

Η γνώμη μου είναι ότι η λειτουργία του ΣΑΕ σύμφωνα με το προκείμενο νομοσχέδιο δεν είναι εφικτή, τουλάχιστον κατά τρόπο που να υπηρετεί σωστά την Ομογένεια.

Κατ’ αρχήν, είναι κοινώς αποδεκτό πως κάθε νομοσχέδιο οφείλει να περιλαμβάνει αλλαγές και τομές και ειδικότερα επί του συγκεκριμένου, λόγω της υπερ- 18ετούς εμπειρίας, θα πρέπει να τείνουμε προς βελτίωση της λειτουργίας του θεσμικού αυτού οργάνου.

Δυστυχώς, στην συγκεκριμένη περίπτωση οι προτεινόμενες αλλαγές αντί να διαφοροποιούνται, τείνουν να νομιμοποιήσουν το από την Ομογένεια απορριπτέο παρελθόν, μεταβάλλοντας στο μέλλον το παγκόσμιο θεσμικό όργανο του ΣΑΕ σε περιφερειακό σύλλογο, παρά σε παγκόσμιο οργανισμό.

-2-

Αναλυτικότερα και επί των άρθρων.

Φυσικά πρόσωπα

Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού ΣΑΕ ιδρύθηκε για να εκπροσωπεί τον παγκόσμιο οργανωμένο Ελληνισμό. Επομένως μέλη του είναι νομικά πρόσωπα πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού, σύμφωνα με τις μορφές οργάνωσης σε κάθε χώρα συμπεριλαμβανομένων και των κοινοτήτων και ενοριών του εξωτερικού.

Η ένταξη φυσικών προσώπων στο Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού θα έχει ως επακόλουθο μία προϊοὐσα φθορά των οργανώσεων του Απόδημου Ελληνισμοὐ.

Εκτός εαν υπάρξει μια ολοκληρωτική αλλαγή και οδηγηθούμε στο Συμβούλιο των Αποδήμων κατά το πρότυπο της Γαλλίας όπου ψηφίζουν ολοι οι διαμένοντες στο εξωτερικό, οργανώσεις και φυσικά πρόσωπα στα προξενεία.

Ιδιότητα μέλους, απόκτηση

Για τα νομικά πρόσωπα θα πρέπει να βρίσκονται εν λειτουργία τα τελευταία τουλάχιστον 5 χρόνια για να έχουν καθιερωθεί στην τοπική κοινωνία. Όσον αφορά την υποβολή καταλόγου μελών, σας πληροφορώ ότι υπάρχει καθολική άρνηση των οργανώσεων.

Διαγραφή μέλους

Οι προυποθέσεις διαγραφής μέλους ειναι γενικές και αόριστες και υπάρχει ο κίνδυνος να διαγράφονται αυθαίρετα μέλη τα οποἰα δεν ειναι φιλικά προς το προεδρείο. Ως εκ τούτου θα πρέπει να διατυπωθούν συγκεκριμένες προυποθέσεις ὠστε να αποφευχθεί ο εν λόγω κίνδυνος.

Όργανα του ΣΑΕ.

Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο έχει διαγραφεί η Παγκόσμια Τακτική Συνέλευση που λάμβανε μέρος καθε τέσσερα χρόνια στην Θεσσαλονίκη και εξέλεγε μεταξύ άλλων και το παγκόσμιο προεδρείο. Η Παγκόσμια Τακτική Συνέλευση είναι αναγκαία για την νομιμοποίηση της ηγεσίας του Προεδρείου του ΣΑΕ και για την άμεση επαφή με την βάση καθώς και για την διασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής δημοκρατικότητας και λαϊκής κυριαρχίας.

Γραμματειακή υποστήριξη

Η γραμματειακή υποστήριξη του προεδρείου πρέπει να γίνεται από έμμισθα έμπειρα στελέχη του ΣΑΕ και όχι από την εκάστοτε κυβέρνηση. Υπενθυμίζω ότι το Υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης μια υπήρχε και μια το καταργούσαν, ανάλογα με το πιο κόμμα ήταν στην κυβέρνηση.

-3-

Επιχορήγηση

Η ανάληψη και εκτέλεση δράσεων του ΣΑΕ προς επίτευξη των σκοπών του είναι αναγκαίο να επιχορηγείται από την Ελληνική πολιτεία, η οποία θα περιλαμβάνεται στον ετήσιο Προϋπολογισμό του κράτους. Το σύνολο των τακτικών και έκτακτων συνδρομών μελών, χορηγίες, δωρεές κλπ. θα αφαιρείται από την κρατική επιχορήγηση του επόμενου οικονομικού έτους μέχρι το ΣΑΕ να αποκτήσει την οικονομική αυτοδυναμία του.

Μέλη Προεδρείου

Τα μέλη του παγκόσμιου προεδρείου (ἠτοι Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος, Γενικός Γραμματέας και Ταμίας )δεν μπορεί να ορίζονται από τα Συντονιστικά Συμβούλια αλλά να εκλέγονται από την Παγκόσμια Τακτική Συνέλευση των μελών του ΣΑΕ όπως επιτάσσουν οι κανόνες της Δημοκρατίας.

Κανονισμός λειτουργίας

Ο κανονισμός λειτουργίας συντάσσεται από το προεδρείο αλλά ψηφίζεται από την ολομέλεια.

Συντονιστικά Συμβούλια – προεδρείο

Λειτουργούν Συντονιστικά Συμβούλια τα οποία αποτελούνται από πρόεδρο, γραμματέα, ταμία και αριθμό μελών ανάλογα με την πληθυσμιακή κατάσταση της περιφέρειας.

Ενιαίο ψηφοδέλτιο για τους συντονιστές και ενιαίο για τον αναπληρωτή και ενιαίο για τα μέλη.

Η διάρκεια θητείας των μελών του προεδρείου και των συντονιστικών συμβουλίων θα πρέπει να δύναται να παραταθεί και πέρα της προβλεπόμενης ρύθμισης των 2 θητειών.

Τα εκλεγέντα το έτος 2006 μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών ΣΑΕ έχουν το δικαίωμα επανεκλογής στην ίδια θέση εφόσον η θητεία τους που παρατάθηκε δια νόμου θεωρείται μία μόνο θητεία.

