«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Κανείς τελικά δεν ξέρει τι είναι Άμεση Δημοκρατία

 1915Ο Θουκυδίδης, η αθηναϊκή δημοκρατία, ο διάλογος Αθηναίων και Μηλίων για την Ισχύ και το Δίκαιο

Ο Θουκυδίδης, η αθηναϊκή δημοκρατία, ο διάλογος Αθηναίων και Μηλίων για την Ισχύ και το Δίκαιο

Επειδή έχω ακούσει πολλές ηλιθιότητες και «ορισμούς» για την άμεση δημοκρατία,

οφείλω να ομολογήσω ότι σπάνια βρίσκω άνθρωπο που να έχει διαβάσει Θουκυδίδη.

Αν δεν διαβάσει κανείς τον ιστορικό που αναλύει

την γέννηση και την λειτουργία αυτού του πολιτεύματος

από εκείνους που το ανακάλυψαν,

πώς είναι δυνατόν να έχει το θράσος να μιλάει περί αυτού;

Άμεση δημοκρατία δεν σημαίνει αναρχία.

Δεν σημαίνει «φτιάχνω κολλεκτίβες και αυτοδιαχειρίζομαι».

Καμία σχέση.

Αυτό το έλεγαν οχλοκρατία στην αρχαιότητα

και αποτελεί ιδεολογικούς πειραματισμούς

μεταγενέστερων δυτικών διανοητών δεύτερης και τρίτης διαλογής

που δεν έχουν καμία σχέση

με την καθαρότητα και τη διαύγεια πνεύματος

της αρχαίας ελληνικής διανόησης.

Η δημοκρατία, θα μας πει ο Θουκυδίδης στον Επιτάφιο του Περικλή,

καταρχάς είναι εκείνο το πολίτευμα

που ναι μεν δίνει την εξουσία στα χέρια των πολλών

και όχι των λίγων

(«ΔΙΑ ΤΟ ΜΗ ΕΣ ΟΛΙΓΟΥΣ ΑΛΛ’ΕΣ ΠΛΕΙΟΝΑΣ ΟΙΚΕΙΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΕΚΛΗΤΑΙ»)

αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό:

«ΛΟΓΩ ΜΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΡΓΩ ΔΕ Η ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ ΑΡΧΗ»)

δηλ. «Στα λόγια λέγεται δημοκρατία, ενώ στην πράξη είναι εξουσία του πρώτου ανδρός»

.
Τι σημαίνει αυτό;

Απλούστατα ότι δεν μπορεί να καθορίζει τις τύχες ενός κράτους

ο κάθε τυχάρπαστος Αθηναίος πολίτης.

Ναι μεν μπορεί να βγει στην Πνύκα να πει την άποψή του,

ναι μεν η άποψή του θα είναι σεβαστή και θα έχει ισάξια βαρύτητα με οποιουδήποτε άλλου Αθηναίου πολίτη,

ΑΛΛΑ αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι η εξουσία είναι στα χέρια του.

Οι Αθηναίοι πολίτες εμπιστεύονται τον Περικλή να αποφασίσει ποιός έχει δίκιο και ποιός άδικο,

ποιός πλανάται και ποιός μιλάει ορθώς.

Εμπιστεύονται τον πρώτο, τον ικανό άνδρα

που μπορεί να σκεφτεί

πέρα από τις μικρότητες και σκοπιμότητες του όχλου,

πέρα από την πλάνη και τον καιροσκοπισμό στον οποίο συνηθίζει να πέφτει ο λαός του.

Αυτό ο Περικλής το είχε αποδείξει και εν καιρώ πολέμου και εν καιρό ειρήνης.

Και αυτό de facto τον είχε αναδείξει πρώτο άνδρα στα μάτια όλων των Αθηναίων.

Οι Αθηναίοι τότε είχαν στην ουσία την ωριμότητα να παραδεχτούν

ότι πολλές φορές είναι ανώριμοι και αποφασίζουν ανόητα

και χρειάζονται τον Πρώτο Άνδρα

να τους υποδεικνύει τον ορθό δρόμο

και να τους βγάζει από τη δύσκολη θέση.

Δεν ήταν εκτελεστικό όργανο ο ηγέτης της Άμεσης Δημοκρατίας.

Ήταν ηγέτης που ήξερε να παίρνει τα θετικά από τον λαό του

και να αγνοεί τα αρνητικά.

Και οι πολίτες είχαν την ωριμότητα να το καταλάβουν αυτό:

ότι δεν είχαν όλοι τους την ικανότητα και την παιδεία να είναι ηγέτες.

