«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Κωλόπαιδα

7 Α

Κωλόπαιδα, όλων των κομμάτων και όλων των αποχρώσεων. Αλωνίζετε 5 ολόκληρα χρόνια πάνω σε κορμιά πολιτών έχοντας κάνει συνειδητά εγκλήματα κατά του λαού σας.

Ξεπουλήσατε χώρα, σκοτώσατε κόσμο και νομίζετε ότι επειδή το οξυγόνο λιγοστεύει ότι όλοι θα γονατίσουν για να τους δώσετε ένα ευρώ σαν να ήταν ζήτουλες.

Κωλόπαιδα, πτυχιούχοι της αντιγραφής και διδάκτορες του κώλου, άεργοι αγάμητοι που βρήκατε δουλειά μόνο στο κωλοχανείο της Βουλής κρυμμένοι πίσω από την φούστα της ασυλίας να ψηφίζετε ΝΑΙ σε μνημόνια και μεσοπρόθεσμα, ΝΑΙ στην πουτάνα την Ε.Ε δίνοντας τις συντεταγμένες στα στούκας των τρομοκρατών φεντεραλιστών εταίρων σας να βομβαρδίζουν σπίτια Ελλήνων, νοσοκομεία Ελλήνων, σχολεία Ελλήνων, λιμάνια Ελλήνων, αεροδρόμια Ελλήνων, γη Ελλήνων, παιδιά Ελλήνων, όνειρα Ελλήνων.

Τα τακιμιάσατε όλοι σας στο φινάλε, βάλατε την υπογραφή σας για ένα κοινό μέτωπο υπέρ της Ευρώπης σκίζοντας με αυτόν τον τρόπο το ΟΧΙ που τόλμησε να πει, ακόμα και χωρίς να καταλάβει γιατί το είπε, ο Έλληνας. Παραπλανήσατε έναν λαό με σκοπό να εμφανιστείτε ως εθνικοί σωτήρες όλοι μαζί χωρίς ιδεολογίες και γραμμές να σας χωρίζουν. Να γίνεται όλοι Ένα εναντίον των πολλών.

Κωλόπαιδα. Το μόνο που μένει σταθερό στην Ελλάδα είναι οι δείκτες των αυτοκτονιών και των ανέργων. Ο μόνος δείκτης που ανεβαίνει κατακόρυφα είναι των εξαθλιωμένων και απεγνωσμένων.

Κωλόπαιδα. Που συνειδητά κάνατε……
τα παιδιά της κατοχής του ’40 να στέκονται στα 80 τους στα συσσίτια των ΑΤΜ. Να τους δει το πόπολο και να τρομάξει ότι χωρίς την Ε.Ε θα πέφτουμε στον δρόμο σαν κοτόπουλα.

Κωλόπαιδα. Γεννήματα των Παπανδρέιδων και των Καραμανλέων, των μεταπολεμικών μακελάρηδων των Ελλήνων που νομίζετε ότι η Δημοκρατία είναι στα μέτρα του Γέρου της Τρομοκρατίας του 1944.

Κωλόπαιδα. Μαμμόθρεφτα μέχρι τα 90 σας παραδώσατε έναν λαό για σφαγή για την Μεγάλη Ιδέα των Χιτλέρ, Αντενάουερ, Σμιτ, Ντε Γκολ, Ντ’ Εστέν κι όλων των άλλων ναζιστών.

Κωλόπαιδα. Κάνατε την έναρξη του ευρωπαϊκού ναζιστικού φεντεραλισμού πεδίο δράσης στην χώρα που είχε τα περισσότερα θύματα βάση πληθυσμού από το Γ’ Ράιχ.

Κωλόπαιδα. Μετατρέψατε το αντίτιμο της εργασίας γενεών σε ευρώ και τώρα ξεστομίζετε ότι αυτές οι γενιές επέλεξαν να ζουν με το αντίτιμο της προδοσίας σας.

Κωλόπαιδα. Οι κιλότες σας έχουν κατέβει μέχρι το αστράγαλο μπροστά σε Γιούνκερ, Μέρκελ και Σουλτς, Σόιμπλε και Σαπέν και το χαίρεστε αφάνταστα. Καλύτερα ευρωπαίες φθηνοπουτάνες, παρά Ελληνίδες με καθαρό κούτελο.

Κωλόπαιδα. Δεκαετίες εκμαυλίζατε έναν λαό εις το όνομα της κοινής ευρωπαϊκής οικογένειας με δήθεν άτοκα δάνεια, με δήθεν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, με δήθεν ανοιχτά σύνορα, με δήθεν προοπτική και την ίδια στιγμή τους κλείνατε την κάνουλα της πραγματικής οικονομίας με Μάαστριχ και κοινές πολιτικές που βύθιζαν τους Έλληνες όλο πιο βαθιά και ύπουλα φέρνοντας τα σημερινά αποτελέσματα.

Κωλόπαιδα. Δίνατε επί δεκαετίες πόντο-πόντο Ελλάδα για να φτάσετε στο σήμερα να ξεπουλήσετε και τον τελευταίο πόντο αξιοπρέπειας.