Τα μέλη του παγκόσμιου προεδρείου, ήτοι Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος, Γενικός Γραμματέας, Ταμίας, εκλέγονται απευθείας από την Τακτική Συνέλευση με μυστική ψηφοφορία και με απόλυτη πλειοψηφία 50 συν 1 των ψηφισάντων, η δε δεύτεροι σε αριθμό ψήφων ορίζονται ως αναπληρωματικοί. Ενιαίο ψηφοδέλτιο για Πρόεδρο, ενιαίο για Αντιπρόεδρο, ενιαίο για Γενικό Γραμματέα και ενιαίο για Ταμία.

Σε περίπτωση που ένας από τους υποψήφιους δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία η εκλογική διαδικασία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους υποψηφίων. Σε περίπτωση ισοψηφίας επαναλαμβάνεται η ψηφοφορία.

Οι εκλογικές περιφερειακές συνελεύσεις να λαβαίνουν μέρος κάθε 4 χρόνια στην Παγκόσμια Τακτική Συνέλευση.

-4-

Απαλλαγή προεδρείου από διαχειριστική ευθύνη

Την στιγμή που το ΣΑΕ γίνεται αυτοχρηματοδοτούμενο και όπου τα έσοδά του θα προέρχονται από συνδρομές, δωρεές, χορηγίες, από προγράμματα, δημοσίων θεσμών, εμπορικών συναλλαγών κλπ. δεν μπορεί η εκλογική περιφερειακή συνέλευση να απαλλάσσει το προεδρείο των ευθυνών του για την οικονομική διαχείρηση διά βοής.

Εξελεγκτική Επιτροπή

Τα μέλη της εξελεγκτικής επιτροπής θα πρέπει να εκλέγονται από τα περιφερειακά συμβούλια και από την Παγκόσμια Συνέλευση αντίστοιχα. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι επιστημονικά άρτια καταρτισμένοι και να έχουν την έξωθι καλή μαρτυρία.

Δίκτυα

Καμία αναφορά δεν γίνεται στα δίκτυα που είναι μεγίστης σημασίας. Δίκτυο Νεολαίας, Δίκτυο Πολιτισμού, Δίκτυο Επιστημόνων και Επιχειρηματιών.

Πριν την ψήφιση του Νομοσχεδίου θα πρέπει να διευκρινιστούν ορισμένα εκκρεμεί ζητήματα τα οποία έχουν ζητηθεί επανειλημμένως.

Κατόπιν και της δημόσιας τοποθέτησης του πρ.ΥΦΥΠΕΞ κ.Δημήτρη Δόλλη,για τα χρήματα που, κατά την αποψή του, σπαταλήθηκαν από το προεδρείο του ΣΑΕ, θα πρέπει επιτέλους να ληφθούν υπόψη οι παρεμβάσεις ορισμένων μελών του προεδρείου ώστε να δοθούν στην δημοσιότητα οι απολογισμοί όλων των μελών του προεδρείου. Είναι άκρως αναγκαίο ώστε να αποκατασταθεί η φήμη του ΣΑΕ και ιδίως εκείνων των μελών του προεδρείου που επιτέλεσαν ευσυνείδητα το χρέος τους προς όφελος του απόδημου Ελληνισμού.

Μόνο τότε θα μπορέσει να προχωρήσει η νέα οργάνωση του ΣΑΕ και να κερδίσει εκ νέου την εμπιστοσύνη της Ομογένειας.

Πρέπει να ληφθει μέριμνα για τους υπαλλἠλους του Ιδρύματος Απόδημου Ελληνισμού και για τις λοιπές εκκρεμότητες του Ιδρύματος.

Θα πρέπει το ΥΠΕΞ να ενεργήσει τα δέοντα ώστε να αποκατασταθεί η τρωθείσα αξιοπρέπεια των Ομογενών από την αχαρακτίριστη συμπεριφορά του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ.Γιάννη Μπουτάρη, να εκδιώξει δια νυκτός το Συμβούλιο απο το κτίριο Μακρίδη. Να επιστραφεί η περιουσία του ΣΑΕ που είχε πληρωθεί από τον τότε πρόεδρο ΣΑΕ κ. Αντρέα Άθενς και το ΥΠΕΞ, και η οποία αυτή την στιγμή καταχρηστικά χρησιμοποιεἰται απο τον Δἠμο Θεσσαλονἰκης και μέρος της εχει δοθεί ἀνευ συγκατάθεσης του Ιδρύματος Απόδημου Ελληνισμού προς χρησιμοποίηση οργανισμού, με διευθύντρια την ορισθείσα από τον κ. Γιάννη Μπουτάρη, σύντροφό του.

-5-

Θα ήθελα, επιπροσθέτως, να διευκρινίσω πως αν δεν γίνουν όλες οι αλλαγές, αν δεν διευκρινιστούν όλα τα ως άνω αναφερθέντα θέματα ακόμη και εάν ξεκινήσει ένα νέο ΣΑΕ δεν θα μπορέσει να αποδώσει και να εκπληρώσει τις προσδοκίες της Ομογένειας. Στις 17 Οκτωβρίου 2012 είχα υποβάλει εγγράφως στην τότε επιτροπή επεξεργασίας του νόμου ΣΑΕ δύο ολοκληρωμένα σχέδια για ένα νέο ΣΑΕ. Αν επιθυμούμε ένα επιτυχές λειτουργικό σχήμα θα πρέπει να πάρουμε ως παράδειγμα τα Συμβούλια Αποδήμων άλλων ευρωπαικών χωρών η τα Συμβούλια μεγάλων Διασπορών.

Λόγω της αίσθησης ευθύνης που με διακατέχει απέναντι στον οργανωμένο απόδημο Ελληνισμό, από τον οποίο προέρχομαι, και από τον οποίο εκλέχθηκα για να εκπροσωπήσω και να υπερασπισθώ τα συμφέροντά του, αλλά και λόγω όλων των προαναφερθέντων σοβαρών, κατά την κρίση μου, θεμάτων ,δεν μπορώ να συμφωνήσω με το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Δεν αναλάβαμε παγκόσμιο όργανο του Ελληνισμού για να παραδώσουμε στην Ομογένεια συνοικιακό σύλλογο.

