«Εάν δεν είσαι ικανός να εκνευρίζεις κανέναν με τα γραπτά σου, τότε να εγκαταλείψεις το επάγγελμα»

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Επικοινωνία εδώ

Για σχόλια, καταγγελίες και επικοινωνία στο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ενημέρωση των αναγνωστών.

Προσοχή στις απάτες, η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ και ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτες η άλλον τρόπω και άλλα στον όνομά της, Ή στο όνομα του κυρίου Γ. Θ, Χατζηθεοδωρου. Δεν έχουμε καμία χρηματική απαίτηση από τους αναγνώστες με οποιοδήποτε τρόπο.
Αγαπητοί αναγνώστες η ανθελληνική και βρόμικη google στην κορυφή της ιστοσελίδας όταν μπείτε, αναφέρει μη ασφαλής την ιστοσελίδα, ξέρετε γιατί;;; Διότι δεν της πληρώνω νταβατζιλίκι, κάθε φορά ανακαλύπτει νέα κόλπα να απειλή. Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ σας εγγυάται, ότι δεν διατρέχετε κανένα κίνδυνο, διότι πληρώνω με στερήσεις το ισχυρότερο αντιβάριους της Eugene Kaspersky, όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kaspersky Lab "Πιστεύουμε ότι όλοι μας δικαιούμαστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Eugene Kaspersky

Ανακοίνωση

Τη λειτουργία μίας νέας γραμμής που αφορά τον κορωνοϊό ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοινώνει, ότι από σήμερα 07.03.2020 λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.

Πού μπορεί να απευθυνθεί μια γυναίκα που πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας;

«Μένουμε σπίτι θα πρέπει να σημαίνει πως μένουμε ασφαλείς και προστατευμένες. Για πολλές γυναίκες, όμως, σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Εάν υφίστασαι βία στο σπίτι, δεν είσαι μόνη. Είμαστε εδώ για σένα. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι υπομένουμε τη βία. Μένουμε σπίτι δεν σημαίνει μένουμε σιωπηλές. Τηλεφώνησε στη γραμμή SOS 15900. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί της γραμμής θα είναι εκεί για σε ακούσουν και να σε συμβουλέψουν. Δεν μπορείς να μιλήσεις; Στείλε email στο sos15900@isotita.gr ή σε οποιοδήποτε από τα Συμβουλευτικά Κέντρα ” λέει σε ένα βίντεο που ανέβασε στο Instagram της η Ελεονώρα Μελέτη.

Προς ενημέρωση στους αναγνώστες. 4/8/2020

Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ δεν ανάγκασε ποτέ κανένα να κάνει κάτι με παραπλανητικές μεθόδους, αλλά ούτε με οποιοδήποτε τρόπο. Ο γράφων είμαι ένας ανήσυχος ερευνητής της αλήθειας. Και αυτό το κάνω με νόμιμο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό; ότι έχω μαζέψει πληροφορίες επιστημονικές και τις παρουσιάζω, ή αυτούσιες, ή σε άρθρο μου που έχει σχέση με αυτές τις πληροφορίες! Ποτέ δεν θεώρησα τους αναγνώστες μου ηλίθιους ή βλάκες και ότι μπορώ να τους επιβάλω την γνώμη μου. Αυτοί που λένε ότι κάποια ιστολόγια παρασέρνουν τον κόσμο να μην πειθαρχεί… Για ποιο κόσμο εννοούν;;; Δηλαδή εκ προοιμίου θεωρούν τον κόσμο βλάκα, ηλίθιο και θέλουν να τον προστατέψουν;;; Ο νόμος αυτό το λέει για τους ανώριμους ανήλικους. Για τους ενήλικους λέει ότι είναι υπεύθυνοι για ότι πράττουν. Στον ανήλικο χρειάζεται ένας διπλωματούχος ιδικός για να τον δασκαλέψει, καθηγητής, δάσκαλος. Στους ενήλικες δεν υπάρχει περιορισμός. Ποιος λέει και ποιος ακούει, διότι ο καθένας ενήλικος είναι υπεύθυνος και προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Ένα πολύ ωραίο θέμα. Είναι γεγονός ότι είμαστε ένα παγκόσμιο πείραμα μέσα στα σχέδια εφαρμογής της Νέας Τάξης.

Αμφισβήτησε την εξουσία τους!

ΤΕΣΤ

Το πείραμα του «Milgram» μήπως μας αφορά όλους;

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

http://www.schizas.com/site3/images/users/63/2016/03/94de300eff92de19add88ebc27d07e95.jpg

Tο πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.

Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία.

Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων. Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.

Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή –που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών.

Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Τα υποκείμενα του πειράματος ήταν εθελοντές, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι καλούνταν έναντι αμοιβής να συμμετέχουν σε ένα ψυχολογικό πείραμα σχετικό με τη μνήμη.
http://i1.wp.com/www.antikleidi.com/wp-content/uploads/2012/06/image001.png?resize=320%2C261

Χώριζε τους φοιτητές σε ζεύγη και –μετά από μια εικονική κλήρωση- ο ένας έπαιρνε το ρόλο του «μαθητευομένου» και ο άλλος του «δασκάλου». Ο έκπληκτος «μαθητευόμενος» δενόταν χειροπόδαρα σε μια ηλεκτρική καρέκλα και του περνούσαν ηλεκτρόδια σε όλο το σώμα. Έπειτα του έδιναν να μάθει δέκα ζεύγη λέξεων. Ο «δάσκαλος», από την άλλη, καθόταν μπροστά σε μια κονσόλα ηλεκτρικής γεννήτριας. Μπροστά του δέκα κουμπιά με ενδείξεις: «15 βολτ, 30 βολτ, 50 βολτ κλπ.»
Το τελευταίο κουμπί έγραφε: «450 βολτ. Προσοχή! Κίνδυνος!» Πίσω από το «δάσκαλο» στεκόταν ο πειραματιστής, ο υπεύθυνος του πειράματος. (Και περνάμε σε ενεστώτα για να γίνουμε μέτοχοι της στιγμής.) «Θα λέτε την πρώτη λέξη από τα ζεύγη στο μαθητευόμενο. Αν κάνει λάθος θα σηκώσετε το πρώτο μοχλό και θα υποστεί ένα ηλεκτροσόκ 15 βολτ. Σε κάθε λάθος θα σηκώνετε τον αμέσως επόμενο μοχλό», λέει ο πειραματιστής και ο «δάσκαλος» αισθάνεται ήδη καλά που δεν του έτυχε στην κλήρωση ο άλλος ρόλος. Το πείραμα ξεκινάει. Ο «δάσκαλος» λέει τις λέξεις από το μικρόφωνο.
Ο «μαθητευόμενος», ήδη τρομαγμένος, απαντάει σωστά, αλλά όχι για πολύ. Μόλις κάνει το πρώτο λάθος ο «δάσκαλος» γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος του λέει να προχωρήσει στο πρώτο ηλεκτροσόκ. Ο «δάσκαλος» υπακούει. 15 βολτ δεν είναι πολλά, αλλά ο «μαθητευόμενος» έχει αλλάξει ήδη γνώμη. Παρ’ όλα αυτά απαντάει σωστά σε άλλη μια ερώτηση, αλλά στο επόμενο λάθος δέχεται 30 βολτ. «Αφήστε να φύγω», λέει ο «μαθητευόμενος» που δεν μπορεί να λυθεί. «Δε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό το πείραμα.» Ο «δάσκαλος» κοιτάει τον πειραματιστή. Εκείνος του κάνει νόημα να συνεχίσει.
ΒΙΝΤΕΟ

Αμφισβήτησε την εξουσία τους!

Δημοσιεύτηκε στις 16 Οκτ 2013
Η ελευθερία μας αρχίζει αμφισβητώντας την εξουσία τους

Τα βολτ αυξάνονται και τώρα πια ο πόνος είναι εμφανής στο πρόσωπο του «μαθητευόμενου», που εκλιπαρεί να τον αφήσουν ελεύθερο.

Στα 200 βολτ ταρακουνιέται ολόκληρος. Ο «δάσκαλος» πριν κάθε ηλεκτροσόκ γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή.

Εκείνος, με σταθερή φωνή, του λέει ότι το πείραμα πρέπει να συνεχιστεί. Ο «δάσκαλος» συνεχίζει να βασανίζει έναν άγνωστο, έναν απλό φοιτητή που κλαίει, ζητάει τη βοήθεια του Θεού και παρακαλεί να τον λυπηθούν.

Δεν μπορεί πια να απαντήσει στις ερωτήσεις, αλλά ο πειραματιστής λέει στο «δάσκαλο»:

«Τη σιωπή την εκλαμβάνουμε ως αποτυχημένη απάντηση και συνεχίζουμε με την τιμωρία.»

Στα 345 βολτ ο «μαθητευόμενος» τραντάζεται ολόκληρος, ουρλιάζει και χάνει τις αισθήσεις του. Ο «δάσκαλος», ιδρωμένος και με τα χέρια του να τρέμουν, κοιτάει τον πειραματιστή.«Μην ανησυχείτε», λέει εκείνος, «το πείραμα είναι απολύτως ελεγχόμενο… Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

«Μα είναι λιπόθυμος», λέει ο «δάσκαλος».

«Δεν έχει καμιά σημασία. Το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»Πόσοι από τους εθελοντές έφτασαν ως τον τελευταίο μοχλό;

Πριν ξεκινήσει το πείραμα του ο Μίλγκραμ είχε κάνει μια «δημοσκόπηση» ανάμεσα στους ψυχιάτρους και στους ψυχολόγους, ρωτώντας ‘τους τι ποσοστό των εθελοντών θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό.

Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι κανείς δε θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό, πέρα ίσως από κάποια άτομα με κρυπτοσαδιστικές τάσεις, καθαρά παθολογικές.

Δυστυχώς έκαναν λάθος! Μόλις το 5% των «δασκάλων» αρνήθηκαν εξ’ αρχής να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πείραμα και αποχώρησαν –συνήθως βρίζοντας τον πειραματιστή. Το υπόλοιπο 95% προχώρησε πολύ το πείραμα, πάνω από τα 150 βολτ. Και το 65%… Έφτασε μέχρι τον τελευταίο μοχλό, τα πιθανότατα θανατηφόρα 450 βολτ
Που έγκειται η φάρσα;

Ο «μαθητευόμενος» δεν ήταν φοιτητής, αλλά ηθοποιός, που είχε προσληφθεί από το Μίλγκραμ για αυτόν ακριβώς το «ρόλο».

Δεν υπήρχε ηλεκτρισμός ούτε ηλεκτροσόκ. Ο ηθοποιός υποκρινόταν.

Το μοναδικό πειραματόζωο ήταν ο «δάσκαλος».

Όμως τα αποτελέσματα ήταν αληθινά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων θα υπακούσει και θα βασανίσει –ίσως και θα σκοτώσει- έναν άγνωστο του, αρκεί να δέχεται εντολές από κάποιον με κύρος (στην προκειμένη περίπτωση επιστημονικό) και ταυτόχρονα να αισθάνεται ότι δεν τον βαρύνει η ευθύνη για ό,τι συμβεί –αφού εκείνος «απλά ακολουθούσε τις διαταγές».
http://i2.wp.com/www.antikleidi.com/wp-content/uploads/2012/06/sadist-picture.png

Και φυσικά οι περισσότεροι από εμάς θα σκεφτούν όταν μάθουν για αυτό το πείραμα: «Εγώ αποκλείεται να έφτανα ως τον τελευταίο μοχλό.» Όμως δείτε τι συμβαίνει στην κοινωνία μας, κάθε μέρα. Ο υπάλληλος της ΔΕΗ που δέχεται να κόψει το ρεύμα από έναν άνεργο ή άπορο, ξέροντας ότι έτσι τον ταπεινώνει, τον υποβάλει σε ένα διαρκές βασανιστήριο και πιθανότατα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, ανήκει στο 65% του τελευταίου μοχλού. Και δεν είναι καθόλου κρυπτοσαδιστής. Απλά ακολουθάει τις εντολές που του έδωσαν.

Ο υπάλληλος του σούπερ-μάρκετ που σου δίνει το χαλασμένο ψάρι και σε διαβεβαιώνει ότι είναι φρέσκο (μιλώ εξ’ ιδίας πείρας, ως αγοραστής) δε σε μισεί, παρότι γνωρίζει ότι μπορεί να πάθεις και δηλητηρίαση.

Απλώς ακολουθάει εντολές. Ο αστυνομικός ο οποίος ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές δεν είναι κρυπτοσαδιστής –αν και πολλοί θα διαφωνήσουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλώς κάνει τη δουλειά του.

Ο υπάλληλος της εφορίας ή της τράπεζας που υπογράφει την κατάσχεση κάποιου σπιτιού για 1.000 ευρώ χρέος, θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό στο πείραμα. Γιατί υπακούει.

Ο πολιτικός που υπογράφει το μνημόνιο το οποίο οδηγεί ένα ολόκληρο έθνος στην εξαθλίωση του νεοφιλελευθερισμού θα έφτανε μέχρι τον τελευταίο μοχλό.

Και αυτός υπακούει, σε εντολές πολύ πιο ισχυρές από εκείνες του πειραματιστή με την άσπρη φόρμα. Αν όμως δούμε το πείραμα του Μίλγκραμ από την ανθρωπιστική-ηθική του πλευρά (από την πλευρά του 5% που αρνήθηκε να υπακούσει) θα καταλάβουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος ευθυνών.

http://i2.wp.com/www.antikleidi.com/wp-content/uploads/2012/06/force-mp-gandhi20and20crowd.jpg?resize=320%2C252

Αν σε διατάζουν να κάνεις κάτι που προκαλεί κακό στον άλλον, στο συμπολίτη σου, σε έναν μετανάστη, σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζώο, αλλά αυτό περιπλέκει πολύ τα πράγματα, εφόσον συνεχίζουμε να τρώμε κρέας), πρέπει να αρνηθείς να υπακούσεις. Ακόμα κι αν χάσεις το μπόνους παραγωγικότητας, την προαγωγή, την επανεκλογή, τη δουλειά σου.

Μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να αρνηθούμε να υπακούσουμε στις «μικρές» και καθημερινές εντολές βίας –με τις οποίες οι περισσότεροι ασυνείδητα συμμορφωνόμαστε, μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε μια γενικευμένη και μέχρι τέλους πολιτική, κοινωνική, καταναλωτική ανυπακοή, μόνο όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ως αυτεξούσιοι άνθρωποι και όχι ως ανεύθυνοι υπάλληλοι, μόνο τότε θα μπορέσουμε να γκρεμίσουμε τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού που μας θέλει υπάνθρωπους, υπάκουους και υπόδουλους. Τα υποκείμενα του πειράματος του Μίλγκραμ, οι εθελοντές φοιτητές, μάθαιναν από εκείνον ποιος ήταν ο στόχος του πειράματος.

Μάθαιναν ότι ο «μαθητευόμενος» ήταν ηθοποιός και ότι δεν είχε ποτέ υποστεί ηλεκτροσόκ. Ο Μίλγκραμ το έκανε αυτό για να τους ανακουφίσει, αλλά πέτυχε το ακριβώς αντίθετο.
Αυτοί οι άνθρωποι, ειδικά το 65% που είχε φτάσει ως τον τελευταίο μοχλό, πέρασαν την υπόλοιπη ζωή τους κυνηγημένοι από τις Ερινύες της πράξης τους.

Γιατί συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν τόσο αθώοι και τόσο «καλοί» όσο ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.

