«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΒΟΥΛΗ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΔΙΑ ΘΑΛΛΑΣΗΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΥΛΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΩΤΗ

 PD Dr.-Ing. Georg Chaziteodorou  Bleibergweg 114   D-40885 Ratingen  Tel.+Fax: 0049 2102 32513    E-Mail: chaziteo@t-online.de

       28.10.2021

              Γ. Θ. Χατζηθεωδορου

Η ναυτιλιακη παραδοση των Ελληνων εχει ιστορια χιλιετιων.

Στην νεωτερη εποχη και κατα την διαρκεια του 19 ου μ.Χ. αιωνα αναπτυχθηκαν απο τους Ελληνες του Ιονιου Πελαγους και του Αρχιπελαγους του Αιγαιου ισχυρα εμπορικα και ναυτιλιακα δικτυα που διακινουσαν το μεγαλυτερο μερος του εμποριου της Μεσογειου και της Μαυρης θαλασσας, εως οτου ο Πρωτος Παγκοσμιος Πολεμος αποδεκατισε τον εμπορικο στολο απο 475 σε 205 ατμοπλοια.

Παρ’ ολα αυτα η ναυτιλια αναρρωσε σταδιακα εως το ξεκινημα του Δευτερου Παγκοσμιου Πολεμου, για να υποστει και παλι καταστροφικες εξελιξεις.

  Λιγα χρονια μετα την ληξη του Δευτερου Παγκοσμιου Πολεμου, το 1949, η χωρητικοτητα του ελληνικου εμπορικου στολου μετρουσε 2,4 εκατομμυρια κορους (1 κορος ισουτε με 100 κυβικα ποδια ‘η με 2,83 κυβικα μετρα) και αυξηθηκε το 1976 σε 50,6 εκατομμυρια κορους.

Μετα τις σταχτες των δυο καταστροφικων και για την ελληνικη εμπορικη ναυτιλια

Παγκοσμιων Πολεμων και την υπαρξη του εφεδρικου στολου των ΗΠΑ, ο οποιος αποτελουνταν απο πλοια Λιμπερτυ και Βικτορυ και ο οποιος περασε στο μεγαλυτερο του μερος σε ελληνικα χερια, ξεπηδησε παλι η ελληνικη εμπορικη ναυτιλια για να διεκδικησει το 1982 με στολο 4.257 πλοιων τα ηνια της διεθνους εμπορικης ναυτιλιας.

Ετσι μια μικρη νησιωτικη χωρα των περιπου 10 εκατομμυριων κατοικων (0,16 % του παγοσμιου πληθυσμου) στην ανατολικη γωνια της Μεσογειου θαλασσης, κατεχει σημερα, σε παγκοσμιο επιπεδο, εναν απο τους μεγαλυτερους εμπορικους στολους (4.700 πλοια με 41 διαφορετικες σημαιες, αξιας περιπου 106 δισεκατομμυριων δολλαριων των ΗΠΑ) και ανταγωνιζεται στον εμπορικο αυτον τομεα τους οικονομικους γιγαντες της εποχης μας.

Συγκεκριμενα στις 19.03.2018 ο ελληνικος εμπορικος στολος αποτελουνταν απο 4.148 πλοια διαφορων κατηγοριων, συνολικης χωρητικοτητας 199.286.013 GT και μεταφορικης ικανοτητας 341.925.357 GWT.

Απο αυτα τα πλοια μονο 723 συνολικης χωρητικοτητας 74.537.350 GT φερουν ελληνικη σημαια. Τα αλλα φερουν 40  σημαιες π.χ. της Μαλτας (694 πλοια), του Παναμα (355 πλοια), της Κυπρου (274 πλοια), των Μπαχαμες (247 πλοια), της Λιβεριας (824 πλοια), των νησων Μαρσαλ (723 πλοια) κ.α.

