«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΗΡΩΕΣ του καλλιτεχνικού χώρου που εκαναν το πατριωτικό τους καθήκον!

ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΌ ΚΊΝΗΜΑ ΕΛΛΆΔΟΣ

ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΗΡΩΕΣ Παπαγιαννόπουλος, Κωνσταντάρας, Τσαρούχης, Κατράκης, Φωτόπουλος, Θεοτοκάς, Ελύτης κι άλλοι διάσημοι που πολέμησαν στην πρώτη γραμμή του ελληνοαλβανικού μετώπου εναντίον της Ιταλίας ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Ανάμεσα στους χιλιάδες Έλληνες που πολέμησαν κατά των εισβολέων το 1940 ήταν και πολλοί διάσημοι ή φαντάροι που αργότερα διακρίθηκαν στον καλλιτεχνικό στίβο.

Ηθοποιοί, ζωγράφοι, ποιητές και πεζογράφοι παρουσιάστηκαν στην πρώτη γραμμή του μετώπου, όπου απέδειξαν πως δεν ήταν “λαπάδες”, κατά τη φράση της εποχής, και το κυριότερο δεν προσπάθησαν να λουφάρουν.

  Ο ελληνικός κινηματογράφος στο μέτωπο Λάμπρος Κωνσταντάρας  Από αριστερά στη φωτογραφία όρθιοι: Δ. Γαλερίδης (δημοσιογράφος), Γεώργιος Καρτάλης (υπουργός), Δ. Θιβαδόπουλος (καθηγητής), Γεώργιος Θεοτοκάς (συγγραφέας), Συμεόνογλου (βιομήχανος) Κώστας Μάγερ (δημοσιογράφος).

Καθιστοί: Ευ. Μαγκλιβέρας (βαρύτονος), Λάμπρος Κωνσταντάρας (ηθοποιός) Κώστας Σάμιος (τενόρος) και Τσαλίκης (έμπορος). Σε ηλικία 27 ετών, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας πήγε εθελοντικά στο αλβανικό μέτωπο με τον βαθμό του έφεδρου αξιωματικού.

Πολέμησε στην πρώτη γραμμή μαζί με τον αδελφικό του φίλο Οδυσσέα Ελύτη.

Σε μια μάχη ο Κωνσταντάρας τραυματίστηκε και τον βοήθησε ο Ελύτης.

Τον μετέφερε βαριά τραυματισμένο στο νοσοκομείο.

Από το χτύπημα του έμεινε ένα πρόβλημα στον γοφό και στο κεφάλι, το οποίο τον ενοχλούσε για το υπόλοιπο της ζωής του.

“Είχε μικρά θραύσματα από τον πόλεμο που δεν είχαν βγει είχα ακούσει και αυτά είναι που έκαναν τη ζημιά όταν μεγάλωσε”, είχε πει η Μάρω Κοντού στην εκπομπή της “Μηχανής του Χρόνου”.

“Στο αλβανικό μέτωπο είχα τραυματισθεί στο κεφάλι και μου ζήτησαν την υπογραφή μου για να μου κάνουν διάτρηση στο κρανίο.

Δεν υπέγραψα και γλίτωσα.

Ποιος ξέρει που θα ήμουν τώρα αν είχε φερθεί διαφορετικά”, είχε δηλώσει ο Κωνσταντάρας σε συνέντευξή του.

Σύμφωνα με διηγήσεις του βιογράφου και ηθοποιού Μάκη Δελαπόρτα ο Κωνσταντάρας ήτα πολύ γενναίος και δεν φοβόταν τους Γερμανούς που απαγόρευαν την κυκλοφορία μετά τις 9 το βράδυ.

Όταν έγινε καλά στα μετόπισθεν, ζήτησε να ξαναγυρίσει στην πρώτη γραμμή. Παρασημοφορήθηκε.

Διονύσης Παπαγιαννόπουλος Το 1940 κλήθηκε να υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή και πήρε μέρος σε μεγάλες μάχες Ο ηθοποιός Διονύσης Παπαγιαννόπουλος με την κήρυξη του πολέμου το 1940 κλήθηκε να υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή και πήρε μέρος σε μεγάλες μάχες.