Κωλόπαιδα. Απειλείτε με τα χαμογελά σας τον ίδιο τον λαό που μαντρώσατε με δόλωμα το χρήμα απειλώντας τον πως θα του στερήσετε ακόμα και την ζωή με capital control σε φάρμακα και παροχές υγείας.

Κωλόπαιδα. Πληρωμένα μέχρι σήμερα από τους εχθρούς για να κάνουν την δουλειά αναίμακτα και πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι η Βέρμαχτ και τα σκυλιά που πλήρωναν σε κάθε κράτος της Ευρώπης για το μακέλεμα ανυπότακτων λαών.

Κωλόπαιδα με πλήρη ιστορική αμνησία, με πλήρη συνείδηση για την σφαγή που κάνουν, με πλήρη επίγνωση των πράξεων τους.

Κωλόπαιδα. Σας έβαλαν τα ναζί αφεντικά σας να ξεφτιλίσετε και εκείνο το ΟΧΙ που τους πόνεσε εμπράκτως 75 χρόνια πριν. Τον κλείσατε κι αυτόν τον λογαριασμό. Τι άλλο θα κάνετε για πάρετε το ναζιστικό σας πουρμπουάρ; Μήπως να τυπώσετε και κατοχικό ευρώ όπως οι προγονοί τους κατοχικό νόμισμα; Να βάλετε κουπόνι για ψωμί και γάλα;

Κωλόπαιδα. Κάνατε έναν λαό συμμέτοχο σε έγκλημα, έναν λαό που του ορίζετε την ζωή αντί ενός κωλονομίσματος και συζητάτε με αυτούς που σας λένε μπροστά στα μούτρα για “Σχέδιο ανθρωπιστικής κρίσης για την Ελλάδα” μη και πεινάσουν τα ελληνόπουλα….

Κωλόπαιδα. Σώσατε το τραπεζικό σύστημα των ναζί στήνοντας σε τοίχο εκτελέσεων ακόμα και τους αγέννητους Έλληνες.

Κωλόπαιδα. Άξιοι απόγονοι των σκυφτών πάντα πολιτικών ναζιστόμουτρων προγόνων σας.

Κωλόπαιδα με ξιφολόγχη την ελπίδα και λούγκερ την αξιοπρέπεια.

https://lalipouli.blogspot.com/2016/01/blog-post_48.html?showComment=1465941456757#c7869316335603140

http://www.arxaiaithomi.gr/

Μοιραστείτε το!

2 comments to Κωλόπαιδα

  • Αυτοί οι Γερμανοί είναι Ευρωπαίοι συνομιλητές μας και οικονομικοί εκβιαστές μας!!!

    Ο πεσταλμένος του Ερυθρού Σταυρού διαπίστωσε ότι πολλά από τα θύματα τα είχαν πνίξει με τα ίδια τους τα εντόσθια. Ο ιερέας του χωριού είχε αποκεφαλιστεί. Στα παιδιά, είχαν δοθεί τόσες μαχαιριές, ώστε να τους βγουν τα έντερα. Βρέφη, είχαν σφαγεί μέσα στις κούνιες τους. Στις γυναίκες, είχαν κοπεί τα στήθη και είχαν βιαστεί με ξιφολόγχες μέχρι να τους βγουν τα σωθικά, τα οποία οι Γερμανοί τα τύλιξαν γύρω τους, “παίζοντας”. Σε μια έγκυο, έσκισαν με ξιφολόγχη την κοιλιά, για να βγάλουν το έμβρυο και να το μαχαιρώσουν. Στους άντρες, είχαν κόψει τα γεννητικά όργανα και τα είχαν τοποθετήσει στο στόμα. Δεκάδες άνθρωποι, ανάμεσά τους και παιδιά, είχαν μαχαιρωθεί και καρφωθεί σε πασσάλους μέχρι να ξεψυχήσουν…

    Για κάποιες από τις πιο φρικτές δολοφονίες στην ανθρώπινη ιστορία, δεν πλήρωσε κανείς. Σήμερα, 69 χρόνια μετά από τη σφαγή του Διστόμου, η Γερμανία που “αντιτίθεται να δώσει αποζημιώσεις”, όχι μόνο δεν έχει ζητήσει συγνώμη, αλλά αθώωσε και τους πρωταιτίους. Ο τελευταίος εξ αυτών μάλιστα, ο ένας εκ των δύο επικεφαλής της γερμανικής μεραρχίας που έκανε την απίστευτη σφαγή στο Δίστομο, Hans Zampel, απολαμβάνει την ελευθερία και τα (τελευταία;) χρόνια της ζωής του κάπου στη Γερμανία. Εάν δεν είναι αυτό το γεγονός από μόνο του κάτι που προσβάλλει την ανθρώπινη υπόσταση, τότε τι είναι; Εάν δεν είναι αυτό έλλειψη Δικαιοσύνης, τότε τι είναι; (Και) η Γερμανία έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της για να αποτινάξει τον κρυφοναζιστικό της εαυτό.

