«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

«Αόρατα» στην Ελλάδα τα παιδιά ομόφυλων οικογενειών

ΕΛΛΑΔΑ

Όταν ένα θέμα έχει από την αρχή πάρει λάθος δρόμο, από όλο τον πολιτικό και θρησκευτικό κόσμο με επέκταση στην κοινωνία και το έχουν αφήσει να σέρνεται με ξεκάρφωτες νομοθετικές αλχημείες του ποδιού, είναι σίγουρο ότι θα αφορμίσει και θα παράγει τον μεγάλο καρκίνο της κοινωνίας και όχι της άτυχης μικρής που ασχολήθηκε η κιτρινοφυλλάδα, που σας έχω στο τέλος αυτούσιο, για να μην κατηγορηθώ ότι το παραποίησα!

Μην βάζετε τα θύματά σας ανώμαλοι μπροστά, για να υποστηρίξετε τον εκφυλισμό σας και την άλωση της  κοινωνίας!

Εγώ έχω το θάρρος σε τέτοια θέματα να βαρώ μπουνιά στο μαχαίρι και ας κοπώ, αξίζει, διότι αφορά τον αληθινό πολιτισμό και δημοκρατία.

Δημοκρατία δεν είναι η μετατροπή μια κοινωνίας σε έκφυλους πολίτες με θύματα αθώα πλάσματα.

Ούτε για εργαλείο κατά το δοκούν!

Δημοκρατία είναι ένα υπέρτατο ιδίωμα, που γεννήθηκε από την χώρα που δίδαξε την  δημοκρατία σε όλο τον κόσμο, για να σέβεται και να προστατεύει την φυσικότητα των πολιτών της.

Δημοκρατία είναι να ανέχεται η πολιτεία νομοθετημένα τις ανώμαλες ορέξεις των πολιτών της  όσο αυτές δεν δημοσιοποιούνται ως δεδομένο γεγονός νομιμοποιήσεις.

“Μπορεί να διαφωνώ μαζί σου, αλλά θα αγωνίζομαι να έχεις το δικαίωμα να λες την άποψή σου”!

Δημοκρατία είναι αυτές οι ανωμαλίες να κρατούνται με αυστηρούς νόμους και όρους διαπαιδαγώγησης από το σχολείο, στο σπίτι του καθενός.

Και με ποινές όπως η απαγόρευση στα κοινά, στις δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς κοινής ωφελείας και συλλόγους!

Η δημοκρατία σου επιτρέπει να χειριστής τις ανώμαλες επιλογές σου, αυστηρά εντός της οικία σου!

Δημοκρατία είναι να μην εκμεταλλεύονται τα διάφορα πολιτικά παράσιτα για πολιτικό. ή ίδιο όφελος, αλλά ούτε διότι έχουν και αυτοί ροπές ανώμαλες.

Αν έχουν εκφυλιστικές τάσεις, οφείλουν να παραιτηθούν και να ασχοληθούν με την ανωμαλία τους, έξω από την  πολιτειακή και κοινωνική νομιμότητα!

Οπωσδήποτε μια δημοκρατία πρέπει να ασχολείται και με τις ιδιαιτερότητες των πολιτών με τρόπο που θα οδηγεί στην απομάκρυνση από τις ανώμαλες ορέξεις μελών της, ή θα τις περιορίζει εντός της οικίας τους.

2017 α

Όχι να νομιμοποιούμε την παραφύση.

Αυτό ζούμε σήμερα, σε μια κοινωνία που νοσεί με τέτοιες απαιτήσεις μερικών πολιτών.

Ας δούμε την ανωμαλία αυτών, είτε είναι άντρες, είτε γυναίκες.

Ας δούμε την ανωμαλία ως καρκίνωμα, τι πρέπει να κάνει  μια υγιή πολιτεία- κοινωνία;;;

Μα φυσικά να την θεραπεύσει και όχι να την νομιμοποιήσει.

Δεν νομιμοποιούμε το κοινωνικό καρκίνωμα το θεραπεύουμε, ή το κόβουμε με εγχείρηση ακριβείας, αφαιρώντας ολικά από την κοινωνία το καρκίνωμα!