Οι Ελληνες πλοιοκτητες ελεγχουν σημερα το 32,64 % του παγκοσμιου στολου δεξαμενοπλοιων, το 15,14 % του παγκοσμιου στολου μεταφορας χημικων και παραγωγων πετρελαιου, το 16,3 % του παγκοσμιου στολου υγραεριοφορων, το 21,7 % του παγκοσμιου στολου μεταφορας χυδην ξηρου φορτιου και το 8,92 % του παγκοσμιου στολου μεταφορας κιβωτιων εμπορευματων (Container).

Το μεριδιο του ελληνοκτητου εμπορικου στολου στον παγκοσμιο εμπορικο στολο, ανερχεται σε 7,6 % σε αριθμο πλοιων, σε 13,8 % σε χωρητικοτητα και σε 16,4 % σε ορους μεταφορικης ικανοτητας.    

Ο Διεθνης Ναυτιλιακος Οργανισμος (ΙΜΟ) ειναι ενας οργανισμος του ΟΗΕ που κατευθυνεται απο την Νεα Ταξη Πραγματων και εχει ως αποστολη να εξασφαλιζει «Ασφαλη και Αποτελεσματικη Ναυτιλια σε Καθαρους Ωκεανους».

Συμφωνα με εκτιμησεις σκοπημοτητας του οργανισμου αυτου, η θαλασσια ναυτιλια συνεισφερει σημαντικα στις παγκοσμιες εκπομπες ρυπων των αεριων θερμοκηπιου, στις πτητικες οργανικες ενωσεις, στα σωματιδια, στους επικινδυνους ατμοσφαιρικους ρυπους και στα μονοξειδια του Αζωτου.

Επισης υπολογιζεται οτι συνεισφερει πανω απο 1 δισεκατομμυριο τονους διοξειδιου του ανθρακος ετησιως, ποσοστο 3-5 % εκπομπων και ανω του 5 % των παγκοσμιων εκπομπων οξειδιων του θειου.

Σε συγκριση, τα πανω απο 1.500 ενεργα ηφαιστεια του πλανητη μας, συνεισφερουν ετησιως απο τα ως ανω αναφερθεντες ρυπους στην γηινη ατμοσφαιρα, 30 φορες περισσοτερους απ’ οτι ολη η ανθρωποτητα μαζι.

Ειναι ομως οι Ανθρακες και οι Υδρογονανθρακες και απ’ αυτους μεταβαλλομενη ενεργεια πραγματι βρωμικη ‘η μηπως αυτη παρουσιαζεται με αριστα σχεδιασμενη παραπληροφοριση δια των Μεσων Μαζικης Συμφορισης των Ανθρωπων, ως τετοια;

Η μεθοδος της παραπληροφορισης ειναι παντα και παντου η ιδια!

Στα Μεσα Μαζικης Συμφορισης των Ανθρωπων, επι σχεδον καθημερινης βασης παρουσιαζονται δηθεν «επιστημονικες αναλυσεις» για την κλιματικη Αλλαγη και για την Σωτηρια του Κλιματος, παραβιαζοντας ακομη και βασικες εννοιες.

Τι ειναι π.χ. το Κλιμα που πρεπει να σωθει;

Το Κλιμα ως βασικη εννοια ειναι ο μεσος ορος των καιρικων συνθηκων που επικρατησαν σε μια χρονικη περιδο του παρελθοντος!

Ειναι ποτε δυνατον να σωθει το πσαρελθον; Για τις κλιματικες εξελιξεις του μελλοντος τιποτε δεν μπορει να προβλεφθει!

Το Κλιμα  και η Φυση στον πλανητη Γη ποτε δεν υπηρξαν σταθερα μεγεθη.

Εαν καποτε ειχαν επικρατησει σταθερες φυσικες καταστασεις στον πλανητη μας  δεν θα υπηρχαν σημερα σε αυτον οι ανθρωποι.

Δια διαπιστωσεων παλαιοθερμοκρασιων με την μεθοδο των ισοτοπων του Οξυγονου, λαμβανονται πληροφοριες για τις  κλιματικες καταστασεις που επικρατουσαν στον πλανητη μας σε διαφορες γεωλογικες εποχες, που οφειλονταν ως επι το πλειστον σε μεταβολες της επικρατουσης καταστασης και της θερμοκρασιας στον Ηλιον μας και στα τροχιακα στοιχεια της Γης γυρω απο αυτον.                                 