Οι συνθήκες διαβίωσης πάνω στα βουνά ήταν πολύ σκληρές για εκείνον και τους υπόλοιπους φαντάρους.

Πολύ αργότερα, όταν ο πόλεμος ήταν μια μακρινή ανάμνηση από το παρελθόν, είχε πει σε συνέντευξή του: «Δεν ξεχνιούνται όσα χρόνια και αν περάσουν.

Πώς να σβήσει από τη μνήμη μου η εξόρμησις στο ύψωμα του Αγ. Αθανασίου στη Χειμάρα;

Ανεβήκαμε με χέρια και πόδια, πολεμώντας με πέτρες. Είχα, θυμάμαι, πέντε φυσίγγια επί 20 ώρες.

Εκεί που είχαμε σκαρφαλώσει, δεν μπορούσαν να μας φτάσουν τα μεταγωγικά. Κι εμείς πολεμούσαμε με πέτρες».

Ο Παπαγιανόπουλος βγήκε ζωντανός από την πρώτη γραμμή του μετώπου και μετά τη συνθηκολόγηση επέστρεψε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Διακοφτό, με το μόνο διαθέσιμο μέσο.

Τα πόδια του.

Kατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, ο Διονύσης Παπαγιανόπουλος εμφανιζόταν στο θέατρο.

Όταν ένα βράδυ χτύπησε την πόρτα του ένας Γερμανός διοικητής για να τον συγχαρεί, αρνήθηκε να τον δεχτεί.

Ήταν ο Μέρτεν ο πολιτικός διοικητής της Θεσσαλονίκης που ενορχήστρωσε τη σφαγή των Εβραίων Ελλήνων.

Μίμης Φωτόπουλος Κατά την περίοδο της κατοχής, ο Μίμης Φωτόπουλος εντάχθηκε στην αντίσταση και συμμετείχε στο Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο.

Λόγω της μόρφωσής του, είχε αναλάβει περισσότερο «διαφωτιστικό» ρόλο.

Μετέφερε δηλαδή τις ιδέες και τη θεωρία της επανάστασης στον απλό κόσμο.

Το 1944 έγινε μέλος και στον θίασο των Ενωμένων Καλλιτεχνών, της ομάδας των ηθοποιών που προέτασσαν μέσα από τα έργα τους τις ιδέες της αριστεράς.

Σαν μέλος αυτού του θιάσου συμμετείχε σε παραστάσεις που γίνονταν σε υπόγεια θέατρα, υπό το άγρυπνο μάτι ανθρώπων του ΕΛΑΣ, που φύλαγαν ηθοποιούς και θεατές από ενδεχόμενο χτύπημα.

Αργότερα, τιμωρήθηκε για τις αριστερές του ιδέες. Συνελήφθη την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1945 και στάλθηκε εξορία στο Ελ Ντάμπα της Αφρικής.

Στην Ελλάδα επέστρεψε τον Μάρτιο του ίδιου έτους. Κώστας Χατζηχρήστος Ο Χατζηχρήστος από μικρός λάτρευε τον στρατό Από μικρός ο Χατζηχρήστος είχε μεγάλη αγάπη στον στρατό.

Ήθελε να γίνει αξιωματικός του στρατού και μόλις τελείωσε το σχολείο κατατάχθηκε στη Στρατιωτική Σχολή της Σύρου. Λίγες μέρες μετά την αποφοίτηση του ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και πολέμησε στο αλβανικό μέτωπο.

Μετά τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες, έπαθε κρυοπάγημα και δεν μπορούσε να περπατήσει.

Τότε τον έστειλαν στα μετόπισθεν, μετά στο ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ και μετά στην Κορυτσά Λοιπόν εκεί στην Κορυτσά, ήταν ένας λοχαγός “κέρατο” που μισούσε τους νεαρούς αξιωματικούς, λες και τουχαν σκοτώσει την μάνα.

Μόλις με βλέπει, μου λέει με ειρωνεία”Ρε συ τι σκατά θέλεις εδώ;

Εσύ μ’αυτά τα πόδια μέχρι πατινάζ κάνεις.