Δυστυχώς, δεν θα μπορέσω να παρευρεθώ στην Συνάντηση της 3ης Ιουλίου της Οργανωτικής και Αναθεωρητικής Eπιτροπής για προσωπικούς λόγους. Επιθυμώ εμφατικά να τονίσω, οτι το προτεινόμενο νομοσχέδιο θα πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε προς διαβούλευση στην Ομογένεια. Καθώς πρόκειται για ενα εντελώς διαφορετικό σχέδιο νόμου απο το προηγούμενο και δεν μπορεί να αποφασιστεί ερήμην της Ομογένειας.

Παρακαλώ όπως διανεμηθούν οι παρατηρήσεις μου στα μέλη της Επιτροπής.

Μετά τιμής,

Dr. O.Sarantopoulos

Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου

Γραμματέας ΣΑΕ (2003 – 2006

και 2006 – μέχρι αναδείξεως νέου προεδρείου)

 

Άρθρο 1

Σκοποί του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού

Το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού  στο εξής Σ.Α.Ε., κατά το άρθρο 108 παρ. 2 του Συντάγματος έχει ως αποστολή  την έκφραση όλων των δυνάμεων του απανταχού Ελληνισμού.

Άρθρο 2

Αρμοδιότητες του Σ.Α.Ε.

1.) To ΣΑΕ επιτελεί γνωμοδοτικό, συμβουλευτικό ρόλο προς την Ελληνική Πολιτεία αλλά και επιτελικό, στρατηγικό και συντονιστικό ρόλο για την προώθηση και υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων, που εντάσσονται στους σκοπούς και τις αρχές του, σε τοπικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.

2.) Το Σ.Α.Ε. δια των εκτελεστικών οργάνων του (Προεδρείο, Συντονιστικά Συμβούλια Περιφερειών)  εισηγείται και προτείνει προς την Ελληνική Πολιτεία, διεκδικώντας λύσεις, σε θέματα που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό, όπως:

α) Η διατήρηση,  προώθηση και προβολή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού καθώς και η ενίσχυση της εθνικής  και της πολιτιστικής  ταυτότητας του απανταχού Ελληνισμού.

β) Η σύσφιγξη των δεσμών του απανταχού Ελληνισμού τόσο στο εξωτερικό όσο και με την Ελλάδα.

γ) Η σύσφιγξη των σχέσεων των χωρών διαμονής του αποδήμου Ελληνισμού με την Ελλάδα.

δ) Τα οικονομικά, στρατολογικά, και κοινωνικής ασφαλίσεως θέματα του απανταχού Ελληνισμού.

3.)  Το Σ.Α.Ε. μεριμνά για την προώθηση των θεμάτων που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό στις οικείες χώρες διαμονής του και στις γεωγραφικές Περιφέρειές του.

4.Α.) Το ΣΑΕ δύναται, επίσης, να αναπτύσσει δράσεις σε τομείς που αποτελούν στόχους ανθρωπιστικών και αναπτυξιακών πολιτικών όπως του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και να επιδιώκει τη συμμετοχή του, δια των εκτελεστικών του οργάνων, σε αντίστοιχα χρηματοδοτούμενα προγράμματα ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής πολιτικής αρμόδιων Διευθύνσεων και Οργανισμών των ως άνω   (ενδεικτικά OCHA, UNDP του Ο.Η.Ε., DAC του ΟΟΣΑ, ECHO και Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συνεργασίας-Europeaid της Ε.Ε.).

Κατά την ανάπτυξη των παραπάνω δράσεων το ΣΑΕ θα επιδιώκει την κατά το δυνατό μέγιστη δραστηριοποίηση των αποδήμων Ελλήνων στην υλοποίησή τους καθώς και στην οικειοποίηση των αποτελεσμάτων που θα επιφέρουν τα εν λόγω προγράμματα στις κοινωνίες και κοινωνικές ομάδες που εκάστοτε θα αφορούν, μέρος των οποίων (κοινωνιών και κοινωνικών ομάδων) αποτελούν και οι σε αυτές διαβούντες απόδημοι Έλληνες.

Β.) Προς την επίτευξη των παραπάνω στόχων  το ΣΑΕ,  αναλαμβάνει την  υλοποίηση  δράσεων τόσο κεντρικά  όσο και ως εποπτικό και συντονιστικό όργανο αντίστοιχων δράσεων που θα μπορούν να αναλαμβάνουν τα Συντονιστικά Συμβούλια Περιφερειών του ΣΑΕ.

5. Α.) Προς επίτευξη των σκοπών του παρόντος άρθρου το ΣΑΕ συνεργάζεται ιδίως με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία και την Εκκλησία.

Β.) Περαιτέρω το ΣΑΕ, ειδικά προς το σκοπό  υλοποίησης προγραμμάτων και δράσεων της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου συνεργάζεται στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, με πανεπιστήμια, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, κοινωφελή ιδρύματα, σωματεία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρίες, πάσης φύσεως πολιτιστικούς, τεχνολογικούς, οικονομικούς φορείς και, γενικότερα, φορείς της κοινωνίας των πολιτών.

Άρθρο  3

Μέλη του Σ.Α.Ε.

 Μέλη του ΣΑΕ είναι φυσικά και νομικά πρόσωπα. Ως φυσικά πρόσωπα νοούνται όλα  τα Ελληνικής καταγωγής πρόσωπα που διαμένουν  εκτός της ελληνικής επικράτειας. [1] Ως νομικά πρόσωπα νοούνται οι πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού, σύμφωνα με τις μορφές οργάνωσης και τα προβλεπόμενα στη νομοθεσία της χώρας στην οποία εδρεύουν. Ως νομικά πρόσωπα νοούνται και οι θρησκευτικές ενορίες της αλλοδαπής, όπως αυτές εκπροσωπούνται δυνάμει των προβλέψεων του κανονικού δικαίου που τις διέπει.

3. Η ιδιότητα μέλους του Σ.Α.Ε. αποκτάται :

Α. Για τα νομικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε., εφ’ όσον  υποβληθεί το εγκεκριμένο καταστατικό ή  ο οργανισμός λειτουργίας τους.

Β. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε, εφ’ όσον διαμένουν επί τρία έτη στο εξωτερικό και είναι ενήλικα σύμφωνα με την  νομοθεσία της χώρας.