Η ΤΑΙΝΙΑ

Στο video* , υπάρχει ένα απόσπασμα από το θρίλερ του Ένρι Bερμέιγ όπως το παρουσίασε στο θρίλερ του, «Επιχείρηση Ίκαρος», γαλλική ταινία του 1979.

Η πλοκή της ταινίας βασίζεται στην δολοφονία Κένεντι και στη μετέπειτα έρευνα.
Η ταινία ξεκινά με τη δολοφονία του Προέδρου Marc Jarry, ο οποίος είναι έτοιμος να ανοίξει για μια δεύτερη θητεία έξι χρόνων.
Ο Υβ Μοντάν υποδύεται έναν δικηγόρο, δημόσιο λειτουργό του κράτους και μέλος της Επιτροπής που είναι επιφορτισμένη με τη διερεύνηση της δολοφονίας (με βάση την Επιτροπή Warren ) αρνείται να συμφωνήσει σε τελικά συμπεράσματα της επιτροπής.

Η δράση λαμβάνει χώρα σε ένα φανταστικό δυτικό κράτος όπου η ομιλούμενη γλώσσα είναι κυρίως Γαλλικά, αλλά τα γερμανικά, τα αγγλικά και τα ισπανικά μιλιούνται, επίσης.
Η θέση αυτού του φανταστικού κράτους, ή ακόμη και η ήπειρος, είναι άγνωστη.

Η δράση της ταινίας παρουσιάζεται μέσα σε μία πρωτεύουσα με σύγχρονα κτίρια, μόνο, όπως η Μπραζίλια. Το πολιτικό καθεστώς είναι προεδρικό, ο πρόεδρος είναι ο Marc Jarry στην αρχή της ταινίας.

Η νέα πόλη Cergy στα βορειοδυτικά προάστια του Παρισιού χρησιμοποιήθηκε ως τόπος γυρισμάτων για την ταινία. Ο πύργος EDF-GDF σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Renzo Moro είναι το κτίριο από το οποίο «έπεσαν» οι πυροβολισμοί που δολοφόνησαν τον πρόεδρο Marc Jarry.

Το παλάτι του κυβερνήτη ήταν ο νομός του Val d’Oise. Η τεράστια αίθουσα που χρησιμοποιείται για τις συνεδριάσεις του συμβουλίου είναι το High Court of Justice.

Η μεγάλη σκηνή του ψυχολογικού πειράματος προς το τέλος της ταινίας, υποτίθεται ότι θα λάβει χώρα στο Πανεπιστήμιο του Laye, στην πραγματικότητα λαμβάνει χώρα στο ESSEC Business School στην Cergy.

Οι δημιουργοί επέλεξαν τη σύγχρονη και καινοτόμο αρχιτεκτονική της νέας πόλης για να αποφευχθεί απεικονίζει κάποια συγκεκριμένη χώρα.
ΒΙΝΤΕΟ

I As In Icarus (1979) Trailer English Subtitles

* I as in Icarus, Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας, παίζουν, Yves Montand as Henri Volney – Michel Etcheverry as Frederic Heiniger Roger Planchon as Prof. David Naggara – Pierre Vernier as Charly Feruda

Mε πληροφορίες απο scholeio.blogspot.com & schizas.com μέσω logiosermis.net

(Περισσότερα για το πείραμα του Μίλγκραμ μπορείτε να διαβάσετε στο υπέροχο βιβλίο της Lauren Slater: «Το κουτί της ψυχής», από τις εκδόσεις Οξύ, μετάφραση Δέσποινα Αλεξανδρή, 2009)

Διαβάστε επίσης:

Το Ψυχολογικό πείραμα του Milgram: Η Ελλάδα υπό καθεστώς υπακοής
http://2.bp.blogspot.com/-YWwqjljSaFI/UeUiwTsXRdI/AAAAAAAABI4/feua5n9uinQ/s200/peirama-milgram.JPG

H υπακοή είναι ένας ψυχολογικός μηχανισμός που συνδέει την ατομική πράξη με την πολιτική σκοπιμότητα.

Είναι η συνδετική δύναμη που δεσμεύει τους ανθρώπους σε συστήματα εξουσίας.

Ακούγεται από στόμα σε στόμα ότι η Ελλάδα έχει καταστεί ένα οικονομικό πείραμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο.

Καθώς κανείς από τους Ευρωπαϊκούς εταίρους δεν έχει αντιμετωπίσει μία παρόμοια κατάσταση τις τελευταίες δεκαετίες, δεν μπορεί να δώσει και μια ξεκάθαρη λύση για το μέλλον της Ελλάδας.

Πίσω όμως από τα δις ευρώ που μνημονεύει το μνημόνιο (chic), τη χρεωκοπία και το κούρεμα του χρέους, βρίσκεται ο Ελληνικός λαός.

Ένας λαός που βρέθηκε ξαφνικά να επωμίζεται όλες τις «αναγκαίες» διαρθρωτικές αλλαγές που συμβαίνουν στην χώρα, επιβαλλόμενες από τις πολιτικές «αυθεντίες» της Ευρώπης και της Ελλάδας.

Ο Ελληνικός λαός «αναγκάζεται» να υπακούσει… ή τον αναγκάζουν μέσω ενός οργανωμένου ψυχολογικού πειράματος;

Πριν αναφερθώ στο πασίγνωστο πείραμα του Stanley Milgram για την υπακοή, αξίζει να ειπωθεί ότι η λέξη «υπακοή» αναφέρεται σε αλλαγή κάτω από άμεση πίεση.

Η πίεση αυτή μπορεί να ασκείται με τιμωρία ή αμοιβή.

Μπορεί να απορρέει από το κύρος αυτού που της ασκεί ή από τις συνθήκες μέσα στις οποίες ζει το άτομο.

Επηρεασμένος από τις φρικαλεότητες της ναζιστικής εποχής και τη συστηματική εξόντωση εκατομμυρίων ανθρώπων στους θαλάμους αερίων, ο Milgram, γράφει για την υπακοή*: »

H υπακοή είναι ένας ψυχολογικός μηχανισμός που συνδέει την ατομική πράξη με την πολιτική σκοπιμότητα.

Είναι η συνδετική δύναμη που δεσμεύει τους ανθρώπους σε συστήματα εξουσίας.

Τα γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας (σ.σ. ΒΠΠ) δείχνουν ότι για πολλούς ανθρώπους η υπακοή είναι μία βαθιά ριζωμένη μορφή συμπεριφοράς, ένα δυνατό ένστικτο που υπερβαίνει την ηθική αγωγή του ατόμου, τα αισθήματα συμπάθειας και γενικά την ηθική του συμπεριφορά».

Ο Milgram σχεδίασε το πείραμα για να δει πόσο θα υπάκουε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ατόμων στις πιέσεις ενός επιστήμονα.

Σαράντα άτομα δείγμα, τυπικοί Αμερικάνοι 20-50 ετών, δέχθηκαν να συμμετάσχουν στο πείραμα.

Ο ρόλος τους, ήταν ρόλος «δασκάλου» που τιμωρεί τον μαθητευόμενο κάνοντάς του ηλεκτροσόκ όταν εκείνος έκανε λάθη.

Το κάθε επιπλέον λάθος συνοδευόταν από την αύξηση της έντασης του ηλεκτροσόκ που γινόταν στον μαθητή.

Αυτό που αναζητούσε ο Milgram ήταν, σε ποια ένταση του ηλεκτροσόκ θα έπαυε να υπακούει ο «δάσκαλος» στις πιέσεις του επιστήμονα να συνεχίσει.

Από τα 40 άτομα του δείγματος, τα 14 δεν υπάκουσαν στο πείραμα και σταμάτησαν νωρίς.

Τα υπόλοιπα 26 υπάκουσαν και έφτασαν στο δυνατότερο ηλεκτροσόκ.

Πολλά από τα υπάκουα άτομα αναστέναζαν με ανακούφιση όταν ο επιστήμονας τους σταμάτησε, άλλα ζάρωναν τα φρύδια τους, κάποια κουνούσαν το κεφάλι τους λυπημένα και μερικά παρέμεναν ήρεμα σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Το πείραμα έδωσε το πρωτοφανές εύρημα της απόλυτης δύναμης της υπακοής.

Τα 26 άτομα εγκατέλειψαν την ηθική τους συμπεριφορά (της μη βλάβης δηλ. άλλου ατόμου) και ακολούθησαν τις οδηγίες ενός προσώπου κύρους που δεν είχε ειδική εξουσία να επιβάλλει τις διαταγές του.

Ακόμα και αν δεν υπάκουαν στο πρόσωπο αυτό, δεν θα έχαναν τα χρήματά τους ούτε θα ακολουθούσε τιμωρία.

Οι αντιδράσεις τους έδειχναν ότι χαρακτηρίζονταν από άγχος και απογοήτευση κατά τη διάρκεια του πειράματος.

Όμως η πλειονότητα συνέχισε το πείραμα μέχρι τέλους.

Η υπακοή μπορεί να διαπαιδαγωγεί και να οδηγήσει σε φιλανθρωπικές πράξεις ή μπορεί να οδηγήσει και σε καταστροφικές ενέργειες.

Υψηλή υπακοή παρουσιάζεται όταν απαντώνται συγκεκριμένοι παράγοντες.

Ας τολμήσουμε να κάνουμε μία σύνδεση των παραμέτρων του πειράματος του Milgram, με την Ελληνική πραγματικότητα:

– Το κύρος του επιστήμονα που «πιέζει» για υπακοή.

Ειδικότερα αν έχει το κύρος ενός μεγάλου οικονομικού οργανισμού όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ή η Ευρωπαϊκή Ένωση ή η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

– Επίσης, αν το πείραμα έχει σχεδιαστεί για έναν πολύ σοβαρό λόγο, όπως η σωτηρία της Ελλάδας από το υπέρογκο δημόσιο χρέος και η επαναφορά της στις αγορές. Τότε η υπακοή έχει υψηλά αποτελέσματα.

– Ένας ακόμα λόγος είναι η εθελοντική υποταγή του θύματος στο σύστημα του ερευνητή, όπως για παράδειγμα το «βάζω πλάτη» ως σύνθημα υπακοής του Ελληνικού λαού για να πετύχει το σχέδιο σωτηρίας, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει παρουσιαστεί κάποια συστηματική και οργανωμένη διαμαρτυρία.

– Η πληρωμή του «δασκάλου» είναι δεδομένη, ασχέτως αποτελέσματος υπακοής του αντικειμένου, όπως η βέβαιη παραμονή του ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση χωρίς να χρειάζεται να γίνουν εκλογές, όπου η αποφυγή τους προβάλλεται, από ΜΜΕ και λοιπά μέσα, ωφέλιμη για την χώρα, πέραν της προστασίας από τους ευρωπαϊκούς εταίρους.

– Ο επιστήμονας διαβεβαίωνε ότι τα ηλεκτροσόκ που υπέστησαν τα αντικείμενα είναι επώδυνα αλλά όχι μοιραία, όπως ακριβώς γίνεται με τα μέτρα που συνεχώς ανακοινώνονται. Επώδυνα αλλά αναγκαία για να ορθοποδήσει η Ελληνική οικονομία.

-Μέχρι το τελευταίο επίπεδο του ηλεκτροσόκ, το θύμα δεχόταν να απαντά, ερμηνευμένο ως θέληση του να συμμετάσχει. Κάτι παρόμοιο γίνεται και με την πλειονότητα του ελληνικού λαού, που δέχεται όλα αυτά τα μέτρα που του επιβάλλονται και συνεχίζει να πληρώνει, πέραν ελάχιστων εξαιρέσεων.

Είναι δύσκολο να πει κάποιος ότι το πείραμα του Milgram εφαρμόζεται στη χώρα.

Θα ήταν αρρωστημένο.

Παρ” όλα αυτά, κάνοντας μερικούς συνειρμούς, δεν μπορούν να παραγνωριστούν οι αιτίες που προκαλούν την υψηλή υπακοή με τις υπάρχουσες συνθήκες.

1. Το κύρος του επιστήμονα ή την θέση που βρίσκεται στην κοινωνική ιεραρχία στον οποίον πρέπει να υπακούσει το υποκείμενο.

2. Την αμοιβή που θα έχει υπακούοντας στον επιστήμονα

3. Τις αναγκαστικές συνθήκες μίας κατάστασης.

Αν κάποιος κοιτάξει πίσω από τα γεγονότα που συμβαίνουν στο εδώ και τώρα, ίσως διακρίνει μία διαφορετική κοινωνική πραγματικότητα από αυτήν που παρουσιάζεται.

«Το Eλληνικό πείραμα»:

Η πίεση με τον τρόπο που επιβάλλεται από τους φορείς κύρους όπως ΔΝΤ, ΕΚΤ, ΕΕ (επιστήμονας) αναγκάζει την ελληνική κυβέρνηση (δάσκαλος) με «αμοιβή» τη σωτηρία της Ελλάδας και του Ελληνικού λαού, να φτάσει στο μέγιστο βαθμό ηλεκτροσόκ του ελληνικού λαού (θύμα), υπό το φάσμα των «λαθών» (μη καταβολή φόρων κτλ) του αλλά και των αναγκαστικών συνθηκών που έχουν επέλθει, λόγω μεγάλου δημόσιου χρέους.

ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ ΠΡΙΝ ΓΙΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ;

(το κείμενο δημοσιεύθηκε και στο vimablogs.gr)

Χαράλαμπος Παν. Πίσχος, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής sinaisthisi.gr
Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013

http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2013/07/milgram.html

http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2016/03/milgram.html

ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΙΑΓΙΑ

Μοιραστείτε το!

3 comments to Ένα πολύ ωραίο θέμα. Είναι γεγονός ότι είμαστε ένα παγκόσμιο πείραμα μέσα στα σχέδια εφαρμογής της Νέας Τάξης.

  • Σου έλεγα, κι εγώ, Ελ λάαε, πως δε γίνονται σωσίβια τα κουρέλια….. και με έφτυνες….!

    …..Ντιχταρντά — ντιχταρντό…..
    να σε βλέπω στο ‘’χορό’’….,
    ντουμπουρντού — ντουμπουρντού…..
    να ψοφάς…., γυφτομαϊμού….!

    Το κορμάκι σου το σέρνουν….,
    την ψυχούλα σου τη γδέρνουν….,
    ήθελές ‘τα….. κι έπαθές ‘τα….,
    ‘’κι από πάν’’ ζητάς και ρέστα….!

    Μούρλια έκατσες στο ‘’λούκι’’….,
    να, ‘’παλούκι σε παλούκι’’….,
    άει…., ρε ‘’γέννα της Αβύσσου’’….,
    βρες μία θηλιά….. και πνίξου….!…..

    …..Ε…., ναι…., μαϊμού ψωρόκωλη….,
    αυτό που ζεις σ’ αξίζει….,
    το να ‘σαι αντικείμενο
    που Κύριος τ’ ορίζει….!

    Σου λέγαν, πάντοτε, σοφοί….:
    «…..στα ‘’λούκια’’….. τα ‘’παλούκια’’….!»….,
    μα, εσύ, εκεί…., Υποταγή….,
    μαζόχα στα χαστούκια….!

    Γι’ αυτό….. μην καταράζεσαι
    ‘’θεούς’’…., σε σένα πες ‘τα….,
    αυτό που ζεις….. το διάλεξες….,
    μαϊμού…., πάρε τα ρέστα….!