Είχαν όμως το δικαίωμα να ομιλούν ελεύθερα και δημόσια.

Αυτή ήταν λοιπόν η άμεση δημοκρατία.

Αυτοί που κραυγάζουν σαν ουρακοτάγκοι

περί «συλλογικής λήψης αποφάσεων»

και άλλες τέτοιες ανοησίες,

καλό είναι να κάτσουν σπίτι τους και να ανοίξουν κανένα βιβλίο.

Να μην παπαγαλίζουν τις πνευματικές ακροβασίες

της «αναρχίας» και των λοιπών δευτεροκλασάτων

όψιμων διανοημάτων της παρακμής.

Γιατί στην νεοΕλλάδα

δεν υπάρχει έλλειψη στην ελευθερία της έκφρασης,

αλλά στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ.

ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΙΑΓΙΑ

Μοιραστείτε το!

3 comments to Κανείς τελικά δεν ξέρει τι είναι Άμεση Δημοκρατία

  • ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ
    ……………………………………………………………

    ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΟ-ΓΕΝΕΙΣ Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΕΣ.
    https://www.youtube.com/watch?v=o1BkMI0Y6Q0

    ……………………………………………………………………………..
    Ανέβηκε στις 10 Αυγ 2010

    ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΩΡΑ!

    ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ

    ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ (Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ) ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

    ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ,

    ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΑΚΟΜΑ

    ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΒΛΑΨΕΙ,

    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ, ΘΕΙΚΟΣ, ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΗΣ,

    ΓΕΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ,

    ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

    ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ,

    ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ

    Η ΕΧΕΙ ΦΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ

    ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ; ΚΑΝΕΝΑΣ!!!!!

    ΚΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΧΕΙ ΘΕΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ,

    ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ

    ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΚΡΥΨΟΥΝ

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ,

    ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ

    ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ

    ”ΦΤΙΑΧΤΕΣ”

    ΜΟNOΘΕ’Ι’ΣΤΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΑΣ,

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ…

    ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ

    ΚΑΙ ΝΑ ΛΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ

    ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΚΑΛΑ ΔΩΣΑΝΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΗ

    ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΓΝΟΗΣΑΜΕ.

    https://www.facebook.com/groups/epane

    Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΙΑΓΙΑ

  • Ο Κλεισθένης και η γέννηση της δημοκρατίας

    http://2.bp.blogspot.com/-bgYM8wucUNc/U8wkyJRp3QI/AAAAAAAAKyU/u0QV6HNK-Sc/s1600/53.png

    ……………………………………………

    Το 507 π.Χ. μετά την πτώση του τυράννου –ένα είδος δικτάτορα- Πεισιστράτου

    και μετά από μια μακρά περίοδο κοινωνικών και πολιτικών αναταραχών

    κλήθηκε ένας ευγενής να δημιουργήσει ένα πολίτευμα για την Αθήνα,

    ο Κλεισθένης.

    Ο Κλεισθένης επιλέχθηκε γι’ αυτό το δύσκολο έργο επειδή είχε μεγάλο κύρος μεταξύ των συμπολιτών του.

    Ο Κλεισθένης θεωρείται σήμερα ως ο θεμελιωτής του δημοκρατικού πολιτεύματος.

    Κατά κύριο λόγο στηρίχθηκε στο πολίτευμα του Σόλωνα,

    ο οποίος είχε δημιουργήσει ένα πολίτευμα για την πόλη πριν το Πεισίστρατο.

    Κράτησε βέβαια και τα θετικά στοιχεία της τυραννίας.
    http://2.bp.blogspot.com/-OJ9PB9H0ZKw/U8wXi16DHsI/AAAAAAAAKw4/KT6itqjfSk4/s1600/32.jpg

    Η γέννηση της αθηναϊκής δημοκρατίας είναι το αποτέλεσμα της δράσης και των επιλογών ορισμένων ανθρώπων που κυβέρνησαν και νομοθέτησαν για την Αθήνα με τελευταίο στη σειρά στον Κλεισθένη.

    Επιπλέον, είναι το αποτέλεσμα μίας μακρόχρονης πορείας κοινωνικών και οικονομικών συγκρούσεων.

    Το δημοκρατικό πολίτευμα εδραιώθηκε στην Αθήνα, επειδή οι Αθηναίοι πολίτες επέλεξαν να το στηρίξουν, να το περιφρουρήσουν και να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους στα πλαίσιά του.

    Η λέξη δημοκρατία προέρχεται από τις λέξεις δήμος και κράτος.