Γ. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε. δέχεται την αίτηση εγγραφής εφ’ όσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις και εφ’ όσον οι καταστατικοί σκοποί των νομικών προσώπων  δεν αντιστρατεύονται τους στόχους του Σ.Α.Ε. Στη σχετική απόφαση του Συντονιστικού Συμβουλίου του Σ.Α.Ε. θα συνεκτιμάται το κατά πόσο οι καταστατικές αρχές των νομικών προσώπων βασίζονται στη δημοκρατική τους λειτουργία και τον σεβασμό για τις πολιτικές ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Δ. Επί αρνήσεως εγγραφής μέλους χωρεί προσφυγή στο Προεδρείο του ΣΑΕ εντός τριμήνου από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε γνώση το υποψήφιο μέλος της σχετικής απόφασης του Συντονιστικού Συμβουλίου περί  άρνησης εγγραφής . Το Προεδρείο  αποφασίζει εντός μηνός επί της προσφυγής του υποψήφιου μέλους .

Ε. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε τηρεί μητρώο μελών ανά χώρα. Το μητρώο αυτό επικαιροποιείται (υποβολή νέου πρακτικού αρχαιρεσιών, κατάλογος μελών κ.λπ.) ανά τετραετία το αργότερο  έξι (6) μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων.

Άρθρο  4

Απώλεια – παύση ιδιότητας μέλους

Η ιδιότητα μέλους του Σ.Α.Ε. παύει:

1. Με την υποβολή έγγραφης δήλωσης αποχώρησης, απευθυνόμενης στο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε.

2. Με λύση της προσωπικότητας του νομικού προσώπου σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις της νομοθεσίας της χώρας έδρας του.

3. Με διαγραφή  κατόπιν απόφασης του αρμόδιου Συντονιστικού Συμβουλίου της Περιφέρειας του ΣΑΕ, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 5 του παρόντος.

Άρθρο  5

Διαγραφή μέλους

1.Μέλος διαγράφεται εφ’ όσον η δραστηριότητά του αντιστρατεύεται τους σκοπούς του Σ.Α.Ε.  ή και λόγω μη τήρησης των υποχρεώσεών του κατά τα προβλεπόμενα στον οικείο Κανονισμό της Περιφέρειας του ΣΑΕ, η έκδοση του οποίου πραγματοποιείται κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 9 του παρόντος.

2. Η απόφαση διαγραφής λαμβάνεται από το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε.

3.Κατά της απόφασης διαγραφής χωρεί προσφυγή στο Προεδρείο του Σ.Α.Ε. εντός τριμήνου από την ημερομηνία , κατά την οποία έλαβε γνώση το μέλος της  ανωτέρω απόφασης. Το  Προεδρείο αποφασίζει εν προκειμένω  εντός μηνός.

4.Μέχρι την οριστική απόφαση, η ιδιότητα του μέλους τελεί σε αναστολή.

Άρθρο  6

Περιφέρειες του ΣΑΕ

1.)  Το Σ.Α.Ε. συγκροτείται από επτά (7) Περιφέρειες ήτοι,

i). Περιφέρεια Καναδά,

ii.).Περιφέρεια Η.Π.Α.,

iii.)Περιφέρεια χωρών Λατινικής Αμερικής,

iv.) Περιφέρεια χωρών Ευρώπης,

v.) Περιφέρεια χωρών της Παρευξείνιας Ζώνης και Κεντρικής Ασίας,

vi.) Περιφέρεια χωρών Ωκεανίας – Άπω Ανατολής, και,

vii.) Περιφέρεια χωρών Αφρικής – Εγγύς/Μέσης Ανατολής.

2.) Οι Περιφέρειες του Σ.Α.Ε. απαρτίζονται από τα μέλη των χωρών του Σ.Α.Ε. της αντίστοιχης Περιφέρειας.

3.) Η έδρα των Περιφερειών του ΣΑΕ ταυτίζεται με την έδρα των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών που είναι ο τόπος διαμονής του εκάστοτε Συντονιστή.

4.)  Στην έδρα των Περιφερειών του ΣΑΕ διεξάγονται οι περιφερειακές Συνελεύσεις κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 του παρόντος.

Άρθρο 7

Όργανα του Σ.Α.Ε.-Διοικητική δομή και έδρα του Προεδρείου του ΣΑΕ – Καθορισμός σχέσεων οργάνων του ΣΑΕ

Όργανα του Σ.Α.Ε. είναι:

 1.) Το Προεδρείο

2.) Οι Περιφερειακές Συνελεύσεις.

3.) Τα Συντονιστικά Συμβούλια των Περιφερειών του Σ.Α.Ε.

4.)  Η Κεντρική Εξελεγκτική Επιτροπή του Προεδρείου του ΣΑΕ και οι περιφερειακές Εξελεγκτικές Επιτροπές 

ΑΡΘΡΟ 8

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΑΕ

1.) Το Προεδρείο του ΣΑΕ έχει την  έδρα του στην Θεσσαλονίκη, και, υποστηρίζεται γραμματειακά από υπαλλήλους οι οποίοι διατίθενται από το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.

2.) Η ανάληψη και εκτέλεση δράσεων από το προεδρείο του ΣΑΕ προς επίτευξη των σκοπών του ΣΑΕ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά χρηματοδοτείται από τους πόρους του ΣΑΕ κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 14 του παρόντος.

3.) Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. απαρτίζεται από επτά τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη. Τα εν λόγω μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) ορίζονται από τα Συντονιστικά Συμβούλια των αντίστοιχων Περιφερειών του ΣΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος.

4.) Κατά την πρώτη συνεδρίασή του το Προεδρείο  εκλέγει μεταξύ των μελών του τον  Πρόεδρο,  τον  Αντιπρόεδρο , τον Γραμματέα  και  τον Ταμία.

5.) Στις συνεδριάσεις του Προεδρείου συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου και   ένας  Εκπρόσωπο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ένας  Εκπρόσωπο των ΠΟΜΑΚ/ΠΣΕΚΑ, όπως και εκπρόσωπος της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (ΠΑ.Δ.Ε.Ε), όπως αυτοί αρμοδίως ορίζονται.

6.)  Η θητεία των μελών του Προεδρείου του Σ.Α.Ε. είναι τετραετής. Δε δύνανται να οριστούν από τα Συντονιστικά Συμβούλια των Περιφερειών τα ίδια πρόσωπα ως μέλη του Προεδρείου του ΣΑΕ για χρονικό διάστημα πέραν των δύο θητειών. 