Περαν της μειωμενης εντασης της ηλιακης ακτινοβολιας που καταληγει στην γηινη επιφανεια, μπορει να συνεβαλλαν και στους κυκλους των παγετωνων, μεταβολες στην κλιση του γηινου αξονα περιστροφης και στις τροχιακες καταστασεις γυρω απο τον Ηλιο.

Η  σημερινη κλιματικη κατασταση στον πλανητη μας ειναι κυριως αποτελεσμα των επιδρασεων και μετεπιδρασεων της τελευταιας  παγετωδους εποχης και οχι οπως υποστηριζεται δια των ανθρωπινων δραστηριοτητων δια των οποιων παραγεται διοξειδιο του ανθρακος και αλλα ρυπογωνα προ’ι’οντα.

Η τελευταια παγετωδης εποχη, μεσα στην οποια ακομη βρισκομαστε, αρχισε στην τριτογενη γεωλογικη εποχη (66,4 εκατομμυρια εως προ 1,5 εκατομμυρια χρονια) και δη πριν περιπου 40 εκατομμυρια χρονια με πολλες ενδιαμεσες θερμες διακυμανσεις.

Η θερμοτερη προεκυψε μετα την ψυχρη εποχη του Παλαιοκαινου (παλαιοτριτογενης γεωλογικη εποχη) και δη στο Μιοκαινο.

Κατα την διαρκεια της τριτογενους γεωλογικης εποχης διαπιστωθηκε μια πτωση της θερμοκρασιας κατα περιπου 10 Βαθμους Κελσιου και σταδιακη πτωση της σταθμης της θαλασσιας επιφανειας κατα 500, 200, 20, 8 εως 0 μετρα.

Η σπουδαιοτερη εμφανιση της τεταρτογενους γεωλογικης εποχης (1,5 εκατομμυρια χρονια εως σημερα) ειναι η παγοποιηση.

Οι παγετωδεις εποχες της τεταρτογενους εποχης π.χ. στην Ευρωπη (Günz, Mindel, Riß και Wurm) αποτελουνταν απο τεραστιες μεγενθυσεις των σημερινων παγετωνων της οροσειρας των Αλπεων.

Στην παγετωδη εποχη Günz υπηρξαν δυο, στην Mindel τρεις, στην Riß τεσσερες και στην Wurm επισης τεσσερες ενδιαμεσες θερμες φασεις.

Η ως ανω κατανομη καλυπτει ενα χρονικο διαστημα 1 εκατομμυριων χρονια προ της χρονολογησεως των καιρων μας.

Πιθανως να ζουμε ακομη μεσα σε μια ενδιαμεση θερμη φαση της τελευταιας παγετωδους εποχης, που  σημαινει, οτι δεν αποκλειεται να ακολουθησει μια νεα παγετωδης εποχη με καταστροφικες συνεπειες για την ανθρωποτητα.

Η κλιματικη κατασταση που εζησε η Ευρωπη γυρω στα 1645 μ.Χ. δεν πρεπει να μας αγηνει αδιαφορους.

Παρ’ ολα αυτα ο ΙΜΟ προβλεπει μια αυξηση των εκππομπων  αεριων θερμοκηπιου κατα 250 %  εως το ετος 2050 λογω της αυξησης της εμπορικης ναυτιλιας σε μια παγκοσμιοποιημενη οικονομια.

Συμφωνα με ενα ψηφισμα τον Απριλιο 2018 του ΙΜΟ, υιοθετηθηκε  μια αρχικη στρατηγικη μειωσης των εκπομπων αεριων του θερμοκηπιου απο την διεθνη ναυτιλια.

Οι κατασκευαστες πλοιων υποχρεουνται μεχρι το 2025 να μειωσουν τις εκπομπες κατα 30 % και μεχρι το 2050 κατα 50 % απο τα επιπεδα του 2008.