Αν μια πολιτισμένη κοινωνία δεν το δει σαν καρκίνωμα, την πάσης φύσεως ανωμαλία, θα μας βρουν φρικιαστικά φαινόμενα, με την άλωση του κοινωνικού ιστού και νομιμοποίηση της ανωμαλίας!

Κάποιοι κόπτονται για το  δημογραφικό του Ελληνικού γηγενή πληθυσμού, μόνο στα λόγια, διότι στα έργα πρέπει να αντιμετωπίσουν την εχθρότητα της επιθετικής ανωμαλίας ως δημοκρατική διαδικασία και έχουν βάλει τοίχος στην υγιή οικογένεια, αντί με στήριξή της με νομικά, οικονομικά, ηθικά μέτρα.

Βέβαια δεν θα περίμενα δημοκρατικές απόψεις από την κιτρινοφυλλάδα  που το ανέβασε το θέμα των λεσβίων, διότι τα πάντα μετριούνται με το χρήμα και την απήχηση στα ώτα των ξεσαλωμένων ανώμαλων.

ΛΕΣΒΙΕΣ

Όταν οι πολίτες συχνά προσπερνούν τέτοια θέματα, τα βρίσκουν σύντομα μπροστά τους διογκωμένα και στολισμένα με φανφάρες του τύπου, αυτά που λέτε κύριε είναι φασισμός, κατά μιας μερίδας πολιτών με ιδιαίτερα χαρίσματα?????

Έτσι τα λένε αυτοί, εγώ τα λέω με ιδιαίτερα καρκινώματα που τείνουν να κάνουν μετάσταση σε όλα τα όργανα της κοινωνίας!

Το θέμα είναι σοβαρό από ότι φαίνεται και θα περιμένω τοποθετήσεις επί αυτού.

Η δημοκρατία και η τιμωρία είναι στο ίδιο νόμισμα, η πλευρά του νομίσματος με τη δημοκρατία είναι για να προστατεύει τους νομοταγείς πολίτες και η άλλη πλευρά του νομίσματος για να τιμωρεί τους παρανομούντες με τις εχθρικές πράξεις τους, τους νομοταγείς και το δημοκρατικό πολίτευμα.

Εδώ κάποιοι έχουν παρεξηγήσει τον όρο δημοκρατία ως ασυδοσία!

Η Δημοκρατία μπορεί να πάρει αποφάσεις για να προστατεύσει  τους πολίτες, που στα μάτια των παρανομούντων φαίνεται δικτατορία, ή έτσι τους βολεύει.

Ο δημοκρατικός διάλογος έχει όρια, όταν τον  παραβιάζεις κατέ επανάληψη και αχρηστεύεις τις δημοκρατικές διαδικασίες, θα υποστείς τις συνέπειες, Βέβαια όλα αυτά προϋποθέτουν όπως ανέφερα και παραπάνω, αυστηρή τήρηση των δημοκρατικών νόμων, από αυτούς που τους γράφουν πρωτίστως.

Και κυρίως από τα (πολιτικό-κοινωνικό-οικονομικά)  συμφέροντα, που μεταφράζονται σε πολιτικό κόστος κατά το δοκούν του κάθε παραβάτη.

Κάποια ανώμαλα σούργελα μιλούν για αναβάθμιση της δημοκρατίας, δηλαδή μιας σύγχρονης δημοκρατίας, αν και εγώ ξέρω ότι η δημοκρατία δεν είναι λάστιχο, ε μπας περιπτώσει να εκσυγχρονίσουμε την δημοκρατία, αλλά προς τα πάνω και όχι προς τα κάτω, έχουμε αρχίσει και ξύνομαι τον πάτο με τα σκατά!

Και για να ξέρουμε όταν μιλάμε για την χώρα που γέννησε την δημοκρατία, ας δούμε πως αντιμετώπιζε τέτοια εγκλήματα κατά της δημοκρατικής κοινωνίας!

Lady Justice

«Νέμεσις» σημαίνει την αντίδραση στην άδικη απόδοση, αλλά και το νόημα αυτό προϋποθέτει ως πρώτη έννοια της λέξεως «την δίκαιαν κατανομήν». Η έννοια αυτή επιβίωσε στο όνομα της θεάς.