7.) Η θητεία των  μελών του Προεδρείου του Σ.Α.Ε. αρχίζει την πρώτη ημέρα του επόμενου μηνός από τον ορισμό τους από τα αντίστοιχα Συντονιστικά Συμβούλια των Περιφερειών[2] .

ΑΡΘΡΟ 8Α

 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΟΥ ΣΑΕ

1. Το Προεδρείο συντάσσει και ψηφίζει τον Κανονισμό Λειτουργίας του και έχει την αρμοδιότητα να τον τροποποιεί.

Στον Κανονισμό Λειτουργίας θα εξειδικεύονται περαιτέρω το έργο και οι στόχοι του Προεδρείου όπως και ο τρόπος συνεργασίας του με τα Συντονιστικά Συμβούλια Περιφερειών του ΣΑΕ για τους σκοπούς του ΣΑΕ, όπως αυτοί παρατίθενται στο άρθρο 2 του παρόντος.

2. Ο Κανονισμός Λειτουργίας του Προεδρείου περαιτέρω θα διαλαμβάνει τις αρμοδιότητες του μελών του Προεδρείου,  την αναπλήρωση των μελών του (σε περίπτωση κωλύματος, παραίτησης ή έκλειψης αυτών), τον τρόπο συνεδριάσεων και λήψης αποφάσεων από αυτό, τη λειτουργία της Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής, τον προϋπολογισμό και τη διαχειριστική του χρήση.

3. Στον ως άνω Κανονισμό Λειτουργίας δύναται να προβλέπεται ότι το Προεδρείο θα έχει και τη δυνατότητα να συνομολογήσει πάσης φύσεως συμβάσεις εργασίας, υπηρεσιών, έργου και προμηθειών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, για την εκτέλεση των δράσεων που αναλαμβάνονται αυτοτελώς από το ίδιο στα πλαίσια του προϋπολογισμού του.

Άρθρο 9

 Συντονιστικά Συμβούλια  Περιφερειών ΣΑΕ

1. Στις επτά Περιφέρειες του Σ.Α.Ε. λειτουργούν  7μελή Συντονιστικά Συμβούλια τα οποία αποτελούνται από Πρόεδρο, Γραμματέα, Ταμία και 4 μέλη, με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας τους.

2. Έδρα των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του ΣΑΕ είναι ο τόπος διαμονής των Συντονιστών.

3. Τα Συντονιστικά Συμβούλια εκπροσωπούν τα μέλη του ΣΑΕ (φυσικά και νομικά πρόσωπα) των χωρών που υπάγονται στην αντίστοιχη Περιφέρειά τους. Τα Συντονιστικά Συμβούλια λειτουργούν σύμφωνα με τις μορφές νομικής οργάνωσης κατά τις διατάξεις της οικείας νομοθεσίας της χώρας όπου εδρεύουν.

4. Οι αρμοδιότητες του Συντονιστή και των μελών του Συντονιστικού Συμβουλίου, η αναπλήρωση αυτών, ο τρόπος συνεδριάσεων και λήψης αποφάσεων από τα Συντονιστικά Συμβούλια, όλα τα αναφερόμενα στο άρθρο 10 του παρόντος θέματα-ως αρμοδιότητα των Συμβουλίων- και γενικά ο τρόπος λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων καθορίζονται στον Κανονισμό Λειτουργίας τους, ο οποίος ψηφίζεται από τις αντίστοιχες τακτικές Περιφερειακές Συνελεύσεις κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 του παρόντος.

5.  Οι Συντονιστές και οι αναπληρωτές τους καθώς και τα λοιπά έξι μέλη – τακτικά και αναπληρωματικά- των Συντονιστικών Συμβούλιων εκλέγονται κατά τη συνεδρίαση της εκλογικής Περιφερειακής Συνέλευσης με μυστική ψηφοφορία και με απλή πλειοψηφία των ψηφιζόντων   με φυσική παρουσία και ηλεκτρονικά. Η ψηφοφορία διεξάγεται με ενιαίο ψηφοδέλτιο για τον Συντονιστή και τα λοιπά μέλη του αντίστοιχου Συντονιστικού Συμβουλίου, κατά τα λοιπά εφαρμοζομένων των προβλέψεων στους οικείους Κανονισμούς, και, του άρθρου 12 παρ. 5 του παρόντος ως προς την ψήφο των φυσικών και νομικών προσώπων που μετέχουν στις οικείες εκλογικές διαδικασίες. Συντονιστής και μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων εκλέγονται οι έχοντες στην κατηγορία τους το μεγαλύτερο αριθμό ψήφων. Σε περίπτωση ισοψηφίας διενεργείται κλήρωση μεταξύ των ισοψηφισάντων.

6. Στα Συντονιστικά Συμβούλια προεδρεύουν οι Συντονιστές των αντίστοιχων Περιφερειών του Σ.Α.Ε. Κατά την πρώτη συνεδρίαση μετά την εκλογή τους τα μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων εκλέγουν μεταξύ των μελών τους τον Γραμματέα και τον Ταμία του Συμβουλίου, και ορίζουν και πρόσωπο που μπορεί να είναι τρίτος-μη μέλος του Συμβουλίου ως βοηθό του Γραμματέα, κατά τα λοιπά εφαρμοζομένων των προβλέψεων του οικείου Κανονισμού της Περιφέρειας.

7. Τα μέλη των  μελών των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του Σ.Α.Ε. εκλέγονται για τέσσερα (4) έτη και έχουν δικαίωμα εκλογής μέχρι δυο θητείες στην ίδια θέση. Οι θητείες μελών Συντονιστικών Συμβουλίων του Σ.Α.Ε., που έχουν διανυθεί από την έναρξη της λειτουργίας τους λαμβάνονται υπ’ όψιν για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

Η θητεία των μελών των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών αρχίζει την πρώτη ημέρα του επόμενου μηνός από την πραγματοποίηση της τελευταίας εκλογικής περιφερειακής  Συνέλευσης.

Άρθρο 10

Αρμοδιότητες Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του ΣΑΕ

  1. 1.      Τα  Συντονιστικά Συμβούλια αποτελούν το κύριο όργανο έκφρασης των δυνάμεων του απόδημου Ελληνισμού των χωρών που υπάγονται στις Περιφέρειες του ΣΑΕ. Οι αρμοδιότητες του Συντονιστή και των υπολοίπων μελών του Συντονιστικού Συμβουλίου καθορίζονται από τα προβλεπόμενα στον οικείο Κανονισμό Λειτουργίας τους.

