
(και) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΝΑ ΔΙΔΑΧΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ……
«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα». Γιώργος Σεφέρης
Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα; Γιατί μια Ομηρική λέξη μας φαίνεται δύσκολη και ακαταλαβίστικη; Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρομε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Για του λόγου το αληθές θα αναφέρομε μερικά παραδείγματα για να δούμε ότι η Ομηρική γλώσσα όχι μόνο δεν είναι νεκρή, αλλά είναι ολοζώντανη.
Αυδή είναι η φωνή. Σήμερα χρησιμοποιούμε το επίθετο άναυδος.
Αλέξω στην εποχή του Ομήρου σημαίνει εμποδίζω, αποτρέπω. Τώρα χρησιμοποιούμε τις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο αλεξήλιο Αλέξανδρος (αυτός που αποκρούει τους άνδρες) κ.τ.λ.
Με το επίρρημα τήλε στον Όμηρο εννοούσαν μακριά, εμείς χρησιμοποιούμε τις λέξεις τηλέφωνο, τηλεόραση, τηλεπικοινωνία, τηλεβόλο, τηλεπάθεια κ.τ.λ.
Λάας ή λας έλεγαν την πέτρα. Εμείς λέμε λατομείο, λαξεύω.
Πέδον στον Όμηρο σημαίνει έδαφος, τώρα λέμε στρατόπεδο, πεδινός.
Το κρεβάτι λέγεται λέχος, εμείς αποκαλούμε λεχώνα τη γυναίκα που μόλις γέννησε και μένει στο κρεβάτι.
Πόρο έλεγαν τη διάβαση, το πέρασμα, σήμερα χρησιμοποιούμε τη λέξη πορεία.
Επίσης αποκαλούμε εύπορο κάποιον που έχει χρήματα, γιατί έχει εύκολες διαβάσεις, μπορεί δηλαδή να περάσει όπου θέλει, και άπορο αυτόν που δεν έχει πόρους, το φτωχό.
Φρην είναι η λογική. Από αυτή τη λέξη προέρχονται το φρενοκομείο, ο φρενοβλαβής, ο εξωφρενικός, ο άφρων κ.τ.λ.
Δόρπος, λεγόταν το δείπνο, σήμερα η λέξη είναι επιδόρπιο.
Λώπος είναι στον Όμηρο το ένδυμα. Τώρα αυτόν που μας έκλεψε (μας έγδυσε το
σπίτι) το λέμε λωποδύτη.
Ύλη ονόμαζαν ένα τόπο με δένδρα, εμείς λέμε υλοτόμος.
Άρουρα ήταν το χωράφι, όλοι ξέρουμε τον αρουραίο.
Τον θυμό τον αποκαλούσαν χόλο. Από τη λέξη αυτή πήρε το όνομα της η χολή, με την έννοια της πίκρας. Λέμε επίσης αυτός είναι χολωμένος.
Νόστος σημαίνει επιστροφή στην πατρίδα. Η λέξη παρέμεινε ως παλινόστηση, ή νοσταλγία.
Άλγος στον Όμηρο είναι ο σωματικός πόνος, από αυτό προέρχεται το αναλγητικό.
Το βάρος το αποκαλούσαν άχθος, σήμερα λέμε αχθοφόρος.
Ο ρύπος, δηλαδή η ακαθαρσία, εξακολουθεί και λέγεται έτσι – ρύπανση.
Από τη λέξη αιδώς (ντροπή) προήλθε ο αναιδής.
Πέδη, σημαίνει δέσιμο και τώρα λέμε πέδιλο. Επίσης χρησιμοποιούμε τη λέξη χειροπέδες.
Από το φάος, το φως προέρχεται η φράση φαεινές ιδέες.
Άγχω, σημαίνει σφίγγω το λαιμό, σήμερα λέμε αγχόνη. Επίσης άγχος είναι η αγωνία από κάποιο σφίξιμο, ή από πίεση.
Βρύχια στον Όμηρο είναι τα βαθιά νερά, εξ ου και τo υποβρύχιο.
Φερνή έλεγαν την προίκα. Από εκεί επικράτησε την καλά προικισμένη να τη λέμε «πολύφερνη νύφη».
Το γεύμα στο οποίο ο κάθε παρευρισκόμενος έφερνε μαζί του το φαγητό του λεγόταν έρανος. Η λέξη παρέμεινε, με τη διαφορά ότι σήμερα δεν συνεισφέρουμε φαγητό, αλλά χρήματα.
Υπάρχουν λέξεις, από τα χρόνια του Ομήρου, που ενώ η πρώτη τους μορφή μεταβλήθηκε – η χειρ έγινε χέρι, το ύδωρ νερό, η ναυς έγινε πλοίο, στη σύνθεση διατηρήθηκε η πρώτη μορφή της λέξεως.