Η θεά Νέμεσις ήταν εγγυήτρια της δίκαιης κατανομής, δηλαδή του ότι κανείς δεν θα υπερβεί τα θεμιτά όρια της (φύσεως) και της θέσεως του, δηλαδή τον νόμο!!!!

Στο αρχαίο αττικό δίκαιο με την ονομασία γραφή εταιρήσεως ή εταιρήσεως γραφή φέρονταν μια ιδιαίτερη καταγγελία που αφορούσε ανήθικη πράξη. Ειδικότερα οι αρχαίοι Αθηναίοι με την γραφή αυτή στρέφονταν εναντίον προσώπων που είχαν διαπράξει παιδεραστία.

Το ενοχικό δίκαιο περιλαμβάνει εκούσιες και ακούσιες σχέσεις.

Όσοι Αθηναίοι είχαν καταγγελθεί από τέτοια γραφή αποκλείονταν σε ανάληψη δημοσίων θέσεων, να εμφανίζονται σε δημόσιους χώρους κατά τη διάρκεια τελετών, να λαμβάνουν τον λόγο στην εκκλησία του δήμου, κ.ά. Αν ο μηνυτής μπορούσε ν΄ αποδείξει ότι ο “εταιριζόμενος” διετέλεσε την ανήθικη πράξη αψηφώντας την νομοθεσία, τότε ο κατηγορούμενος απειλούνταν και με τη θανατική ποινή!!!

Ο όρος “εταίρηση” σήμαινε “ασελγής βίος”.

Η ατιμία με τη γενική έννοια του όρου νοούνταν η ατιμία του σώματος που σε όποιον επιβάλλονταν αποκλείονταν και της αγοράς και όλων των δημοσίων χώρων καθώς και της εκκλησίας του δήμου, ούτε να καταμηνύσει δικαιούνταν, ούτε στα δικαστήρια να παραστεί και θεωρούνταν γενικά πολιτικά νεκρός.

ΠΛΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

Στην αρχαία Ελλάδα της κλασικής εποχής, η κάθε πόλις ήταν μια αυτόνομη και ανεξάρτητη κρατική οντότητα, με το δικό της δικαιικό σύστημα. Το μάθημα επικεντρώνει στη νομοθεσία της κλασικής Αθήνας, για την οποία οι πληροφορίες από τους δικανικούς λόγους, από ιστορικούς και φιλοσόφους, καθώς και από επιγραφικές πηγές, είναι άφθονες. Αφού περιγράψει το πολιτειακό πλαίσιο, την εξέλιξη και τα όργανα του δημοκρατικού πολιτεύματος, το μάθημα εστιάζει στους θεσμούς του δικαίου της κλασικής Αθήνας. Ειδικότερα, εξετάζονται οι διακρίσεις της προσωπικής κατάστασης σε ελεύθερους, πολίτες, ξένους, μετοίκους και δούλους, η ιδιάζουσα θέση των γυναικών, οι θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τις έννομες σχέσεις και την απονομή της δικαιοσύνης, τα δικαστήρια και οι κανόνες λειτουργίας τους, η ποινική νομοθεσία (διακρίσεις των αδικημάτων, ποινές,

………………….

ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Αποπλάνηση παίδων – Ασέλγεια

Οποίος ασέλγησε πάνω σε παιδί, σε γυναίκα η άνδρα εκ των ελεύθερων η των δούλων η παρανομήσει σχετικά σε βάρος τους, να καταγγέλλεται για διάπραξη δημοσίου αδικήματος από κάθε Αθηναίο που θέλει και έχει το δικαίωμα (να υποβάλλει δημόσιες αγωγές) ενώπιον των θεσμοθετών, αυτοί δε οφείλουν το αργότερο εντός μηνός να τον εισάγουν σε δική για να καταδικαστεί και υποστεί τις προβλεπόμενες κυρώσεις).