    ….: Στέργιος (Αλέξανδρος)

  • Έλληνίδες Έλληνες σε κάθε εποχή όλοι το ίδιο σου λένε εσύ γιατί δεν το καταλαβαίνεις ; ; ;

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι.
    Σωκράτης ( 469-399 π.Χ. , ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ )
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    Gustave Le Bon
    Η Ψυχή των Φυλών
    Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

    http://3.bp.blogspot.com/-aEsvmasTrSQ/VAmsphE-OaI/AAAAAAAA2QU/uxTndY5MMrk/s1600/Gustave_Le_Bon.jpg
    Του Γουσταύου Λε Μπον* (1841 – 1931)
    Η ταξινόμηση των ειδών στηρίζεται, από τους φυσιοδίφες, σε αποδεδειγμένα ανατομικά χαρακτηριστικά,
    τα οποία αναπαράγονται κανονικώς και μονίμως βάσει της κληρονομικότητας.
    Είναι γνωστό πλέον σήμερα,
    ότι τα διάφορα χαρακτηριστικά μεταβάλλονται βραδέως με την κληρονομική συσσώρευση αδιόρατων μεταβολών,
    εάν δε αποβλέψουμε σε βραχέα χρονικά διαστήματα, μπορούμε να πούμε πως τα είδη είναι αμετάβλητα.
    Η εφαρμογή των μεθόδων ταξινομήσεως των φυσιοδιφών, στον άνθρωπο,
    κατέστησε δυνατό τον καταρτισμό ενός αριθμού, καθορισμένων ανθρωπίνων τύπων,
    βάσει σαφέστατων ανατομικών χαρακτηριστικών,
    όπως είναι το χρώμα του δέρματος, η μορφή και η χωρητικότητα του κρανίου.
    Βάσει αυτής της διακρίσεως έχει αποδειχθεί ότι το ανθρώπινο γένος περιλαμβάνει πολλά είδη,
    ευκρινώς διαχωρισμένα μεταξύ τους και πιθανότατα το εντελώς καθένα διαφορετικής καταγωγής.
    http://2.bp.blogspot.com/-aLVV-yTD7mU/VAmso5eJPnI/AAAAAAAA2Qg/7JUqYrtFaBM/s1600/Asiatiska_folk%2C_Nordisk_familjebok.jpg

    Ελλείψει των ανατομικών χαρακτηριστικών, θέλησαν μερικοί να στηριχθούν, σε διάφορα στοιχεία όπως είναι η γλώσσα, οι δοξασίες και τα πολιτικά συμπλέγματα, όταν επρόκειτο να ταξινομήσουν κάποιους λαούς.
    Αλλά τέτοιου είδους ταξινομήσεις λίγο αντέχουν στον έλεγχο.
    Όμως οι βάσεις ταξινομήσεως που δεν μας παραχωρούνται από τα ανατομικά χαρακτηριστικά, την γλώσσα,
    το περιβάλλον και τα πολιτικά συμπλέγματα, μας δίδονται από την Ψυχολογία.
    Η Ψυχολογία μας αποδεικνύει ότι πίσω από τους θεσμούς, τις τέχνες, τις δοξασίες και τις πολιτικές ανατροπές κάθε λαού ευρίσκονται κάποια ηθικά και διανοητικά χαρακτηριστικά, απ’ όπου προέρχεται η ανοδική πορεία αυτού του λαού.
    Το σύνολο δε των χαρακτηριστικών αυτών, αποτελεί αυτό που έχει ονομασθεί Ψυχή τής Φυλής.

    Κάθε φυλή έχει μια πνευματική, διανοητική σύνθεση (ιδιοσυστασία) τόσο μόνιμη, όσο μόνιμη είναι και η «διατομική» πνευματική ιδιοσυστασία.

    Το ότι η διανοητική σύνθεση μιας φυλής σχετίζεται με κάποια ιδιαίτερη κατασκευή του εγκεφάλου, δεν υπάρχει αμφιβολία.

    Όμως επειδή η επιστήμη δεν είναι επαρκώς προηγμένη για να μας δείξει την ιδιαίτερη αυτή κατασκευή, δεν μπορούμε να την λάβουμε σαν βάση.

    Τα ηθικά και διανοητικά χαρακτηριστικά, τα όποια και τα δύο μαζί αποτελούν την ψυχή του λαού, εκπροσωπούν την σύνθεση όλου του παρελθόντος, την κληρονομιά όλων των προγόνων του και τα κίνητρα της διαγωγής του.

    Και βέβαια οι χαρακτήρες αυτοί φαίνονται πολύ μεταβλητοί στα άτομα της ίδιας ομοφυλίας,
    η παρατήρηση όμως αποδεικνύει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ατόμων της ίδιας φυλής έχει πάντοτε ένα σύνολο κοινών ψυχολογικών χαρακτηριστικών,
    τα όποια είναι τόσο μόνιμα όσο και τα ανατομικά χαρακτηριστικά, τα οποία καθιστούν δυνατή την ταξινόμηση των ειδών.
    Όπως δε και τα ατομικά, έτσι και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά αναπαράγονται βάσει της κληρονομικότητας ευσταθώς και κανονικώς.
    Το σύνολο των ψυχολογικών αυτών στοιχείων, τα οποία είναι ευδιάκριτα σε κάθε άτομο της φυλής, αποτελεί εκείνο που ονομάζεται εθνικός χαρακτήρας.
    Το σύνολο δε αυτών των στοιχείων διαμορφώνει τον μέσο τύπο κάθε λαού.
    http://redskywarning.blogspot.gr/2014/09/gustave-le-bon.html

    http://4.bp.blogspot.com/-y04DIverx-0/VAmspQhOCfI/AAAAAAAA2QQ/PrQZvRTJFns/s1600/greek-dances-neworleans-com.jpg

    Όταν επισκεπτόμαστε κάποιον ξένο λαό, οι μόνοι χαρακτήρες πού βλέπομε – διότι είναι αυτοί που συνεχώς και κατ’ επανάληψη παρατηρούμε – είναι οι κοινοί χαρακτήρες όλων των κατοίκων αυτής της χώρας.
    Αλλά όχι μόνον μπορούμε να διακρίνουμε εκ πρώτης όψεως τον Άγγλο, τον Ισπανό, τον Ιταλό, αλλά ξέρομε και πολύ καλά μάλιστα να τους «προσάψουμε» ορισμένα ηθικά και διανοητικά χαρακτηριστικά, τα οποία ακριβώς είναι τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της κάθε φυλής.
    Αυτή η ταυτότητα που ανευρίσκουμε στην διανοητική, πνευματική ιδιοσύνθεση (ιδιοσυστασία) της πλειοψηφίας των ατόμων της φυλής αυτής, έχει σαν αιτία φυσιολογικούς και απλούστατους λόγους.
    Και πράγματι, κάθε άτομο δεν είναι μόνο ένα προϊόν των άμεσων γονέων του, αλλά αποτελεί συγχρόνως και προϊόν της ίδιας της φυλής, δηλ. όλης της σειράς των ανιόντων αυτού του ατόμου.
    Ο επιφανής οικονομολόγος Κ. Cheysson, υπολόγισε ότι στην Γαλλία, με λόγο τριών γενεών κατά αιώνα, κάθε Γάλλος θα έχει μέσα στις φλέβες του το αίμα είκοσι τουλάχιστον εκατομμυρίων του έτους 1000.
    «Ώστε όλοι οι κάτοικοι που κατοικούν στην ίδια περιοχή, στην ίδια επαρχία, έχουν αναγκαία κοινούς προγόνους, είναι πλασμένοι απ’ τον ίδιο πηλό, έχουν το ίδιο αποτύπωμα και συνεχώς επαναφέρονται στον «μέσο τύπο», σκλάβοι σε μια μεγάλη και βαριά αλυσίδα, της οποίας είναι οι τελευταίοι κρίκοι.

    Είμαστε ταυτόχρονα παιδιά των γονέων μας αλλά και της δικής μας φυλής και δεν είναι μόνον το συναίσθημα, είναι ακόμα περισσότερο η φυσιολογία και η κληρονομικότητα,

    που κάνουν την πατρίδα να είναι

    μια δεύτερη μητέρα για μας.

    http://2.bp.blogspot.com/-2DnkdWD7QKE/VAmsfMAzZuI/AAAAAAAA2QA/45GpjSTgQmo/s1600/celts.JPG

    Εάν κανείς ήθελε να συνοψίσει τις επιδράσεις στις όποιες υπόκειται το άτομο και οι οποίες διευθύνουν, δημιουργούν την διαγωγή του, θα μπορούσε να πει ότι αυτές είναι τριών ειδών.
    Στο πρώτο είδος, που είναι και η πιο ενδιαφέρουσα, ανήκει η επίδραση των προγόνων.
    Στο δεύτερο είδος ανήκει η επίδραση των συγγενών.
    Στο τρίτο είδος, θεωρούμενη σαν η πιο ισχυρή,
    αλλά στην πραγματικότητα κατά πολύ ασθενέστερη, ανήκει η επίδραση του περιβάλλοντος.
    Το περιβάλλον απ’ όπου προέρχονται διάφορες φυσικές και ηθικές επιδράσεις – και στις οποίες υπόκειται ο άνθρωπος σε όλη του την ζωή, ιδιαίτερα μάλιστα στον καιρό της διαπαιδαγωγήσεώς του – δεν παράγει παρά μόνον παραλλαγές, οι οποίες είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό ανίσχυρες.
    Και στην πραγματικότητα δεν επενεργούν, παρά μόνον οσάκις συσσωρεύσεις από την κληρονομικότητα, λειτουργούν για πολύ χρόνο προς την ίδια κατεύθυνση.
    ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ ’ ΟΛΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ.
    Ουσιαστικά η ψυχή αυτή είναι αόρατη αλλά γίνεται ορατή από τις ενέργειες, αφού στην πραγματικότητα αυτή κατευθύνει όλη την ανοδική πορεία τού λαού.

    Από το βιβλίο «Νόμοι Εξελίξεως των Φυλών», (εκδόσεις Ελεύθερη Σκέψις, 1985, 2014)

    http://1.bp.blogspot.com/-4ErLLHLTxGc/VAmsyHgA8yI/AAAAAAAA2Qw/3komuLVzzWU/s1600/220px-Picture_of_Le_Bon.jpg

    *Ο Γουσταύος Λε Μπον ήταν Γάλλος επιστήμονας και ερευνητής. Ιατρός, ψυχολόγος, κοινωνιολόγος, ιστορικός, αρχαιολόγος , εθνολόγος, γνωστός κυρίως, τουλάχιστον στην Ελλάδα, από το έργο του «Η Ψυχολογία των Μαζών» (ή «η ψυχολογία του όχλου»).
    Γεννήθηκε στο Nogent-le-Rotrou της βόρειας Γαλλίας στις 7 Μαΐου του 1841 και πέθανε στο προάστιο Marnes-la-Coquette του Παρισιού στις 13 Δεκεμβρίου του 1931 σε ηλικία 90 ετών.
    Ταξίδεψε για είκοσι τουλάχιστον έτη (1860-1880) στην Ευρώπη, την Ασία και την Βόρεια Αφρική. Τα πορίσματά του, σε καθέναν από τους πιο πάνω επιστημονικούς τομείς, με τους οποίους ασχολήθηκε, βασίζονται απόλυτα στις έρευνές του, στην επιστημονική απόδειξη και χαρακτηρίζονται από απόλυτη αντικειμενικότητα.
    Μελέτησε κυρίως την συμπεριφορά της μάζας, και, με βάση την ψυχολογία της, ανέλυσε διάφορα ιστορικά και πολιτικά γεγονότα. Τα συμπεράσματα των ερευνών του ήταν αντίθετα στις κρατούσες – τότε και τώρα- θεωρίες και δοξασίες περί ισότητας των ανθρώπων και των φυλών, ειρήνης, αδελφότητας. Κατέδειξε, όχι μόνο τον αντιεπιστημονικό χαρακτήρα των θεωριών αυτών, ως αντίθετων προς την πραγματικότητα, αλλά και τα ολέθρια αποτελέσματά τους, όταν επικρατούν.

    http://2.bp.blogspot.com/-NEUvtOrwimg/VAmsf1Pq66I/AAAAAAAA2QE/uVLSNjswNY0/s1600/crowd-gustave-le-bon.jpg

    Για τον Λε Μπον η μάζα στερείται ικανότητας λογικής σκέψης και κριτικής, εύκολα χειραγωγείται, παρασύρεται, παραπλανάται, υποχωρεί και ενδίδει.
    Αν στην μάζα δοθεί ηγετικός ρόλος και εξουσία, μπορεί να καταστρέψει τον πολιτισμό.
    Παρ’ όλα αυτά και όπως αναφέρει στην Ψυχολογία των Μαζών «οι μάζες μπορούν κάποτε να γίνουν ηρωικές- όταν συνασπίζονται εν όψει ενός κοινού κινδύνου».

    Ο Λε Μπον πίστεψε στην φυλετική ψυχή και στην κατηγοριοποίηση των φυλών, ανάλογα με την ικανότητά τους να παράγουν πολιτισμό.

    Η διάκριση των φυλών, σύμφωνα με αυτό το κριτήριο, ουδόλως σημαίνει ότι, κάποιες θα έπρεπε να εξαφανιστούν.

    Αντίθετα, πίστεψε στην αναγκαιότητα διατήρησης των φυλών στο δικό τους φυσικό περιβάλλον, με τα δικά τους ήθη και έθιμα, θεωρώντας ότι, κατ’ αυτόν τον τρόπο, προστατεύονται και διασφαλίζουν την συνέχειά τους.

    Απέδειξε, με παραδείγματα, την καταστρεπτική επίδραση της διαπαιδαγώγησης με το ευρωπαϊκό πνεύμα, φυλών και λαών της Ασίας και Αφρικής.

    http://redskywarning.blogspot.gr/2014/09/gustave-le-bon.html

    ………………………………………………………….

    ΑΧ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

    ΑΧ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΤΕ ΓΙΑ ΣΕΝΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΒΙΟΛΙ ΤΟΥ ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ

    Ο ΜΕΓΑΛΟΔΥΝΑΜΟΣ………………!

    ΤΟΝ ΔΟΞΑΖΩ. ! ! !

    Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΙΑΓΙΑ

  • Αν δεν απαλλαγούμε

    από την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς

    άσπρη μέρα δεν θα δούμε…

    Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2016

    http://4.bp.blogspot.com/–WEN1Pm0wpw/VpknMb3hktI/AAAAAAAA-9w/AjvYjSRt9is/s400/assets_LARGE_t_420_53469748.JPG

    “Τόσα χρόνια την ταΐζαμε και τώρα έχει γίνει ασήκωτη”

    Σκεφτόμουν, έστω και ετεροχρονισμένα, να πω κάποιες “ευχές” στους αναγνώστες του ΚΟ, για το νέο έτος, αλλά όλο το ανέβαλα, και τελικά, αυτό που βγαίνει είναι κάποιες εντελώς ανάκατες και μπουρδουκλωμένες σκέψεις.
    (Τουλάχιστον είναι σκέψεις).

    Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι καλός στα «χρόνια πολλά», «καλή χρονιά» και τα λοιπά. Σπανιότατα δε να στείλω καμία ευχή μέσω διαδικτύου. Δεν είμαι γενικά, πολύ των ευχών. Με τις ευχές δεν γίνεται τίποτα. Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει έμφυτη η ελπίδα στον άνθρωπο ότι «δεν μπορεί, θα πάει καλύτερα η χρονιά» ή «ίσως πάει καλύτερα η χρονιά» ή «μακάρι να πάει καλύτερα η χρονιά».