Από τη λέξη χειρ έχομε: χειρουργός, χειριστής, χειροτονία, χειραφέτηση, χειρονομία, χειροδικώ κ.τ.λ.
Από το ύδωρ έχομε τις λέξεις: ύδρευση υδραγωγείο, υδραυλικός, υδροφόρος, υδρογόνο, υδροκέφαλος, αφυδάτωση, ενυδρείο, κ.τ.λ.
Από τη λέξη ναυς έχομε: ναυπηγός, ναύαρχος, ναυμαχία, ναυτικός, ναυαγός, ναυτιλία, ναύσταθμος, ναυτοδικείο, ναυαγοσώστης, ναυτία, κ.τ.λ.
Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα παραδείγματα προκύπτει ότι: Δεν υπάρχουν αρχαίες και νέες Ελληνικές λέξεις, αλλά μόνο Ελληνικές.
Η Ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και ουσιαστικά αδιαίρετη χρονικά.
Από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα προστέθηκαν στην Ελληνική γλώσσα μόνο ελάχιστες λέξεις.
Η γνώση των εννοιών των λέξεων θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι μιλάμε τη γλώσσα της ομηρικής ποίησης, μια γλώσσα που δεν ανακάλυψε ο Όμηρος αλλά προϋπήρχε πολλές χιλιετηρίδες πριν από αυτόν.
Φίλοι μου, προσθέστε και εσείς τις δικές σας γνώσεις που να σχετίζονται με το θέμα.
Σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε τις έννοιες των λέξεων για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα. Παλαιότερα όταν έλεγαν μια λέξη καταλάβαιναν όλοι το ίδιο. π.χ για τη λέξη αρετή ήξεραν ότι είναι η μεσότητα ανάμεσα σε δύο υπερβολές. Σήμερα ο καθένας για την ίδια λέξη εννοεί και κάτι διαφορετικό.
Πηγές: Απολλώνιου Σοφιστού Λεξικόν κατά στοιχείον Ιλιάδος και Οδύσσειας Εκδόσεις Ηλιοδρόμιο.
————————
Αρθρο α) Αιδώς Αχρείοι , αναγνώστε το επισυναπτόμενο αρχείο ,,
Που πήγαν τόσα , χρήματα !!!
Που πήγε τόση Ελληνική ψυχή !!!
Που πήγαν όσοι κατέστρεψαν την Χώρα μου Ελλάδα !!!
Αρθρο β)ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ
Σεβάσμιοι Πατέρες των Χριστιανών
Σας παρουσιάζουμε την άποψή μας για το πώς επικράτησε ο Χριστιανισμός :
Τον καιρό εκείνο ( του Μ. Κωνσταντίνου ) η κατάσταση της ανθρωπότητας θα μπορούσε να αποδοθεί με το παρακάτω διάγραμμα :
keno1
Η φιλόσοφοι των Ελλήνων είχαν απαλλάξει τους ανθρώπους απο τον φόβο των θεών .
Οι γιατροί των Ελλήνων είχαν νικήσει πολλές ασθένειες και είχε αυξηθεί ο πληθυσμός ( σε συνδυασμό με την ρωμαϊκή ειρήνη ) .
Οι μηχανικοί των Ελλήνων όμως δεν είχαν κατασκευάσει ένα όπλο που να επιτρέπει στον αυτοκράτορα να ελέγχει αυτό το μεγάλο και ατρόμητο πλήθος . Είχε δημιουργηθεί ένα ΚΕΝΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ .
Ο Μ. Κωνσταντίνος είχε δύο επιλογές :
α) Να εμπιστευθεί την ελληνική επιστήμη ελπίζοντας οτι αυτή θα κατασκευάσει , στο άμεσο μέλλον , ένα όπλο που θα του επιτρέψει με λίγους στρατιώτες να κρατά πειθαρχημένα τα μεγάλα πλήθη .
β) Να επιστρέψει στην παλιά δοκιμασμένη μέθοδο : Ένα ιερατείο που θα βοηθά τον αυτοκράτορα ενσταλάζοντας στα πλήθη τον φόβο της θεϊκής τιμωρίας ( σε συνδυασμό με μια μείωση του πληθυσμού ) .
Ο Μ. Κωνσταντίνος επέλεξε το δεύτερο . Προτίμησε τις δοκιμασμένες συνταγές . Προώθησε τον Χριστιανισμό και τις μαζικές εξοντώσεις παγανιστών στην Σκυθόπολη .
Σήμερα η nea taksi δεν έχει ανάγκη κανένα θρησκευτικό ιερατείο . Έχει την τηλεόραση και το facebook . Έχει και όπλα .