Η μεταπηδηση προς καθαροτερα ορυκτα και ανανεωσιμα καυσιμα προβλεπεται στο μελλον και για την εμπορικη ναυτιλια, αλλα η υιοθεσια τους θα εξαρτηθει μεταξυ αλλων, απο την διαθεσιμοτητα, την υποδομη, τις περιβαλλοντικες επιπτωσεις, την ασφαλεια, την τιμη, τους κανονισμους και την τεχνικη καταλληλοτητα.

Η επιλογη αποθηκευσης και διανομης καυσιμων αποτελουν επισης σημαντικα στοιχεια διερευνησης.

Ναυτιλιακα καυσιμα, που ειναι σημερα ευρυτατα διαδεδομενα. ειναι:

Το πετρελαιο ντιζελ το οποιο ανηκει στα βαρυτητα κλασματα αποσταξης αργου πετρελαιου, θεωρειται ακαταλληλο καυσιμο για συστηματα κυψελων καυσιμου.

Ωστοσο, ειναι το ποιο ερευνηθεν καυσιμο για θαλασσια συστηματα κυψελων καυσιμου, καθως ειναι φθηνο, ενεργειακα πυκνο, και η υποδομη ειναι πληρως ανεπτυγμενη.

Για τον λογο αυτο το πετρελαιο ντιζελ ειναι ακομη ο κυριος φορεας ενεργειας στην εμπορικη ναυτιλια.

Οι συμβατικοι κινητηρες ντιζελ-γεννητριες ειναι σχεδιασμενοι εξ ολοκληρου για αυτο το καυσιμο.

Με τον κανονισμο Τιερ ΙΙΙ υιοθετησε ο ΙΜΟ και αυστηρα ορια εκπομπων οξειδιων Αζωτου και Θειου με συνεπεια να ακολουθησουν βελτιωσεις κινητηρων, οπως επανακυκλοφορια καυσαεριων, δυο σταδια υπερσυμπιεσης, κυκλος Miller αργης μετακαυσης, σχεδιασμος θαλαμου εξυπνης  καυσης και προηγμενα συστηματα εγχυσης καυσιμου, μετεπεξεργασια καυσαεριων, οπως πλυντριδες ‘η επιλεκτικη καταλυτικη αναγωγη και χρηση διαφορετικων καυσιμων, οπως το ντιζελ χαμηλου θειου και το υγροποιημενο φυσικο αεριο.

Ενας συνδυασμος των ως ανω βελτιωσιων των κινητηρων θα μπορουσε για πολυ καιρο ακομη να αυξησει το μεγεθος, την πολυπλοκοτητα, την καταναλωση καυσιμου και την συντηρηση της ναυτιλιακης εγκαταστασης μεταβολης ενεργειας.

Η χρηση του φυσικου αεριου για τις χερσαιες μοναδες μεταβολης ηλεκτρικης ενεργειας εχει αυξηθει κατα τις τελευταιες δεκαετιες, κυριως λογω της αυξανομενης διαθεσιμοτητας και των μειωμενων ελπομπων αεριων θερμοκηπιου.

Αποθηκευμενο σε κρυογονικες συνθηκες, κατω των -162 Βαθμων Κελσιου σε περιβαλλοντικη πιεση, μεταφερεται και ως υγροποιημενο φυσικο αεριο.

Το φυσικο αεριο ειναι σημερα η ποιο σημαντικη πηγη υδρογονου και μεθανολης.

Πολλα συστηματα κυψελων καυσιμου υψηλης θερμοκρασιας χρησιμοποιουν φυσικο αεριο και εχουν αποδειξει υψηλες ηλεκτρικες αποδοσεις.

Η μεθανολη, υγρη σε θερμοκρασια περιβαλλοντος, ειναι επισης ενας σημαντικος φορεας υδρογονου και χρησιμοποιειται στην συμβατικη υποδομη υγρων καυσιμων με ελαχιστες προσαρμογες αλλα και στην κυψελη καυσιμου αμεσης μεθανολης με φτωχη ομως αποδοση.