Τι κρυοπάγημα μας λες; Θα σε στείλω πίσω.” είχε πει ο Χατζηχρήστος για την εμπειρία του στον πόλεμο στον Πέτρο Γεωργουσόπουλο που κατέγραψε τη βιογραφία του ηθοποιού.

Όμως, ο λοχαγός στάλθηκε στο μέτωπο και ο Χατζηχρήστος έγινε Διοικητής στο παράρτημα του 1ου Νοσοκομείου Κορυτσάς. Απέναντι από το νοσοκομείο υπήρχε ένα καφενείο ενός Αλβανού, στο οποίο δούλευε η όμορφη αδερφή του Οχράνα. Η Οχράνα άρεσε στον Χατζηχρήστο και έτσι της έκανε όλα τα χατίρια.

Της πήγαινε κουβέρτες και άλλες προμήθειες.

Μία μέρα η Οχράνα εξαφανίστηκε.

Συνεργαζόταν με τους Ιταλούς και τους έδινε τα πράγματα που της έδινε ο Χατζηχρήστος.

Όταν μαθεύτηκε οι συνάδελφοί του του είπαν “Ρε Χατζηχρήστο άφησες τις κουβέρτες στους Ιταλούς μπας και μας πουντιάσουν;

Πολύ μα***κας είσαι αδερφάκι μου”. Μια άλλη μέρα, έκανε περίπολο και έπεσε πάνω σε δυο νέους Ιταλούς στρατιώτες. Ο Χατζηχρήστος τους λυπήθηκε, δεν τους πυροβόλησε και τους πήγε τον λοχαγό.

Ο λοχαγός νευρίασε και του έδωσε εντολή να τους σκοτώσει.

Τότε ο Χατζηχρήστος του είπε “Ρίχτους εσύ που είσαι και ζόρικος!”.

Ο λοχαγός του γέλασε και του είπε να τους δέσει σε ένα δέντρο με λίγο ψωμί για να τους βρουν οι δικοί τους.

Μάνος Κατράκης Ο ηθοποιός Μάνος Κατράκης κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του μετώπου.

Ήταν ο μοναδικός που είδε τον διοικητή του να αυτοκτονεί γιατί δεν μπόρεσε να αντέξει τον αφοπλισμό τους από τους εχθρούς.

Όταν επέστρεψε στην Αθήνα το 1941, η ζωή ήταν πολύ δύσκολη.

Η πείνα θέρισε τους Αθηναίους.

Ο ηθοποιός όμως, παρά τον καθημερινό αγώνα για επιβίωση, παντρεύτηκε κατά τη διάρκεια της Κατοχής.

Ο Γιάννης Ρίτσος και ο Μάνος Κατράκης στη Μακρόνησο Τα πράγματα όλο και δυσκόλευαν και ο Κατράκης, όπως χιλιάδες πολίτες, αναγκάστηκε να πουλήσει ακόμα και τα ρούχα του προκειμένου να Κώστας εξασφαλίσει λίγο φαγητό.

Κατά τη διάρκεια της κατοχής εντάχθηκε στο ΕΑΜ και στο ΚΚΕ κατά τη διάρκεια της Κατοχής, και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση.

Όταν του ζητήθηκε να υπογράψει “δήλωση μετανοίας και αποκήρυξης των κομμουνιστικών ιδεών”, ο Κατράκης αρνήθηκε.

Διώχτηκε, βασανίστηκε και εξορίστηκε στη Μακρόνησο και τον Άη Στράτη για σχεδόν επτά χρόνια.

Στην Αθήνα επέστρεψε οριστικά στις αρχές της δεκαετίας του ΄50. Κώστας Παπαχρήστος  Ο ηθοποιός Κώστας Παπαχρήστος από νεαρή ηλικία είχε αγάπη για τον στρατό και τις στολές, κάτι που φάνηκε και από τον ρόλο του αστυνομικού που είχε στις περισσότερες ελληνικές ταινίες που έπαιξε.

Το 1933 σε ηλικία 17 ετών ο έσκασε από το σχολείο και με έγγραφο που πλαστογράφησε πήγε εθελοντής στην αεροπορία στη Λάρισα.

Οι δικοί του τον έψαχναν, μέχρι που τους έστειλε ένα γράμμα, τους είπε πού ήταν και ζήτησε να μην αποκαλύψουν την πραγματική του ηλικία για να μην τον διώξουν.