    Αλλά, ας τα πάρουμε από την αρχή: Σήμερα, κλείνουν 69 χρόνια από την ημέρα που τα στρατεύματα των SS (για την ακρίβεια, η μεραρχία Edelweiss της IV μεραρχίας Panzer, υπό τον Fritz Lautenbach και τον Hans Zampel) έκαναν μια από τις χειρότερες σφαγές της παγκόσμιας ιστορίας. Στο Δίστομο, στις 10 Ιουνίου 1945 βασάνισαν και σκότωσαν με μαρτυρικό τρόπο, βρέφη, παιδιά, έγκυες, άοπλους πολίτες. Στην κυριολεξία σκότωσαν όποιον βρήκαν μπροστά τους και, στη συνέχεια πυρπόλησαν το χωριό. Ο επίσημος αριθμός των νεκρών είναι 200, όμως οι αυτόπτες μάρτυρες του Ερυθρού Σταυρού, κάνουν λόγο για 600. Όταν έφυγαν οι Γερμανοί από το Δίστομο, ο Ερυθρός Σταυρός βρήκε εικόνες φρίκης.

    Πτώματα πεταμένα έξω από το Δίστομο. Προσπάθησαν να γλιτώσουν…
    Κι όμως, για τις σκηνές αποκάλυψης που θα διαβάσετε παρακάτω, στο ρεπορτάζ της iTabloid, η πολιτισμένη Γερμανία, η οποία σήμερα κουνάει το δάχτυλο στην Ελλάδα, αρνείται μέχρι σήμερα να πει τη λέξη “συγνώμη”. Ακόμα και αν ο Γερμανός πρόεδρος ζήτησε, πέρυσι, συγνώμη από την Πολωνία για μια από τις σφαγές σε πολωνικό χωριό, στην Ελλάδα, είτε αυτός, είτε η προκλητική -εκ των πραγμάτων- κυρία Μέρκελ, δεν κάνουν το ίδιο. Προφανώς, με αυτό τον τρόπο συμφωνούν με όσα είπαν οι δύο εντέλοντες τη σφαγή: Ότι ήταν… απαραίτητη για να προστατευθούν τα SS από τους αντάρτες. Προφανώς, επικροτούν τη σφαγή, μέχρι και σήμερα. Και, πριν σκεφθείτε ότι “αυτά είναι υπερβολές”, διαβάστε παρακάτω:

    Ό,τι έμεινε μετά το πέρασμα των Γερμανών. Αίματα…
    Γιατί δεν είναι μόνο αυτό. Προκλητικότατα, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, η Γερμανία κατάφερε να γλιτώσει την καταβολή αποζημίωσης στους Διστομίτες. Όπως έκανε και με όλους τους Έλληνες, ποτέ δεν κατέβαλε ούτε δίφραγκο για τις καταστροφές που προξένησε στη μαρτυρική, αλλά ηρωική τούτη χώρα, αλλά, αντίθετα, φωνάζει ότι η Ελλάδα χρωστάει στη Γερμανία. Γιατί να πληρώσει άλλωστε για τη γενοκτονία; Γιατί να την αναγνωρίσει καν;
    Όμως, τα χρήματα, όπως μας έμαθε και ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης, είναι το ελάχιστο. Το ανώτατο, είναι η ηθική αναγνώριση και η συμπαράσταση. Και φτάνουμε στο σημείο όπου θα καταλάβετε γιατί η επίσημη Γερμανία επικροτεί τη σφαγή. Οι δύο -αποδεδειγμένα, φυσικά- πρωτεργάτες της σφαγής, λοχαγοί Lautenbach και Zampel, δεν τιμωρήθηκαν ποτέ. Μάλλον το αντίθετο. Ο Zampel, συνελήφθη μετά το τέλος του πολέμου στη Γαλλία (στο Παρίσι) και μεταφέρθηκε στην Ελλάδα. Η τότε Δυτική Γερμανία ζήτησε την έκδοσή του, ώστε να τον δικάσει και φυλακίσει και για άλλα εγκλήματα. Ο Zampel εκδόθηκε. Στη Γερμανία, αφέθηκε ελεύθερος. Όπως ακριβώς έγινε και με τον σφαγέα των SS Θεσσαλονίκης Max Merten που έστειλε χιλιάδες Εβραίους της πόλης στο Άουσβιτς, φυλακίστηκε στην Ελλάδα και, εκδόθηκε στη Γερμανία για να… αθωωθεί και να ζήσει ελεύθερος. Ο δε Lautenbach, δεν συνελήφθη ποτέ και έζησε ελεύθερος στη Γερμανία. Κατά πληροφορίες της iTabloid, ο τελευταίος, ψόφησε πρόπερσι. Ο Zampel, απολαμβάνει ακόμα τα γηρατεία του και κυκλοφορεί ανάμεσα στους άλλους Γερμανούς πολίτες που μασούν το κουτόχορτο της κυρίας Μέρκελ περί “δικαιοσύνης στην Ευρωζώνη”.