Με αφυγρανση της Μεθανολης λαμβανεται ο διμεθυλαιθερας που αποθηκευεται σε υγρη μορφη υπο πιεση 5 bar οπως το υγροποιημενο πετρελα’ι’κο αεριο.

Δεδομενου οτι δεν περιεχει δεσμους ανθρακα-ανθρακα χρησιμοποιειται σε κινητηρες εσωτερικης καυσης χωρις σχηματισμο αιθαλης.

Το Αζωτο βρισκεται σε αφθονια στην ατμοσφαιρα και μπορει να χρησιμοποιηθει    ως φορεας υδρογονου με την μορφη αμμωνιας η οποια ειναι υγρη σε θερμοκρασια -33 Βαθμους Κελσιου και σε ατμοσφαιρικη πιεση και μπορει να αποσυντεθει σε υδρογονο σε θερμοκρασια μεταξυ 300 και 520 Βαθμους Κελσιου.

Δεδομενου οτι δεν περιεχει ανθρακα, μπορει να χρησιμοποιηθει απευθειας σε κυψελες καυσιμου.

Το υδρογονο παραγεται κυριως απο το φυσικο αεριο και ειναι καταλληλο για τις κυψελες καυσιμου, καθως η κινητικη ηλεκτροχημικη οξειδωση ειναι ταχεια, ακομη και σε χαμηλες θερμοκρασιες.

Η αποφαση για την μεταβαση της ναυτιλιας μακρια απο την ισχυ του ντιζελ προς ελπιδοφορες μελλοντικες τεχνολογιες εχει καλην κακως ηδη ληφθει.

Οι επεκτεινομενες υποδομες του υγροποιημενου φυσικου  αεριου και η ανεπτυγμενη κατασταση των κυψελων καυσιμου με φυσικο αεριο, μπορει να αποτελεσουν την μελλοντικη λυση για τα πλοια.

Στην συγχρονη εποχη, κρουαζιεροπλοια με σταθερες διαδρομες, σκαφη εργασιας και πλοια ανοικτης θαλασσης ειναι παραδειγματα τομεων πλοιων, οπου το υδρογονο ειναι καλα εναρμονισμενο.

Το μελλον των θαλασσιων ναυτιλιακων και μεταφορικων βιομηχανιων θα γινει και αυτο πρασινο και βιωσιμο, με τεχνολογιες κυψελων καυσιμου υδρογονου.

Οι προοπτικες της τεχνολογιας των κυψελων καυσιμου σε στρατιωτικες εφαρμογες και για την αξιολογηση των δυνατοτητων εφαρμογης τους στο περιβαλλον της εμπορικης ναυτιλιας εχουν δωσει  κινητρα για πολλες μελετες.

Οι ερευνες ποικιλλουν απο την μελετη σκοπιμοτητας διαφορων συστηματων κυψελων καυσιμου, με καυσιμο ντιζελ, υδρογονο ‘η αλλα καυσιμα, στην εμπορικη εφαρμογη και την αναεροβια προωση για τα στρατιωτικα υποβρυχια, τα οποια χαρακτηριζονται απο πολυ αυστηρες απαιτησεις.

Απαιτουν μυστικη-ανεντοπιστη λειτουργια, μεγαλης διαρκειας υποβρυχιες επιχειρησεις, χαμηλο επιπεδο θορυβου, και χαμηλες μαγνητικες υπογραφες.

Οι κυψελες καυσιμου, εκτος απο την προσφορα μακροχρονιας και ελαφριας ισχυος που ειναι περιβαλλοντικα ανεβλαβης, προσφερουν επισης και τα στρατιωτικα πλεονεκτηματα της σχεδον αθορυβης λειτουργιας, χωρις τοξικα παραγωγα και χαμηλης θερμικης υπογραφης.

Τα περισσοτερα νεα πλοια της εμπορικης ναυτιλιας με κυψελες καυσιμου βρισκονται ακομη σε φαση προζεκτς.