    Ο δήμος για τους αρχαίους Έλληνες ήταν το σύνολο των ανθρώπων που είχαν πολιτικά δικαιώματα.

    Η λέξη κράτος στα αρχαία ελληνικά είχε την έννοια της εξουσίας.

    Δημοκρατία λοιπόν είναι το πολίτευμα στο οποίο η εξουσία ασκείται από το σύνολο των ανθρώπων που έχουν πολιτικά δικαιώματα.

    Για το πολίτευμα του Κλεισθένη εμείς σήμερα χρησιμοποιούμε τον όρο δημοκρατία και θεωρούμε τον Κλεισθένη ως θεμελιωτή του δημοκρατικού πολιτεύματος.

    Όμως, δεν ξέρουμε αν η λέξη δημοκρατία είχε επινοηθεί κατά την εποχή του Κλεισθένη.

    Δεν ξέρουμε πότε χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η λέξη αυτή, είναι πολύ πιθανόν να επινοήθηκε αργότερα.

    Συναντάμε για πρώτη φορά τη λέξη δημοκρατία σε γραπτά κείμενα που χρονολογούνται στη δεκαετία του 440 π.Χ., εβδομήντα δηλαδή χρόνια μετά τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη.

    Η αθηναϊκή δημοκρατία, όπως καθιερώθηκε από τον Κλεισθένη, είναι ένα μοναδικό φαινόμενο που έχει αρχή μέση και τέλος.

    Η αθηναϊκή δημοκρατία διαφέρει από τη δημοκρατία όπως την εννοούμε σήμερα.

    Η δουλεία ήταν μία κατάσταση αποδεκτή από την αθηναϊκή δημοκρατία, κάτι αδιανόητο για τις σημερινές δημοκρατίες.

    http://2.bp.blogspot.com/-vuf1X_kp__M/U8wZlxTlIjI/AAAAAAAAKxQ/GDd5URH4hsE/s1600/34.png
    Δουλεία στην αρχαία Ελλάδα

    Ας δούμε πώς ήταν η κατάσταση στην πόλη-κράτος των Αθηνών πριν αναλάβει ο Κλεισθένης.

    Κατ’ αρχήν δεν είχαν όλοι οι κάτοικοι της πόλης πολιτικά δικαιώματα.

    Πολιτικά δικαιώματα είχαν μόνο οι Αθηναίοι πολίτες.

    Αθηναίοι πολίτες ήταν οι άντρες που είχαν τον έναν τουλάχιστον γονέα με καταγωγή από την Αθήνα και είχαν γεννηθεί στην Αθήνα.

    Οι γυναίκες, οι δούλοι και οι μέτοικοι δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα.

    Η λέξη μέτοικος σημαίνει «αυτός που έχει εγκατασταθεί σε έναν τόπο μετά».

    Οι μέτοικοι είχαν έρθει να εγκατασταθούν στην Αθήνα επειδή λόγω της εμπορικής και βιοτεχνικής ανάπτυξης της πόλης είχαν δημιουργηθεί θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.

    Οι μέτοικοι εργάζονταν ως εργάτες στο ναυπηγία ή ως αγγειοπλάστες διατηρώντας μάλιστα δικά τους εργαστήρια.

    Ο Κλεισθένης προχώρησε σε ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις:

    Έδωσε το δικαίωμα του Αθηναίου πολίτη σε μεγάλο αριθμό μετοίκων.

    Έτσι, διευρύνθηκε το σώμα των Αθηναίων πολιτών.

    Επιπλέον, απελευθέρωσε μεγάλο αριθμό δούλων.

    Οι δούλοι ήταν αγορασμένοι σε σκλαβοπάζαρα ή αιχμάλωτοι πολέμου.

    Στους δούλους δεν έδωσε πολιτικά δικαιώματα.

    Όμως αυτοί γνώριζαν ότι η εποχή που θα αποκτούσαν πολιτικά δικαιώματα δεν θα αργούσε και έτσι άρχισαν να ενδιαφέρονται συνειδητά για την πορεία της πόλης.

    Πέρα από αυτό στήριζαν την οικονομία της με τους φόρους που απέδιδαν.

    http://1.bp.blogspot.com/-gyzBd-Fq38c/U8wclk59nSI/AAAAAAAAKxg/sMHNKO__Foo/s1600/65.jpg

    Στο πολίτευμα του Κλεισθένη δεν είχαν όλοι οι Αθηναίοι πολίτες τα ίδια πολιτικά δικαιώματα.

    Οι Αθηναίοι πολίτες διακρίνονταν σε τέσσερις τάξεις ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση.