    Οι Έλληνες όμως, λέει, είναι απογοητευμένοι.

    Οι πιο απογοητευμένοι της Ευρώπης.

    Έτσι μας λένε οι έρευνες που δημοσιεύονται κατά καιρούς και μάλιστα σε συστημικά έντυπα.

    Φυσικά, η αιτία της απογοήτευσης αυτής επικεντρώνεται αποκλειστικά σε οικονομικής φύσεως ζητήματα.

    Μισθοί, συντάξεις, ένφια, «τι θα γίνει;», «που πάμε;»κλπ.

    Για αυτό ο σύγχρονος Έλληνας δηλώνει «απογοητευμένος» με την κυβέρνηση Σανέλ.

    Άλλα περίμενε, αλλά «προδόθηκε».

    Τραγικό.

    Ένας συνηθισμένος ‘homo economicus’ στα όρια της κατάθλιψης.

    Δεν υποτιμώ το θέμα το οικονομικό, ως σημαντικό παράγοντα επιβάρυνσης της ψυχικής μας υγείας. Άλλωστε, στο ίδιο καζάνι βράζουμε όλοι. Αλλά…

    Την ίδια ώρα πεθαίνουμε σαν λαός μέρα με την μέρα.

    Πεθαίνουμε πολιτιστικά και βιολογικά.

    Για την ακρίβεια αυτοκτονούμε.

    Ελάχιστοι ενδιαφέρονται.

    Το αν θα σβήσουμε τελικά, θα οφείλεται σε εμάς.

    Ή τουλάχιστον στην συντριπτική πλειοψηφία των εμάς.

    ΒΙΝΤΕΟ

    Η Ελλάδα Πεθαίνει«Το βλέμμα του Οδυσσέα»Θ.Βέγγος

    https://www.youtube.com/watch?v=2RON0ThKExI

    Δημοσιεύτηκε στις 31 Μαρ 2012

    Η Ελλάδα πεθαίνει. Πεθαίνουμε σα λαός.

    Κάναμε τον κύκλο μας, δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια, ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα.

    Και πεθαίνουμε….

    Αλλά αν είναι να πεθάνει η Ελλάδα, να πεθάνει γρήγορα.

    Γιατί η αγωνία κρατάει πολύ και κάνει πολύ θόρυβο.

    Η Ελλάδα Πεθαίνει«Το βλέμμα του Οδυσσέα»Θ.Βέγγος-Θεόδωρου Αγγελόπουλου-Thanasis Veggos of Theo Aggelopoulos “Ulysses/Gaze” (1995)

    Σαν λαός είμαστε παραπονιάρης.

    Πάντα κάποιος υπάρχει να τα βάλουμε μαζί του. Να του τα φορτώσουμε. Να τον μουντζώσουμε.

    Και από την άλλη περιμένουμε κάποιον να μας «σώσει».

    Μέχρι να μας βυθίσει κι εκείνος ακόμα πιο βαθιά στα τάρταρα.

    Και μετά πάλι από την αρχή.

    Είτε ψάχνουμε για άλλον «σωτήρα», είτε συγχωρούμε αυτόν που μας έστειλε στα τάρταρα και τον ξαναεμπιστευόμαστε.

    Υπάρχουν κι εκείνοι που λένε «έλα μωρέ, όλοι ίδιοι είναι» και «εμένα δεν με νοιάζει τίποτα».

    Δηλώνουν με καύχηση ότι δεν ψηφίζουν κανέναν, πετάνε καμιά βρισιά και τελειώνουν.

    Ή έτσι νομίζουν.

    Με αυτά και με αυτά βαδίζουμε με πιο γοργά βήματα στον βιολογικό μας θάνατο.

    http://1.bp.blogspot.com/-ljoaybmUoBM/VpUsQUuJFsI/AAAAAAAA-6k/z26U2CQ9SdA/s400/%25CF%2583%25CF%2585%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B6%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25BF%25CE%25B9.jpg

    – “Λες να μας πιστέψουν ότι είμαστε αριστεροί επαναστάτες;” – “Εμ, το κόκκινο χαλί τι το βάλαμε;” – “Δεν είναι κόκκινο. Ροζ μου φαίνεται”. – “Το ίδιο είναι..”

    Οι Έλληνες γερνάνε.

    Οι Έλληνες ξεχνάνε.

    Οι Έλληνες σηκώνονται και φεύγουν από την πατρίδα.

    Οι Έλληνες πάνε και ψηφίζουν τα πολιτικά ζόμπι για «κάτι καλύτερο».

    Τους ρίχνουν στο τάφο ζωντανούς και φιλάνε το χέρι του νεκροθάφτη τους.

    Τους δουλεύουν, τους πουλάνε παραμύθια και το χαίρονται.

    Τους παρουσιάζονται χωρίς γραβάτες, τους πετάνε και κανά «αριστερό» τσιτάτο και τους βλέπουν ως «Τσε».

    Βλέπουν τις Σίες και τις Τασίες και δεν τους πιάνει εμετός (για τις δηλώσεις τους).

    Τους κατακλέβουν και το λένε «δημοκρατία».

    Εξασκούν πάνω τους την πιο αισχρή προπαγάνδα και δεν αντιδρούν καθόλου.

    Δεν εμπιστεύονται, λέει, την τηλεόραση, αλλά στρογγυλοκάθονται μπροστά της σαν χαχόλοι.

    Δεν εμπιστεύονται, λέει, τους δημοσιογράφους, αλλά άμα τους ρωτήσεις, η άποψή τους είναι ίδια και απαράλλαχτη με εκείνων.

    Τους προσβάλλουν την μνήμη, τους αλλοιώνουν την ιστορία, τους τσαλαπάτανε την θρησκεία και το λένε «πρόοδο».

    Τους φλομώνουν στα τουρκοσήριαλ και στις μαντήλες και παίρνουν πόζα μπροστά στην τιβί.

    Βλέπουν τις ορδές των εισβολέων και τους πιάνει ο «ανθρωπισμός».

    Οι ιαχές «αλλαχακμπάρ» έφτασαν ήδη στις πόρτες τους και τους πιάνει ο «χριστιανισμός».

    Γίνανε πάλι ραγιάδες και το λένε «ανεκτικότητα».

    Γίνανε γενίτσαροι και το λένε «αντιφασισμό».

    Κλαυσίγελως.

    Παιδεία στην υπηρεσία ενός άγριου ανθελληνισμού και αποχριστιανισμού, ανελέητη κατήχηση της νεολαίας στο δόγμα του πολυπολιτισμού και του “αντιρατσισμού”

    (“τι έκθεση γράψατε παιδί μου σήμερα;” “Για τον ρατσισμό μπαμπά”. “Πάααλι;”),

    εμετική προπαγάνδα, ειδήσεις βγαλμένες από την Ρουμανία του Τσαουσέσκου,

    απροκάλυπτο ανθελληνικό μίσος, σύμφωνα συμβίωσης,

    κουλτούρα μίσους κατά της οικογένειας και των Φύλων,

    “αντιρατσιστικοί” ανθελληνικοί νόμοι,

    ελληνοποιήσεις αλλόφυλων,

    “το Αιγαίο δεν έχει σύνορα”,

    γιουσουφισμός σε όλα τα εθνικά ζητήματα,

    τόσα και τόσα άλλα, δεν ήρθαν τυχαία.

    Ούτε βέβαια φταίει ο Alexis και όλη η κακομούτσουνη παρέα των αριστερών φραγκάτων,

    των “limousine liberals” που λένε στην Αμερική,

    οι οποίοι δήθεν, πολεμάνε το “νεοφιλελευθερισμό” (!!).

    Ούτε και θα φύγουν αν έρθουν τα μπλε ζόμπι.

    Χρόνο με τον χρόνο σε αυτόν εδώ τον τόπο άφησαν να υπάρχει,

    να μεγαλώνει και να παχαίνει,

    αυτό το τέρας που θα μας φάει όλους στο τέλος.

    Λέγεται ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς.

    Είναι το όνειρο του Γκράμσι που έχει από καιρό γίνει πραγματικότητα.

    «Δεξιές» κυβερνήσεις, όχι μόνο το άφησαν να κινείται ελεύθερα ανάμεσά μας,

    αλλά το χάιδευαν και το τάιζαν.

    Τώρα πάχυνε, τώρα γιγαντώθηκε,

    τώρα είναι πανίσχυρο και κονιορτοποιεί τα πάντα.

    Αυτό που ζούμε είναι

    η πλήρης επικράτηση της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς

    και ο θρίαμβος του πολιτιστικού μαρξισμού.

    Αργά για δάκρυα.

    http://3.bp.blogspot.com/-7kyOrjd22u0/VpknHsp8_jI/AAAAAAAA-9s/t_G90mIXKUw/s400/media_n%2B%25283%2529.jpg

    Αναρωτήθηκες γιατί όλοι οι δημοσιογράφοι που αποφασίζουν να σε “ενημερώσουν”

    προέρχονται από την αριστερά;

    Ή οι ελάχιστοι που δεν προέρχονται,

    ποτέ τους δεν συγκρούστηκαν ή ποτέ τους δεν αμφισβήτησαν την αριστερά;

    Αναρωτήθηκες γιατί όλοι τους λένε τα ΙΔΙΑ πράγματα;

    Γιατί έχουν την ΙΔΙΑ ατζέντα σε όλα τα θέματα;

    Γιατί περνάνε την ΙΔΙΑ γραμμή;

    Αναρωτήθηκες γιατί θεωρούν το κουκουέ «δημοκρατικό» κόμμα;

    Γιατί το εντάσσουν στο “συνταγματικό τόξο”;

    Γιατί ποτέ δεν έκαναν σε έναν εκπρόσωπό του «ενοχλητικές» ερωτήσεις;

    Γιατί οι κομμουνιστές και οι αριστεροί είναι πάντα «θύματα»;

    Ποτέ θύτες;

    Ποτέ εγκληματίες;

    Γιατί ποτέ δεν άκουσες για τα θύματα των αριστερών;

    Γιατί δεν σου είπαν για αριστερά «τάγματα εφόδου»;

    Για Έλληνες και μάλιστα ανήλικους,

    που χτυπήθηκαν βάναυσα επειδή φορούσαν μια μπλούζα με την ελληνική σημαία;

    Αναρωτήθηκες γιατί ποτέ δεν είδες την «ΕΛΕΝΗ» του Γκατζογιάννη στην τηλεόραση;

    Γιατί όλες οι ταινίες και οι τηλεοπτικές σειρές

    παρουσιάζουν την μια πλευρά του νομίσματος;

    Γιατί η θεματολογία τους είναι ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΗ;

    (οι σχεδόν «άγιοι» μετανάστες – πρόσφυγες και οι κακοί «ρατσιστές» Έλληνες,

    οι επίσης «άγιοι» ομοφυλόφιλοι, γελοίοι στημένοι διάλογοι με πανομοιότυπα αριστερά

    κλισέ, με μια ισχυρή δόση παρωχημένου φεμινισμού και μνημών «εμφυλίου»

    και τέλος ολίγον κουλτουρέ ύφος με κάμποσα μπινελίκια).

    Αναρωτήθηκες γιατί η Εκκλησία (στην πλειοψηφία της)

    χαριεντίζεται με άθεους και εισηγητές αντιχριστιανικών νομοθεσιών

    και πρακτικών;

    Γιατί έκλινε επ’ αριστερά και δεν κουνιέται;

    Αναρωτήθηκες γιατί έχουν λυσσάξει να προωθήσουν την ομοφυλοφιλία;

    Και μάλιστα στα σχολεία;

    Ξέρεις δύστυχε Έλληνα ότι μετά τα σύμφωνα συμβίωσης ακολουθεί ο «γάμος» και η υιοθεσία παιδιών;

    Ξέρεις ότι ακολουθεί η διαγραφή

    των όρων «πατέρας» – «μητέρα»

    και εν συνεχεία «αγόρι» – «κορίτσι» και «άνδρας» – «γυναίκα».

    Ξέρεις ότι θα σε θεωρούν “φασίστα” (επισήμως)

    αν πεις ότι η οικογένεια γίνεται με έναν μπαμπά και μία μαμά;

    Ότι μια φωτογραφία ή μια παιδική ζωγραφιά που θα απεικονίζει την “παραδοσιακή”

    οικογένεια θα θεωρείται “ομοφοβική” και “ακατάλληλη”;

    Ότι το κράτος θα διδάσκει το παιδί σου ότι “το φύλο το επιλέγεις”;

    Νομίζεις ότι αυτά δεν θα γίνουν ποτέ;

    Ότι γίνονται σε άλλα κράτη, αλλά εμείς εδώ δεν τα σηκώνουμε;

    Που ζεις;

    Δεν βλέπεις;

    Όλα τα σηκώνουμε και ακόμα χειρότερα θα έρθουν…

    http://1.bp.blogspot.com/-rFV5ENWxlIY/Vpkrr4gwvHI/AAAAAAAA–U/8IiZ2JXAvOM/s1600/Palio-anagnvn.jpg
    “Ποτέ – ξανά – φασισμός”…

    Ας επανέλθω στο θέμα μας.

    Ο Γκράμσι κατάλαβε ότι η ηγεμονία της αριστεράς θα επιτευχθεί όταν αυτή καταλάβει

    κάθε «θεσμικό όργανο»

    (Παιδεία, Τύπο, τηλεόραση, «ανθρωπιστικές» οργανώσεις ακόμα και Εκκλησία)

    και αρχίζει να περνάει τις δικές της θεωρίες και αξίες, τις οποίες οι μάζες θα δεχτούν

    με τεράστια ευκολία αφού θα έχει ήδη δημιουργηθεί το κατάλληλο ιδεολογικό έδαφος.

    Πολλοί νομίζουν ότι οι ελληνόφωνες μάζες είναι «συντηρητικές».

    Χα!

    Στην πλειοψηφία τους είναι ένα στρωμένο χαλί

    που περνάει από πάνω του με μεγάλη ευκολία η ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς.

    Ό,τι θέμα έχει η αριστερή νεοταξική ατζέντα έχει ήδη περάσει ή πρόκειται να περάσει,

    «χωρίς να ανοίξει ρουθούνι».

    Τόσα χρόνια και κυρίως μετά την «μεταπολίτευση»,

    και την επέλαση της κομματοκρατίας – κλεπτοκρατίας,

    έχει γίνει μια βαθιά και μεθοδευμένη δουλειά στις συνειδήσεις των νεοελλήνων,

    ώστε πλέον η κατάσταση μοιάζει μη αναστρέψιμη.

    Δεν το καταλάβαμε,

    αλλά όλοι και όλα δούλευαν

    για να αποδεχτούμε αυτήν την ηγεμονία.

    http://4.bp.blogspot.com/-38lT3_0AZug/VpaCJK6O0_I/AAAAAAAA-64/S2z7Ea0tnaI/s400/mpamp1.tif

    Ένα παράδειγμα:

    Κοιτάξτε τι βρήκα να λέει στο λεξικό του ο «εθνικός μας γλωσσολόγος»,

    Μπαμπινιώτης για τον «κομμουνισμό»:

    “Πολιτικό δόγμα ή κίνημα που βασίστηκε στον μαρξισμό

    και επιδιώκει την ανατροπή των καπιταλιστικών καθεστώτων

    και την εγκαθίδρυση αταξικής κοινωνίας και κοινοκτημοσύνης των αγαθών”.

    Όλα καλά κι όλα ωραία!

    Η περιγραφή του “παραδείσου”

    που ήθελαν να φέρουν οι κόκκινοι κι εμείς δεν τον θέλαμε.