ΠΡΟΑΓΩΓΕΙΑ: Επί της καταδίκης για προαγωγεία ελεύθερου η δούλου παιδιού η γυναίκας επιβάλλονταν η ποινή του ΘΑΝΆΤΟΥ.

Αυτή η εξαιρετική έρευνα για το αρχαίο ελληνικό δίκαιο στο βιβλίο του νομικού

ΠΑΝΑΓΙΏΤΗ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Εκδοσεις: ΣΎΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ

Αυτοί ήταν οι νόμοι στην Αρχαία Ελλάδα κυρίες και κύριοι!

Εκτός όλων των άλλων το βιβλίο αυτό ανατρέπει και καταρρίπτει το διαχρονικό εξουσιαστικο και ακαδημαϊκο δόγμα περί αμελητέας αν όχι ανύπαρκτης συνεισφοράς της Ελληνικής Αρχαιότητος στον Δυτικό Νομικό Πολιτισμό και αποκαθιστά, με συστηματική συγκριτική έρευνα του Ελληνικού και Ρωμαϊκού Δικαίου και του νομικού και του πολιτικού πολιτισμού της Ελλάδος και της Ρώμης, αλλά και με την επίκληση και κατάθεση των μαρτυριών και ομολογιών των επιφανέστερων ανδρών της τελευταίας – ιστορικών, νομοιστορων και νομομαθών ιδίως – μιαν αλήθεια άγνωστη η αγνοημένη η θαμμένη!

Πηγη:

Γωγω Κεφαλα

ΠΛΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

……………………………………………………

 

Σας έχω και την αιτία που με ανάγκασε να γράψω το παραπάνω άρθρο.

12/03/2021
«Αγνώστου πατρός ή ανύπαρκτης μητρός», γιατί η ελληνική νομοθεσία αρνείται να δώσει ιθαγένειες, υπηκοότητες και θεμελιώδη δικαιώματα στα παιδιά που γεννιούνται από γονείς του ίδιου φύλου – Ο Γολγοθάς ενός νεογέννητου με καρκίνο που δεν μπορούσε να νοσηλευτεί σε εξειδικευμένο νοσοκομείο του εξωτερικού, αφού δεν επιτρεπόταν το ταξίδι χωρίς «κανονικό» πιστοποιητικό γέννησης, μια που και οι δύο γονείς του είναι γυναίκες
Τον Ιανουάριο του 2014 η Ελένη Μαραβέλια, Ελληνίδα από τη Θεσσαλονίκη η οποία ζει και εργάζεται στη Βαρκελώνη, έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί. Μερικές εβδομάδες αργότερα, μαζί με την Κέιτ ΜακΑρντλ, τη Βρετανή σύντροφο και μη βιολογική μητέρα της κόρης της, η Ελένη έμαθε ότι το νεογέννητο έχει όγκο στο συκώτι. Επρόκειτο για νευροβλάστωμα, μια μορφή παιδικού καρκίνου. Η απέραντη χαρά της γέννησης, το γεγονός ότι στο εξής η Ελένη και η Κέιτ θα είναι μητέρες, μέσα σε μερικές μόλις εβδομάδες καταπλακώθηκε από τις θλιβερές προοπτικές της αρρώστιας. Και ενώ η Ελένη και η Κέιτ προσπαθούσαν να διαχειριστούν τη νέα ζοφερή και αναπάντεχη τροπή της κοινής τους ζωής, διαπίστωσαν ότι η κείμενη νομοθεσία στη Βρετανία, αλλά πολύ περισσότερο στην Ελλάδα δεν επιτρέπει σε αυτές να θεωρούνται νόμιμοι γονείς και νόμιμη οικογένεια. Αυτό σήμαινε αμέσως ότι, εάν το μωρό τους χρειαζόταν κατεπείγουσα μεταφορά για θεραπεία σε νοσοκομείο εξειδικευμένο στο νευροβλάστωμα εκτός Ισπανίας, δεν θα υπήρχε κανένα νομικώς έγκυρο έγγραφο που να επιτρέπει στην Ελένη και την Κέιτ ή σε μία από τις δύο να συνοδεύσουν το παιδί τους. Χωρίς να είναι σε θέση να αντιληφθεί τίποτα ακόμη, η μικρή Φραντσέσκα, το όνομα που είχαν διαλέξει οι μαμάδες της για εκείνη, είχε μπροστά της έναν διπλό Γολγοθά: αφενός τη μάχη για να νικήσει τον καρκίνο, αφετέρου τις περίπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες για να πείσει δημόσιες υπηρεσίες όπως το Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών, πιθανότατα κάποιο αστικό δικαστήριο, το ελληνικό κράτος και, ευρύτερα, ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση ότι δικαιούται ένα κανονικό πιστοποιητικό γέννησης. Δικαιούται να εγγραφεί στο Δημοτολόγιο Θεσσαλονίκης, δικαιούται να έχει ελληνική υπηκοότητα και ελληνικό διαβατήριο. Και ότι στο μέλλον το παιδί θα έχει κάθε δικαίωμα να εγγραφεί σε ελληνικό σχολείο, να κάνει χρήση των υπηρεσιών δημόσιας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κ.ο.κ. Επιπλέον, αν δεν υπάρχει νόμιμη οικογένεια, οι γονείς εξαιρούνται από τυχόν προνόμια, όπως επιδόματα, φορολογικές ελαφρύνσεις κ.λπ. Αντί για όλα αυτά, όμως, η Φραντσέσκα έγινε άλλο ένα από τα περίπου 10.000 παιδιά σε όλη την Ε.Ε. τα οποία βρίσκονται μετέωρα ανάμεσα σε ιθαγένειες, υπηκοότητες και θεμελιώδη δικαιώματα ως πολίτες. Συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος στην ελεύθερη μετακίνηση.