    Η οικονομική κατάσταση του κάθε Αθηναίου πολίτη καθόριζε τη φορολόγησή του και κατ’ επέκταση τα πολιτικά του δικαιώματα.

    Όλοι οι Αθηναίοι πολίτες είχαν το δικαίωμα του εκλέγειν.

    Όλοι οι Αθηναίοι πολίτες είχαν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι στο αξίωμα του στρατηγού, του σπουδαιότερου αξιώματος της πόλης των Αθηνών.

    Όμως δεν είχαν όλοι οι Αθηναίοι πολίτες το δικαίωμα του εκλέγεσθαι σε όλα τα αξιώματα.

    Για να θέσει ένας αθηναίος πολίτης υποψηφιότητα σε κάποια αξιώματα έπρεπε να ανήκει στην ανώτατη τάξη.

    Ο Κλεισθένης δεν κατήργησε τον Άρειο Πάγο, το συμβούλιο των ευγενών, αλλά περιόρισε τις αρμοδιότητές του.

    Όλοι οι αθηναίοι πολίτες είχαν το δικαίωμα να μιλήσουν στη συνέλευση των πολιτών, την εκκλησία του δήμου.

    Όταν όμως κρινόταν από την εκκλησία του δήμου ότι κάποιος εκφωνούσε λόγο χωρίς να έχει να πει κάτι ουσιαστικό, πλήρωνε πρόστιμο.

    Στην εκκλησία του δήμου οι αποφάσεις λαμβάνονταν πλειοψηφικά.

    Μετά τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη και καθ’ όλη τη διάρκεια της κλασικής εποχής οι Αθηναίοι συσπειρώθηκαν γύρω από δύο κομματικές παρατάξεις: την αριστοκρατική και τη δημοκρατική.

    Η αριστοκρατική ήταν η παράταξη των ευγενών, των μεγάλων γαιοκτημόνων.

    Η δημοκρατική ήταν η παράταξη των αστών, δηλαδή των ανθρώπων που είχαν αναδειχθεί μέσα από την ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίας.
    http://1.bp.blogspot.com/-ucTAI0b82Bg/U8wbrqhgIWI/AAAAAAAAKxc/iJ4hahOP8r0/s1600/36.jpg
    Με τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη δόθηκε σε περισσότερους ανθρώπους το δικαίωμα να συμμετέχουν στα κοινά και αμβλύνθηκαν οι οικονομικοκοινωνικές αντιθέσεις.

    Έτσι, ενισχύθηκε η μεσαία τάξη, που θεωρούμε σήμερα ως το θεμέλιο της δημοκρατίας.

    Κανένα πολίτευμα στην αρχαιότητα δεν ήταν τόσο φιλελεύθερο όσο η αθηναϊκή δημοκρατία.

    Το φιλελεύθερο αυτό πολίτευμα έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη του πολιτισμού στην αρχαία Αθήνα, με αποκορύφωμα τη διακυβέρνηση της πόλης από τον Περικλή από το 461 π.Χ. ως το 429 π.Χ.

    Είναι η εποχή του αποκαλούμενου χρυσού αιώνα του Περικλή. Ο χρυσός αιώνας είχε στην πραγματικότητα διάρκεια μόνο 30 χρόνων!

    Για τους Αθηναίους προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία πολιτεύματος υπήρξε η παιδεία των πολιτών.

    Εφόσον οι πολίτες μετείχαν ενεργά στη διοίκηση της πόλης, έπρεπε να έχουν παιδεία προκειμένου να λαμβάνουν αποφάσεις με υπευθυνότητα.

    http://4.bp.blogspot.com/-zKD_aCzAvzo/U8wfCNg1CgI/AAAAAAAAKxs/jN2x6mESiuw/s1600/37.png

    ο εξοστρακισμός του Κίμωνα από τον Περικλή

    Ένας σημαντικός θεσμός της αθηναϊκής δημοκρατίας ήταν ο εξοστρακισμός.

    Εξοστρακισμός ήταν η διαδικασία με την οποία αποφασιζόταν η εξορία ενός πολιτικού.

    Ο πολιτικός δεν έχανε την προσωπική του περιουσία αλλά υποχρεωνόταν να εγκαταλείψει την πόλη για δέκα χρόνια.