    Τον «εθνικοσοσιαλισμό» πιο πάνω, τον αναφέρει ως :

    “ακραίο ολοκληρωτικό κίνημα με χαρακτηριστικά τον εθνικισμό,

    τον ρατσισμό και την απόρριψη της δημοκρατίας”.

    Δηλαδή, ο εθνικοσοσιαλισμός είναι ακραίος,

    ο κομμουνισμός δεν είναι “ακραίος”!

    Δεν είναι σύστημα “ολοκληρωτικό”,

    ούτε ζητάει την απόρριψη της δημοκρατίας!!!

    Αυτά μαθαίνει ο Έλληνας σήμερα.

    Ακόμα και ο «εθνικισμός» περιγράφεται με έντονο αρνητικό χρώμα:

    “υπερβολική και αποκλειστική προσήλωση

    προς την ιδέα τού έθνους και των εθνικών ιδεωδών,

    με κύριο χαρακτηριστικό τη διάκριση των εθνών

    σε ανώτερα και κατώτερα και τη διάθεση επιβολής των πρώτων στα δεύτερα”.

    http://1.bp.blogspot.com/-2weCSb8W09w/VpknTRhsB0I/AAAAAAAA–A/BMYj3EE1Tt0/s400/big.jpeg

    “Να σου μιλήσω εγώ παιδάκι μου για Δημοκρατία να σου φύγει το κεφάλι”

    (κυριολεκτικά..)

    Άλλο παράδειγμα: Κοιτάξτε τι γίνεται τα τελευταία χρόνια με την λέξη «φασίστας

    Ζούμε μια υπερκατανάλωση της λέξης.

    Μιλάμε για μια βιομηχανία “φασιστικών” ταμπελών,

    έτοιμων προς χρήση και εκτόξευση προς πάσα κατεύθυνση.

    Ο όρος “φασίστας” κολλάει σε όλους και σε όλα.

    Είναι σύνηθες,

    όταν θέλουμε να πούμε ότι κάποιο άτομο ή κάποιο σύστημα καταπατάει τις ελευθερίες,

    δεν σέβεται την αντίθετη γνώμη,

    ενεργεί απολυταρχικά ή είναι τέλος πάντων κατά της δημοκρατίας

    και (άρα) «κακό», να λέμε την λέξη «φασίστας», «φασιστικό» κλπ.

    Ο Μητροπολίτης Πειραιώς π.χ. είπε ότι η κυβέρνηση Τσίπρα πάσχει

    από «φασίζουσα νοοτροπία».

    Η Ε.Ε. είναι «φασιστική».

    Η Μέρκελ είναι «φασίστρια».

    Τους τζιχαντιστές μερικοί τους λένε «ισλαμοφασίστες».

    Έχω ακούσει να μιλάνε για «αναρχοφασίστες»,

    «κόκκινους φασίστες» κλπ.

    Μέχρι και το Περιουσιολόγιο έγραψε

    μια «πατριωτική» εφημερίδα ότι είναι «φασιστικό»!..

    http://4.bp.blogspot.com/-bgkFWwERRrs/Vpkrnt2XQiI/AAAAAAAA–M/cUOa_bX4Lik/s400/o_antiphasistas_-_002.jpg

    “Ο Αντιφασίστας”. ‘Εγχρωμον

    Κανενός το μυαλό και εν συνεχεία η γλώσσα,

    δεν πάει στον όρο «κομμουνιστικό» ή έστω «σταλινικό»;

    Ξέχασαν οι Έλληνες ότι και ο κομμουνισμός είναι ένα σύστημα που καταπατάει

    τις ελευθερίες, δεν σέβεται την αντίθετη γνώμη,

    ενεργεί απολυταρχικά ή είναι τέλος πάντων κατά της δημοκρατίας

    και συνεπώς έχει κάθε δικαίωμα να είναι «κακό»;

    Μήπως τα κομμουνιστικά καθεστώτα ανέβηκαν στην εξουσία με εκλογές;

    Μήπως έκαναν εκλογές;

    Ανέχτηκαν την αντίθετη γνώμη;

    Δεν έχουν ακούσει οι Έλληνες για τα γκουλάγκ, για τις μαζικές δολοφονίες;

    Ξέχασαν την Στάζι και την Σεκουριτάτε;

    Γιατί δεν ακούς τέτοιες λέξεις από Έλληνες σήμερα;

    Ούτε ακόμα από «Δεξιούς»,

    ούτε από πατριώτες, ούτε καμιά φορά κι από εθνικιστές!

    Αδαείς άνθρωποι και επηρεαζόμενοι από συνθήματα και μόδες

    (όπως είναι οι περισσότεροι)

    αναμασούν με ευκολία την λέξη «φασισμός»

    και ξεχνούν (;) π.χ. ότι η «φασίστρια»

    (ή «κόρη του Χίτλερ»)

    Μέρκελ δεν πέρασε από κανένα «φασιστικό» (ή «ναζιστικό») κόμμα,

    αλλά ανατράφηκε στην κομμουνιστική Ανατολική Γερμανία,

    κατέχοντας μάλιστα θέση γραμματέως για τις κινητοποιήσεις

    και την προπαγάνδα της κομμουνιστικής νεολαίας!

    Δεν κουράζουν το μυαλό τους με το πως γίνεται τον «φασισμό»

    (όχι τους Ιταλούς)

    που νικήσαμε τον 1940

    (κατά τους συριζαίους Φίληδες και τα λοιπά ασπόνδυλα),

    να τον νικήσαμε υπό τις οδηγίες ενός «φασίστα»

    ενός «φασιστικού» καθεστώτος;
    !
    Πως γίνεται επί «φασιστικής» Χούντας να βγαίνει ταινία

    «Ο αντιφασίστας» (με τον Βουτσά);;!

    Δύσκολα θέματα για μάζες που έχουν μάθει να αναπαραγάγουν φράσεις του «συρμού»,

    χωρίς δεύτερη σκέψη (ούτε πρώτη).

    Δεν θα ακούσεις να μιλάει κανείς για κομμουνιστική ή σταλινική νοοτροπία,

    (ακόμα και σε αριστερούς!), αλλά μόνο για “φασιστική”.

    Ο τρόπος ομιλίας και σκέψης του σύγχρονου Έλληνα

    είναι άλλη μία ακόμη απόδειξη της ιδεολογικής ηγεμονίας της αριστεράς.

    Άντε να το τελειώσω.

    Η μάχη δεν είναι εύκολη.

    Ίσως όπως είπα, έχει ήδη χαθεί.

    Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα συνειδήσεις που δεν έχουν διαβρωθεί.

    Υπάρχουν πνεύματα «ανήσυχα».

    Υπάρχουν Έλληνες και Ελληνίδες που κάτι τους «τρώει» μέσα τους.

    Που δεν μασουλάνε με ευχαρίστηση “κουτόχορτο”.

    Είναι από τους που «μπορούν να δουν»,

    όπως έλεγε η υπέροχη «προφητική» ταινία “They Live”.

    Τους συναντώ καμιά φορά τυχαία, φευγαλέα.

    Στους δρόμους της πόλης ή στους δρόμους του διαδικτύου.

    Τους αντιλαμβάνομαι, από μία κουβέντα, ένα βλέμμα ή ένα σχόλιο.

    http://4.bp.blogspot.com/-pEhTtzyFh-c/Vpks86F9B_I/AAAAAAAA–w/NaEWoHMW0AA/s400/weve-got-one-who-can-see.png

    Όμως η όρασή τους αυτή πρέπει να βελτιωθεί.

    Ή τουλάχιστον να μην χαθεί η ήδη υπάρχουσα.

    Να ενισχυθεί το κριτικό τους πνεύμα

    και να πάψουν να γεμίζουν ενοχές και σύνδρομα για αυτά που πιστεύουν

    και νιώθουν και τα οποία είναι “ασύμβατα” με την κυρίαρχη άποψη και ιδεολογία.

    Να πάψουν να δέχονται τυποποιημένα πακέτα αντιλήψεων που είναι “συμβατά”

    με την κουλτούρα της αριστεράς και της νέας τάξης.

    Να φύγει ο φόβος.

    Να σπάσουν αυτά τα καταραμένα δεσμά.

    Και να βγουν στην αντεπίθεση.

    Με επιχειρήματα, πίστη, θάρρος και… χιούμορ.

    Αυτό το έργο, που δεν είναι εύκολο, ούτε ζήτημα μίας ημέρας,

    εναπόκειται σε όσους παλεύουν ακόμα με το θηρίο της Νέας Τάξης.

    Ένα θηρίο του οποίου η πιο θανατηφόρα κεφαλή είναι η αριστερή ιδεολογία,

    η οποία ηγεμονεύει.

    Και αυτοί μπορεί να το παλεύουν οργανωμένα και συντεταγμένα ή ανοργάνωτα.

    Μέσα στο “γήπεδό” του ή έξω από αυτό.

    Σε έδρανα και σε δρόμους.

    Με την φωνή τους, τον λόγο τους, την γραφίδα τους,

    το βιντεάκι τους, την.. κιθάρα τους, το μπλογκ τους ή το σπρέι τους!
    Αλλα ευθύνη υπάρχει και στον καθένα από εμάς,

    που με όσες δυνάμεις και ικανότητες διαθέτουμε

    και όσο ακόμα έχουμε νου, καρδιά, στόμα και χέρια,

    ας μην σιωπήσουμε και ας κάνουμε την προσπάθειά μας να αφυπνίσουμε

    έστω και έναν Έλληνα.

    “Κάνε ό,τι πρέπει και ας γίνει οτιδήποτε”,

    (που έλεγε κάποιος “φασίστας”).

    http://3.bp.blogspot.com/-OfUT36h9k0I/VpkrwhrUJDI/AAAAAAAA–c/eB0Vw4sWH00/s400/dont-worry-dear-cultural-marxists.png

    http://redskywarning.blogspot.gr/2016/01/blog-post_16.html

    ΣΧΟΛΙΑ

    Ανώνυμος είπε…
    Στην διάγνωση τα περιγράφεις άψογα κι αβίαστα. Στην θεραπεία όμως σου βγαίνει μια δυσκολία να παραδεχθείς ανοικτά ότι προτείνεις ως θεραπεία ένα μείγμα φασισμού και ναζισμού.
    16 Ιανουαρίου 2016 – 12:11 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Το παρα-αναλύεις το θέμα και κάπου χάνεις την ουσία. Φορτώνεις τον κοσμάκη με αμαρτίες που δεν κάνει και χάνεις το δίκιο σου. Την αριστερά την ψήφισε μόλις το 19% του λαού, κι’ αυτό μετά από δεκαετίες αριστερής κατήχησης κι αφού οι υπόλοιποι τον πουλήσαν στα παζάρια της δύσης. Όσο για το εγγόνι του δράκουλα, αυτό το ψήφισε η VODAFONE που ανέλαβε την καταμετρηση των ψήφων. Γι’ αυτό επέμενε να πάει στο 2ο γύρο το δρακουλίνι, ήξερε το αποτέλεσμα. Νομίζω ότι ο λαός είναι πολύ πιο ώριμος από την επόχή του 80 πχ, που θεωρούσε τη βιομηχανία βδέλυγμα και τους συνδικαλιστές θεούς. Γιατί δεν αντιδρα; Εδώ αναλαμβάνουν οι “θεσμοι”, δηλαδή ο εξής ένας: οι δημοσιογράφοι.
    Προβάλλεις πολλαπλούς στόχους ενώ ο αντίπαλος είναι ένας: οι δημοσιογράφοι και η τηλεόραση. Ο μόνος παράγων που μας χωρίζει από την ανεξαρτησία και το ξεβρώμισμα της Ελλάδας. Γι’ αυτό και η κατάχρηση της λέξης “φασισμός” που έχει ταυτιστεί με τη λαϊκή πατριωτική αντίδραση και την εθνική ανάταση. Πολίτικοι τίμιοι μπορεί να υπάρχουν. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολιτικοί που απειλούνται με φυσική εξόντωση των ίδιων και των οικογενειών τους. Οι δημοσιογράφοι είναι ΟΛΟΙ πουλημένοι κι όσοι δεν είναι θα ‘θελαν αν είναι. Από το ΜΕΓΚΑ έως τα Νέα της Κοντοβάζαινας, όλοι έχουν δηλώσει υποταγή, ακόμα και αυτοβούλως προκειμένου να λάβουν μελλοντικά κανένα ψίχουλο.
    16 Ιανουαρίου 2016 – 12:12 μ.μ.

    Ρωμανός είπε…
    Ίσως το πιο εύστοχο και περιεκτικό άρθρο που έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια αναφορικά με το βασικότερο αίτιο της ηθικής μας κατάπτωσης. Συγχαρητήρια!
    16 Ιανουαρίου 2016 – 12:21 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Υπάρχουν άνθρωποι και όσο υπάρχουν άνθρωποι ο αγώνας θα συνεχίζεται.
    Ο “κόκκινος ουρανός” είναι ένα παράδειγμα. Εύγε..!
    Συνεχίζουμε κι όπου φτάσει…
    Ας σημειώσω πώς ο “κόκκινος ουρανός” μας έχει εμπνεύσει τόσο, ώστε να συζητάμε την δημιουργία λέσχης ή κοινότητας, με το αυτό περιεχόμενο προβληματισμών και τον ίδιο τίτλο.
    16 Ιανουαρίου 2016 – 2:57 μ.μ.
    Παναγιώτης Τσαλίδης είπε…
    Πολλά πολλά συγχαρητήρια για το άρθρο αυτό αλλά και για την ιστοσελίδα σας!!!!!!!!
    16 Ιανουαρίου 2016 – 3:04 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Τον τρόπο δεν μας λες για να ξεφύγουμε από την ιδεολογική τρομοκρατία της αριστεράς.
    16 Ιανουαρίου 2016 – 6:24 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Διαβάστε το βιβλίο για το πως επικράτησε η αριστερά μετά την ήττα του εμφυλίου
    Με ραδιοφωνικούς σταθμούς, με βιβλιοπωλεία, με θέατρα, με εκδοτικούς οίκους,
    με προπαγάνδα κ.α

    http://www.scribd.com/doc/200853343/%CE%9F-%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%A0%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
    16 Ιανουαρίου 2016 – 6:39 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Συγχαρητηρια!
    Αυτή εινια η ουσια , η αποκάλυψη του εχθρου, χωρις εισαγωγικα.
    Ο κομμουνισμος είναι ο χειρότερος εχθρος των εθνων στα οποια με την βια εγκαθίσταται.
    ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ εχουμε αλλα δε το εχουμε καταλαβει, οι λογοι που δεν το εχουμε είναι πολλοι, ισως χρειαζεται μια αναλυση επ΄αυτου από καποιον ειδικο.

    Γιατι δεν το καταλαβαίνουμε; θα ηταν σπουδαιο για να το καταλάβουμε!

    Παντως αυτην την απορια του γιατι οι πατριωτικοι ιστοτοποι χρησιμοποιουν την λεξη φασιστικη αριστερα και όχι όπως είναι κομμουνιστες αν και την εχω θeση πολλες φορες απαντηση δεν παιρνω.
    Ελπιζω το αρθρο να τους προβληματισει!

    Γιατι όμως είναι σημανττικο να το αντιληφθουμε;
    Για να αποτρέψουμε τους επομενους γνησιους κομμουνιστες σωτηρες που προωθουν οι καναλαρχες και οι τραπεζιτες για να μας “σωσουν”!