Η Γερμανία, φέρ’ ειπείν, είναι μια χώρα όπου ένα ομόφυλο ζευγάρι αναγνωρίζεται νομικά ως οικογένεια με τη σύναψη γάμου ή συμφώνου συμβίωσης. Ομως, εάν ένα ζεύγος αυτής της κατηγορίας μεταναστεύσει στην Ελλάδα, θα πάψει να θεωρείται οικογένεια. Στην περίπτωση δύο μπαμπάδων, τα παιδιά θα αντιμετωπίζονται σαν εντελώς ορφανά, εφόσον για την ελληνική νομοθεσία η έννοια του πατέρα υφίσταται μόνο σε συνάρτηση με κάποια γυναίκα-μητέρα. Αν οι γονείς στην ομόφυλη οικογένεια είναι δύο γυναίκες, μόνο η μία αναγνωρίζεται είτε ως βιολογική είτε ως θετή, αλλά οπωσδήποτε ως ανύπαντρη μητέρα. Τα παιδιά της καταχωρίζονται σαν «αγνώστου πατρός», ενώ η άλλη μαμά κατά τον νόμο στην Ελλάδα είναι εντελώς ανύπαρκτη.

Σε κάποιες άλλες χώρες, όπως στη Βρετανία, στη δεύτερη μητέρα δίνεται η επιλογή της εκ των υστέρων υιοθεσίας των παιδιών που ήδη ανατρέφει από κοινού με τη σύζυγό της, κάτι το οποίο στην Ελλάδα δεν προβλέπεται. Αρα, σε περίπτωση διαζυγίου ή θανάτου της «κύριας» μητέρας, η «δευτερεύουσα» μαμά δεν έχει κανένα δικαίωμα στα παιδιά, ασχέτως εάν είναι τόσο δικά της όσο και της συζύγου της.