    Γερμανοί στρατιώτες ποζάρουν περήφανοι μπροστά στα άψυχα κορμιά χωρικών που μόλις σκότωσαν
    Εικόνες αποκάλυψης
    Θα αναρωτηθεί κανείς. Γιατί τόσο μίσος; Ο λόγος είναι οι μεγάλες απώλειες των SS από αντάρτες που κρύβονταν στα γύρω βουνά. Και, εκείνη την αποφράδα μέρα, οι “άνδρες” των SS είχαν υποστεί μεγάλη ήττα από τους αντάρτες. Και, αφού δεν μπορούσαν να ξεσπάσουν αλλού, το έκαναν σε βρέφη, παιδάκια, γυναίκες, αμάχους. Τέτοιοι υπάνθρωποι ήταν…
    ίσως το καλύτερο, για να καταλάβετε το μέγεθος της θηριωδίας, να μην είναι οι δικές μας περιγραφές, όσο γλαφυρές και αν είναι. Ίσως να είναι οι περιγραφές αυτών που τα έζησαν. Τέτοιες θα διαβάσετε παρακάτω:

    Οι φωτογραφίες, λένε όσοι τα έζησαν, είναι πολύ λίγες για να καταδείξουν τη φρίκη. Παντού, υπήρχαν ξεκοιλιασμένοι άνθρωποι…
    “Ήταν δύο χρονών. Τον ξεκοίλιασαν τον αδερφό μου”
    Στη φωτογραφία – ντοκουμέντο του 1945, που σίγουρα θα έχετε δει, όταν ακούτε, ή διαβάζετε για το Δίστομο, η Μαρία και ο Παναγιώτης Σφουντούρη, κλαίνε πάνω από των τάφο των γονιών τους, στο χωριό. Η φωτογραφία, τραβηγμένη έναν χρόνο μετά τη θηριωδία των ναζιστικών στρατευμάτων στο Δίστομο, δείχνει σε όλο του το μέγεθος το δράμα που έζησαν και συνεχίζουν να ζουν μέσα από τις αναμνήσεις που τυπώθηκαν ανεξίτηλα στη μνήμη τους. Σήμερα, 69 χρόνια μετά, έχει περάσει ο χρόνος;

    «Όχι», λέει η κ. Μαρία Σφουντούρη. «Νοιώθω σαν να τα ξαναζώ. Σαν να μου ξύνουν τις πληγές». Ίσως αυτά τα λόγια και αυτή η περιγραφή, να πρέπει να φτάσει μέχρι τους Γερμανούς αξιωματούχους, που μας λένε ότι «δεν καταλαβαίνουν» γιατί οι Έλληνες επιμένουν τόσο πολύ να πάρουν τις αποζημιώσεις τους και μάλιστα τόσα χρόνια μετά. Ίσως να πρέπει να βρεθούν μια μέρα δίπλα της, στους τάφους των συγγενών της. Ίσως να πρέπει να διαβάσουν γιατί ζητούν δικαίωση αυτή η άνθρωποι –εκπροσωπώντας, πρέπει να επισημάνουμε, εκατοντάδες χωριά σε ολόκληρη την Ελλάδα που ξεκληρίστηκαν. Ίσως έτσι, να καταλάβετε, κυρία Μέρκελ, κύριε Σόιμπλε, γιατί αυτοί οι άνθρωποι (όλοι μας, ουσιαστικά, γιατί ποιος δεν έχει κλάψει γονείς, παππούδες, συγγενείς από την κατοχή) δεν θα ανεχτούν να τους ξανασφάξετε, έστω και δια της διπλωματίας…