    Εννοείται πως πρεπει να ξεσκεπαστεί η μαρξιστικη δεξια η ν.δ. η οποια απλως καθεται στην δεξια πτερυγα του κομμουνιστικου σταλινοκρατουμενου κοινοβουλίου!
    16 Ιανουαρίου 2016 – 7:25 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    ο 12,11 σχολιαστης ζει στον κοσμο της ΝΔ που κατεστρεψε την χωρα και παρεδωσε την ελλαδα στον συριζα………καλο υπνο ξεφτερι μου
    16 Ιανουαρίου 2016 – 9:44 μ.μ.

    Μαρία Σεφέρου είπε…
    Καταπληκτικό άρθρο, Συγχαρητήρια!
    Ωστόσο, η αριστερή ιδεοληψία είναι τόσο ακατανίκητη όσο και η Νέα Τάξη που την επέβαλε επειδή διευκολύνει το σχέδιό της για Παγκόσμια Κυβέρνηση.
    Η ανατροπή της σάπιας αριστερής ιδεοληψίας δεν μπορεί να γίνει μόνο από ένα λαό. Χρειάζεται αφύπνιση όλων των λαών και αντίσταση στα καταχθόνια σχέδια της αριστερής όσο και φασιστικής Νέας Τάξης. Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό είναι εφικτό. Χρειάζεται επέμβαση “άνωθεν” ώστε να ματαιωθούν τα μακάβρια σχέδια των νονών της Παγκοσμιοποίησης…
    17 Ιανουαρίου 2016 – 12:14 π.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Tα συγχαρητηρια μου κύριε για το άρθρο. Θα ηθελα να το έχω γραψει εγώ. Καλή σας δύναμη.
    Δεν μου αρέσει η ανωνυμία. Γι αυτό θα υπογράψω το σχόλιο.
    Κατερίνα Κλωστά
    17 Ιανουαρίου 2016 – 12:25 π.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Και από εμένα τα συγχατητήρια στον ΚΟ.
    Μου άρεσε η αντιπαραβολή των όρων του λεξικού του Μπαμπινιώτη, αυτού του ακούραστου θα λέγαμε αποδομητή της ελληνικής γλώσσας.
    (Σημ. όταν βρεθείτε σε κάποιο βιβλιοπωλείο, ξεφυλλίστε τα λεξικά του λεγάμενου – ειδικά τα σχολικά. Θα δείτε ότι μερικά από αυτά χρησιμοποιούν γραμματοσειρές που κάνουν τα Ελληνικά γράμματα να μοιάζουν με λατινικά.)
    17 Ιανουαρίου 2016 – 7:53 π.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Ηρακλειτος
    Απο τα σχολια κοκκινε ουρανε και μονο αντιλαμβανεσαι ποσο δουλεια θελουμε στην ”πολτικη ορθοτητα”που ειναι βαθια ριζωμένη μεσα τους…”Προτεινεις λεει ο αλλος ενα μειγμα ”φασισμου-ναζισμου”….Σαν να μην διαβασε καν το αρθρο…Παραταυτα φιλε μου οι ζωντανοι αντιστεκονται με τροπο ζωης και πραξεις…Ασε που σαν εθνικιστες πιστευουμε στο εκ της κονεως μου αναγεννωμαι απολυτα..Καθαριζει η Ηρα απο το σταρι ειναι καλο που οδευουμε σε πληρη παραλυση της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ γιατι καλε μου φιλε αυτοι που θα αντισταθουν πλεον θα το κανουν ξεκαθαρα ολοι οι αλλοι ακομα θα σχολιαζουν στο νετ, συνεχισε την καλη δουλεια…
    17 Ιανουαρίου 2016 – 10:58 π.μ.

    Marinos είπε…
    Σχετικά νε τις ευχες που γραφεις, θελω να τονίσω το πολύ σημαντικό ότι το εύχεσθαι αλλήλους, είναι ταυτόσημο τού προσεύχεσθαι. Έχει πολύ μεγάλη δύναμη καί σημασία. Καί εάν το εύχεσθαι “πάει” σε αναξιους τότε γυρνάει πίσω στο πρόσωπο πού ενεργεί το εύχεσθαι.
    Δεν θα απαλαγούμε πότε από την Αριστερά, όπως γιά τον ίδιο λόγο δεν είναι δυνατόν σε αυτή τη ζωή να απαλαγούμε από τον πόλεμο του διαβόλου.
    Αυτό όμως πού πρέπει να ευχηθούμε καί να εργαστούμε πάνω σε αυτό είναι να απαλαγούμε από τον κακή αριστερή ηγεμονία τού μέσα μας, δηλαδή να ανακαινίσουμε εν Χριστώ το μέσα μας καί να γεμίσουμε άπλετο καθάριο πλούσιο ζωντανό ΦΩΣ.
    Έχοντας γίνει φωτεινοί, φωτιζουμε καί τους γύρω μας καί συν Θεό αυτή η ζεστή λιακάδα απλώνεται παντού.
    Άρα ο στόχος μας είναι μόνο το μέσα μας εάν θέλουμε κάτι καλύτερο γιά την κοινωνία μας.
    Με αυτόν τον τρόπο η Αγιοπνευματική Χάρης απλώνεται παντού καί ψυχές κερδιζονται από τα δόντια τού διαβόλου, οι οποίες ψυχές με τη σειρά τους θα φέρουν άλλες ψυχές που θα παλέψουν για τη σωτηρία.
    Ο σκοπός αυτής της ζωής είναι την αθανατη ψυχή μας να την ανεβάσουμε στον παράδεισο, για να ζει με το ανεσπερο Φώς Του Χριστού. Εκεί είναι η λύτρωση πού ξεκινά φεύγοντας από αυτή τη ζωή. Εκει ειναι η “ασπρη μερα”, που προσδοκουμε να ζησουμε. Άρα τελικά εμείς θα φύγουμε από αυτή τη ζωή και θα απαλαγούμε τότε από την ηγεμονική αριστερή κυριαρχία η οποία θα συνεχίζει να υπάρχει μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία.
    17 Ιανουαρίου 2016 – 2:19 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    η ιδεολογια της νεας ταξης είναι διεθνιστικη κομμουνιστικη σταλινικη.
    Τον παγκοσμιο κομμουνισμο που ειχαν σχεδιασει οι κομμουνιστες στην Γ διεθνη θα αναλαβουν να τον κανουν πραξη παγκοσμια οι τραπεζιτες στα χερια των οποιων με οπλο το χρεος των χωρων και των ιδιωτων θα περασει ολη παραγωγη και ολες οι ατομικες ιδιοκτησίες των πολιτων, οι οποιοι από ελευθεροι πολιτες με ατομικη ιδιοκτησια θα γινουμε πληβείοι, όπως ηταν σε όλα τα δικτατορικα κομμουνιστικα καθεστώτα.
    Μεχρι τωρα το πηγαιναν δημοκρατικα , τωρα οποια χωρα θα αντιδρα εναντια στον σταλινισμο θα αναλαμβανουν δραση τα σταλινικα ΠΑΜΕ παγκοσμια να το επαναφερουν στην ταξη.
    Ο κομμουνσιμος είναι πολυ χειρότερος από τον ναζισμο, από τον φασισμο δεν το συζητάμε καν.

    17 Ιανουαρίου 2016 – 7:58 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    “όσο και φασιστικής Νέας Τάξης”

    Εάν θελετε να διαπιστώσετε ποια είναι η παγκόσμια ιδεολογία της νέας τάξης γράψτε η φωνάξτε κατω ο κομμουνισμός, θα πέσουν η δεν θα πέσουν τα “καπιταλιστικά δεξια” παγκοσμια μμε να σε φανε ναι η οχι;
    Για την σταλινική Ελλάδα δεν το συζητάμε καν, πριν το πεις σε εξαφανισαν από προσωπου γης.
    Γραψτε η φωνάξτε κατω ο ναζισμος κατω ο φασισμος και θα εχετε τα παγκοσμια συγχαρικια στην τσεπάκι σας.

    Αρα ποια είναι η παγκοσμια ιδεολογια της νεας ταξης;

    Φασιστική , ναζιστική η κομμουνιστική;

    Κομμουνιστικη και με την “βουλα” των αγαλματων του Λενιν που κοσμουν την Αμερική και την ΓΕρμανια τα “καπιταλιστικα δεξία καστρα”.
    Φανταστειται καποια χωρα να ειχε αγαλματα του Χιτλερ και του Μουσουλινι τι θα ειχε γινει…
    17 Ιανουαρίου 2016 – 8:36 μ.μ.

    Polyc Mike είπε…
    Αγαπητέ ΚΟ,
    καταρχάς η ταινία ονομάζεται “Ελένη Γκατζογιάννη” (κι όχι της/του Γκατζογιαννη). Με τον Ηράκλειτο συμφωνώ γενικά. Να διορθώσω μόνο εκεί που λες :”… Ένα θηρίο του οποίου η πιο θανατηφόρα κεφαλή είναι η αριστερή ιδεολογία, η οποία ηγεμονεύει. ” ΤΟ ΘΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΠΙΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΚΕΦΑΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΗΓΕΜΟΝΕΥΕΙ!!
    Όσο για τον Μπαμπινιώτη, σου προτείνω να αναθεωρήσεις την άποψή σου. Ο Μπαμπινιώτης προσπαθεί στο μέτρο που του “επιτρέπει” το σύστημα να δώσει στον απλό Έλληνα μια “αντικειμενικότητα” σχετικά με την ορολογία και το νόημα των λέξεων. Έχω το μεγάλο λεξικό του 2012, το οποίο και φυλάω σαν κόρη οφθαλμού, για μένα αποτελεί την “Βίβλο” της Ελληνικής Γλώσσας. Για του λόγου το αληθές σου προτείνω κοιτάξεις την λέξη “λαθρομετανάστης” (τρέμουν και μόνο στο άκουσμα της λέξης τα παπαγαλάκια της πολιτικής ορθότητας).
    Μην πυροβολείτε τα πόδια μας, στον αγώνα κατά του πολιτισμικού μαρξισμού, ο Μπαμπινιώτης είναι ο καλύτερος μας σύμμαχος κι όχι εχθρός!Ισως επανέλθω αργότερα για τις ορολογίες του “φασισμού” και “κουμμουνισμού”.
    18 Ιανουαρίου 2016 – 3:15 π.μ.

    SkyWatcher είπε…
    Αγαπητέ Polyc Mike, η ταινία “Eleni” είναι του Νίκου Γκατζογιάννη που το έκανε Nicholas Gage. Κατά τα άλλα ευχαριστώ όλους και όλες που σχολίασαν σε τούτο εδώ το άρθρο.
    18 Ιανουαρίου 2016 – 8:47 π.μ.

    Polyc Mike είπε…
    Αγαπητέ ΚΟ,
    έχεις δίκιο για την ταινία, η οποία ειρησθω εν παρόδω είναι και καταπληκτική. Απλά την είχα δει πριν από χρόνια και την θυμόμουν ως “Ελένη Γκατζογιάννη”, προφανώς από το όνομα της πρωταγωνίστριας. Όπως και να ‘χει …. mea culpa.
    18 Ιανουαρίου 2016 – 2:21 μ.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Ν αγιάσει το στόμα σου!
    Δε μπορεί. Δε θα μας αφήσει ο Θεός. Γι αυτούς τους λίγους τους ελάχιστους, τη μικρή ζύμη.. θα βάλει φρένο στην κατρακύλα. Ο Χριστός αναστήθηκε. Εύχομαι, ελπίζω, πιστεύω και στην ανάσταση της πατρίδας μας.
    Καλή δύναμη στη νέα χρόνια.
    19 Ιανουαρίου 2016 – 2:11 π.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Το Μπαμπινιώτη το σιχαίνομαι! Για μενα ειναι οντως, οπως είπε προηγούμενος σχολιαστης, αποδομητης της γλωσσας! Τωρα μπορει κ να υπερβαλω σε καποιο βαθμό, κ όντως μεσα στο γενικότερο σύνολο του έργου του να εχει προσφέρει κ κάτι καλο, ΑΛΛΑ για μενα δεν ειναι αυτος που θα “σωσει” τη γλώσσα, μου φαινεται ενας ακομα μεγας αναθεωρητης της γλωσσας μας, που απο αναθεωρητες χορτασαμε, αηδιάσαμε κ αρρωστήσαμε.Εχει αλλαξει πολλες ετυμολογιες, κ την ορθογραφια πολλων λεξεων. Θα μου πεις ειναι κακο αυτο; Δυστυχως ουτε οι γιλόλογοι μπορούν να κρίνουν το έργο του, συνήθως. Χρειαζεται καποιος να ειναι πολυ πεπειραμένος,μονο ειδικοι μπορουν να καταλάβουν τί γινεται. Υπαρχουν πολλοι επιστημονες εναντιων του. Ο συγκεκριμενος εχει μιαν εμμονη με τις ριζες των λεξεων, την ορθη γραφη κ ευρεση της ριζας, που για χαρη της θυσιάζει τη συνοχη του γλωσσικου οικοδομήματος. Μα με τη λογικη του, δηλ εαν αυτος ζουσε στην αρχαια εποχη…..θα ειχε αλλαξει ολονων τα φωτα….θα εβρισκε ενα σωρο ασυνεπειες κ λαθος ριζες!! Μη κοιτας που αναγκαζεται να παραδεχτει την “τελειότητα” ταχα της αρχαιας,λεγοντας ουι ειν η ριζα της γλωσσας μας. Μη ξεχνατε μας χωριζουν κ κατι αιώνεα απο το τότε. Αν ζουσε τοτε….μεχρι κ τον Όμηρο θα ειχε αλλαξει! Εδω δε δισταζαν να διορθωνουν στιχους οι αλεξανδρινοι, κ ολοι οι ευρωπαιοι σχολιαστες των κειμενων, ανθρωποι απειρως σοβαρότεροι κ επιστημονες, ο Μπαμπινιώτης θα συγκρατουνταν; Επισης μη ξεχνατε το ποσο ζωντανες, πολυπληθεις κ χαωδεις ηταν οι αρχαιες ελληνικες διαλεκτοι και τι δυνατοτητες γ ετυμολογία πιθανον να προσεφεραν! Συγγνωμη αν ειμαι ακραιος, αλλα ετσι νιώθω! Ενα παραδειγμα γλωσσικης αποδομησης.Οταν λεμε “κτίζω, κτίριο, κτίσμα, κτιστός, άκτιστος…..” εχουμε ας πουμε μια οικογενεια λεξεων που συσχετιζονται στο νοημα ΚΑΙ στη χρηση. Οταν αυτος οριζει ότι το κτιριο ειναι κτηριο, γιατι βρισκει οτι προερχεται απο “τον ευκτήριον οίκον” των χριστιανων, αυτο ειναι μια αυθαιρετη γλωσσικη αποδόμηση, χωριζει λεξεις που παντα συσχετίζονταν. Κ γιατι,? Γιτι λεει το -ρ- χαλαει τη συνταγη, δεν θα επρεπε η λεξη κτιριο να εχει -ρ- εφ οσον προερχεται απο το κτιζω. Ενω η παρετυμολογια, αντιθετα, αν οντως τη λεξη κτιτιο την εγραφαν λαθος οι προγενεστεροι, σε αυτην την περιπτωδη, ενισχυει τη γλωσσικη συνοχη! Δηλ αν στην διαρκεια τοσων αιώνων πιθανο να εγιναν παρετοιμολογησεις (μετατοπιση ετυμολογιας) χαριν της γλωσσικης συνοχης, νοηματικης συνέπειας….δε λεω παραδειγματα, σλλα πιθανον να εγιναν. Η γλωσσα δεν ειναι μονο ετυμολογια, οπως δεν ειναι μονο λεξιλογιο ή μονο γραμματικη. Ειναι ολα αυτα μαζι αλληλοσυναρτώμενα- εξαρτώμενα κ πολλες φορες συγκρουόμενα! Σήμερα ως ορθη γλωσσα γενικα θεωρειται το πλουσιο λεξιλογιο κ η ορθη γραμματικη, ενω ξεχναμε τελειως τη συνταξη, τον επιτονισμο, τη χροια, και κυριως την απλοτητα- σαφηνεια. Απλοτητα δε δημαινει φτωχεια σημαινει γερα νοήματα, γερος χαρακτηρας, δυνείδηση.
    20 Ιανουαρίου 2016 – 6:44 π.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Αρα λοιπον εν κατακλειδι…δεν ειναι κ ο Μπαμπινιωτης ενας ιδοπεδωτης, της νεας ταξης, ενας “κουμουνίζων” κ αυθαιρετων;
    20 Ιανουαρίου 2016 – 6:48 π.μ.