Η Ελλάδα κάτω από τη βάση

Ευτυχώς, η κόρη της Ελένης Μαραβέλια και της Κέιτ ΜακΑρντλ κατάφερε να νικήσει τον καρκίνο. Ο οργανισμός της αποδείχθηκε πιο δυνατός από το νευροβλάστωμα αλλά και από τη δοκιμασία των επεμβάσεων για την αφαίρεση των όγκων, των επιθετικών χημειοθεραπειών, των ακτινοβολιών και όλων όσα χρειάστηκε να κάνει τους πρώτους μήνες της ζωής της. Το πρόβλημα που παραμένει, ωστόσο, αφορά το δικαίωμα της Φραντσέσκα να μετοικήσει από την Ισπανία, όπου γεννήθηκε και διαμένει, σε μία από τις δύο πατρίδες της, τη Βρετανία ή την Ελλάδα. Η Ελένη εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» το ιδιόμορφο πρόβλημά της ως εξής: «Υπάρχουν πάρα πολλά ομόφυλα ζευγάρια που δεν σκοπεύουν να αποκτήσουν παιδιά, οπότε δεν έρχονται αντιμέτωπα με το πρόβλημα. Είναι κάτι που, ακόμη και αν σε αφορά άμεσα, ενδέχεται να μην έχεις ακούσει ποτέ τίποτα γι’ αυτό. Εμείς το μάθαμε λόγω του καρκίνου της κόρης μας και όταν βρεθήκαμε σε επείγουσα ανάγκη να της βγάλουμε διαβατήριο. Γενικότερα, ναι, οι ομόφυλες οικογένειες με γονείς διαφορετικής εθνικότητας που ζουν σε τρίτη χώρα, όπως συμβαίνει με την Κέιτ κι εμένα, είμαστε μια μικρή μειονότητα. Αλλά μια μειονότητα που υφίσταται μια μεγάλη αδικία, μια αδικία όχι τόσο για τους γονείς όσο για τα παιδιά».

Το 2017 η Ελένη Μαραβέλια γέννησε, ξανά με τη μέθοδο της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, την Αλεξάνδρα. Ωστόσο, προτού ξεκινήσουν τη διαδικασία της τεχνητής γονιμοποίησης η Ελένη και η Κέιτ παντρεύτηκαν. Και γι’ αυτό, όταν το πιστοποιητικό γέννησης της δεύτερης κόρης τους εκδόθηκε στην Ισπανία, οι βρετανικές αρχές το αναγνώρισαν αμέσως. «Οταν η Κέιτ και εγώ αποφασίσαμε να αποκτήσουμε παιδιά, ήμασταν ήδη περίπου επτά χρόνια μαζί», λέει η Ελένη καθώς συνοψίζει επιγραμματικά τα γεγονότα που την οδήγησαν να γίνει άτυπη εκπρόσωπος μιας ομάδας περίπου 15 «ομοιοπαθών» ομόφυλων οικογενειών Ελλήνων του εξωτερικού. Πρόκειται για οικογένειες που αναγνωρίζονται σε πολλές άλλες χώρες, αλλά στην Ελλάδα είναι «αόρατες».

Μάλιστα, η Ελένη Μαραβέλια είχε κάνει το 2016 αναφορά του προβλήματός της προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, όπου και κλήθηκε το 2018 για να παράσχει περαιτέρω ενημέρωση στους έως τότε εντελώς ανίδεους ευρωβουλευτές. Επίσης, η ίδια είναι πρόεδρος του NELFA, ενός πανευρωπαϊκού δικτύου για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ οικογενειών, το οποίο απαρτίζεται από 41 ενώσεις, με τουλάχιστον 20.000 μέλη από 33 χώρες. Κυρίως όμως το NELFA συντονίζει τις δράσεις υπέρ των 10.000 παιδιών που δεν καλύπτονται από την τρέχουσα νομοθεσία. Σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε., η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη των κρατών ως προς τον σεβασμό των δικαιωμάτων για τις ΛΟΑΤΚΙ οικογένειες. Με άριστα το 100 που επιτυγχάνουν Βέλγιο και Μάλτα στον συγκεκριμένο τομέα, η χώρα μας βαθμολογείται κάτω από τη βάση, μόλις με 32.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα νομικό πλαίσιο αναγνώρισης δύο ομόφυλων γονέων, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εκατοντάδες παιδιά που μεγαλώνουν σε περιβάλλον ομόφυλων οικογενειών. Παιδιά τα οποία στην Ελλάδα δεν προστατεύονται από την Πολιτεία. Αντιθέτως, το δικαίωμά τους στην οικογενειακή ζωή, επί της ουσίας, καταστρατηγείται. Ωστόσο, τα γρανάζια ίσως αρχίσουν να κινούνται αν το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο Λουξεμβούργο εκδώσει απόφαση υπέρ ενός ομόφυλου ζεύγους, με μία μητέρα από τη Βουλγαρία και μία από το Γιβραλτάρ, οι οποίες διεκδικούν το δικαίωμα της αναγνώρισής τους ως οικογένεια στην πατρίδα της πρώτης.