    Σφαγμένα παιδιά στο Δίστομο. Αυτό, δεν θεωρήθηκε έγκλημα πολέμου.[/caption
    «Τα ξαναζώ»
    Με πόνο θυμάται εκείνες τις στιγμές η κ. Μαρία Σφουντούρη. «Ήταν τρομερό. Μαύρο. Εγώ ήμουν μόλις τεσσάρων ετών και ο αδερφός μου, ο Παναγιώτης 6 και μέσα σε λίγες στιγμές χάσαμε την μάνα μας, τον πατέρα μας και τον μικρό μας αδερφό, Νίκο, που ήταν 2 ετών.
    Σωθήκαμε γιατί μας έκρυψε η θεία μου στο διπλανό σπίτι σε μια καταπακτή. Ακούγαμε τους Γερμανούς να περνούν από πάνω και τρέμαμε! Όταν σταμάτησαν οι πυροβολισμοί τρέξαμε στο σπίτι μας. Ο πατέρα μας ήταν νεκρός στο κρεβάτι, η μάνα μας νεκρή μπροστά από το τζάκι και στα πόδια της πεσμένος ο Νίκος. Τον είχαν ξεκοιλιάσει.
    Τα χάσαμε και αρχίσαμε να φωνάζουμε. Ο αδερφός μου άρπαξε τον Νίκο και τον πήρε στην αγκαλιά του. Τα ρούχα του γέμισαν από τα αίματα και τα σωθικά. Φοβηθήκαμε και βγήκαμε τρέχοντας από το σπίτι. Όσοι είχαν σωθεί έβγαιναν στους δρόμους. Τρομερές εικόνες. Πήγαμε στη γιαγιά μας και μας μάζεψε μια γειτόνισσα.
    Στο χωριό επικρατούσε νεκρική σιγή. Ο κόσμος έφευγε για τα βουνά να σωθεί. Την επόμενη έπρεπε να θαφτούν οι νεκροί. Όταν είδαμε τους γονείς μας και τον αδερφό μας στον τάφο, συνειδητοποιήσαμε τι είχε γίνει. Θέλαμε να πηδήξουμε μέσα να μας θάψουν μαζί τους. Παντού, θρήνος, μοιρολόγια και μαύρα μαντίλια. Από τότε πηγαίναμε κάθε μέρα στον τάφο, πρωί και βράδυ και ανάβαμε τα καντήλια. Το πρώτο μνημόσυνο, ήταν κάτι μαύρο».
    «Ξεκοίλιασαν έγκυο γυναίκα»
    Ο Βασίλης Γαμβρίλης είναι συμβολαιογράφος στο Δίστομο και από τις σφαγές των ναζιστών και «είδε» να ξεκληρίζεται η οικογένεια του αδερφού του πατέρα του, Γεωργίου Γαμβρίλη, στη θέση Βέρβα. «Η Θηρεσία, γυναίκα του Γιώργου, ήταν έγκυος. Αφού την ξεκοίλιασαν, πέταξαν στο χώμα το έμβρυο και σκότωσαν τα τρία παιδιά της. Εγώ γλίτωσα επειδή νύχτωσε και δεν πρόλαβαν να έρθουν προς την πλευρά μας», λέει.
    “Έκοψαν τα λαρύγγια απ’ τα πεντάχρονα παιδιά”
    Η μαρτυρία του απεσταλμένου του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού Eλβετού George Wehrly ο οποίος έφτασε στο Δίστομο μετά λίγες μέρες μιλάει για 600 νεκρούς στην ευρύτερη περιοχή. Η μαρτυρία του είναι αποκαλυπτική:
    “…Ο ακριβής αριθμός των θυμάτων είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, διότι πολλά θύματα βρίσκονται ακόμα διασκορπισμένα στα χωράφια και στους δρόμους… Παντού συναντούσα μεγάλες κηλίδες αίματος, ανακατωμένες με γυναικεία μαλλιά, παιδικά παπούτσια, σκισμένα ρούχα και σκεπάσματα. Οι στρατιώτες, σύμφωνα με τους αυτόπτες, κυνηγούσαν ανελέητα τους ανθρώπους από δωμάτιο σε δωμάτιο και δεν λυπήθηκαν ούτε παιδιά, ούτε γυναίκες, ούτε γέρους. Μόνο όσοι κατάφεραν να τραπούν σε φυγή ή κρύφτηκαν διέφυγαν τη σφαγή. (…) Παιδιά ως και πέντε ετών βρέθηκαν με κομμένα τα λαρύγγια ή στραγγαλισμένα. Πολλές νέες γυναίκες βιάστηκαν και εν συνεχεία ξεκοιλιάστηκαν”.
    Η είδηση της σφαγής μεταδόθηκε αμέσως σε όλο σχεδόν τον κόσμο μέσω του BBC, προκαλώντας αντιδράσεις και αισθήματα αποτροπιασμού. Η Γερμανική Διοίκηση της Αθήνας επέρριψε την ευθύνη αποκλειστικά στους κατοίκους του Διστόμου, επειδή, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της, δεν συμμορφώθηκαν με τις στρατιωτικές εντολές. Ακόμα και ο κατοχικός, δωσίλογος πρωθυπουργός Ι. Ράλλης διαμαρτυρήθηκε στη γερμανική στρατιωτική Διοίκηση. Η Διοίκηση των Γερμανών προσπάθησε να δικαιολογηθεί με το ότι μέσα στο Δίστομο βρίσκονταν κρυμμένοι αντάρτες και δεν μπορούσαν να αποτρέψουν το θάνατο κάποιων αθώων. Στις εφημερίδες της 9ης Ιούλη 1944 οι γερμανικές αρχές ανακοίνωσαν ότι: “ο θάνατος αριθμού τινός γυναικών και παιδιών υπήρξεν αναπόφευκτος…”.
    “Τους έπνιγαν με τα έντερά τους”
    Ο επικεφαλής του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού στην Ελλάδα, Σουηδός Στούρε Λιννέρ, στο βιβλίο του «Η Οδύσσειά μου» γράφει για το Δίστομο:
    “Παντρευτήκαμε στις 14 Ιουνίου. Ο υπεύθυνος της ελληνικής επιτροπής, Έμιλ Σάντστρομ, παρέθεσε γαμήλιο γεύμα προς τιμήν μας. Αργά το βράδυ με πλησίασε και με απομάκρυνε από τα γέλια και τις φωνές, προς μια γωνιά όπου θα μπορούσαμε να μιλήσουμε οι δυο μας. Μου έδειξε ένα τηλεγράφημα που μόλις είχε λάβει: οι Γερμανοί έσφαζαν για τρεις ημέρες τον πληθυσμό του Διστόμου, στην περιοχή των Δελφών, και στη συνέχεια πυρπόλησαν το χωριό. Πιθανοί επιζώντες είχαν ανάγκη άμεσης βοήθειας. Το Δίστομο ήταν μέσα στα όρια της περιοχής την οποία, την εποχή εκείνη, ήμουν αρμόδιος να τροφοδοτώ με τρόφιμα και φάρμακα. Έδωσα με τη σειρά μου το τηλεγράφημα στην Κλειώ να το διαβάσει, εκείνη έγνεψε κι έτσι αποχωρήσαμε διακριτικά από τη χαρούμενη γιορτή.
    Περίπου μα ώρα αργότερα ήμασταν καθ’ οδόν μέσα στη νύχτα. Απαιτήθηκε ανυπόφορα μεγάλο χρονικό διάστημα έως ότου διασχίσουμε τους χαλασμένους δρόμους και τα πολλά μπλόκα για να φτάσουμε, χαράματα πια, στον κεντρικό δρόμο που οδηγούσε στο Δίστομο. Από τις άκρες του δρόμου ανασηκώνονταν γύπες από χαμηλό ύψος, αργά και απρόθυμα, όταν μας άκουγαν που πλησιάζαμε. Σε κάθε δέντρο, κατά μήκος του δρόμου και για εκατοντάδες μέτρα, κρεμόντουσαν ανθρώπινα σώματα, σταθεροποιημένα με ξιφολόγχες, κάποια εκ των οποίων ήταν ακόμη ζωντανά. Ήταν οι κάτοικοι του χωριού που τιμωρήθηκαν με αυτό τον τρόπο: θεωρήθηκαν ύποπτοι για παροχή βοήθειας στους αντάρτες της περιοχής, οι οποίοι επιτέθηκαν σε δύναμη των Ες-Ες.
    Η μυρωδιά ήταν ανυπόφορη. Μέσα στο χωριό σιγόκαιγε ακόμη φωτιά στα αποκαΐδια των σπιτιών. Στο χώμα κείτονταν διασκορπισμένοι εκατοντάδες άνθρωποι κάθε ηλικίας, από υπερήλικες έως νεογέννητα. Σε πολλές γυναίκες είχαν σχίσει τη μήτρα με την ξιφολόγχη και αφαιρέσει τα στήθη, άλλες κείτονταν στραγγαλισμένες, με τα εντόσθια τυλιγμένα γύρω από το λαιμό. Φαινόταν σαν να μην είχε επιζήσει κανείς.
    Μα να! Ένας παππούς στην άκρη του χωριού! Από θαύμα είχε καταφέρει να γλιτώσει τη σφαγή. Ήταν σ ο κ α ρ ι σ μ έ ν ο ς από τον τρόμο, με άδειο βλέμμα, τα λόγια του πλέον μη κατανοητά. Κατεβήκαμε στη μέση της συμφοράς και φωνάζαμε στα ελληνικά: «Ερυθρός Σταυρός! Ερυθρός Σταυρός! Ήρθαμε να βοηθήσουμε».
    Από μακριά μας πλησίασε διστακτικά μια γυναίκα. Μας αφηγήθηκε ότι ένας μικρός αριθμός χωρικών πρόλαβε να διαφύγει προτού ξεκινήσει η επίθεση. Μαζί με εκείνη αρχίσαμε να τους ψάχνουμε. Αφού ξεκινήσαμε οι τρεις μας, διαπιστώσαμε ότι [η γυναίκα] είχε πυροβοληθεί στο χέρι. Τη χειρουργήσαμε αμέσως με χειρουργό την Κλειώ. Ήταν το ταξίδι του μέλιτός μας.
    Και ο Ελληνικός Πολιτισμός:
    Λίγο καιρό αργότερα η επαφή μας με το Δίστομο θ’ αποκτούσε και έναν αξιοσημείωτο επίλογο. Όταν τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα, δεν πήγαν και τόσο καλά τα πράγματα, αφού μια γερμανική μονάδα κατάφερε να περικυκλωθεί από αντάρτες ακριβώς στην περιοχή του Διστόμου. Σκέφτηκα ότι αυτό ίσως θεωρηθεί από τους Έλληνες ως ευκαιρία για αιματηρή εκδίκηση, πόσο μάλλον που η περιοχή εδώ και καιρό είχε αποκοπεί από κάθε παροχή βοήθειας σε τρόφιμα. Ετοίμασα λοιπόν φορτηγά με τα αναγκαία τρόφιμα, έστειλα μήνυμα στο Δίστομο για την άφιξή μας και έτσι βρεθήκαμε στο δρόμο για εκεί, για άλλη μια φορά, η Κλειώ και εγώ.
    Όταν φτάσαμε στα όρια του χωριού, μας συνάντησε μια επιτροπή, με τον παπά στη μέση. Έναν παλαιών αρχών πατριάρχη, με μακριά, κυματιστή, λευκή γενειάδα. Δίπλα του στεκόταν ο αρχηγός των ανταρτών, με πλήρη εξάρτυση. Ο παπάς πήρε το λόγο και μας ευχαρίστησε εκ μέρους όλων που ήρθαμε με τρόφιμα. Μετά πρόσθεσε: «Εδώ είμαστε όλοι πεινασμένοι, τόσο εμείς οι ίδιοι, όσο και οι Γερμανοί αιχμάλωτοι. Τώρα, εάν εμείς λιμοκτονούμε, είμαστε τουλάχιστον στον τόπο μας. Οι Γερμανοί δεν έχουν χάσει μόνο τον πόλεμο, είναι επιπλέον και μακριά από την πατρίδα τους. Δώστε τους το φαγητό που έχετε μαζί σας, έχουν μακρύ δρόμο μπροστά τους». Σ’ αυτή του τη φράση γύρισε η Κλειώ το βλέμμα της και με κοίταξε. Υποψιαζόμουν τι ήθελε να μου πει με αυτό το βλέμμα, αλλά δεν έβλεπα πλέον καθαρά. Απλά στεκόμουν κι έκλαιγα.