    Ανώνυμος είπε…
    Τὸ σημεῖον σταθμὸς στὴν ζωὴ τοῦ Μπαμπινιώτου.
    13 Σεπτεμβρίου 2012

    Ἐγὼ δὲν ξέρω νὰ ὑπάρχει παρὰ μία γλῶσσα,
    ἡ ἐνιαία γλῶσσα, ἡ Ἑλληνική, ὅπως ἐξελίχθηκε ἀπὸ
    τὴν Ἀρχαία ποὺ ἔφτασε νὰ εἶναι
    τὸ μεγάλο καμάρι μας καὶ τὸ μεγάλο μας στήριγμα.

    Ἐγὼ εἶμαι ὑπὲρ τοῦ παλαιοῦ συστήματος, ἐναντίον τοῦ μονοτονικοῦ καὶ ὑπὲρ τῆς διδασκαλίας τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν. Εἶναι ἡ βάση γιὰ νὰ ξέρεις τὴν ἐτυμολογία τῶν λέξεων. Ἡ σημερινὴ κακοποίηση τῆς γλώσσας μὲ ἐνοχλεῖ καὶ αἰσθητικά. Θέλω νὰ δῶ γραμμένο τὸ «καφενεῖον» κι ἂς μὴν προφέρουμε τό «ν». Τώρα, ὅλες οἱ λέξεις ἔχουν μιὰ τρύπα.
    Ὀδυσσέας Ἐλύτης
    Γιατί ξεκινῶ μέ Ἐλύτη; Θὰ καταλάβετε. …

    http://filonoi.gr/2012/09/13/to-shmeio-stathmos-sthn-zoh-toy-mpampinioth/
    20 Ιανουαρίου 2016 – 1:01 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Κι εγω με τη σειρα μου παραπέμπω στο εξης αρθρο. http://www.kathimerini.gr/819276/opinion/epikairothta/politikh/o-polemos-enantion-twn-ellhnikwn
    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:16 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…

    Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Η ελληνική γλώσσα κινδυνεύει; Η ελληνική γλώσσα κινδυνεύει όχι από τις επιμειξίες ή τα αγγλικά των αεροδρομίων, την «κοινή» της εποχής της παγκοσμιοποίησης, αλλά από την περιφρόνηση με την οποία την αντιμετωπίζουμε εμείς οι ίδιοι. Ενα παιδί που μεγαλώνει στην Ελλάδα του 2015 έχει κάθε λόγο να αντιπαθεί τα ελληνικά. Τα ελληνικά, έτσι όπως τα καταντήσαμε, έχουν γίνει η γλώσσα της καθημερινής ασχήμιας, του καβγά, της επιθετικότητας, της κατεστημένης μαγκιάς…..

    Η ελληνική γλώσσα θα σωθεί εάν ξαναθυμηθούμε την καθαρεύουσα; Ελάτε τώρα. Δεν είμαι τόσο αφελής ώστε να υποστηρίζω ότι αν ο μέσος Ελληνας βουλευτής θα χρησιμοποιεί την τρίτη κλίση θα χάσει την πρωτογενή χοντροκοπιά της σκέψης του. Εκείνο που υποστηρίζω είναι ότι η απαξίωση της ελληνικής γλώσσας, ο πόλεμος εναντίον των ελληνικών, ξεκίνησε με την επιβολή της δημοτικής στην εκπαίδευση ως μοναδικής εκδοχής της γλώσσας μας, θριάμβευσε με την ιστορική αμνησία που επέβαλε το μονοτονικό και ολοκληρώνεται τώρα με την ουσιαστική κατάργηση της διδασκαλίας της νεοελληνικής λογοτεχνίας.

    Η νεοελληνική λογοτεχνία είναι το αποθεματικό κεφάλαιο της ελληνικής γλώσσας, καλώς ή κακώς είναι αυτή που είναι, και αν θέλουμε να πείσουμε το νέο παιδί πως τα ελληνικά μπορούν να παραγάγουν σκέψη, και μάλιστα σύγχρονη, μόνον μέσω της αγάπης για τη λογοτεχνία μπορούμε να το επιτύχουμε. Ο αποκλεισμός του νέου από την καθαρεύουσα σημαίνει και τον αποκλεισμό του από το σημαντικότερο ίσως κληροδότημα αυτού του κεφαλαίου. Μην ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί κοιμούνται με το λεξικό Μπαμπινιώτη στο προσκέφαλό τους, ένα λεξικό κανονιστικό, μιας γλώσσας που την έχουν κατασκευάσει ένας γλωσσολόγος και οι μαθητές του, όπου δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στη λογοτεχνία που θα νομιμοποιούσε την εκδοχή της ερμηνείας των λέξεων. Προχειρότητα; Ή προκεχωρημένο φυλάκιο του πολέμου κατά των ελληνικών;

    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:27 μ.μ.

    Άρκος είπε…
    Ορθότατος. Δυστυχώς, από τα σαράντα έτη φαυλοκρατίας των “δημοκρατών” κληρονομήσαμε εμείς οι νεότεροι, πέραν όλων των άλλων, μια γλώσσα απογυμνωμένη και ρημαγμένη.
    Κάτι που κάνω εγώ και προτείνω και στους νεότερους είναι η σταδιακή εκμάθηση της χρήσης του πολυτονικού. Τότε μονάχα θα συνειδητοποιήσετε την γύμνια του μονοτονικού.
    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:29 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Αντεγραψα κ το σημαντικότερο απόσπασμα του παραπεμπτικου αρθρου που εστειλα σε μορφη link, δηλ το σημειο που σχετιζεται με το θεμα που σχολίασα.Αλλα δε ξερω κατα ποσο θα γινει αντιληπτο αυτο που θελω να τονισω….συν τοις αλλοις….
    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:31 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Ιδού, έτερον άρθρον http://www.sarantakos.com/language/antixari.html
    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:40 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Πάνω σ’ ένα παράδειγμα που αναφέρει ο Μπ., όμως, συγκεκριμένα το “λειώνω (σχολ. ορθ. λιώνω)”, έχω προσέξει από παλιά ότι ο κ. Πρύτανης κάνει ζαβολιά. Γράφει, δηλ. (τουλάχιστον στην έκδοση του Λεξικού που έχω εγώ): “η γραφή με -ι- δεν έχει ετυμολογική βάση” – όμως έχει προταθεί, από τον Μ. Φιλήντα, ετυμολόγηση της λέξης από το λιγώνω (βλ. Λεξικό Ανδριώτη, όπου αναφέρεται και η κατά Ψυχάρη ετυμολόγηση από το λύω, που στηρίζει την τρίτη, εναλλακτική ορθογράφηση λυώνω). Άρα, το Λεξικό Μπ. θα έπρεπε να γράφει: “η γραφή με -ι- έχει εσφαλμένη ετυμολογική βάση” ή “στηρίζεται σε εσφαλμένη ετυμολόγηση”.

    Η διάκριση αυτή μοιάζει σκέτος σχολαστικισμός; Όχι, απαντώ μόνος μου, γιατί το γράφει έτσι για δυο λόγους (για έναν απ’ τους δύο ή και για τους δυο):
    α) Ενισχύει τη γενική θέση του Μπ. περί μίας, αληθούς και απολύτως βέβαιης ετυμολόγησης. Η ετυμολόγηση στην οποία πιστεύει ο Μπ. αναγορεύεται “επιστημονική πραγματικότητα” και όλες οι άλλες γίνονται απλές οδοντόκρεμες – ούτε καν λάθος, αλλά ανύπαρκτες.
    Δεν έχει σημασία αν εγώ, εσύ ή κάποιος άλλος πιστεύει στην ορθότητα της α ή β ή γ ετυμολόγησης: σημασία έχει, όλοι εμείς, να συνειδητοποιούμε πόσο γλιστερό είναι το έδαφος της ετυμολογίας. Ακόμα όμως κι αν έχει κανείς την ξεροκέφαλη βεβαιότητα του κ. Πρύτανη, από τη στιγμή που αναφέρει ή σχολιάζει μια ορθογράφηση, για να είναι επιστημονικά έντιμος, οφείλει να αναφέρει ότι στηρίζεται σε εσφαλμένη ετυμολόγηση (αν υπάρχει πράγματι τέτοια).
    β) Η συγκεκριμένη ορθογράφηση είναι “σχολ. ορθ.”. Αναφέροντάς την ξεκάρφωτα, αφήνει να εννοηθεί ότι εκείνο το -ι- οφείλεται σε ξορκισμένη απλοποίηση. Επομένως, όντως “αποκρύπτει, παρασιωπά ή εκθέτει στο Λεξικό του τη σχολική ορθογραφία”, όπως, σύμφωνα με τον ίδιο, τον κατηγορεί ο ΓΗΧ.

    Χ., για λογαριασμό της
    Πρωτοβουλίας για την εξάπλωση της απρόκλητης και ανεξήγητης “γλωσσικής ψυχώσεως” εναντίον του κ. Μπαμπινιώτη

    * **
    20 Ιανουαρίου 2016 – 3:47 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…

    Τολμώ να παραθεσω καποια κομβικα σημεια.”……Εγώ από τη μεριά μου θα συμφωνήσω με τον φίλο μου διαφωνώντας μαζί του• θέλω να πω: θα δώσω στον κ. Μπαμπινιώτη το ευεργέτημα της αμφιβολίας, και θα δεχτώ πως, όταν γράφει «δεν έχει ετυμολογική βάση» εννοεί ή περιλαμβάνει και το «έχει εσφαλμένη ετυμολογική βάση». Θα επισημάνω επίσης, προς υπεράσπιση του λεξικού Μπαμπινιώτη, ότι ένα αμιγές ετυμολογικό λεξικό, σαν αυτό που λείπει, θα έπρεπε ασφαλώς να μνημονεύει τις προτάσεις του Φιλήντα και του Ψυχάρη, αλλά ένα γενικό λεξικό, έστω και με ανεπτυγμένο ετυμολογικό σκέλος, δεν έχει σε γενικές γραμμές αυτή την υποχρέωση.”
    * * * * *
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:05 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    “……Καταρχάς ή καταρχήν (οι όμορφες διακρίσεις κτλ.) ο Χάρης δεν κατηγόρησε τον κ. Μπαμπινιώτη ότι «αποκρύπτει, παρασιωπά ή εκθέτει στο Λεξικό του τη σχολική ορθογραφία». Στα επίμαχα άρθρα του εγώ δεν βρίσκω καμιά τέτοια διατύπωση. Ωστόσο, αυτή τη μομφή, ή κάτι ανάλογο τέλος πάντων, την έχω εγώ παλαιότερα διατυπώσει εναντίον του λεξικού Μπαμπινιώτη –ας επαναλάβω τι είχα γράψει σε παλιότερό μου σημείωμα για τον περίφημο «πίνακα των λέξεων που εμφανίζουν ορθογραφική δυσχέρεια», όπως τον χαρακτηρίζει στην επιστολή του ο κ. Μπαμπινιώτης:

    Βέβαια, ο πίνακας αυτός περιλαμβάνει μια μικρή λαθροχειρία: δεν παραθέτει μόνο τις καινοφανείς ή ξαναζεσταμένες προτάσεις Μπαμπινιώτη που ανατρέπουν καθιερωμένες ορθογραφήσεις, εννοώ τα ανεκδιήγητα τσιππούρα, τσαννάκι, τσηρώτο, καρμοίρης, πλημύρα, καννόνι, αγώρι και άλλα πολλά, παρά περιλαμβάνει επίσης και ένα σωρό εντελώς αποδεκτές σήμερα ορθογραφήσεις, οι οποίες παλιότερα (έως πολύ παλιότερα) γράφονταν αλλιώς, ακόμα και καραμπινάτα ορθογραφικά λάθη. Και αντί ο πίνακας να επιγράφεται “Αποκλίσεις του παρόντος λεξικού”, έχει τον παραπλανητικό τίτλο “Λέξεις με προβλήματα ορθογραφίας”. Θέλω να πω, όταν πλάι στον καρμοίρη και στην πλημύρα βλέπει κανείς κοινότατους και απολύτως αποδεκτούς τύπους όπως το είναι, φίδι (επειδή πριν από εκατό χρόνια τα έγραφαν είνε, φείδι) ή το ελλιπής (επειδή κάποιοι το γράφουν λάθος ελλειπής), οι καινοφανείς μπαμπινιώτειοι τύποι δανείζονται εγκυρότητα αφού μπαίνουν στο ίδιο ραφάκι με τα γνωστά και οικεία μας. Και αντίστροφα, απαξιώνεται το καθιερωμένο πλημμύρα όταν βρίσκεται πλάι στο παρωχημένο φείδι ή στο ανορθόγραφο ελλειπής.”
    * * * *
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:09 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…

    Επομένως, ναι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, το λεξικό Μπαμπινιώτη πράγματι εκθέτει (με την έννοια του ‘απαξιώνει’) τη σχολική ορθογραφία, αφού την τσουβαλιάζει μαζί με ορθογραφήσεις του 19ου αιώνα και με ανορθογραφίες. Αν το λεξικό ήθελε να είναι έντιμο, θα έπρεπε να φτιάξει τρία πινακάκια: ένα με τα συχνά ορθογραφικά λάθη, π.χ. ελλειπής αντί ελλιπής, ένα με τις παρωχημένες ορθογραφίες (π.χ. φείδι, είνε) και ένα με τις αποκλίσεις του λεξικού από τη συνήθη ή τη σχολική ορθογραφία (όπου θα έμπαιναν τσαννάκι, τσηρώτο και λοιπές φρικαλεότητες). Βέβαια, ο δεύτερος ειδικά πίνακας δεν θα είχε σχεδόν κανένα λόγο ύπαρξης, αφού κανείς σήμερα δεν διανοείται να γράψει φείδι, είνε. Οπότε γι’ αυτό το λόγο λέω ότι κατά τη γνώμη μου το τσουβάλιασμα των καθιερωμένων ορθογραφήσεων με τις παρωχημένες και τις λανθασμένες, δεν γίνεται από απλό επιστημονικο λαθος αλλά εσκεμμένα.
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:22 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…

    “Αλλά ας μην κάνουμε δίκη προθέσεων. Ας δεχτούμε ότι δεν ήταν σκόπιμο το τσουβάλιασμα των τριών αυτών διακριτών κατηγοριών• ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ότι δηλαδή οι τύποι της σχολικής ορθογραφίας απαξιώνονται όταν μπαίνουν στον ίδιο πίνακα πλάι-πλάι σε καραμπινάτες ανορθογραφίες. Επομένως, αν και δεν το έγραψε ο Χάρης, ευσταθεί ωστόσο (κατ’ εμέ) η μομφή ότι το λεξικό Μπαμπινιώτη απαξιώνει τη σχολική ορθογραφία.