Η περιπέτεια της Ελένης

«Η απόφαση να γίνουμε μητέρες», τονίζει η Ελένη Μαραβέλια, «δεν ήταν καθόλου εύκολη. Το σκεφτόμασταν επί χρόνια, αν είναι σωστό, αν θα τα καταφέρουμε κ.λπ. Οταν ήμασταν σίγουρες ότι αυτό θέλαμε, αρχίσαμε να διερευνούμε τα δεδομένα. Αρχικά θεωρήσαμε ότι θα ήταν κάτι σχετικά εύκολο, διότι κάθε παιδί που γεννιέται στην Ισπανία, αμέσως, από την πρώτη στιγμή -και ειδικά στην Καταλονία- θεωρείται πως έχει δύο μαμάδες, ακόμη και για ζευγάρια εκτός γάμου. Ωστόσο, όπως μας διευκρίνισαν, η κόρη μας δεν θα είχε την ισπανική, αλλά την υπηκοότητα των γονιών του. Πήγαμε στο βρετανικό προξενείο, όπου μας διαβεβαίωσαν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα και το βρετανικό πιστοποιητικό θα εξεδίδετο κανονικά. Λίγες ημέρες αφότου γεννήθηκε η Φραντσέσκα στείλαμε το ισπανικό πιστοποιητικό της γέννησής της στη Βρετανία προκειμένου να γίνει η εγγραφή στα δημοτολόγια και να εκδοθεί το διαβατήριό της. Εν τω μεταξύ, εκδηλώθηκε το νευροβλάστωμα, οπότε ήμασταν δύο μαμάδες, η μία Βρετανή, η άλλη Ελληνίδα, σε μια ξένη χώρα και για τις δυο μας, την Ισπανία, με ένα παιδί τρεισήμισι μηνών που είχε καρκίνο. Ευτυχώς, οι γονείς μας ήταν δίπλα μας. Η μητέρα μου, κυριολεκτικά την επόμενη μέρα της διάγνωσης, πήρε το πρώτο αεροπλάνο και ήρθε στη Βαρκελώνη για να είναι δίπλα μας.