  1. 2.   Τα Συντονιστικά Συμβούλια αφενός επιτελούν ένα γνωμοδοτικό/συμβουλευτικό ρόλο  καταρτίζοντας και αποστέλλοντας τεκμηριωμένες  εισηγήσεις ή προτάσεις στο Προεδρείο του Σ.Α.Ε. για θέματα που απασχολούν τους αποδήμους των χωρών που υπάγονται στην αντίστοιχη Περιφέρεια του ΣΑΕ. Αφετέρου, αναπτύσσουν, συντονίζουν και υλοποιούν δράσεις για την εκπλήρωση των σκοπών του ΣΑΕ, όπως αυτοί παρατέθηκαν στα άρθρα 1 και 2 του παρόντος.

  1. 3.   Προς επίτευξη των σκοπών του ΣΑΕ, όπως αυτοί παρατίθενται στον παρόντα νόμο, τα Συντονιστικά Συμβούλια μεριμνούν, ώστε κατά την κατάρτιση του οικείου Κανονισμού Λειτουργίας τους, που υποβάλλουν προς ψήφιση στις αντίστοιχες τακτικές περιφερειακές Συνελεύσεις, να περιλαμβάνονται στις σχετικές διατάξεις οι κατάλληλες προβλέψεις, που θα επιτρέπουν τη λειτουργία τους ως φορέων δυναμένων να δεχτούν χρηματοδοτήσεις από ιδιωτικούς ή δημόσιους οργανισμούς στα πλαίσια των προβλεπομένων στο άρθρο 2 παρ.4 του παρόντος.

  2. 4.   Τα Συντονιστικά Συμβούλια πριν την υποβολή προς ψήφιση από την τακτική περιφερειακή Συνέλευση των σχεδίων των Κανονισμών ή πριν από κάθε τροποποίησή τους, αποστέλλουν το σχέδιο Κανονισμού στο Προεδρείο του ΣΑΕ για υποβολή παρατηρήσεων από το τελευταίο. Το Προεδρείο υποβάλλει έγκαιρα την πρότασή του προς το Συντονιστικό Συμβούλιο, ώστε το τελευταίο να αναρτά στο Διαδίκτυο το σχέδιο Κανονισμού ( ή της κάθε τροποποίησής του) μαζί με την εισήγησή του και την πρόταση του προεδρείου του ΣΑΕ τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη διεξαγωγή της τακτικής περιφερειακής Συνέλευσης.

  3. 5.      Περαιτέρω τα Συντονιστικά Συμβούλια έχουν ως αρμοδιότητα τον ορισμό των προσώπων (τακτικού και αναπληρωματικού μέλους) που θα μετέχουν στο Προεδρείο του ΣΑΕ. Το πρόσωπο που ορίζεται ως τακτικό μέλος του Προεδρείου του ΣΑΕ μπορεί να είναι είτε ένα από τα μέλη του Συντονιστικού Συμβουλίου είτε ο Συντονιστής της αντίστοιχης Περιφέρειας του ΣΑΕ. Η συμμετοχή των εν λόγω προσώπων στο Προεδρείο πραγματοποιείται κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Λειτουργίας του Προεδρείου του ΣΑΕ.

  1. 6.   Τέλος, στις αρμοδιότητες των Συντονιστικών Συμβουλίων εντάσσεται η σύγκληση και διοργάνωση στην έδρα τους των τακτικών Περιφερειακών Συνελεύσεων που διεξάγονται ανά διετία και των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων που λαμβάνουν χώρα κάθε τέσσερα (4) χρόνια . Τα Συντονιστικά Συμβούλια μεριμνούν για την αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη των Συνελεύσεων, καταρτίζουν την Ημερήσια Διάταξη στην οποία δύνανται να συμπεριληφθούν θέματα μετά από πρόταση των μελών  του ΣΑΕ που υπάγονται στην αντίστοιχη Περιφέρεια όπως και του Προεδρείου του Σ.Α.Ε.

  1. 7.    Η ημερήσια διάταξη, οι εισηγήσεις επί των θεμάτων αυτής από το αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο, οι προτάσεις του Προεδρείου του ΣΑΕ όπως και κάθε ζήτημα σχετικό με τη διεξαγωγή της περιφερειακής συνέλευσης (τακτικής ή εκλογικής) αναρτώνται στο Διαδίκτυο τουλάχιστον ένα μήνα πριν από την διεξαγωγή της Περιφερειακής Συνέλευσης, κατά τα λοιπά εφαρμοζομένων των προβλέψεων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων.

Άρθρο 11

 Τακτικές Περιφερειακές Συνελεύσεις του Σ.Α.Ε.

  1. 1.   Οι Περιφερειακές Συνελεύσεις του Σ.Α.Ε. ψηφίζουν με απόφασή τους τον Κανονισμό Λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων της Περιφέρειάς τους, σχέδιο του οποίου υποβάλλεται σε αυτές από το αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας, συνοδευόμενο από τεκμηριωμένη εισήγηση του τελευταίου και από πρόταση του Προεδρείου του ΣΑΕ κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 10 του παρόντος. Στους Κανονισμούς  εξειδικεύονται τόσο οι κανόνες λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων όσο και ο τρόπος διεξαγωγής των περιφερειακών Συνελεύσεων (τακτικών και εκλογικών) και οι αρμοδιότητες αυτών.

  2. 2.    Όλες οι αποφάσεις των Περιφερειακών Συνελεύσεων του Σ.Α.Ε. λαμβάνονται κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του οικείου Κανονισμού Λειτουργίας του Συντονιστικού Συμβουλίου της αντίστοιχης Περιφέρειας[3] .

  3. 3.   Στις Περιφερειακές Συνελεύσεις συμμετέχουν τα μέλη της Περιφέρειας είτε με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά κατά τον τρόπο που προβλέπεται από τους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας.

  4. 4.   Με την επιφύλαξη των ειδικότερα προβλεπομένων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας, έκτακτη Περιφερειακή Συνέλευση δύναται να συγκληθεί μετά από αίτημα της πλειοψηφίας των τριών τετάρτων (3/4) των μελών του Συντονιστικού Συμβουλίου της αντίστοιχης Περιφέρειας ή του ενός έκτου (1/6) του συνόλου των μελών της Περιφέρειας, οι οποίοι υποβάλλουν σχετική αίτηση προς το Συντονιστικό Συμβούλιο της αντίστοιχης Περιφέρειας.