    Ένας από τους επικεφαλής που θεωρήθηκε υπεύθυνος για την σφαγή στο Δίστομο Χανς Τσάμπελ (Hans Zampel) μετά το τέλος του πολέμου συνελήφθη στην Γαλλία και εκδόθηκε στην Ελλάδα. Τον Αύγουστο του 1949 ομολόγησε την έκταση των γερμανικών θηριωδιών στο Δίστομο, αλλά δικαιολογήθηκε ότι εκτελούσε διαταγές ανωτέρων του. Κατά τη διάρκεια της προφυλάκισής του, ο Ζάμπελ εκδόθηκε προσωρινά στη Δυτική Γερμανία για άλλη υπόθεση, αλλά δεν επέστρεψε ποτέ στην Ελλάδα!
    Ο Λάουτενμπαχ υποστήριζε πως η επίθεση των ανταρτών δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν τους βοηθούσαν οι κάτοικοι της περιοχής. “…Η παρουσία τους στα γύρω χωράφια σε αγροτικές εργασίες είχε σκοπό να εξαπατήσει τις δυνάμεις μας και να πέσουν στην ενέδρα, και αποδείκνυε την εκ των προτέρων σχεδιασμένη και προβαρισμένη συνεργασία τους με τις συμμορίες… Τα μέτρα μου είχαν επίσης σκοπό να αποτρέψουν ει δυνατόν περαιτέρω απώλειες που ήταν δυνατόν να περιμένει κανείς”. (Mazower, 239-240). Φυσικά κανείς δεν καταδικάστηκε, αφού το δικαστήριο επικαλέστηκε τη “στρατιωτική αναγκαιότητα” και η στάση του Λάουτενμπαχ δικαιολογήθηκε λόγω του “αισθήματος ευθύνης” που είχε απέναντι στους άνδρες του. Το πόρισμα ανέφερε: “Σε μία περίπτωση συγχρωτισμού των αμάχων με τις συμμορίες τόσο χτυπητή όσο αυτή του Διστόμου, ο διοικητής του Λόχου θεώρησε πως όφειλε να λειτουργήσει παραδειγματικά, έτσι ώστε οι αρχές κατοχής να αποδείξουν με την αρμόζουσα αυστηρότητα ότι ξέρουν πώς να αντιμετωπίζουν ακόμα και την πιο δόλια και ποταπή μορφή υποτιθέμενου “πολέμου”” (Mazower, 240). Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες ζει ως σήμερα ελεύθερος.
    Σερραίος • πριν 5 ημέρες
    Τα εγκλήματα πολέμου των Γερμανών του 3ου Ραιχ είναι αποδεδειγμένα. ΄Ομως, δεν κατανοώ κάποια πράγματα:
    1. Αφού έπεσε στα χέρια των ελληνικών αρχών, τόσον ο υπεύθυνος της σφαγής του Διστόμου, όσον και ο υπεύθυνος που οδήγησε, τους ελληνικής υπηκοότητας Εβραίους της Θεσσαλονίκης, στη σφαγή, γιατί εκδόθηκαν στη Γερμανία οι υπεύθυνοι;
    2. Γιατί το Ελληνικό Κράτος απεμπόλησε το δικαίωμα των αποζημιώσεων από τη Γερμανία;
    3. Κατά την ΄ωρα της σφαγής, στο Δίστομο, που κρύφτηκαν οι αντάρτες; Μήπως, όφειλαν να υπερασπιστούν, μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματός τους, αθώους πολίτες;
    0 Γιώργος • πριν 4 ημέρες
    Αγαπητέ φίλε,
    Κάποιες απαντήσεις- συμπεράσματα που εγώ έχω εξάγει από τη δική μου έρευνα:
    1)Οι λόγοι που εκδόθηκαν οι σφαγείς ήταν πολλαπλοί. Κατ” αρχάς, η (τότε Δυτική) Γερμανία, στα πλαίσια της νέας εποχής διπλωματικών σχέσεων που είχε ανοίξει μεταξύ μας, ζήτησε να εκδοθούν και να δικαστούν εκεί για εγκλήματα πολέμου, υποσχόμενη νέες «δίκες Νυρεμβέργης». Όμως η πικρή αλήθεια είναι ότι μας κορόιδεψαν (πάλι) οι Γερμανοί. Έπειτα και το σημαντικότερο, ήταν οι Σύμμαχοι. Οι Αμερικανοί και οι Άγγλοι δεν ήθελαν να υποδαυλίζουν τα πάθη. Και επειδή οι Αμερικανοί παρείχαν το ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ «Πακέτο Μάρσαλ» για την επανανοικοδόμηση της κατεστραμμένης Ελλάδας, ζήτησαν να υπάρχει αυτή η συνεργασία και έτσι έγινε. Επιπλέον, κανείς πολιτικός της διαλυμένης Ελλάδας δεν επιθυμούσε διπλωματική ένταση -και άρα απομόνωση- με τη χώρα που (υποτίθεται) είχε αποκηρύξει το παρελθόν της. Θα κατηγορούταν η Ελλάδα ότι ανακόπτει την πορεία προς την «συμφιλίωση των λαών». Επιπλέον, ΟΛΟΙ μας είχαν χεσμένους.
    Γιώργος • πριν 4 ημέρες