Μέσα σε αυτή την κατάσταση ήρθε και η ψυχρολουσία από τη Βρετανία: λάβαμε αρνητική απάντηση για το πιστοποιητικό γέννησης, με την αιτιολογία ότι η Κέιτ δεν είναι η βιολογική μητέρα του παιδιού και, σύμφωνα με τη βρετανική νομοθεσία, θα αναγνωριζόταν ως μητέρα μόνο εάν η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή είχε γίνει σε βρετανική κλινική. Εμείς όμως χρειαζόμασταν άμεσα ένα διαβατήριο για το παιδί. Αποταθήκαμε στο ελληνικό προξενείο και μας είπαν ότι είναι αδύνατον, βάσει της ελληνικής νομοθεσίας, να εκδοθεί πιστοποιητικό γέννησης με δύο μητέρες. Η μόνη πιθανότητα ήταν να πάω αυτοπροσώπως, μαζί με δικηγόρο, στο Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών. Για να γίνει αυτό, προηγουμένως έπρεπε να έχω μια επίσημη μετάφραση του ισπανικού πιστοποιητικού γέννησης της κόρης μας στα ελληνικά. Η μεταφράστρια που βρήκα, κατά μια τρομερή σύμπτωση, έτυχε να είναι κόρη της υπαλλήλου στο ελληνικό προξενείο της Βαρκελώνης. Μετά από τυχαία συζήτηση με την Κέιτ, η μεταφράστρια ενημέρωσε τη μητέρα της. Και όταν εγώ πήγα στο προξενείο για να επικυρώσω το έγγραφο, η υπάλληλος μου είπε “γιατί δεν ανέφερες ότι το παιδάκι έχει καρκίνο; Δώσε μου λίγο χρόνο να δούμε τι μπορεί να γίνει”. Την επομένη πήγα ξανά στο προξενείο. Μου είπαν ότι, με εντολή του επίτιμου προξένου, θα ενέγραφαν την κόρη μας ως τέκνο ανύπαντρης μητέρας. Αυτός ήταν ο μόνος τρόπος. Αλλά θα έπρεπε να αλλαχθούν τα επίθετα και να καταχωρηθεί με το δικό μου μόνο, ενώ στο ισπανικό πιστοποιητικό το παιδί είχε δηλωθεί με δύο επίθετα και με πρώτο εκείνο της Κέιτ. Εγώ δέχτηκα αυτή τη διευθέτηση, γιατί δεν είχα περιθώρια, πιεζόμουν από τις συνθήκες. Υπέγραψα υπεύθυνη δήλωση και η προξενική πράξη στάλθηκε στο Ειδικό Ληξιαρχείο της Αθήνας. Μετά από έναν μήνα χορηγήθηκε το πιστοποιητικό γέννησης. Το παιδί εγγράφηκε στο Δημοτολόγιο της Θεσσαλονίκης και μπορούσαμε πλέον να κάνουμε αίτηση για διαβατήριο. Θα θυμάμαι πάντα με ευγνωμοσύνη τις κυρίες αυτές που βρέθηκαν στο δρόμο μας και μας βοήθησαν σε εκείνη την τρομερά δύσκολη για μας συγκυρία. Ωστόσο δεν μπορώ παράλληλα να μη σκέφτομαι τι θα γινόταν αν δεν είχαμε σταθεί τυχερές και είχαμε αναγκαστεί να υποστούμε την αναλγησία της ελληνικής νομοθεσίας. Γι’ αυτό το λόγο είναι ανάγκη η ελληνική πολιτεία να αναλάβει πλέον δράση και να αποκαταστήσει την αδικία. Οι συνθήκες είναι πια ώριμες, οι οικογένειες μας υπάρχουν!»

Τα ελληνικά εμπόδια

Οπως και άλλες ομόφυλες οικογένειες με ζευγάρια όπου ο ένας σύζυγος είναι Ελληνας, η Ελένη και η Κέιτ σκέφτονται σοβαρά την προοπτική να εγκατασταθούν μόνιμα στην Ελλάδα. Το μόνο εμπόδιο είναι το αφιλόξενο τοπίο που συνθέτει η νομοθεσία. Από την άποψη της Ελένης Μαραβέλια, η Ευρωπαϊκλη Ενωση οφείλει να αποκαταστήσει την αδικία.

Και επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Τα παιδιά μας είναι μια πραγματικότητα. Η Φραντσέσκα είναι 7 χρόνων, μιλά τέσσερις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ισπανικά, καταλανικά) και της αρέσει να ζωγραφίζει σκυλάκια. Η Αλεξάνδρα είναι 4 χρόνων, έχει αρχίσει να μαθαίνει να γράφει το όνομά της και τρελαίνεται για σοκολάτα. Η πραγματικότητά τους είναι ότι έχουν δύο μαμάδες που τις μεγαλώνουν όσο πιο σωστά μπορούν. Θα ήθελα να ακούσω το Ειδικό Ληξιαρχείο, την Εκκλησία και τα πολιτικά κόμματα να εξηγούν σε αυτά τα παιδιά ότι στην Ελλάδα η οικογένειά τους δεν είναι δεκτή, ότι θεωρείται ένα λάθος. Οτι είναι κατά της δημόσιας τάξης και δεν μπορεί να τη δεχτεί η ελληνική κοινωνία. Ας το πουν αυτό στα παιδιά μου και σε όλα τα παιδιά που, αντί να τα προστατεύουν και να φροντίζουν για το συμφέρον τους, οι κρατικοί φορείς στην Ελλάδα -και όχι μόνο- τους στερούν βασικά δικαιώματα».

https://www.protothema.gr/greece/article/1103480/aorata-stin-ellada-ta-paidia-omofulon-oikogeneion/

Μοιραστείτε το!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>