Άρθρο 12

Εκλογικές Περιφερειακές Συνελεύσεις  του ΣΑΕ

1. Στις εκλογικές περιφερειακές Συνελεύσεις παρουσιάζεται ο απολογισμός του έργου  των μελών Συντονιστικών Συμβουλίων και του Συντονιστή για το χρονικό διάστημα της θητείας που διένυσαν, και, τα μέλη του ΣΑΕ στις αντίστοιχες Περιφέρειες ψηφίζουν για την απαλλαγή των ως άνω αναφερομένων από τη διαχειριστική τους ευθύνη για το ίδιο  χρονικό διάστημα.

2. Ακολούθως, τα μέλη του ΣΑΕ στις αντίστοιχες Περιφέρειες ψηφίζουν κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 9 του παρόντος για τα νέα μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων και τους Συντονιστές, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των προβλέψεων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας.

3. Με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας για την ακολουθητέα διαδικασία, οι αρχαιρεσίες διοργανώνονται και διεξάγονται κατά τον τρόπο που  αναλυτικά προβλέπεται στους τελευταίους,  με φυσική παρουσία και ηλεκτρονικά.

4. Τριάντα ( 30 )ημέρες  πριν την εκλογή, συντάσσεται κατάλογος εκλογέων  στις χώρες που υπάγονται σε κάθε Περιφέρεια.

5.Τα νομικά πρόσωπα συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες των περιφερειακών συνελεύσεων του ΣΑΕ μέσω των φυσικών προσώπων που τα εκπροσωπούν δυνάμει των προβλεπομένων στις διατάξεις του εγκεκριμένου καταστατικού ή οργανισμού τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας στην οποία εδρεύουν. 

Για την εκλογή των μελών των Συντονιστικών Συμβουλίων σε κάθε Περιφέρεια του ΣΑΕ ορίζεται ότι τα τέσσερα από τα επτά μέλη αυτών θα εκλέγονται βάσει των ψήφων των νομικών προσώπων ενώ τα υπόλοιπα τρία μέλη θα εκλέγονται βάσει των ψήφων των φυσικών προσώπων που μετέχουν στις οικείες εκλογικές διαδικασίες, κατά τα λοιπά εφαρμοζομένων των προβλέψεων των προβλέψεων στους Κανονισμούς κάθε Περιφέρειας.

6. Δικαίωμα του εκλέγειν έχουν τα ενήλικα κατά την νομοθεσία της οικείας χώρας φυσικά πρόσωπα.

7. Δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχουν τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο (25ο) έτος της ηλικίας τους, εκτός και εάν άλλως ορίζεται στη νομοθεσία της οικείας  χώρας.

8. Οι κατάλογοι των υποψηφίων του Σ.Α.Ε.  ανά Περιφέρεια οριστικοποιούνται   είκοσι (20) ημέρες  πριν την εκλογή και αναρτώνται στο διαδίκτυο. Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα  μέλη των Περιφερειών που τηρούν τις προβλεπόμενες από τους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας υποχρεώσεις τους.

8. Στις αρμοδιότητες των εκλογικών περιφερειακών Συνελεύσεων εντάσσεται και η εκλογή των προσώπων που απαρτίζουν τις Εξελεγκτικές Επιτροπές των Περιφερειών του ΣΑΕ, ο αριθμός των οποίων δε δύναται να είναι κατώτερος των τριών, κατά τα λοιπά εφαρμοζομένων ως προς το θέμα αυτό  των προβλέψεων του οικείου Κανονισμού Λειτουργίας, στον οποίο θα ορίζονται και τα σχετικά ως προς το έργο, τις αρμοδιότητες και τη θητεία των μελών των περιφερειακών εξελεγκτικών επιτροπών.

Άρθρο 13

Εξελεγκτικές επιτροπές (Κεντρική και Περιφερειακές) του ΣΑΕ

  1. 1.      Ο ακριβής αριθμός των μελών των περιφερειακών εξελεγκτικών επιτροπών (που δε δύναται να είναι κατώτερος των τριών), το έργο τους, οι αρμοδιότητές τους, η αναπλήρωσή τους, καθώς και η θητεία τους και γενικότερα ο τρόπος λειτουργίας τους καθορίζονται από τα προβλεπόμενα στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας.

  2. 2.   Τα μέλη της επταμελούς Κεντρικής Εξελεγκτικής απαρτίζονται από πρόσωπα που ορίζονται από τις περιφερειακές Εξελεγκτικές Επιτροπές, και μπορούν να είναι είτε μέλη των περιφερειακών Εξελεγκτικών Επιτροπών Το έργο του, οι αρμοδιότητες, η αναπλήρωση καθώς και η θητεία των μελών της Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής, και, γενικότερα ο τρόπος λειτουργίας της τελευταίας καθορίζεται από τον Κανονισμό Λειτουργίας του Προεδρείου του ΣΑΕ.

  3. 3.   Με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας οι Εξελεγκτικές Επιτροπές (Κεντρική και περιφερειακές) προβαίνουν σε διαχειριστικό  οικονομικό έλεγχο του Προεδρείου και των Συντονιστικών Συμβουλίων του Σ.Α.Ε., αντίστοιχα, σε ετήσια βάση. Τα , δε, αποτελέσματα των διαχειριστικών οικονομικών ελέγχων δημοσιοποιούνται  και  αναρτώνται  στο Διαδίκτυο, ενώ η τελική έκθεσή τους παρουσιάζεται ενώπιον της επόμενης (από την εκλογή τους) εκλογικής περιφερειακής συνέλευσης.

  4. 4.     Τα μέλη τόσο της κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής όσο και των περιφερειακών εξελεγκτικών επιτροπών δεν μπορούν να είναι μέλη σε οποιοδήποτε άλλο όργανο του ΣΑΕ.

Άρθρο 14

Πόροι του Προεδρείου και των Συντονιστικών Συμβουλίων του ΣΑΕ

1. ) Με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας   οι πόροι του ΣΑΕ ενδεικτικά, είναι οι ακόλουθοι:

Α. Τα ποσά των συνδρομών των μελών του ΣΑΕ στις αντίστοιχες Περιφέρειες, όπως αυτά προβλέπονται στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας ΣΑΕ.