Ορισμενα παραδειγματα:     

Το ετος 1997 ξεκινησε το εργο κυψελων καυσιμου πλοιων με στοχο την αναπτυξη συστηματων κυψελων καυσιμου με καυσιμο ντιζελ τοσο για πλοια πολεμικου οσο και εμπορικου ναυτικου.

Οι στοχοι ηταν η μειωση της καταναλωσης καυσιμου, η μειωση του θορυβου, οι θερμικες υπογραφες, το κοστος συντηρησης και οι εκπομπες ρυπογονων αεριων.

Επιπλεον, η διανομη των γεννητριων σε ολο το πλοιο για να ενισχυθει η επιβιωσιμοτητα. Αναπτυχθηκαν σχεδιασμοι για ενα συστημα κυψελων καυσιμου τηγματος ανθρακικων αλατων 2,5 MW και για ενα συστημα κυψελων καυσιμου μεμβρανης  ανταλλαγης  πρωτονιων 0,5 MW και δοκιμασθηκαν και επισημανθηκαν ως τα ποιο σημαντικα θεματα, η υψηλη πολυπλοκοτητα, οι μεγαλοι χρονοι εκκινησης και οι τιμες.

Μεταξυ 2005 και 2008 το προτζεκτ FELICITAS αποσκοπουσε στην αναπτυξη κυψελων καυσιμου ικανων να ικανοποιησουν τις απαιτησεις των βαρεως τυπου μεταφορων για οδικες, σιδηροδρομικες και θαλασσιες εφαρμογες.

Δοκιμασθηκαν κυψελες καυσιμου πολυμερων ηλεκτρολυτων και στερεων οξειδιων.

Στο ιδιο προτζεκτ ερευνηθηκαν πολλαπλες συστοιχιες βαριας ενεργειας, μεταξυ των οποιων μια βοηθητικη μοναδα ισχυος κυψελης καυσιμου στερεου οξειδιου για ενα μεγα γιοτ.

Διερευνηθηκαν διαφορα συστηματα μετατροπης της τεχνολογιας κυψελων καυσιμου στερεου οξειδιου για ναυτιλιακη χρηση, καθως και η υβριδοποιηση με σφονδυλους.

Επιπλεον εξετασθηκαν, η συζευξη του συστηματος κυψελων καυσιμου στερεου οξειδιου με αεριοστροβιλο και αερισμο θερμανσης και το συστημα κλιματισμου.

Το ετος 2010 εγκατασταθηκε επι του σκαφους εφοδιασμου ανοικτης θαλασσης «Viking Lady» ενα συστημα κυψελων καυσιμου τηγμενου ανθρακικου αλατος 330 kW, τροφοδοτουμενο με υγροποιημενο φυσικο αεριο το οποιο λειτουργησε με επιτυχια για 18.500 ωρες και κατεδειξε καθαρη ηλεκτρικη αποδοση 44,4 % χωρις ανιχνευσιμες εκπομπες οξειδιων Αζωτου και Θειου.

Η ναυτιλιακη εταιρεια Samskip η οποια θεωρειται πρωτοπορος  στην αναπτυξη πλοιων κυψελων καυσιμου υδρογονου, με το προτζεκτ Seashuttle επιδειωκει να αναπτυξει ενα παρακτιο πλοιο μηδενικων εκπομπων, με δυνατοτητα μεταφορας 200 εμπορευματοκιβωτιων, για διαδρομες μικρων αποστασεων μεταξυ Οσλο, Πολωνιας και δυτικης ακτης της Σουηδιας.

Το πλοιο θα ειναι εντελως ηλεκτρικο με αυτοματοποιημενο χειρισμο φορτιου και θα τροφοδοτειται απο κυψελες καυσιμου υδρογονου.