    Πέρα απ’ αυτό, στην επιστολή του στα Νέα, ο κ. Μπαμπινιώτης διατυπώνει έναν ακόμα πολύ αμφισβητήσιμο ισχυρισμό. Λέει ότι χάρη στα λεξικά του μαθαίνει ο αναγνώστης ποια είναι «η επιστημονικά ορθή ετυμολογική – ιστορική ορθογραφία, που θα την βρει να χρησιμοποιείται σε εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά και σε πολλά άλλα δημοσιεύματα». Η διατύπωση είναι ελαφρώς ασαφής, αλλά θέλει μήπως να μας πει ο κ. Μπαμπινιώτης ότι τα τέρατα όπως «αγώρι, πλημύρα, καλοιακούδα, φύσκα» κτλ. χρησιμοποιούνται ευρέως; Μάλλον αυτό φαίνεται να ισχυρίζεται. Ας κάνουμε μια μικρή δειγματοληψία, χρησιμοποιώντας το πιο αξιόπιστο μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας, το γκουγκλ. Στην αριστερή στήλη η «ανυπόληπτη» σχολική ορθογραφία, στη δεξιά στήλη η «μόνη επιστημονικά ορθή ετυμολογική-ιστορική ορθογραφία».

    ίσκιος 9670 εμφανίσεις ήσκιος 171 (ποσοστό 1,7%)
    μπαλώνει 858 μπαλλώνει 3 (ποσοστό 0,34%)
    ροδάκινο 29700 εμφανίσεις ρωδάκινο 25 (ποσοστό 0,08%)
    τζίρος 80700 τζύρος 14 (ποσοστό 0.017%)
    * * * * * ”
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:27 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    “…….
    Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, οι «επιστημονικές» ορθογραφήσεις Μπαμπινιώτη δεν παίρνουν ούτε την ψήφο τους. Τι θέλω να πω; Ας βάλουμε στο γκουγκλ τον τύπο «τσηρώτο»: θα δούμε να μας δίνει 45 εμφανίσεις, καθόλου ευκαταφρόνητες σαν ποσοστό απέναντι στις 914 του ‘σχολικού’ τύπου (τσιρότο). Όμως, αν δούμε μία προς μία τις εμφανίσεις αυτές, θα διαπιστώσουμε ότι όλες ανεξαιρέτως, και οι 45, παρουσιάζονται σε κείμενα που σχολιάζουν, καυτηριάζουν, ειρωνεύονται ή επικρίνουν την μπαμπινιώτεια ορθογραφία (πολλά από αυτά δικά μου), άρα δεν είναι έγκυρες «ψήφοι»!

    Επειδή με την ορθογραφία του Λεξικού Μπαμπινιώτη έχω ασχοληθεί εκτενώς αλλού, δεν θα σχολιάσω άλλα σημεία της επιστολής Μπαμπινιώτη, πέρα από ένα. Στην επιστολή γίνεται διαρκώς λόγος για «επιστημονικά ορθή» ορθογραφία• όμως θέλω να επισημάνω ότι σε πολλές περιπτώσεις ο «πίνακας Μπαμπινιώτη» ανατρέπει καθιερωμένες ορθογραφήσεις στηριζόμενος σε ετυμολογίες αποδεδειγμένα λαθεμένες (τσανάκι), τραβηγμένες από τα μαλλιά (καρμίρης), επιεικώς αμφίβολες (τσιπούρα, νινί), ανύπαρκτες (στιλ) ή άγνωστες (βαλάντιο). Για να μην κουράσω τον αναγνώστη, δεν θα αναπτύξω εδώ τους λόγους για τους οποίους χαρακτηρίζω έτσι κάθε περίπτωση, αλλά θα παραπέμψω στο παλιότερο σημείωμά μου . Εδώ απλώς θα παρατηρήσω ότι μόνο επιστημονικό δεν είναι να ανατρέπονται καθιερωμένες γραφές με τόσο σαθρά επιχειρήματα. Ούτε είναι επιστημονικό να εισάγεται η νέα «επιστημονική» ορθογραφία σε δόσεις και με τη μέθοδο της δοκιμής και λάθους.

    Κάτι που το ομολογεί έμμεσα και ο ίδιος ο κ. Μπαμπινιώτης όταν από τη μία έκδοση στην άλλη του λεξικού του αλλάζει σιωπηρά τις ορθογραφήσεις, κι έτσι έχουμε στη μια έκδοση αγόρι αλλά στην επόμενη αγώρι, στη μια έκδοση κανόνι αλλά στην άλλη καννόνι, στη μια έκδοση μαντίλι με επισήμανση ότι η ορθογραφία των Βυζαντινών (μαντήλι) δεν δεσμεύει, αλλά στην επόμενη έκδοση φαίνεται ότι δεσμεύει και παραδεσμεύει η βυζαντινή ορθογραφία και το απορριπτέο μαντήλι γίνεται ξαφνικά σωστό και το εγκεκριμένο μαντίλι λάθος! Άλλαξε μήπως, από το 1998 έως το 2000 η επικρατούσα άποψη για την ετυμολογία των λέξεων; Όχι βέβαια. Οπότε, σκέφτομαι, δεν θα έβλαφτε να έδειχνε λίγο περισσότερη σεμνότητα ο κ. Μπαμπινιώτης όταν εκθειάζει το λεξικό του, αφού ο ίδιος σιωπηρά, έκδοση με έκδοση, διορθώνει συνεχώς τα λάθη του και τροποποιεί τις αρχές του ή τον τρόπο εφαρμογής τους.”
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:31 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Συγγνωμη αν σας κουρασα…..το “εξαντλησα το θεμα…” το λήγω εδω. Ζητω κ συγγνωμη για τον ζηλο μου οσον αφορα τα γλωσσικα, και αν αδικω τινας….
    20 Ιανουαρίου 2016 – 4:33 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Δειτε κ το σημαντικο αρθρο επιδης του κ. Σαραντάκου που αναφερεται λεπτομερως στα ορθογραφικα θεματα, καταδεικνυοντας οτι η γλωσσικη παραδοση κ ιστορικη ορθογραφια, ηδη απο τους αρχαιους χρονους, ειχε δημιουργησει πολλες παρετοιμολογίες , κ οτι η εμμονη του με τις ριζες δε μπορει ν αλλαζει ενα γλωσσικο οικοδομημα αιώνων! Χαρακτηριστικκ παραδειγμα η πλημμύρα, που την εκανε πλημύρα, ενω στα χειρογραφα υπρρισχυει ο τυπος με δυο μμ, γιατι γ τους αρχαιους παρεπρμπε στη ριζα ” πλην μυρομαι= γεμιζω δακρυα” μια γλαφυρη εικονοπλασια, που συμφωνα μ τον Μπαμπινιωτη ειναι παρετοιμολογια….Αυτα οντως το ληγω εδω αυτη τη φορα….http://www.sarantakos.com/language/tshrwto2.html
    20 Ιανουαρίου 2016 – 5:06 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Αγαπητε σχολιαστη σε παραπεμπω στο εξης αρθρο…
    http://www.sarantakos.com/language/tshrwto2.html
    Το θεμα θελει διερευνυση κ μελετη….δεν ειναι τοσο απλο οσο φαινεται.
    20 Ιανουαρίου 2016 – 5:08 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Σου προτεινω τα εξης αρθρα :

    http://www.kathimerini.gr/819276/opinion/epikairothta/politikh/o-polemos-enantion-twn-ellhnikwn
    δευτερον:
    http://www.sarantakos.com/language/antixari.html
    Και :
    http://www.sarantakos.com/language/tshrwto2.html
    Με σεβασμο….
    20 Ιανουαρίου 2016 – 5:14 μ.μ.

    Polyc Mike είπε…
    Αγαπητέ κ.Αργυρίου Παναγιώτη,
    ο Μπαμπινιώτης έχει και δικιά του ιστοσελίδα. Σου προτείνω να την επισκεφτείς και να του θέσεις τις απορίες σου αναλυτικά. Προσωπικά του έχω στείλει μηνύματα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, στα οποία και μου απάντησε. Θεωρώ τα σχόλια ενάντια στο πρόσωπο του Μπαμπινιώτη κακόπιστα και επιφανιακά. Ο άνθρωπος (ο Μπαμπινιώτης) ούτε κρύβεται, ούτε φοβάται τον διάλογο, ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν για όποιον αμφισβητεί την αξία του.
    Υ.Γ. Αγαπητέ κ. Αργυρίου, εφόσον καταφέρεστε εναντίων του Μπαμπινιώτη, κάντε μας την χάρη να γράψετε και ‘σείς ένα λεξικό ή έστω να μας προτείνετε κάποιον αξιόλογο γλωσσολόγο. Αυτό η ύβρη πρέπει να πάψει!
    21 Ιανουαρίου 2016 – 2:05 π.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Ζητω συγγνωμη που επεστρεψα στο θεμα, ενω ειχα πει οτι σταματω τσ σχολια, αλλα αυτο το αρθρο ηταν πειρασμος, ακομα κ αν καποιος διαφωνησει σε καποια σημεια, προκειται γ ενα αξιολογο αρθρο, για την ακριβεια αποσπασμα απο το βιβλιο του κ Σαραντακου. Αυτα κ τελος…..προς το παρον… Ευχαριστω για την υπομονη σας!
    21 Ιανουαρίου 2016 – 3:40 π.μ.

    Polyc Mike είπε…
    Αγαπητέ μου κ.Αργυρίου,
    να γράφετε όπως θέλετε την “πλημμύρα”, αλλά μην προσπαθείτε να μας πείσετε για το σωστό που εσείς νομίζετε. Η γλωσσολογία είναι μια σεβαστή επιστήμη και οι μηδενιστικές απόψεις σας για έναν καταξιωμένο επιστήμονα γλωσσολογίας θα έπρεπε να σας … προβληματίσουν λίγο.
    21 Ιανουαρίου 2016 – 10:00 π.μ.

    SkyWatcher είπε…
    Εντάξει, φτάνει με τον Μπαμπινιώτη. Εάν θέλετε σχολιάστε για το συγκεκριμένο άρθρο.
    22 Ιανουαρίου 2016 – 10:44 μ.μ.

    Μιχάλης Κ είπε…
    !) ΦΑΣΙΣΤΑΣ μου φαίνεσαι! Και ο Γεωργιάδης λέει από χρόνια ότι ζούμε υπό την δικτατορία της Αριστεράς.
    2) Ακόμα και αμερικανοί συγγραφείς λένε ότι ο πλήρης και βάρβαρος καπιταλισμός έρχεται μέσα από τις κομουνιστικές ιδεολογίες. Και όλως περιέργως ΚΑΝΕΝΑΣ από αυτούς δεν αγαπάει τους Εβραίους.
    3) Ηρέμησε και άρχισε να γράφεις κείμενα των πέντε λέξεων αλα Feacebook και Twiter. Ο εγκέφαλος των κατοίκων του Ελλαντιστάν δεν αντέχει παραπάνω.
    4) Όταν οι αρχαίοι πέθαναν πήραν μαζί τους εκείνο που ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ. Σε εμάς έμειναν τα ξερά αρχαία κείμενα που κανένας δεν ξέρει να διαβάσει. Ούτε καν οι ακαδημαϊκοί μας (όχι ότι ενδιαφέρονται βέβαια). Προκοπή δεν υπάρχει ειδικά μετά την τεράστια καταστροφή του μονοτονικού και της πρακτικής ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής.
    5) Έχουμε φτάσει στο σημείο στο οποίο, ως λαός, πρέπει να μπούμε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Οι μελλοντικές γενιές θα μαθαίνουν για τον ελληνικό πολιτισμό που εξαφανίστηκε, μαζί με τον πολιτισμό των Βαβυλωνίων, Ασσυρίων, Αιγύπτιων ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, γιατί μάλλον θα συγχωνευθούμε στον ελληνο-ρωμαϊκό πολιτισμό (αυτό ήδη γίνεται σε τουριστικό επίπεδο) και στο τέλος οι δυτικοί θα μιλάνε (λόγω ευκολίας) για Ρωμαϊκό πολιτισμό.
    Σε αφήνω τώρα. Θα παρακολουθήσω ποδόσφαιρο στην Νόβα που απέκτησα με την νέα τηλεόραση που πήρα από τα Μίντια μάρκετ που δεν είναι και χθεσινοί και μου έδωσαν και δώρο Νεσπρέσο. Αλήθεια πως ζούσα μέχρι τώρα χωρίς αυτά;
    ΥΓ: ξέρεις την αρχαία παροιμία που λέει ότι οι λαοί δεν εξαφανίζονται από το σπαθί, αλλά από την καλοπέραση;
    24 Ιανουαρίου 2016 – 1:04 μ.μ.

    Πανος Αργυριου είπε…
    Μ αρεσε το σχόλιό σου, τόσο διαφορετικό, σε σχεση με την απλη συμφωνία ή διαφωνία, με τη συνηθη μονολιθικότητα, αγένεια πολλων σχολιαστων,οντως ειμαστε τυφλοι κ υπερβολικοι, κ γω παραδεχομαι ότι όταν θεμα με αγγιζει, αν κ συνηθως ειμαι συγγρατημενος, καμια φορα ξεφεύγω….κ ομολογω οτι τα σχολια που παρεθεσα σε αυτη τη συγκεκριμενη σελιδα, ηταν πολλα κ υπερβολικα…. οσον αφορα το συγκεκριμενο αρθρο, μαλλον βλεπουμε οτι η δικτατορια μπορει να υπαρξει σε ολους τους πολιτικους (δηθεν) χώρους,κ μαλλον ειδικα σημερα δε μας σωζει τιποτα…. Θα βγουμε με το φανάρι κ θα ψαχνουμε αν απεμεινε κανένας άνθρωπος!Οσον αφορα το πνευμα των αρχαίων…..Ναί όντως πραμορφωνουμε την πραγματικη εικονα των αρχαιων κ μαλλον μοιαζει σωστο αυτο που λες ότι ουτε οι ιδιοι οι καθηγητες πανεπιστημιου δε νοιάζονται πραγματικα για το τι ήταν οι αρχαιοι, τί ειν ο ελληνισμος, τί ειν η ίδια η ζωή σε τελικη αναλυση, αλλα προτιμουν να μελετουν τις νεκρολογιες νεκρων ανθρώπων, χωμενοι μεσα στα βιβλια τους, κ στις ερευνες του καθε ευρωπαίου ή αμερικάνου επιστήμονα…..Αλλωστε ο τροπος που μελετουν πολλες φορες ειν αγονος κ στειρος, κ ετσι κ οι φοιτητες ντουβαρια ερχονται στις σχολες , ντουβαρια φευγουν, δε μαθαινουν τι ειναι άνθρωπος, τι ειναι ζωη…..αλλα κ ποιος μπορει οντως να το διδαξει; κ πώς; επι χρήμασι, απεσβετο λάλον ύδωρ, ναι μοιάζει να ειμαστε χαμένοι…χωρις οραμα , οδοδεικτες κ ελπιδα….αλλα ποιος ξερει; Οψόμεθα…. Αυτα. Φιλικους χαιρετισμους…
    25 Ιανουαρίου 2016 – 4:56 π.μ.

    http://redskywarning.blogspot.gr/2016/01/blog-post_16.html

Leave a Reply to Στέργιος (Αλέξανδρος) Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>