Β. Xρηματικά ποσά, ακίνητα και πάσης άλλης φύσεως περιουσιακά στοιχεία και πρόσοδοι που θα δωρηθούν ή άλλως πως θα μεταβιβασθούν νομίμως  είτε στο Προεδρείο είτε στα Συντονιστικά Συμβούλια του ΣΑΕ.

Γ. i) Oι εισφορές, επιχορηγήσεις και δωρεές οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου ημεδαπού ή αλλοδαπού ή Κράτους ή κρατικού ή διεθνούς οργανισμού ή υπηρεσίας ή ιδιωτικής ή δημόσιας επιχείρησης ή Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και οι κληρονομίες και οι κληροδοσίες  αλλά και κάθε άλλο εισόδημα του οποίου η αποδοχή δεν αντίκειται στους σκοπούς του ΣΑΕ και το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει το Προεδρείο και τα Συντονιστικά Συμβούλια των Περιφερειών του ΣΑΕ.

ii) Τυχόν έσοδα από τη μίσθωση ή άλλου είδους εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων τόσο του Προεδρείου του ΣΑΕ όσο και των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του ΣΑΕ, τη διάθεση των περιοδικών ή άλλων εκδόσεών της και γενικά τα έσοδα από την εκμετάλλευση της  τυχόν περιουσίας των εκτελεστικών οργάνων του ΣΑΕ (Προεδρείο, Συντονιστικά Συμβούλια) ως νομικών προσώπων.

2.) Το σύνολο των πόρων των εκτελεστικών οργάνων του ΣΑΕ από οποιαδήποτε πηγή θα διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση των σκοπών του ΣΑΕ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους οικείους Κανονισμούς Λειτουργίας του Προεδρείου και των Συντονιστικών Συμβουλίων του ΣΑΕ .

Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, οι διαχειριστικές χρήσεις και η τήρηση βιβλίων και στοιχείων του Προεδρείου και των Συντονιστικών Συμβουλίων του ΣΑΕ θα τηρούνται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία της έδρας.

3.) Τόσο το Προεδρείο όσο και τα Συντονιστικά Συμβούλια θα δύναται προς εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την εκπλήρωση των σκοπών τους να προβαίνουν σε κάθε ενέργεια, όπως, ενδεικτικά, πώληση βιβλίων και άλλων εντύπων -ηλεκτρονικών και εγγράφων- οργάνωση εκδηλώσεων με δικαίωμα εισόδου, οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή σεμιναρίων κλπ.

Άρθρο  15

Ενημέρωση  για τις δράσεις του Σ.Α.Ε.

 

1. Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. σε συνεργασία με τους Συντονιστές των αντίστοιχων Περιφερειών του ΣΑΕ ανακοινώνει τα συμπεράσματα των τακτικών και εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων στον αρμόδιο για θέματα Απόδημου Ελληνισμού Υπουργό και στην αρμόδια Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων και τα δημοσιοποιεί στο Διαδίκτυο .

2. Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. και οι Συντονιστές των Περιφερειών του ΣΑΕ τον πρώτο μήνα κάθε έτους υποβάλλουν έκθεση σχετικά με το έργο του Προεδρείου και των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών, συνοδευόμενη από τις προτάσεις των εκτελεστικών οργάνων του ΣΑΕ (Προεδρείο, Συντονιστικά Συμβούλια) προς:

α) Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

β) Τον Πρωθυπουργό.

γ) Τον Πρόεδρο της Βουλής.

δ) Τους αρχηγούς των Κομμάτων.

ε) Τον αρμόδιο για θέματα Απόδημου Ελληνισμού Υπουργό.

Δια του Προέδρου της Βουλής η έκθεση ανακοινώνεται στην αρμόδια Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων και διανέμεται στους βουλευτές όλων των Κομμάτων.

3. Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. και οι Συντονιστές των Περιφερειών του ΣΑΕ καλείται  μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους στην αρμόδια Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων μετά από πρόσκληση του Προέδρου της, προκειμένου να την ενημερώσει για θέματα προτεραιότητας, που αφορούν στον απανταχού Ελληνισμό .

4. Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. προσκαλείται εγκαίρως  στις συνεδριάσεις της αρμόδιας Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής των  Ελλήνων.

5. Το Προεδρείο του Σ.Α.Ε. ενημερώνεται εγκαίρως από τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό ή τον αρμόδιο για θέματα απόδημου ελληνισμού Υπουργό σχετικά με την ανάληψη νομοθετικών πρωτοβουλιών που άπτονται θεμάτων του απανταχού Ελληνισμού, όπως προβλέπονται στο άρθρο 2 του παρόντος.

Άρθρο 16

Καταργούμενες διατάξεις

 

Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργούνται  τα άρθρα 1 έως και 7 και 10 του ν. 3480/2006 (ΦΕΚ 161/Α’) ‘’Οργάνωση, λειτουργία και αρμοδιότητες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε.) και άλλες διατάξεις’’ και κάθε άλλη αντίθετη διάταξη.

Άρθρο 17

Μεταβατικές διατάξεις

(Θα καθοριστούν τα θέματα των μελών και της θητείας του πρώτου Προεδρείου του ΣΑΕ, καθώς και των πρώτων Συντονιστικών Συμβουλίων και Εξελεγκτικών Επιτροπών μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου, όπως και η συγκρότηση μιας Επιτροπής για την εφαρμογή του νόμου).

……………………………………………


 [1]

NBG 6/18/14 1:46 AM

Να υπάρξει επεξήγηση στην εισηγητική έκθεση σχετικά με τη λέξη  «όλα», ότι αυτή περιλαμβάνει τόσο την ελληνική ιθαγένεια όσο και τη διαμονή μόνιμη ή προσωρινή

 [2]

NBG 6/12/14 12:25 PM

Θα υπάρξει μεταβατική διάταξη στον νόμο για το θέμα των προσώπων και της θητείας αυτών που θα απαρτίσουν το πρώτο Προεδρείο μετά την ψήφιση του νόμου

 [3]

NBG 6/12/14 1:00 PM

Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ θα είναι ενιαίος για το Συντονιστικό Συμβούλιο και την Περιφερειακή Συνέλευση μιας Περιφέρειας

 Dimitrios Adamopoulos makrinitsa@hotmail.com

Μοιραστείτε το!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>