“Για μένα είναι ευτυχία ο στρατός” τους είπε.

Μετά την απόλυσή του ξαναφόρεσε τη στρατιωτική στολή το 1940.

Όταν κηρύχθηκε ο πόλεμος, έφυγε για το μέτωπο.

Το ’41 όταν οι Γερμανοί μπήκαν στην Ελλάδα γύρισε στη Θεσσαλονίκη, πήρε την μητέρα του και πήγαν στην Αθήνα.

Αργότερα, τιμήθηκε με το μετάλλιο ελληνοϊταλικού πολέμου για τη δράση του.

Ο Παπαχρήστος είναι ο στρατιώτης που στέκεται όρθιος. Φωτογραφίά από τον στρατό το 1935 Φιλοποίμην Φίνος Ο Φίνος κατά την περίοδο της κατοχής έδωσε τη δική του “μάχη” για την καταγραφή των γεγονότων του πολέμου.

Ο “πατέρας” του ελληνικού κινηματογράφου, όπως συνηθίζουν να αποκαλούν τον Φίνο, ήταν στην πρώτη γραμμή κινηματογραφώντας την ελληνική προσπάθεια.

Την περίοδο της κατοχής έδωσε τη δική του “μάχη” για την καταγραφή των γεγονότων του πολέμου.

Με την κήρυξη του πολέμου, ο Φίνος μαζί με συνεργάτες του παρουσιάστηκε στη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, ώστε να προσφέρει αυτό που ήξερε να κάνει καλύτερα, να τραβήξει ό,τι συνέβαινε στο αλβανικό μέτωπο.

Κάτω από αντίξοες συνθήκες και κακουχίες, ο Φίνος με το συνεργείο του μεταφερόταν από πόλη σε πόλη και από βουνό σε βουνό και κατέγραφε τις μάχες των Ελλήνων κατά των Ιταλών.

Όμως όταν στην Ελλάδα εισέβαλαν οι Γερμανοί επέταξαν τα κινηματογραφικά μηχανήματα του Φίνου και προσπάθησαν να εξαφανίσουν όλα τα ντοκουμέντα των μαχών στο Αλβανικό μέτωπο.

Διέλυσαν το στούντιό του στο Καλαμάκι.

Παρόλο που πολλά φιλμ καταστράφηκαν, ο Φίνος κατάφερε να κρύψει μερικά αρνητικά, τα οποία σήμερα αποτελούν μοναδικά ιστορικά ντοκουμέντα.

Στις αρχές του 1944, οι Γερμανοί συνέλαβαν τον Φίνο και τον πατέρα του, ο οποίος τροφοδοτούσε Αντιστασιακούς με σιτάρι και κριθάρι από τα κτήματά του στην Κωπαΐδα.

Τους καταδίκασαν σε θάνατο, αλλά ο πατέρας του κατάφερε να τους πείσει ότι ο Φίνος δεν είχε καμία ανάμειξη και τον άφησαν ελεύθερο με τον όρο «εθελούσιας δωρεάς των περιουσιακών του στοιχείων στις δυνάμεις της κατοχής».

Τον Ιούλιο του 1944, ο πατέρας του εκτελέστηκε από τα γερμανικά στρατεύματα.

Οι άνθρωποι του πνεύματος στα όπλα  Οδυσσέας Ελύτης Με την έναρξη του πολέμου του 1940, ο Ελύτης κατατάχθηκε ανθυπολοχαγός στη Διοίκηση του Στρατηγείου Α΄ Σώματος Στρατού.

Στις 13 Δεκεμβρίου 1940 μετατέθηκε στη ζώνη πυρός.

Στις 26 Φεβρουαρίου 1941 μεταφέρθηκε με σοβαρό κοιλιακό τύφο στο Νοσοκομείο Ιωαννίνων.

Ο Ελύτης πίστευε ότι είχε αρρωστή…

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/papagiannopoylos-konstantaras-tsaroychis-katrakis-fotopoylos-theotokas-elytis-ki-alloi-diasimoi-poy-polemisan-stin-proti-grammi-toy-ellinoalvanikoy-metopoy-enantion-tis-italias/