    Εφόσον το έκριναν σκόπιμο, οι Αθηναίοι ανακαλούσαν τους εξόριστους πολιτικούς πριν περάσουν δέκα χρόνια.
    http://2.bp.blogspot.com/-obpxnXXPS6Q/U8whf08t1QI/AAAAAAAAKyI/DjSPVIdiss4/s1600/52.jpg

    Η διαδικασία του εξοστρακισμού:

    Αρχικά οι Αθηναίοι πολίτες καλούνταν να αναγράψουν σε ένα «όστρακο», δηλαδή σε ένα θραύσμα πήλινου αγγείου αν πίστευαν ότι έπρεπε να εξοριστεί κάποιος πολιτικός ή όχι.

    Αν η πλειοψηφία θεωρούσε ότι έπρεπε να εξοριστεί κάποιος πολιτικός, ακολουθούσε δεύτερη ψηφοφορία.

    Τώρα οι Αθηναίοι πολίτες ανέγραφαν σε ένα όστρακο το όνομα του πολιτικού που πίστευαν ότι έπρεπε να εξοριστεί.

    Αν το όνομα ενός πολιτικού είχε αναγραφεί σε τουλάχιστον 6.000 όστρακα, τότε αυτός εξοριζόταν.

    Ο σκοπός του εξοστρακισμού:

    Με τον εξοστρακισμό οι Αθηναίοι θα απέτρεπαν το ενδεχόμενο να αποκτήσει κάποιος πολιτικός τεράστιο κύρος μεταξύ των συμπολιτών του και χρησιμοποιώντας αυτό να προβεί στην κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος και στην εγκαθίδρυση τυραννίας στην Αθήνα.
    Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό του Αριστείδη, ενός πολιτικού της αριστοκρατικής παράταξης.

    Ο Αριστείδης είχε ένα προσόν που αναγνώριζαν και σέβονταν όλοι οι Αθηναίοι: ήταν δίκαιος.

    Οι συμπολίτες του τον αποκαλούσαν «Αριστείδης ο δίκαιος».

    Η φτώχεια του ήταν η απόδειξη της εντιμότητάς του.

    Κατά τη διάρκεια μιας ψηφοφορίας για εξοστρακισμό ένας αγράμματος πολίτης ζήτησε από τον Αριστείδη να αναγράψει το δικό του όνομα πάνω σε ένα όστρακο.

    Ο Αριστείδης τον ρώτησε γιατί πίστευε ότι έπρεπε να εξοστρακιστεί ο πολιτικός αυτός χωρίς να του αποκαλύψει ότι μιλά με τον ίδιο.

    Ο πολίτης του απάντησε:

    «Γιατί έχω βαρεθεί να ακούω να τον αποκαλούν δίκαιο».

    http://1.bp.blogspot.com/-qlhecFqZB7I/U8wgtzGGGwI/AAAAAAAAKyA/r8dMbV6DCmE/s1600/51.jpg

    Ο Αριστείδης ανέγραψε το όνομά του στο όστρακο και το παρέδωσε στο συμπολίτη του.

    Αυτό το περιστατικό το χρησιμοποιούσαν οι εχθροί της αθηναϊκής δημοκρατίας, προκειμένου να δείξουν τον παραλογισμό του πολιτεύματος.

    Υποστήριζαν ότι η διαχείριση των κρατικών υποθέσεων δεν έπρεπε να παραδίδεται σε ανθρώπους άξεστους και αγράμματους, που δεν έχουν συναίσθηση της σοβαρότητας της πολιτικής.

    Ένας άλλος σημαντικός θεσμός της αθηναϊκής δημοκρατίας ήταν οι δοκιμασίες.

    Κανείς πολίτης δε μπορούσε να καταλάβει δημόσιο αξίωμα,

    αν πρώτα δεν περνούσε από τις δοκιμασίες.

    Συγκεκριμένα έπρεπε να αποδείξει ότι:

    1) Είναι γνήσιος Αθηναίος πολίτης,

    2) υπηρέτησε στο στρατό και πήρε μέρος σε εκστρατείες,

    3) πληρώνει τακτικά τους φόρους του,

    4) είναι έντιμος και δεν έχει καταδικαστεί για κάποιο ταπεινωτικό αδίκημα,

    5) είναι ευσεβής και

    6) η συμπεριφορά του προς τους γονείς του είναι άψογη.

    ancient-greek-history

    http://archaia-ellada.blogspot.gr/2014/07/blog-post_3200.html

    • Όταν η ανθρωπότητα και ειδικά σε ότι αφορά τον Ελληνικό πολιτισμό, παραβιάσαμε την παρακάτω εντολή
      (η συμπεριφορά του προς τους γονείς του είναι άψογη),
      σκοτώσαμε την ηθική αξία του πολιτισμού και γενικά τη λέξει άνθρωπος!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>