Δεν σας χρειάζονται πλέον ! Είστε είδος προς εξαφάνισιν .
Θα σας παρασύρουν σε “μπίζνες” με την εκκλησιαστική περιουσία όπου είναι σίγουρο οτι θα αποτύχετε και θα σας την πάρουν οι τράπεζες . Δεν έχετε νεολαία έτοιμη να κατέβει στον δρόμο και να πολεμήσει για χάρη σας . Εμείς έχουμε νεολαία αλλά δεν έχουμε εκκλησιαστική περιουσία .
Η nea taksi είναι και δικός μας εχθρός .
Εμείς είμαστε πρόθυμοι για συνεργασία μαζί σας .
Προτείνουμε λοιπόν αυτό το δούναι και λαβείν :
ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ
1) Τις αίθουσες διαλέξεων που διαθέτετε για να κάνουμε τις ομιλίες και τις εκδηλώσεις μας .
2) Χρόνο στους ραδιοτηλεοπτικούς σας σταθμούς . Θα μιλάμε μόνο για θέματα Ελληνικής Κοσμοθέασης ( βλέπε <http://lofos.info/pythas/kosmo.html> http://lofos.info/pythas/kosmo.html ) . Δεν θα κατηγορούμε τον Χριστιανισμό .
3) Τα εγκαταλελειμμένα μοναστήρια σας για να στεγάσουμε τους δικούς μας πυρήνες πνευματικής δημιουργίας .
4) Εκτάσεις απο την εκκλησιαστική περιουσία σας για να δημιουργήσουμε οικολογικά χωριά . Αυτό δεν εμποδίζει και εσάς να προχωρήσετε στην δημιουργία των δικών σας οικολογικών χωριών όπου θα φιλοξενήσετε όσους δικούς σας υποφέρουν στις πόλεις .
5) Θα εκθειάζετε την Πατρώα Θρησκεία ως την πλέον κοντινή προς τον Χριστιανισμό .
ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ
1) Την διαβεβαίωση οτι δεν θα επιδιώξουμε να πάρουμε στις τάξεις μας πάνω απο το 2% του πληθυσμού .
2) Την συμμαχία μας κατά της neas taksis .
3) Την υποστήριξή μας για την κατάληψη του Αρχιεπισκοπικού ή του Πατριαρχικού θρόνου ( σε όσους Μητροπολίτες συμμαχήσουν μαζί μας ) .
ΚΟΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΥΟ
1) Θα διακηρύττουμε οτι είναι αμαρτία να σπαταλά κανείς την ζωή του συγκεντρώνοντας πολύ ΑΚΙΝΗΤΟ πλούτο ( σπίτια , χωράφια , οικόπεδα ) .
Εάν κάποιος έχει χωράφια πάνω απο τον μέσο όρο τότε , αναγκαστικά , κάποιος άλλος δεν θα έχει καθόλου χωράφια και δεν θα μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπώς την τροφή του . Η φυγή απο την κοινωνία των τραπεζιτών προς μία κοινωνία διατροφικής αυτάρκειας μπορεί να είναι ο κοινός στόχος μας .
2) Θα διακηρύττουμε οτι το ΔΑΝΕΙΖΕΙΝ ΜΕ ΤΟΚΟ είναι μεγάλη αμαρτία .
Εάν κάποιος πρόκειται να κάνει κάτι που ΘΑ ΩΦΕΛΗΣΕΙ την κοινωνία να χρηματοδοτηθεί ΧΩΡΙΣ ΤΟΚΟ ! Έτσι χτυπάμε τους τραπεζίτες .
3) Θα επαινούμε την χορτοφαγική διατροφή .
Έτσι χτυπάμε τα αμαρτωλά καρτέλ του κρέατος και του γάλακτος που είναι σύμμαχοι και αρωγοί των τραπεζιτών .
4) Θα ενθαρρύνουμε την φυγή απο τις πόλεις και την επιστροφή στην ολιγαρκή ζωή του χωριού .
Έτσι χτυπάμε ολόκληρη την nea taksi .
5) Θα προωθούμε την ιδέα “ΚΑΘΕ ΕΘΝΟΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΗ” .
Έτσι χτυπάμε ολόκληρη την nea taksi που προωθεί το ανακάτεμα φυλών και εθνών .
—————————————————
Επικοινωνία : pitago99@gmail.com
Αρχική σελίδα : http://lofos.info/pythas/index.html
————————————————————————-
Προς τον υπάλληλο που ελέγχει τις ιστοσελίδες και τις “καρφώνει” στα αφεντικά :
ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ Η ν e Α e . Π Ο Χ .Η ΕΣΕΝΑ ( που γνωρίζεις ΠΟΛΛΑ ) ΘΑ ΣΕ ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ;
enimerosi@aylon.gr;
Leave a Reply