    2)Το ελληνικό Κράτος ΠΟΤΕ δεν απεμπόλησε το δικαίωμα των αποζημιώσεων από τη Γερμανία. Το έθετε ανά περιόδους, αλλά προσέκρουε σε τοίχους. Ποτέ, κανείς, δεν υποστήριξε το Δίκαιο αίτημά μας, ενώ η Γερμανία απλά το μετέθετε για αργότερα, με τους ισχυρούς να συμφωνούν. Η προσφυγή σε Διεθνές Δικαστήριο θα σήμαινε απομόνωση (δυστυχώς) μιας χώρας σε μια ταραγμένη περιοχή. Επιπλέον, οι Γερμανοί και το μετεμφυλιακό ελληνικό κράτος, το οποίο έσπευσε σχεδόν άμεσα να δικαιώσει τους Γερμανούς υπό την επίρροια ενός τυφλού αντικομμουνισμού, και έτσι να δικαιολογήσει και την απουσία πολιτικής πολεμικών διεκδικήσεων, που αρχικά επιδικάστηκαν στη χώρα. Γιατί οι επιταγές του Ψυχρού Πολέμου, υπέβαλαν στις μετεμφυλιακές ελληνικές κυβερνήσεις να δεχθούν ως πεδίο συζήτησης, έστω και έμμεσα, το επιχείρημα των ιθυνόντων της Δυτικής Γερμανίας ότι έφταιγαν και οι αντάρτες (ακόμα και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Καραμανλή στα 1959 Π. Κανελλόπουλος, στην ίδια την ελληνική βουλή αναγνώρισε ελαφρυντικά στις δυνάμεις Κατοχής, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη σφαγή στα Καλάβρυτα και τις απώλειες του γερμανικού στρατού.).
    Γιώργος • πριν 4 ημέρες
    3)Οι αντάρτες δεν κρύφτηκαν κατά την ώρα της σφαγής. Αντιθέτως, παράλληλα με την (προσχεδιασμένη) σφαγή, γινόταν μάχη με λόγο του ΕΛΑΣ στο διπλανό χωριό Στείριο. Όμως οι Γερμανοί ήταν υπεράριθμοι και είχαν βαριά όπλα (κανόνια και τεθωρακισμένα), προσέθεταν συνεχώς νέες δυνάμεις και ανάγκασαν τους αντάρτες (15 νεκροί και δεκάδες τραυματίες) να υποχωρήσουν με βαριές απώλειες. Επιπλέον, κανείς δεν περίμενε την (προσχεδιασμένη, όπως παραδέχθηκαν οι σφαγείς) σφαγή στο Δίστομο. Ο ΕΛΑΣ άλλωστε, λίγες ημέρες πριν, είχε εγκαινιάσει νέα «πολιτική», με την οποία ήθελε να μη δίνει αφορμή στους Γερμανούς για «αντίποινα» σε αμάχους.
    http://www.itabloid.gr/%CE%BF-%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82/
    Stergios esmu42@otenet.gr

    http://www.arxaiaithomi.gr/2015/04/05/%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%af-%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%af-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%89%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%bf%ce%b9-%cf%83%cf%85%ce%bd/

  • ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

    Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας ,εννοουμε την-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα
    περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.

    ”Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ”

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

    *****************************************************************************************

    ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ

    “Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος.”

    (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

    **************************************************************************

    ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

    ”Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.”

    ”Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε”

    ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

    ***************************************************************************************

    Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

    Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
    είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
    Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
    την κουλτούρα του, την ιστορία του.
    Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
    να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
    να επινοήσει μια νέα ιστορία.
    Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
    για να αρχίσει αυτό το έθνος
    να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
    Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
    θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.

    Μ. Κούντερα

    ******************************

    ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>