Η Ε.Ε. στηριζει το προτζεκτ Flagships που υλοποιειται απο μια κοινοπραξια εννεα ευρωπα’ι’κων εταιριων, μεταξυ των οποιων και η ΑΒΒ, που εργαζονται για την αναπτυξη δυο πλοιων με μηδενικες εκπομπες με κυψελες καυσιμου υδρογονου.

Το ενα πλοιο θα λειτουργει στον ποταμο Rhone απο την γαλλικη εταιρεια Companie Fluvial  de Transport και ενα δημοσιο επιβατηγο πλοιο θα λειτουργει απο την νορβηγικη εταιρεια Norled AS.

 Και τα δυο πλοια θα χρησιμοποιουν υδρογονο που θα παραγεται απο ανανεωσιμες πηγες ενεργειας.

Το εαν τα συστηματα κυψελων καυσιμου θα εφαρμοστουν γενικοτερα στην εμπορικη ναυτιλια θα εξαρτηθει απο την ικανοτητα τους να πληρουν τις απαιτησεις παραγωγης ισχυος επι των πλοιων.

Μεχρι σημερα δεν εχει ακομη ξεκαθαριστει ποιο συστημα κυψελων καυσιμου και ποιο εφοδιαστικο καυσιμο θα ειναι τα καταλληλοτερα για εφαρμογες στην εμπορικη νσαυτιλια.

Γεγονος ειναι οτι οι κυψελες καυσιμου δεν χρειαζεται να επαναφορτιζονται περιοδικα οπως οι μπαταριες, αλλα συνεχιζουν να μεταβαλλουν ηλεκτρικη ενεργεια εφοσον παρεχεται πηγη καυσιμου και μπορουν να συγκεντρωθουν μεταξυ τους για να σχηματισουν στοιβες και με την σειρα τους αυτες οι στοιβες μπορουν να συνδυαστουν σε μεγαλυτερα συστηματα.

Εκτιμαται απο ειδικους της εμπορικης ναυτιλιας, οτι σχεδον ολα τα συγχρονα εμπορικα πλοια θα εχουν συντομα καποια μορφη αποθηκευσης ενεργειας.

Καθε χρονο υπαρχουν ολο και περισσοτερα υβριδικα ‘η πληρως ηλεκτρικα πλοια που πλεουν σε ποταμους και θαλασσες ανα τον κοσμο.

Αυτα τα σκαφη ποικιλουν σε τυπο, απο επιβατηγα που μεταφερουν καθημερινως χιλιαδες ανθρωπους, σε πλοια ανοιχτης θαλασσης εφοδιασμου πλοιων ακομη και σε κρουαζιεροπλοια και βασιζονται ολο και περισσοτερο στην αποθηκευση ενεργειας Ιοντων Λιθιου ως κυρια ‘η βοηθητικη πηγη ενεργειας, με μοντερνα σχεδια που περιεχουν εκατονταδες επιμερους μοναδες μπαταριων.

Βεβαιως εν κατακλειδι, υπαρχει ακομη πολυ μικρη  εμπειρια σε ενα πληρως ηλεκτρικο πλοιο με πηγη ενεργειας τις μπαταριες Ιοντων Λιθιου, καθως εχουν αναπτυχθει λιγα επιβατηγα πλοια περιορισμενων διαδρομων.

Ο υβριδισμος με αλλα συστηματα αποθηκευσης ‘η μεταβολης ενεργειας, οπως τουλαχιστον φαινεται, ειναι η μονη λυση που μπορει να εφαρμοστει σε εφαρμογες υψηλης απαιτησης πυκνοτητας ισχυος/ενεργειας, οπως αυτες της εμπορικης ναυτιλιας.

Τα πλοια που χρησιμοποιουν κυψελες καυσιμου θα χρησιμοποιουν για τον υβριδισμο τους και μπαταριες Ιοντων Λιθιου.

Γ. Θ. Χατζηθεοδωρου

Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ

Απαγορεύεται οποιαδήποτε αντιγραφή η απόσπασμα. 

Η μη τήρηση των ανωτέρω επισύρει τις κυρώσεις του Νόμου 2121/1993, άρθρο 66.

http://arxaiaithomi.gr